AndroidHealthClinic

Stang bij bankdrukken

Ik vraag me af hoeveel werk je borstspieren moeten doen helemaal onderin en hoeveel effectiever je je borstspieren zou belastenals je dat onderste stukje ROM weglaat (dus wanneer je bovenarmen slechts tot horizontaal gaan versus de grond niet aantikken met je ellebogen)

of hoeveel minder effectief.

Maar tot hoe ver moeten je ellebogen nu gaan? Want als ik de stang terugbreng, dan scheelt het alsnog een stuk met de borst.
Rippetoe legt het vrij duidelijk uit, het is allemaal basis. Daar kan je als je eenmaal gevorderder bent van afwijken maar leer nou eerst maar de absolute basis begrijpen.

78.jpg

79.jpg

80.jpg

81.jpg

82.jpg

83.jpg

84.jpg

85.jpg

86.jpg

Maar tot hoe ver moeten je ellebogen nu gaan? Want als ik de stang terugbreng, dan scheelt het alsnog een stuk met de borst.

Hoever je ellebogen komen is niet belangrijk. Gewoon de borst raken. Je ellebogen "tucken" (naar binnen draaien) eventueel. Neem nou ff de tijd en kijk die eerder genoemde filmpjes van Dave Tate, daar wordt zo'n beetje alles wel in vermeld. En wat hierboven staat.

Als ecto zijne met lange armen zullen je ellebogen een stuk lager uit komen om de stang de borst aan te laten raken.
Hierdoor komen de schouders onder veel meer spanning te staan en je op het laagste punt niet meer je pecs aan het trainen bent maar je schouders aan het vernken bent.

Heb hier zelf ook last van als ik de stang tot mijn borst wil laten komen.
Ik zorg er gewoon voor niet mijn borst aan te raken, maar er gewoon een paar centimeter boven te blijven.

Mensen met lange armen hebben zowiezo een grotere ROM bij dit soort oefeningen.

Niet iedereen heeft een grote borstkas en korte armen waarbij het een stuk makkelijker is deze oefening uit te voeren vanwege een kleinere ROM.

zou hier beter geen slotje op komen, I feel teh brosciencez approaching...

Als ecto zijne met lange armen zullen je ellebogen een stuk lager uit komen om de stang de borst aan te laten raken.
Hierdoor komen de schouders onder veel meer spanning te staan en je op het laagste punt niet meer je pecs aan het trainen bent maar je schouders aan het vernken bent.

Heb hier zelf ook last van als ik de stang tot mijn borst wil laten komen.
Ik zorg er gewoon voor niet mijn borst aan te raken, maar er gewoon een paar centimeter boven te blijven.

Mensen met lange armen hebben zowiezo een grotere ROM bij dit soort oefeningen.

Niet iedereen heeft een grote borstkas en korte armen waarbij het een stuk makkelijker is deze oefening uit te voeren vanwege een kleinere ROM.
Dat zijn een hoop excuusjes en onzin.

Heb hier het boek liggen " krachttraining, de anatomische benadering" .
Hier staat ook omschreven over benchpress en de verschillende lichaambouwen, wat het verschil is tussen korte of lange ledematen, en verschil qua borstkas.

Hier staat ook omschreven over benchpress en de verschillende lichaambouwen, wat het verschil is tussen korte of lange ledematen, en verschil qua borstkas.
Excuusjes dus. En dat boek moet je met een korrel zout nemen. Of je moet het gekocht hebben voor de plaatjes. Er zal niet in staan dat jij beter de stang boven je borst laat zweven omdat je zulke lange armen hebt, lengte arm is in feite irrelevant. Is zo'n vermoeiend excuus van mensen die een lange arm hebben. Ja ik heb lange armen dus...**** that noise. Gaat om verhoudingen.

En wat is er zo moeilijk te begrijpen en in te zien dat een persoon met langere armen, en misschien ook nog wel met een smallere bortkas, een grotere ROM heeft tegen overgesteld iemand met korte armen en een dikkere borstkas.
Maar goed, zal een ja nee strijd worden blijkbaar.

En wat is er zo moeilijk te begrijpen en in te zien dat een persoon met langere armen, en misschien ook nog wel met een smallere bortkas, een grotere ROM heeft tegen overgesteld iemand met korte armen en een dikkere borstkas.

zo kom je er altijd. 9/10 keer is het gewoon een probleem met de vorm.
unless u look like this:
[Link niet meer beschikbaar]

en wat is er zo moeilijk te begrijpen en in te zien dat een persoon met langere armen, en misschien ook nog wel met een smallere bortkas, een grotere rom heeft tegen overgesteld iemand met korte armen en een dikkere borstkas.

v-e-r-h-o-u-d-i-n-g-e-n. Maar verder ga ik niet meer op je in, er bestaan zeker verschillen tussen mensen maar dat is geen reden om niet met de bb tot aan de borst te banken. Period.

het maakt niet uit hoe je gebouwd bent, bij bench press raakt de barbell de borst gewoon, punt. Heel simpel, en ja, de bouw die jij beschrijft zal een langere rom moeten afleggen maar dat maakt nog altijd niet dat er gekloot mag worden, Ik heb lange benen en korte armen, moet ik daarom mijn deadlifts van een verhoogje beginnen doen omdat dat beter uitkomt? nene, excuusjes zoals Clubberlang zegt

Ik moet zeggen, ik heb erg stramme schouders, totaal niet lenig.
Schouders zijn ook erg blessuregevoelig. Voel snel pezen geirriteerd raken als ik zoals benchpress me borst wil aanraken.
Dit is voor mij de reden met benchpress niet tot op borst te gaan, mezelf als reden gegeven het mede me lange ledematen zijn.

Gekke is wel dat ik met dumbbell flies wel diep kan gaan zonder pijn.

Dikke bullshit, ik ben 1m90 met onwijs lange armen, ik ga ook gewoon tot mijn borst, en mn ellebogen komen niet eens meer onder mn rug maar bijna onder de bank... Kwestie van techniek aanleren, als je je rug goed aanspant gebeurt er niks met je schouders.

Ik moet zeggen, ik heb erg stramme schouders, totaal niet lenig.
Schouders zijn ook erg blessuregevoelig. Voel snel pezen geirriteerd raken als ik zoals benchpress me borst wil aanraken.
Dit is voor mij de reden met benchpress niet tot op borst te gaan, mezelf als reden gegeven het mede me lange ledematen zijn.

Gekke is wel dat ik met dumbbell flies wel diep kan gaan zonder pijn.

Dat is een probleem wegwerken, niet oplossen. Je probleem is dat je schouders niet flexibel zijn. Dan ga je je schouders leniger maken. (Shoulder dislocations!)

Als je een splinter in je vinger hebt, doe je er toch geen pleister over zodat je het niet ziet, dan trek je toch de ****ing splinter er uit?

Schouders flexibeler maken zou een optie zijn.
Klinkt blijkbaar makkelijker dan het is.
Ben er namelijk al eens 16 weken mee bezig geweest met fysio/trainingen/artsen, en heeft toen ook niks opgeleverd.

Dus dat neem ik dan wel voor lief dat ik dan maar op een oaar cm niet mijn borst kan raken tijdens benchen

Heb je al shoulder dislocations gedaan? Ken namelijk nog niemand waarbij het niet nagenoeg alle problemen heeft opgelost.

Ik heb idd die oeffening gedaan toendertijd.

Denk dat mijn schouders gewoon k*t zijn.
Na al die weken oefeningen doen zonder progressie, artsen die het opgeven, is mijn hoop erop redelijk weg.

Maarja, misschien weer eens wat oeffeningen proberen.

Maar nu eerst pitten.

Goedennacht

rug goed aanspannen, dan heb je geen last van je schouders.
Shoulder dislocations doen. helpt echt

Terug
Naar boven