Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
I feel you, bro.Als ecto zijne met lange armen zullen je ellebogen een stuk lager uit komen om de stang de borst aan te laten raken.
Hierdoor komen de schouders onder veel meer spanning te staan en je op het laagste punt niet meer je pecs aan het trainen bent maar je schouders aan het vernken bent.
Heb hier zelf ook last van als ik de stang tot mijn borst wil laten komen.
Ik zorg er gewoon voor niet mijn borst aan te raken, maar er gewoon een paar centimeter boven te blijven.
Mensen met lange armen hebben zowiezo een grotere ROM bij dit soort oefeningen.

Ik moet zeggen, ik heb erg stramme schouders, totaal niet lenig.
Schouders zijn ook erg blessuregevoelig. Voel snel pezen geirriteerd raken als ik zoals benchpress me borst wil aanraken.
Dit is voor mij de reden met benchpress niet tot op borst te gaan, mezelf als reden gegeven het mede me lange ledematen zijn.
Gekke is wel dat ik met dumbbell flies wel diep kan gaan zonder pijn.
Schouders flexibeler maken zou een optie zijn.
Klinkt blijkbaar makkelijker dan het is.
Ben er namelijk al eens 16 weken mee bezig geweest met fysio/trainingen/artsen, en heeft toen ook niks opgeleverd.
Dus dat neem ik dan wel voor lief dat ik dan maar op een oaar cm niet mijn borst kan raken tijdens benchen
Dit geeft een ander beeld. Eerdere posts gaven mij het idee dat je enkel omwille van lange armen niet de borst aan wilde tikken. Als je blessures hebt , hebt gehad en/ of heel gevoelige pezen/ schouders e.d hebt dan zal je de uitvoering aan moeten passen, in mijn ogen nog steeds niet door de bb boven de borst laten zweven (geeft ook behoorlijke stress) maar op andere manieren- so be it. Benchpress is geen heilige oefening je kan deze ook eventueel skippen. Maar succes en film eventueel het een en ander misschien krijg je tips waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.Ik heb idd die oeffening gedaan toendertijd.
Denk dat mijn schouders gewoon k*t zijn.
Na al die weken oefeningen doen zonder progressie, artsen die het opgeven, is mijn hoop erop redelijk weg.
Maarja, misschien weer eens wat oeffeningen proberen.
Maar nu eerst pitten.
Goedennacht
Heb er ook last van tijdens small grip bench voor triceps.
Missschien nu ik net bezig ben een kuur test e en dianabol, mijn schouders er minder last van zullen hebben vanwege het extra vocht.
I feel you, bro.
IkAan de andere kant echter; bb'ers zijn geen powerlifters en moeten dus ook niet noodzakelijk een 100% 'juiste' oefening maken met een ref erbij. Het is een gevaarlijke uitspraak op een forum waar veel beginners zitten, maar als bb met enige ervaring mag je gerust partials doen of je concentreren op een specifiek deel van een rom - denk ik.
Ik heb toch de indruk dat mijn borst serieus blijft werken voor zo'n 3/4e van de oefening, hoor. Volgens mij maken die 2cm niet echt uit als daartegenover staat dat je - ik zeg maar iets - 10kg meer kan nemen en je oefening gewoon al beter aanvoelt. Dan heb ik het niet over je ego te belangrijk vinden, het gaat nog steeds over je spier stimuleren om sterker te worden of te groeien.als bber bank je dus voor een big chest. partials ok, als je weet wat je doet.
echter pak je met banken de chest vooral in het onderste deel van de rom.
dergelijke partials hebben dus een negatieve impact hierop, tenzij je vorm met banken al ****ed up is.
Ik heb toch de indruk dat mijn borst serieus blijft werken voor zo'n 3/4e van de oefening, hoor. Volgens mij maken die 2cm niet echt uit als daartegenover staat dat je - ik zeg maar iets - 10kg meer kan nemen en je oefening gewoon al beter aanvoelt. Dan heb ik het niet over je ego te belangrijk vinden, het gaat nog steeds over je spier stimuleren om sterker te worden of te groeien.
Nu, ik volg je natuurlijk; in eerste instantie de oefening correct en volledig uitvoeren.