AndroidHealthClinic

starte dirty bulk

GetBig XXL

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
3.376
Lengte
1m75
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Bedoeling is om van 70 kg naar de 90+ te gaan

vet percentage maakt me niet uit

heb 11 maanden de tijd om 20-30 kilo aan te komen

bijlage excel

Bijlagen

En waarom?

Goede keuze :D Gewoon elke dag doner/mac/pizza/watever :D

als hij dit doet terwijl hij geen ectomorph is, komt hij zowiezo elke 3-4 dagen een kilo vet aan.... zo heb je geen 11 maanden nodig om 20-30 kilo aan te komen, maar 4 maanden en je bent moddervet.

als hij dit doet terwijl hij geen ectomorph is, komt hij zowiezo elke 3-4 dagen een kilo vet aan.... zo heb je geen 11 maanden nodig om 20-30 kilo aan te komen, maar 4 maanden en je bent moddervet.

.....

dat is een kcal overschot van tegen de 2500 kcal PER DAG... wat een onzin...

Waarom wil je zoveel gainen? Ga je spijt van krijgen ivm vet%

.....

dat is een kcal overschot van tegen de 2500 kcal PER DAG... wat een onzin...

juah daarom, ik heb maar een overschot van ongeveer 18% boven mijn onderhoud en ik vind dat k teveel gewichtstoename heb.....
laat staan dat je 100% boven je onderhoud zit ><

juah daarom, ik heb maar een overschot van ongeveer 18% boven mijn onderhoud en ik vind dat k teveel gewichtstoename heb.....
laat staan dat je 100% boven je onderhoud zit ><

waar haal je dat vandaan dan? in zn schema staat bij de berekening 3200 bulken (op 90kg) en zn schema is 3300 kcal

succes met 200gr brinta in 500ml melk mengen

maargoed... waarom zou je dit willen tenzij je ecto bent? aan vet heb je niks en is 20% bulk niet ruim toereikend om kracht/massa aan te komen?

• Topic Starter Topic Starter
ik ben ectomoph bouw
of ter wel hardgainer

ah moet je wle alle 3 bij elkaar op tellen

Succes man, eet je meer kcal dan ik gemiddeld doe :roflol:

dan nog, vet is nutteloos zou goed in de gaten houden wat er met je vp% gebeurt ga je later spijt van krijgen als je bulk uit de hand loopt

Een hogere vp% zorgt wel degelijk voor meer gains vanwege hoegere bloedglucosespiegel wat voor sneller herstel zorgt. (sla dr in door en je hebt wel diabates :o)

Lekker van dun naar dik gaan, om daarna het vet weer te verliezen en weer dun te zien. Je zal jezelf dankbaar zijn als he gewoon normaal bulkt en hardgainer zijn heeft er nietveel mee te maken, je hebt alleen een wat hoger behoefte. Ik ben zelf ook een 'hardgainer' maar een goed train en eetschema heeft wonderen voor me.gedaan

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 18:42 ----------

En voor de posts hierboveb, een vetpercentage voor optimale hormoonspiegels en insulinegevoeligheid etc. ligt rond de 8-13%

idd 5300 ;)

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 18:47 ----------

Maak je niet meer oestrogeen aan als je vetter bent?
klopt. als je meer dan 20% hebt ga je langzaam meer oestrogeen produceren.

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 18:51 ----------

ik ben ectomoph bouw
of ter wel hardgainer

een vriend van mij is ook een hardgainer, wss ecto-meso. als je echt ecto bent kun je vreten wat je wilt, je zal nooit aankomen. ben je ecto-endo dan ben je gedoomd, dan kom je vrijwel alleen vet aan met een skinny bouw. maar om op mijn vriend terug te komen, hij zat dagelijks op 3000-4000kcal, trainde hard, ging van 58kg naar een mooie 75 kg in ongeveer 8-12 maanden met een steady vet percentage van 10.5. dus als je gwn gaat zitten op 3500. zoon 1000 kcal boven je onderhoud, moet het goed lukken hoor ;)

• Topic Starter Topic Starter
oke heb even na gedacht en heb het volgende schema gemaakt
rond 2900-300 calls

ben ook niet zo hardgainer
van 57 naar 75 vorig jaar gegaan
toen gecut naar 70 met 7 %

zal nu wel ff op 3000 calls blijven en dan zie ik het de aankomende maande wel aan

Bijlagen

Terug
Naar boven