MuscleMeat

steeds minder zwaar

mesjokke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
81kg
Hallo,

Ik ben een echte beginner. Ben nu zo'n 2 maanden "bezig" en wat mij opvalt is dat ikeven een paar weken steeds makkelijker mijn setjes kon doen waardoor ik zwaarder pakte.

Maar nu is het zo dat ik steeds sneller moe wordt, en dat ik steeds minder zwaar kan pakken.

Ik train elke dag om 11.30 tot 12.15 en doe 1 groep per dag, wat ik wekelijks afwissel. Dus geen bepaalde groep op een vaste dag.
In het weekend doe ik niets. Na de 45 minuten ben ik ok redelijk slapjes en heb ik het idee dat ik alles heb gegeven, maar dat is minder dan eerst.

Mijn trainingsmaatje gaat wel vooruit, ik ga nu achteruit.

Ik slik niets en doe niets aan voeding.

Weet iemand mij te vertellen wat er nu fout gaat?

alvast bedankt,

Alex

Als je niets aan voeding doet zou ik daar maar eens mee beginnen, waarschijnlijk een energie te kort.

Hallo,

Ik ben een echte beginner. Ben nu zo'n 2 maanden "bezig" en wat mij opvalt is dat ikeven een paar weken steeds makkelijker mijn setjes kon doen waardoor ik zwaarder pakte.

Maar nu is het zo dat ik steeds sneller moe wordt, en dat ik steeds minder zwaar kan pakken.

Ik train elke dag om 11.30 tot 12.15 en doe 1 groep per dag, wat ik wekelijks afwissel. Dus geen bepaalde groep op een vaste dag.
In het weekend doe ik niets. Na de 45 minuten ben ik ok redelijk slapjes en heb ik het idee dat ik alles heb gegeven, maar dat is minder dan eerst.

alvast bedankt,

Alex

:treuren:

Voeding. Hoe wil je je lichaam spiermassa laten aanzetten als je het niet de bouwstoffen ervoor geeft?

ja voeding is net zo belangrijk als het trainen zelf. VRETUH dus :thumbup:

Hallo,

alvast bedankt,

Alex

Hoi Alex,

Probeer maar eens flink gas te geven in een auto zonder brandstof, wedden dat ie niet vooruit komt. ;)

Zo is het ook met je lichaam. Oftewel kijk eens kritisch naar je energiebehoefte en hoe die behoefte opgebouwd is.

Als je dit leest http://www.sportzorg.nl/bibliotheek/overtraining.html zou dat dan van toepassing kunnen zijn? Test jezelf eens op tekenen van overtraining.

Van niets naar 5 dagen per week en dat al twee maanden lang, het zou kunnen zijn dat je teveel teert op reserves. Het criterium is vooral langzamer herstel van de hartfrequentie na inspanning in vergelijking met de normale situatie en ook vaak een erg lage ochtendpols. Train eens een week niet en kijk of dat herstel geeft.

Verder zoals al geschreven, denk aan voeding en denk aan slaap.

Vreten, vreten en nog een vreten!
Weet je uberhaupt iets over een goed voedingsschema?

Zo nee.....STICKYS LEZEN!!!!!!! (en vreten)

Waarschijnlijk vraagt je lichaam om meer rust en meer voeding

Mike zijn antwoord moet wel duidelijk zijn toch Alex?

Edit:Eet je wel een stevig ontbijt of ontbijt je helemaal niet ?

Laatst bewerkt:
Mesjokke.. na het lezen van je post kon ik me ook geen betere naam indenken voor jou :P

Je begint net, en traint al 5x in de week. Je eet niet anders.. vind je het dan heel gek dat je achteruit gaat. Lees de stickies man!

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik bedoel, ik doe niet aan supplementen en dat soort dingen, ook moet ik natuurlijk wel met mijn gezin eten. Ik kan natuurlijk niet anders eten dan mijn gezin. Ik Loop nu ongeveer een jaar of 5, dus t is niet zo dat ik van helemaal niets naar 5 dagen per week sport.

Wel bedankt voor de reacties, er zitten zeker een paar nuttige dingen bij.

V.w.b. het vreten en vreten en vreten. Dat doe ik dan wel, maar t enig wat groeit is mijn buik. Die ik er dan weer af moet lopen.
Misschien is een PA toch wel iets voor mij.

Owja, ik ontbijt wel anders val ik om 9 uur dood neer van de honger.

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel, ik doe niet aan supplementen en dat soort dingen. Ik Loop nu ongeveer een jaar of 5, dus t is niet zo dat ik van helemaal niets naar 5 dagen per week ga.

Wel bedankt voor de reacties, er zitten zeker een paar nuttige dingen bij.

V.w.b. het vreten en vreten en vreten. Dat doe ik dan wel, maar t enig wat groeit is mijn buik. Die ik er dan weer af moet lopen.
Misschien is een PA toch wel iets voor mij.

Owja, ik ontbijt wel anders val ik om 9 uur dood neer van de honger.

??? hoe oud ben je dan? Ik loop al vanaf mijn 3e.

• Topic Starter Topic Starter
??? hoe oud ben je dan? Ik loop al vanaf mijn 3e.

Vanaf je derde ??? als je met alles zo traag bent, zal t wel moeilijk zijn om met alles achter te "lopen".

Ik zie dat je bij jou alles nog duidelijk moet opschrijven omdat je het anders nog niet snapt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je nog wat achterloopt.

Ik dacht in een 35+ topic te zitten. Schijnbaar heb ik me vergist.

Misschien minder trainen zodat je beter herstelt en beter op je voeding letten
Je kan gewoon met je gezin eten als je overdag goed op je eten let.
Ik train zelf maar 3x per week en let verder op mijn voeding.
Als je ouder wordt heb je gewoon meer hersteltijd nodig en voeding is belangrijk voor het herstel
Je hebt koolhydraten nodig voor de energie en eiwitten voor het herstel en de spiergroei.
Te veel Koolhydraten worden opgeslagen als vet en te weinig kost je energie. Het is dus belangrijk om uit te zoeken wat goed voor jou werkt. Lees veel over voeding hier op het forum. Succes

Ga eerst maar eens normaal vreten!

Post je voeding schema eens?

Vanaf je derde ??? als je met alles zo traag bent, zal t wel moeilijk zijn om met alles achter te "lopen".

Ik zie dat je bij jou alles nog duidelijk moet opschrijven omdat je het anders nog niet snapt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat je nog wat achterloopt.

Ik dacht in een 35+ topic te zitten. Schijnbaar heb ik me vergist.

Zo dan voel jij je even beledigt :roflol:

Terug
Naar boven