AndroidHealthClinic

Stekend gevoel in de schouder

Aequitas

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

shoulder.gif

Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?

Ik zou even de BB's vermijden en alleen even met DB's trainen + even om je blessure heen trainen , ga ook bij sommige oef waar je wat voelt terug in gewicht - niks forceren - bij dips als je deze verkeerd uitvoert belast je delta's ook

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou even de BB's vermijden en alleen even met DB's trainen + even om je blessure heen trainen , ga ook bij sommige oef waar je wat voelt terug in gewicht - niks forceren - bij dips als je deze verkeerd uitvoert belast je delta's ook

Kan ik dat vanavond al doen? Of moet ik toch eerst wat rusten?
Ik voel eigenlijk altijd vrij veel druk op mn mijn voorste koppen van mn schouder bij het dippen. Doe ik het verkeerd?

Laatst bewerkt:
Bij dippen komt altijd wel wat meer druk op de schouders, probeer je armen zo veel mogelijk langs je lichaam te houden. En steggel zo min mogelijk door gewicht te pakken wat je echt aan kan.

Maar in jouw situatie nu, zou ik dippen gewoon even vermijden er zijn nog genoeg andere oefening voor de triceps. Luister goed naar je lichaam een blessure negeren is om moeilijkheden vragen.

idd dippen even vermijden - als je heel erg last heb van je schouder dan moet je er toch even na laten kijken , anders is terug in gewicht , bepaalde oefeningen even overslaan

Ik heb daar al een paar maanden last van en moest van de fysio 7 weken geleden stoppen met bovenlichaam te trainen, of iig de oefeningen waarbij je je armen gebruikt.
Het is bij mij het Acromion gewricht.
Wanneer er iets mis is met dit gewricht, byv. door overbelasting, val of artrose wordtje bewegingsuitslag beperkt. Bij mij is de pijn echt snerpend als ik gewoon met middel -en wijsvinger boven mijn hoofd gestrekt een luikje open moet duwen.
Uitstralende pijn naar nek, achterkant schouder en biceps...
Eigenlijk alle beweging maximaal omhoog of achterwaarts zijn pijnlijk.
Ik heb waarschijnlijk te lang door de pijn heen getraint waardoor ik nu helemaal niet meer kan trainen.:mad:
Als ik jou was zou ik even een paar weken niet of licht je bovenlichaam
trainen. Ik hoop voor je dat het alleen overbelasting is.
Na 15 fysio behandelingen denk ik dat het in mijn geval artrose is.
Ik hou nu eenmaal niet van licht trainen maar misschien moet ik toch eens hard na gaan denken:o
Google maar eens naar AC gewricht.
Ik hoop voor ons beide op snel herstel!

Thanks beetje ingewikkeld maar ik zal het eens lezen!

Deze had ik al gezien, shoulder savers vooral gelezen.

Ik heb daar al een paar maanden last van en moest van de fysio 7 weken geleden stoppen met bovenlichaam te trainen, of iig de oefeningen waarbij je je armen gebruikt.
Het is bij mij het Acromion gewricht.
Wanneer er iets mis is met dit gewricht, byv. door overbelasting, val of artrose wordtje bewegingsuitslag beperkt. Bij mij is de pijn echt snerpend als ik gewoon met middel -en wijsvinger boven mijn hoofd gestrekt een luikje open moet duwen.
Uitstralende pijn naar nek, achterkant schouder en biceps...
Eigenlijk alle beweging maximaal omhoog of achterwaarts zijn pijnlijk.
Ik heb waarschijnlijk te lang door de pijn heen getraint waardoor ik nu helemaal niet meer kan trainen.:mad:
Als ik jou was zou ik even een paar weken niet of licht je bovenlichaam
trainen. Ik hoop voor je dat het alleen overbelasting is.
Na 15 fysio behandelingen denk ik dat het in mijn geval artrose is.
Ik hou nu eenmaal niet van licht trainen maar misschien moet ik toch eens hard na gaan denken:o
Google maar eens naar AC gewricht.
Ik hoop voor ons beide op snel herstel!
Woow dat van jou klinkt echt ernstig! Ik had idd al gezocht naar AC gewricht of AC joint en kzag dat het meestal door een val werd veroorzaak.

Maar die pijn is nooit helemaal weg geweest bij jou? Want ik had na 2 dagen rust eigenlijk vrijwel geen last meer.

Het zou best overbelasting kunnen zijn, ik was de afgelopen 3 weken 5-6x per week in de sportschool omdat ik nu even veel tijd had.

Wat is eigenlijk de reden achter het louter trainen met dumbbells en niet meer met barbells?

Woow dat van jou klinkt echt ernstig! Ik had idd al gezocht naar AC gewricht of AC joint en kzag dat het meestal door een val werd veroorzaak.

Maar die pijn is nooit helemaal weg geweest bij jou? Want ik had na 2 dagen rust eigenlijk vrijwel geen last meer.

Het zou best overbelasting kunnen zijn, ik was de afgelopen 3 weken 5-6x per week in de sportschool omdat ik nu even veel tijd had.

Wat is eigenlijk de reden achter het louter trainen met dumbbells en niet meer met barbells?

Gelukkig dat die pijn weg is man!
Begon bij mij eind vorig jaar en natuurlijk blijven trainen.
Februari een maand:D met vakantie en uiteindelijk haast geen last meer.
Maar je kent dat gevoel na een vakantie wel, dat je er meteen weer flink tegenaan wil gaan om lekker te bouwen....ja, toen begon het dus weer.

De reden om met losse dumbbells te trainen is dat je armen afzonderlijk vrij kunnen bewegen en niet door de barbell in een bepaalde positie worden
gedwongen(welke voor jou misschien ongunstig is).

Nou ik zou zeggen"train ze, but do'nt over do it"!

Gelukkig dat die pijn weg is man!
Begon bij mij eind vorig jaar en natuurlijk blijven trainen.
Februari een maand:D met vakantie en uiteindelijk haast geen last meer.
Maar je kent dat gevoel na een vakantie wel, dat je er meteen weer flink tegenaan wil gaan om lekker te bouwen....ja, toen begon het dus weer.

De reden om met losse dumbbells te trainen is dat je armen afzonderlijk vrij kunnen bewegen en niet door de barbell in een bepaalde positie worden
gedwongen(welke voor jou misschien ongunstig is).

Nou ik zou zeggen"train ze, but do'nt over do it"!

Nee de pijn is niet weg. ;) Ik ging dus na 3 dagen rusten weer trainen nadat de pijn weg was. En de pijn is weer terug gekomen. :mad:
Naja dan maar ff high reps proberen als het wat minder pijn doet. En wat meer cardio en benen doen :p

Nee de pijn is niet weg. ;) Ik ging dus na 3 dagen rusten weer trainen nadat de pijn weg was. En de pijn is weer terug gekomen. :mad:
Naja dan maar ff high reps proberen als het wat minder pijn doet. En wat meer cardio en benen doen :p

Shit he, die k..blessures!
Staat de progressie richting ons goddelijke lichaam totaal in de weg;)
Ik tracht met moeite maar door schade en schande wijsgeworden,
te luisteren naar mijn lichaam, misschien helpt dat:D
Ik mag morgen van de fysio met 1kg dumbbellen, yeah right.
Nou dat ga ik echt niet op de sportschool doen:o
Dat moet maar zonder pottekijkers thuis gebeuren........
Jij succes met je high reps, daar mag ik alleen nog maar van dromen, ha ha.

Voelt de schouder in verhouding tot je andere schouder ook een beetje gloeierig/ warmer aan??
Is dit het geval is de schouder overbelast. Schaf een coldpack aan en koel regelmatig per dag 10 min. per keer dat zou de irritatie aanzienlijk moeten verminderen.

Laatst bewerkt:
Bij mij iig niet, ik weet niet of Aequitas dat wel heeft...

Wat bedoel je met gloeier? :)
Ik heb een week niks meer aan de bovenkant gedaan op deadlifts na. Had daarvoor nog een lichte benchpress geprobeer(50% rm) maar voelde nog wel last dus gestopt :p

Supraspinatus tendinose, staat gemiddeld 2 maanden hersteltijd voor.
Als je verzekerd bent zou ik een afspraakje maken bij de fysio.
Sterkte

Supraspinatus tendinose, staat gemiddeld 2 maanden hersteltijd voor.
Als je verzekerd bent zou ik een afspraakje maken bij de fysio.
Sterkte

Nou, mijn 2 maanden zijn allang voorbij en over twee weken ook de laatste fysiobehandelingen..........:(

Heb vrijwel nooit blessures of dergelijke maar bij het dippen voel ik toch ook wel die steekhinder in de schouders.

Terug
Naar boven