AndroidHealthClinic

stem jij pvv bij de eerst komende landelijke verkiezing?

Peiling Peiling stem jij voor geert wilders bij de komende verkiezingen?

• ja

Stemmen: 84 51,9%
  • nee, ik kies een andere rechtse of iets minder rechtse partij

Stemmen: 28 17,3%
  • nee, ik ga voor een linkse partij zoals pvda of d66

Stemmen: 31 19,1%
  • Belg

Stemmen: 19 11,7%

• Totaal stemmers
    162
Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk doe je dat wel. Je vindt het heerlijk om een arnoldfan of Gorill0r uit te dagen.

En met dit soort antwoorden versterk je alleen maar mijn aanname.
En welke aanname mag dat dan wel zijn?

Natuurlijk is de vraag provocerend, ik weet namelijk al dat de persoon in kwestie geen fatsoenlijk antwoord gaat kunnen geven. Maar dat is niet de reden waarom ik de vraag stel. Ik stel de vraag omdat veelal mensen (lees: Wilders aanhangers die simpelweg hun grote idool na praten) met begrippen strooien als 'Eigen volk eerst' en 'De almachtige Nederlandse cultuur'. Wat daarbij niet beseft word is dat in essentie onze 'cultuur' niet verschild is dit nou met een d of een t van de dominante West-Europese/Westerse cultuur. In mijn ogen is 'De Nederlandse' cultuur niet veel anders als de 'superieure germaanse cultuur' die zo fel werd aangehangen circa 70 jaar geleden inmiddels al weer. Oftewel nationalistische onzin om een wij-zij tegenstelling te creëren die tot doel dient om de vaak extreemrechtse punten te rechtvaardigen of aan de man te brengen.
Jij weet niet wat iemand weet over zijn cultuur. Jij denkt alleen maar dat je het weet. Je bent zeer arrogant om te denken dat je er zomaar vanuit kan gaan dat iemand onvoldoende weet over de eigen cultuur. In een normale discussie heb je respect voor je gesprekspartner, wat je vermoeden over die persoon ook mag zijn.

Een discussie dient niet om te provoceren, maar om te argumenteren en zo dichter bij elkaar te komen. Als je dat niet kan, of als dat je doel niet is, dan moet je er simpelweg niet aan beginnen.

Tijd voor een slotje trouwens, denk er maar eens goed over na beiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven