- Waardering
- 2.658
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De engelse compagnie bestond eerder dan de VOC.. namelijk in 1600![]()
Een beter vraag die je had kunnen stellen: Waarom brengen bepaalde mensen altijd de Nederlandse cultuur naar boven. Zonder te kunnen uitlegegn wat ze daarmee bedoelen??
of je nu voor of tegen de multiculturele samenleving bent.Ik krijg er altijd een heel ander gevoel bij. Verder denk ik dat het weinig toevoegt in een discussie. Je kan dan imo beter duidelijk argumenteren ipv. op de man te spelen, hoe idioot die man ook is.Het gaat er meer om dat de zogenaamde voorvechters van onze cultuur in feite geen notie hebben wat die cultuur nou inhoudt. Lijkt me geen provocatie, ook al kan je met zo'n vraag impliceren dat die voorvechters niet al te snugger zijn.
LOL
Oh brother
Jij bent echt de domste van heel DBB
Ik krijg er altijd een heel ander gevoel bij. Verder denk ik dat het weinig toevoegt in een discussie. Je kan dan imo beter duidelijk argumenteren ipv. op de man te spelen, hoe idioot die man ook is.
Verder denk ik dat het weinig toevoegt in een discussie. Je kan dan imo beter duidelijk argumenteren i[...]
Niet wanneer verwacht mag worden dat iedereen die begrippen begrijpt. In dat geval is het alleen maar provocatie.Volgens mij begint duidelijk beargumenteren bij duidelijkheid scheppen over de kernbegrippen of concepten binnen de discussie, niet?
Niet wanneer verwacht mag worden dat iedereen die begrippen begrijpt. In dat geval is het alleen maar provocatie.
"Cultuur" is concreet te definiëren, en wie die definitie niet blijkt te kennen moet imo niet eens beginnen te discussiëren.Ik geloof niet dat iedereen hetzelfde idee heeft bij 'identiteit' en 'eigen cultuur', dat zijn onderwerpen waar je op zich al hele aardige meningsverschillen over kan hebben.
Hoe kan je nu een duidelijke discussie voeren als je het er al niet over eens bent wat nu datgene is dat bedreigd wordt?
"Cultuur" is concreet te definiëren, en wie die definitie niet blijkt te kennen moet imo niet eens beginnen te discussiëren.
"Identiteit" is al een heel ander begrip, daarover kan je terecht de vraag stellen welke invulling men eraan geeft. Volgens sommigen bestaat die identiteit niet eens, dus daarin geef ik je gelijk dat je eerst duidelijkheid moet gaan scheppen.
Weet je, je hebt gelijk. Ik vergiste me en het is al weer een tijdje geleden dat ik deze stof behandeld heb. Maar vooralsnog moet je het vooral hebben van het wijzen naar losstaande fouten zonder dat je in gaat op de rode lijn van mijn betoog.
Je stelt dat de VOC kortgezegd een boevenbende was, en je roept wat onsamenhangende onzin over de relatie tussen Engeland en Holland zonder dat je daar verdere argumenten bij geeft.
Wellicht als ik allerlei dingen probeer op te rakelen die ik er ooit over gelezen, gehoord of gezien heb kan je gerust hier en daar iets aanwijzen dat niet helemaal correct is maar dat wil niet zeggen dat je een fatsoenlijke discussie aan het voeren bent.
Sowieso heb ik niet echt de indruk dat je van plan was om een discussie te voeren waarin je kennis uitwisselt maar probeer je simpelweg over te komen alsof je de waarheid in pacht hebt gebaseerd op wat je op de middelbare school hebt gehad, wat niet verkeerd hoeft te zijn maar als je dat gegeven puur als argument gebruikt zijn we natuurlijk vrij snel uitgepraat en moet ik misschien erkennen dat ik niet kan 'winnen' van iemand die discussie nog ziet als een wedstrijd tussen zwart en wit waarbij de winnaar zo hard mogelijk 'uitgeluld!' schreeuwt als overwinningsritueel. In jouw wijze van 'debatteren' zou ik dan nu, tegen mijn principes in, moeten zeggen dat ik derdejaars geschiedenis student ben en door professors als goed beoordeelde essays heb geschreven over de Gouden Eeuw, VOC in de vroegmoderne tijd om mijn gelijk binnen te halen maar je voelt ook wel aan dat dit een nogal idiote en nietszeggende wijze is van iemand wijzen op zijn ongelijk. Alhoewel, dit zo gezegd besef ik me dat dit op de schoolplein van middelbare scholen een geaccepteerde wijze is van 'kennisuitwisseling'..
Verder ben het er wel met je eens dat ik snel geneigd ben om af te dwalen, maar dit gebruiken als argument op zich geeft niet bepaald aan dat je werkelijk erop uit bent om een discussie te voeren waar wie dan ook maar iets aan heeft.

Maar goed, het ging mij om de manier waarop men de vraag stelt. Als ik wil weten wat iemand allemaal concreet onder de noemer eigen cultuur plaatst, dan vraag ik dat ook met zoveel woorden aan die persoon. Wat we echter eerder zien zijn retorische vragen die vooral een provocatieve bijklank lijken te hebben.Natuurlijk is cultuur te definiëren, maar je eigen cultuur definiëren is toch een stuk lastiger, vooral als leden van je samenleving er andere definities op na houden dan jij zelf doet terwijl je toch beiden een product lijkt te zijn uit diezelfde cultuur.
Wat we echter eerder zien is retorische vragen die vooral een provocatieve bijklank lijken te hebben.
Duidelijkheid? Als jij niet weet wat de Nederlandse cultuur inhoud dan moet je geschiedenis gaan studeren. Dan moet je geen domme vragen gaan stellen op een forum, puur om te provoceren of zaken te insinueren die geen steek houden.
Het gaat niet om het veranderen van een cultuur, het gaat om het vulling geven aan het begrip Nederlandse cultuur. De dingen die jij opnoemt zijn trouwens logisch gevolg van integratie en het bijkomen van nieuwe subculturen. Thats how the game is played.Andere winkels, ander volk, mensen gaan naar de moskee inplaats van de kerk(belgische jongeren die zich bekeren) etc.. zijn toch allemaal dingen die zorgen dat de cultuur wat verandert, belachelijk dat je deze veranderingen niet zietof je nu voor of tegen de multiculturele samenleving bent.
Natuurlijk is de vraag provocerend, ik weet namelijk al dat de persoon in kwestie geen fatsoenlijk antwoord gaat kunnen geven. Maar dat is niet de reden waarom ik de vraag stel. Ik stel de vraag omdat veelal mensen (lees: Wilders aanhangers die simpelweg hun grote idool na praten) met begrippen strooien als 'Eigen volk eerst' en 'De almachtige Nederlandse cultuur'. Wat daarbij niet beseft word is dat in essentie onze 'cultuur' niet verschild is dit nou met een d of een t van de dominante West-Europese/Westerse cultuur. In mijn ogen is 'De Nederlandse' cultuur niet veel anders als de 'superieure germaanse cultuur' die zo fel werd aangehangen circa 70 jaar geleden inmiddels al weer. Oftewel nationalistische onzin om een wij-zij tegenstelling te creëren die tot doel dient om de vaak extreemrechtse punten te rechtvaardigen of aan de man te brengen.Maar goed, het ging mij om de manier waarop men de vraag stelt. Als ik wil weten wat iemand allemaal concreet onder de noemer eigen cultuur plaatst, dan vraag ik dat ook met zoveel woorden aan die persoon. Wat we echter eerder zien zijn retorische vragen die vooral een provocatieve bijklank lijken te hebben.
idd, maar dan moet je ook gaan begrijpen dat er niemand nog serieus wil antwoorden op vragen zoals "wat betekend onze cultuur dan?"Het gaat niet om het veranderen van een cultuur, het gaat om het vulling geven aan het begrip Nederlandse cultuur. De dingen die jij opnoemt zijn trouwens logisch gevolg van integratie en het bijkomen van nieuwe subculturen. Thats how the game is played.
In een wijk waar niet alleen 'Nederlanders' wonen geld de dominante 'Nederlandse cultuur' ook. Cultuur veranderd altijd maar zoals ik al aangaf is dat nu eenmaal hoe het werkt.idd, maar dan moet je ook gaan begrijpen dat er niemand nog serieus wil antwoorden op vragen zoals "wat betekend onze cultuur dan?"
een wijk waar alleen nederlanders wonen = de nederlandse cultuur.
Dat je voor of tegen de immigratie bent tot daar aan toe, maar degene die beweren dat onze cultuur niet verandert die zijn de discussie niet waard.