Fitness Seller

stem jij pvv bij de eerst komende landelijke verkiezing?

Peiling Peiling stem jij voor geert wilders bij de komende verkiezingen?

• ja

Stemmen: 84 51,9%
  • nee, ik kies een andere rechtse of iets minder rechtse partij

Stemmen: 28 17,3%
  • nee, ik ga voor een linkse partij zoals pvda of d66

Stemmen: 31 19,1%
  • Belg

Stemmen: 19 11,7%

• Totaal stemmers
    162
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga max havelaar lezen.. jij weet echt niet waar je het over hebt he

Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe men heeft huis gehouden in Nederlands-Indië en welke bijdrage we hebben gehad in de transportatie van slaven naar Portugal en de Nieuwe Wereld. De Gouden Eeuw is echter iets meer dan deze gebeurtenissen, de wijze waarop de VOC was georganiseerd en waarop Holland en haar politieke structuur in elkaar zat was uniek in de hele wereld en heeft de demografische grootmachten als Frankrijk, Engeland en Spanje met de handen in het haar doen staan voor jaren.

Achja, ik heb het allemaal overzichtelijk neergezet en wat dikgedrukt is is mijn reactie, ik had verwacht dat je daar zelf wel uit kon komen. Ik heb je dus blijkbaar weer overschat, het feit dat je niet op mijn argumenten ingaat bewijst dat ook maar weer.
Copy paste dat eens in een normale text met quotes en dergelijke. Nu is het zo'n onleesbaar rommeltje.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Ga max havelaar lezen.. jij weet echt niet waar je het over hebt he
Ja Max Havelaar laat natuurlijk alleen maar de kant ziet die je overtuigt dat je zijn producten moet kopen. De Gouden Eeuw was naast die kwalijke kant die je noemt een eeuw van bloei, en niet alleen op economisch gebied. Op medisch en natuurkundig gebied hebben wij gigantisch veel progressie geboekt in die tijd, en dat heeft ook weer veel mensen de levens gered. Probeer daarom nooit op 1 bron af te gaan maar je zo goed mogelijk in te leven en je bewust te zijn van de voor en nadelen.

Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe men heeft huis gehouden in Nederlands-Indië en welke bijdrage we hebben gehad in de transportatie van slaven naar Portugal en de Nieuwe Wereld. De Gouden Eeuw is echter iets meer dan deze gebeurtenissen, de wijze waarop de VOC was georganiseerd en waarop Holland en haar politieke structuur in elkaar zat was uniek in de hele wereld en heeft de demografische grootmachten als Frankrijk, Engeland en Spanje met de handen in het haar doen staan voor jaren.

LOL

Engelse scheepvaart was superieur.. Daar kon nederland een voorbeeld aan nemen. Nederland was niet het enige land dat een monopolie positie had dus het klopt niet helemaal wat je daar zegt.

---------- Toegevoegd om 20:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:52 ----------

Ja Max Havelaar laat natuurlijk alleen maar de kant ziet die je overtuigt dat je zijn producten moet kopen. De Gouden Eeuw was naast die kwalijke kant die je noemt een eeuw van bloei, en niet alleen op economisch gebied. Op medisch en natuurkundig gebied hebben wij gigantisch veel progressie geboekt in die tijd, en dat heeft ook weer veel mensen de levens gered. Probeer daarom nooit op 1 bron af te gaan maar je zo goed mogelijk in te leven en je bewust te zijn van de voor en nadelen.

Oh brother :roflol:

Jij bent echt de domste van heel DBB

LOL

Engelse scheepvaart was superieur.. Daar kon nederland een voorbeeld aan nemen. Nederland was niet het enige land dat een monopolie positie had dus het klopt niet helemaal wat je daar zegt.

Dude waar heb je het over?

Ik heb het over de organisatie van de VOC en de Hollandse organisatie na de opkomst van Amsterdam. Als je het al wilt hebben over scheepsbouw dan zou ik je graag willen wijzen op het feit dat wij fluitschepen hadden waardoor we veel meer rendement haalden uit onze overzeese handel.

Wist je dat Peter de Grote onze overzeese organisatie en technologie als voorbeeld zag voor het gemoderniseerde Rusland dat zich moest gaan meten met de Europese grootmachten?

Max Havelaar gelezen hebben omdat die op je literatuurlijst stond op de middelbare school maakt je nog geen expert op het gebied van Holland gedurende de 17e en 18e eeuw.

Optie 4 maar gestemd want ik ben pas 17...

Dude waar heb je het over?

Ik heb het over de organisatie van de VOC en de Hollandse organisatie na de opkomst van Amsterdam. Als je het al wilt hebben over scheepsbouw dan zou ik je graag willen wijzen op het feit dat wij fluitschepen hadden waardoor we veel meer rendement haalden uit onze overzeese handel.

Wist je dat Peter de Grote onze overzeese organisatie en technologie als voorbeeld zag voor het gemoderniseerde Rusland dat zich moest gaan meten met de Europese grootmachten?

Max Havelaar gelezen hebben omdat die op je literatuurlijst stond op de middelbare school maakt je nog geen expert op het gebied van Holland gedurende de 17e en 18e eeuw.

VOC = Scheepsvaart

Hoe denk je dan hoe ze op die eilanden kwamen? Juist.

Ik heb Max Havelaar niet eens gelezen maar geschiedenis examens gingen over heel de VOC periode. Dusja ik weet er veel van. Niet dat ik daar trots op ben ofzo.

Achja, ik heb het allemaal overzichtelijk neergezet en wat dikgedrukt is is mijn reactie, ik had verwacht dat je daar zelf wel uit kon komen. Ik heb je dus blijkbaar weer overschat, het feit dat je niet op mijn argumenten ingaat bewijst dat ook maar weer.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Met alle respect kerel als jij niet door hebt dat het nogal irritant is om niet te kunnen lezen waar je over tikt terwijl je reageert mis je iets. Maar goed als jouw dat het idee geeft dat je me dan 'overschat' omdat ik aangeef dat ik het prettiger vindt als je iets normaal neerzet dat meer leesgemak geeft en het quoten van je post een stuk makkelijker maakt dan is dat maar zo. Desalniettemin zal ik een poging doen. Over kinderachtig gesproken overigens.

Naar mijn mening gebruik jij net zoveel stereotypes als ik in mijn reactie, alleen ik ben daarin positief over de joden terwijl jij er negatief over bent. Ik hou allereerst helemaal niet van godsdiensten, geen enkele godsdienst. Ouderwetse niet kloppende ideeen, ingehaald door de tijd en intelligentie van een groot deel van het volk als je het mij vraagt.
Ik ben echter veel minder 'bang' van de Joodse godsdienst dan van die Islamitische godsdienst, puur omdat ik net als vele anderen de Islam als een totalitaire levensbeschouwing ziet. Die mensen hebben niet hun geloof en daarnaast hun normale leven, nee alles moet volgens hun geloof. Dat strookt niet met de waarden, normen en gewoonten in de maatschappij die ik ken.
Wat je mist is het onderscheid tussen 'radicale moslims' en 'gematigde' moslims. Niet iedere moslim 'leeft volgens de Koran'. Ik heb niets tegen 'Joden', ik heb iets tegen de ultrarechtse politiek in Israël. Ik heb verder ook niets tegen mensen die een godsdienst aanhangen zolang ze er maar niet in verdrinken. Godsdiensten hebben vaak prima normen en waarden aan zich verbonden, god is slechts het macht middel dat gebruikt word om mensen deze normen en waarden na te laten streven. Maar dat is een andere discussie.

Dit is dus het punt waar jij mijn opmerking te serieus nam, maar misschien had ik het dus iets nauwkeuriger op moeten schrijven. Overigens vind ik ook dat mensen recht hebben op een uitkering, alleen pleit ik er wel voor dat immigranten die hier komen eerst een aantal jaar moeten hebben gewerkt voor zij hier hun hand komen ophouden. Wij zijn geen liefdadigheidsinstelling. Zo vind ik ook dat de toegestane bijstandsleeftijd omhoog moet, voor zowel allochtoon als autochtoon. Ik kan erg slecht tegen mensen die geen goede wil tonen, zich zo gauw mogelijk af laten keuren en vervolgens hun hand ophouden.
En wat betreft de Nederlandse cultuur, die is naar mijn mening goed naar buiten gebracht door Lange Frans en die andere rappert, totaal geen fan van die muziek maar ze omschrijven in grote lijnen de Nederlandse cultuur. Ook moet je mij niet vertellen dat je kan merken dat ik in een klein dorpje woon, ik kom namelijk dagelijks in de stad. Ik weet hoe het er daar aan toegaat en ben dan weer erg blij als ik in mijn 1000-2000 mensen dorpje kom.
En dat immigranten niet werken voordat ze 'hand op houden' haal je waar vandaan? De toegestane bijstandsleeftijd omhoog? Leeftijdsdiscriminatie op zijn best. Dat betekent dat iemand van begin 20 die bv. een auto ongeluk heeft gehad en daardoor niet meer in staat is te werken geen bijstand mag ontvangen? Heb je wel enig idee waar je het over hebt? :roflol:. Nu ben ik niet bekend met de teksten van 'Lange Frans' of dergelijke halve garen dus link graag?

Hoe kan ik dit toepassen op Haagse volksbuurten? Er zit zonder twijfel een hoop tuig in deze buurten, alleen die kunnen we moeilijk wegsturen he, want ik wil de troep van een ander land ook niet hebben dus zadel ik ook geen andere landen op met onze ''probleemgevallen''. Daarnaast blijf ik van mening dat wanneer iemand naar dit land komt hij zich zal moeten gedragen. Als jij bij iemand gaat logeren en je steelt geld van die mensen, ben je dan verbaasd als je het huis uit wordt gegooid. Diefstal/Moord/Verkrachting/Geweldpleging/ etc. Direct weg hier!
Klinkt leuk maar is helaas niet haalbaar. Die mensen zijn net zo goed 'Nederlander' als jij, ik en Jesaja. Imagine that. Even een snelle verwijzing naar een post van mijn persoonlijke heldin waarvan ik de laatste tijd helaas maar weinig posts zie.:D
Uitwijzing is juridisch en praktisch onhaalbaar. Iedereen die wettelijk Nederlander is, is voor de Nederlandse wet gelijk. Wettelijk kun je een Nederlandse staatburger niet wegsturen naar een ander land." Dit is in strijd is met artikel 1 van de Grondwet. Alsmede op grond van internationale verdragen verboden. Tevens kan het het staatsburgerschap ontnomen worden wanneer essentiële belangen van de Staat zijn geschaad. Zoals de vele NSB'ers die na de 2e wereldoorlog statenloos zijn verklaard. Desgelijks is de gang niet coulant. Buitenlanders met een "tijdelijke' verblijfsvergunning kunnen overigens wel in aanmerking komen voor een gedwongen vertrek als zij de wet overtreden. Echter gebeurt dit in theorie niet vaak. Het beleid is enigszins inschikkelijker op dit gebied.

Allochtonen met de Naderlandse nationaliteit zijn immers staatsburgers van dit land. Daar valt niks aan te veranderen. Mensen moeten aangepakt worden omdat ze crimineel zijn, niet omdat ze allochtoon zijn.

De heer Fortuyn heeft anders wel gelijk gehad, en de demonisering van zijn persoon was een zeer kwalijke zaak. Pim was de perfecte versie van Wilders. Wilders zal nooit aan Pim kunnen tippen, hij is echter degene die het dichste bijkomt. Daarnaast mag je best boe-roepe als je met oplossingen komt. Dat heb ik de SP nog nooit zien doen, maar ze zijn wel altijd de meest verontwaardigde partij
En volgens meneer Hexatron komt de heer Wilders met goede realistische oplossingen? :roflol:. Op Fortuyn en de SP ga ik verder niet in. Al is het interessant dat Fortuyn zijn jongetjes het liefste had hoe Wilders ze liever niet heeft. Om het maar even cryptisch uit te drukken.

Als de Moslims zich niet zo streng aan dat boek zouden houden zouden die bladzijdes best kunnen blijven zitten. Er staan echter hele kwalijke dingen op sommige bladzijdes, dus ik kan het principe wel begrijpen. Waarom mogen mensen Mein Kampf niet lezen en dit wel? En als mensen er niet tegen kunnen dat hun geloof door iemand de grond in wordt getrapt en mensen het nog met hem eens zijn ook, wat doen ze dan in dit nare land?
De meeste moslims houden zich niet zo streng aan 'dat boek'. Zoals ik al eerder opmerkte mis je nuance. Mein Kampf vergelijken met een eeuwenoud boek die in de geest van de tijd geschreven is is belachelijk. Een betere vergelijking zou de bijbel zijn maar dat is natuurlijk een prima boek vol leuke sprookjes over roze eenhoorns en kaboutertjes. Er is ook iets dat respect heet en mensen in hun waarde laten. Een bepaald geloof voortdurend (en grotendeels onterecht) zwart maken is niet mijn idee van tolerant en normaal met elkaar omgaan.

Oh en de volgende keer zal ik geen moeite doen om steeds naar beneden te scrollen om stukken tekst te kopiëren en dergelijke. Dus als je door wilt gaan met deze discussie, waarvan ik eigenlijk niet het belang van in zie als ik eerlijk ben, stel ik voor dat je het gewoon netjes met quote marks verpakt en de zelfde moeite doet die ik voor jou heb gedaan.

Fijne avond.

VOC = Scheepsvaart

Hoe denk je dan hoe ze op die eilanden kwamen? Juist.

Ik heb Max Havelaar niet eens gelezen maar geschiedenis examens gingen over heel de VOC periode. Dusja ik weet er veel van. Niet dat ik daar trots op ben ofzo.

Je roept maar wat flarden in het rond. Kan je wat gerichter specificeren waar je het niet met me eens bent?

Je bent het niet met me eens dat de VOC een unieke, zeer vindingrijke en nogal efficiente manier van handel was ondanks het geweld dat ermee gepaard ging? Ik kan me voorstellen dat ze je op de middelbare school vertellen wat een boeven het wel niet waren en hoe ontzettend ze zich verrijkt hebben maar je moet het wel in de juiste tijdsgeest zien, zo gingen de zaken er gewoon aan toe. Bovendien draaide het geenszins altijd om geweld, we hebben ons ook enorm verrijkt door simpelweg goederen te transporteren tussen rijke Aziatische landen. Niet om alles goed te praten maar als je dat geweldsaspect even terzijde zet heb je een stukje vindingrijkheid binnen onze geschiedenis waar we heel trots op mogen zijn, ik heb het dan over het economische idee achter de VOC. Het hele concept van investeren op basis van aandelen, de rol van het bankwezen in Amsterdam, de rol van staat in combinatie met handelslieden kent hier zijn wortelen, het mercantilisme van Colbert waar Lodewijk XIV o.a. mee groot is geworden is hiervan afgeleid.

Ohja, op de middelbare school leer je niet genoeg over de VOC om jezelf een expert te wanen. Zo ken ik ook middelbare schoolboeken inclusief docenten die de bevrijding van Europa volledig naar D-Day toeschrijven.

Laatst bewerkt:
Je roept maar wat flarden in het rond. Kan je wat gerichter specificeren waar je het niet met me eens bent.

Ohja, op de middelbare school leer je niet genoeg over de VOC om jezelf een expert te wanen. Zo ken ik ook middelbare schoolboeken inclusief docenten die de bevrijding van Europa volledig naar D-Day toeschrijven.

Ok ik doe het alleen voor jou :heart:

Als je het al wilt hebben over scheepsbouw dan zou ik je graag willen wijzen op het feit dat wij fluitschepen hadden waardoor we veel meer rendement haalden uit onze overzeese handel.

Wij haalden zoveel rendement omdat we heel die inheemse bevolking hebben uitgebuit. Er werd overigens geen extra redementen gehaald door onze 'fluitschepen'. De helft ervan sneuvelde.

Ok ik doe het alleen voor jou :heart:

Wij haalden zoveel rendement omdat we heel die inheemse bevolking hebben uitgebuit. Er werd overigens geen extra redementen gehaald door onze 'fluitschepen'. De helft ervan sneuvelde.

Je kent de versimpelde versie van de historische werkelijkheid zoals je die op de middelbare school wordt bijgebracht. Niets mis mee op zich, want je hoeft en kan niet overal alles de fijne details van weten maar een besef van eigen onwetendheid is een aardige stap in de goede richting.

Maarre, ik begrijp dus dat jouw argument is: VOC = uitbuiting van allerlei volkeren = slecht?

Ik geef me dan maar gewonnen. Ik bedoel:

Ik heb nog op de middelbare school een betoog van 2 a4'tjes moeten schrijven over 'taalverloedering'

conclusie: stop met zeiken, mensen veranderen en haar taal ook

Laatst bewerkt:
Je kent de versimpelde versie van de historische werkelijkheid zoals je die op de middelbare school wordt bijgebracht. Niets mis mee op zich, want je hoeft en kan niet overal alles de fijne details van weten maar een besef van eigen onwetendheid is een aardige stap in de goede richting.

Maarre, ik begrijp dus dat jouw argument is: VOC = uitbuiting van allerlei volkeren = slecht?

Ik geef me dan maar gewonnen. Ik bedoel:

Jij bent echt meester in afdwalen..

Heb je geen gelijk, ga je afdwalen en probeer je via een zijweggetje je gelijk te halen. Hoe sneu

Ok, terug bij af dan.

LOL

Dit slaat helemaal nergens op. De Engelse scheepvaart was aan het begin van de 17e eeuw helemaal niet superieur. De Hollanders hebben zelfs op een bepaald moment zowel de Fransen als Engelsen tegelijkertijd verslagen, op zee.

Wat wil je precies zeggen met je opmerking over monopoliepositie? Tijdens de opkomst van de VOC hadden de Engelsen bijvoorbeeld daar slechts hun eigen op de VOC geïnspireerde companie tegenover, welke veel kleinschaliger was wat betreft toegankelijkheid van investeerders en onder meer daardoor niet bepaald een succes.

Klaaswitz, VOC = uitbuiting van allerlei volkeren = slecht?
Dat is toch ook slecht?

En bovendien, ik sluit me bij Chase aan...hij heeft gelijk, geef het maar toe:o

Klaaswitz, VOC = uitbuiting van allerlei volkeren = slecht?
Dat is toch ook slecht?

Oh god.

Ja dit is slecht, maar je hoeft geen geleerde te zijn om te herkennen dat dit een nogal ongenuanceerde weergave is van de werkelijkheid.

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

En bovendien, ik sluit me bij Chase aan...hij heeft gelijk, geef het maar toe:o

Er mogen van mij nog honderd mensen 'zich aansluiten bij Chase' maar zonder een fatsoenlijk argument boeit het mij vrij weinig.

Of wil je zeggen dat jij wel vatbaar bent voor lieden die zich beroepen op het argument dat ze er ooit iets over hebben gehad op school (zonder verdere beargumentering)?

Oh god.

Ja dit is slecht, maar je hoeft geen geleerde te zijn om te herkennen dat dit een nogal ongenuanceerde weergave is van de werkelijkheid.

hoezo? Hoe was het dan?
Er is zoveel poen verdiend met het verkopen van slaven, dus wat zie ik verkeerd dan, schatje?

Ok, terug bij af dan.

Dit slaat helemaal nergens op. De Engelse scheepvaart was aan het begin van de 17e eeuw helemaal niet superieur. De Hollanders hebben zelfs op een bepaald moment zowel de Fransen als Engelsen tegelijkertijd verslagen, op zee.

Wat wil je precies zeggen met je opmerking over monopoliepositie? Tijdens de opkomst van de VOC hadden de Engelsen bijvoorbeeld daar slechts hun eigen op de VOC geïnspireerde companie tegenover, welke veel kleinschaliger was wat betreft toegankelijkheid van investeerders en onder meer daardoor niet bepaald een succes.

De engelse compagnie bestond eerder dan de VOC.. namelijk in 1600 :roflol:

Waarom vragen linkse mensen altijd "Leg eens uit wat de Nederlandse cultuur inhoud?" ?

Wat willen ze daar eigenlijk mee bereiken?

Lijkt me duidelijk wat er mee bereikt dient te worden.
Dat er nou eens eindelijk voor eens en altijd duidelijkheid wordt verschaft omtrent deze cultuur.
Persoonlijk heb ik géén idee wat Rita bedoeld als ze zegt dat ze voorvechter is van de Nederlandse cultuur.
Daar mag dan toch wel om gevraagd worden?

Helemaal als het gebruikt wordt om bepaalde personen buiten te sluiten. Zo van: "iedereen die niet kan assimileren tot de Nederlandse cultuur, moet maar oprotten". Als dan niet duidelijk is wat precies die Nederlandse cultuur is gaat deze parameter niet op natuurlijk. Want dan wordt het wel erg subjectief. Wie gaat er dan bepalen wie er op moet rotten en wie er moet blijven. En als je dan diegene hebt dan krijgt hij een soort dictatoriale macht.
Dus: Zonder te weten wat de Nederlandse cultuur is, is het an sich al totaal overbodig.

Een beter vraag die je had kunnen stellen: Waarom brengen bepaalde mensen altijd de Nederlandse cultuur naar boven. Zonder te kunnen uitlegegn wat ze daarmee bedoelen??

Oh boy, de Gouden Eeuw simplificeren tot een rooftocht. Leve het historisch besef.

Lijkt me duidelijk wat er mee bereikt dient te worden.
Dat er nou eens eindelijk voor eens en altijd duidelijkheid wordt verschaft omtrent deze cultuur.
Persoonlijk heb ik géén idee wat Rita bedoeld als ze zegt dat ze voorvechter is van de Nederlandse cultuur.
Daar mag dan toch wel om gevraagd worden?
Duidelijkheid? Als jij niet weet wat de Nederlandse cultuur inhoud dan moet je geschiedenis gaan studeren. Dan moet je geen domme vragen gaan stellen op een forum, puur om te provoceren of zaken te insinueren die geen steek houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven