MuscleMeat

stem jij pvv bij de eerst komende landelijke verkiezing?

Peiling Peiling stem jij voor geert wilders bij de komende verkiezingen?

• ja

Stemmen: 84 51,9%
  • nee, ik kies een andere rechtse of iets minder rechtse partij

Stemmen: 28 17,3%
  • nee, ik ga voor een linkse partij zoals pvda of d66

Stemmen: 31 19,1%
  • Belg

Stemmen: 19 11,7%

• Totaal stemmers
    162
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok maar niet uitgesloten dus, meer wilde ik niet weten. Met grote winst bedoel ik dat ze de tweede grootste of grootste partij worden.
Er is een mogelijkheid, maar dat is een kleine mogelijkheid. Als hij aan regeren toekomt zal Nederland er zeker niet beter op worden daarnaast zit hij dan tegenover een relatief grote linkse oppositie die niet zal schromen zijn falende beleid af te schieten.

Oftewel Wilders in de regering ---> Prijsschieten voor links -----> De komende 50 jaar geen rechtse regering meer.

Als PVV al de grootste partij zou worden kan ik me niet voorstellen dat andere partijen met ze in zee zouden gaan. Kan dus gebeuren dat er herverkiezingen blijven komen....
En als PVV toch als grootste partij een coalitie zou kunnen krijgen, zouden er compleet geen beslissingen gemaakt worden.

Fail op elke manier.

Géén PVV!

Stem VVD (D66 als enig alternatief).

Als PVV al de grootste partij zou worden kan ik me niet voorstellen dat andere partijen met ze in zee zouden gaan. Kan dus gebeuren dat er herverkiezingen blijven komen....
En als PVV toch als grootste partij een coalitie zou kunnen krijgen, zouden er compleet geen beslissingen gemaakt worden.

Fail op elke manier.

Droom jij nog maar even door vriend.

Vraagje aan de NL: hoe reëel is het dat Wilders aan de macht komt als hij de verkiezingen duidelijk wint? Of is het meer zoals het VB in België dat wanneer ze winnen er toch geen kans is dat ze aan de macht komen?

Hoe wil Wilders ooit in een regering terecht wil komen is mij een raadsel. Als hij mee wil doen aan een coalitie betekent dat compromissen sluiten en dat kan hij niet. Mocht hij dat wel doen dan is het politieke zelfmoord aangezien de stemmers op de PVV dan iets krijgen wat totaal niet aansluit met de standpunten die Wilders nu uitdraagt. Er is geen partij te vinden die dezelfde rechtlijnigheid hanteert als Wilders en bij alles in feite uitgaat van het negatieve. Met negatieve partijen moet je niet eens willen regeren.

beter islam dan jood

-234324234

Ik zie wilders niet een regering vormen. Het zal moeilijk zijn een coalitie te maken met zijn partij. Meerdere partijen hebben wel aangegeven níet met hem te willen reageren of de kans zeer klein te achten. Toch kun je de grootste partij (als ie dat wordt) moeilijk negeren. Ben echt benieuwd hoe het er uit zal gaan zien tegen die tijd. Meeste pvv-stemmers zijn aardig trouw aan de partij iig!

omdat niemand met hem wil regeren, stem ik op hem, puur uit protest, omdat er altijd word gezegd dat we een democratisch land zijn.
opzouten..geen 1 partij wil samen werken met Geert ook al zou hij heel veel zetels winnen.normaal stem ik vvd, maar mark rutten kan geen land regeren.

Even tussendoor he, sorry dat ik het zeg maar wat heb jij een lekker gezichtje voor iemand van 34.

Vraagje aan de NL: hoe reëel is het dat Wilders aan de macht komt als hij de verkiezingen duidelijk wint? Of is het meer zoals het VB in België dat wanneer ze winnen er toch geen kans is dat ze aan de macht komen?

Nihil, wat EricR al beschreef is waar. Het hele PVV gebeuren is een ventilatie van frustratie tegenover een passief kabinet betreft een gevoelig onderwerp. De figuur Wilders lijkt een beetje als de man die thuis het journaal zit te kijken met een biertje in zijn hand en woest wordt als hij hoort dat er weer eens een x aantal immigranten een leuk plekje hebben toegewezen gekregen. Meer dan dat is het echt niet, ik heb eens rondgeneusd in zijn programma, baanbrekend is het allemaal niet, hoewel ze omtrent andere onderwerpen zeker progressief positief bezig zijn (wat betreft criminaliteit bijvoorbeeld).

Een coalitie sluiten is nou net wat haaks staat op de verschijning PVV. Een simplificatie: "JULLIE ZIJN STOM HOE KAN JE DAT NOU DOEN SUKKELS". Als resultaat stemmen veel mensen PVV omdat ze het hier mee eens zijn, maar 1) Wilders komt niet direct met een fatsoenlijk alternatief 2) die "sukkels" kan je geen coalitie mee vormen of je moet concessies doen. Dat is wat de PVV zegt niet te willen doen.

Doe mij maar fortuyn.

PS: Ik stem PVV om het signaal af te geven, ik weet toch dat hij nooit aan de macht komt.

Omdat de PVV onrealistische oplossingen biedt voor problemen die zij groter maken dan ze daadwerkelijk zijn door gebruik van algemeniseringen, foutieve generalisaties, oneerlijk en oneigenlijk gebruik van cijfers en inspelen op onderbuikgevoelens waardoor problemen en daadwerkelijke oplossingen niet of nauwelijks meer aan bod komen.

Daarnaast is de PVV een partij die zich lijnrecht tegenover de belangen van de mensen met minder financiele draagkracht (endaarmee bedoel ik dus alles wat midden modaal en lager ligt) staat en juist deze groepen het kind van de rekening maakt. Afschaffen van de ontslagbescherming; minimumloon afschaffen; uitkeringen verminderen etc.

Ethisch gezien is de PVV ook een zeer verwerpelijke partij:

Een partij die de democratie juist wil vernietigen en rechtsbescherming en mensenrechten juist met de voeten wil treden. Een partij die simpelweg niets goeds voor heeft met de stem van de gemiddelde Nederlander.

Wilders staat voor een soort romeins "brood en spelen" mentaliteit. De stem van het volk is alleen belangrijk als hij er stemmen mee kan winnen. Hij gebruikt zondebokken om mensen tegen elkaar op te zetten in een verdeel en heers mentaliteit.

Wilders is een schande en een absoluut gevaar voor de democratie, een schande voor dit land, een belediging van intelligentie en hij en zijn bende zullen bij een evrkiezingswinst op korte en lange termijn dit land meer schade berokkenen dan heel Al Quida, Marokkanen en Islamieten bij elkaar.

ik stem op PVV, omdat wilders zo een mooi kapsel heeft

Omdat de PVV onrealistische oplossingen biedt voor problemen die zij groter maken dan ze daadwerkelijk zijn door gebruik van algemeniseringen, foutieve generalisaties, oneerlijk en oneigenlijk gebruik van cijfers en inspelen op onderbuikgevoelens waardoor problemen en daadwerkelijke oplossingen niet of nauwelijks meer aan bod komen.

Daarnaast is de PVV een partij die zich lijnrecht tegenover de belangen van de mensen met minder financiele draagkracht (endaarmee bedoel ik dus alles wat midden modaal en lager ligt) staat en juist deze groepen het kind van de rekening maakt. Afschaffen van de ontslagbescherming; minimumloon afschaffen; uitkeringen verminderen etc.

Ethisch gezien is de PVV ook een zeer verwerpelijke partij:

Een partij die de democratie juist wil vernietigen en rechtsbescherming en mensenrechten juist met de voeten wil treden. Een partij die simpelweg niets goeds voor heeft met de stem van de gemiddelde Nederlander.

Wilders staat voor een soort romeins "brood en spelen" mentaliteit. De stem van het volk is alleen belangrijk als hij er stemmen mee kan winnen. Hij gebruikt zondebokken om mensen tegen elkaar op te zetten in een verdeel en heers mentaliteit.

Wilders is een schande en een absoluut gevaar voor de democratie, een schande voor dit land, een belediging van intelligentie en hij en zijn bende zullen bij een evrkiezingswinst op korte en lange termijn dit land meer schade berokkenen dan heel Al Quida, Marokkanen en Islamieten bij elkaar.
PVV heeft ook een paar goeie punten. Volgens mij is het grote probleem van de pvv niet het programma maar eerder de persoon Wilders (ironisch genoeg, want hij draagt de partij ook), die me zeer ongeschikt lijkt om op een normale manier mee te onderhandelen.

Het is treurig dat er blijkbaar maar geen gezond rechts tot stand kan komen in Nederland. Zo blijf je natuurlijk zitten met een hoop stemmen die verloren gaan, en nog meer frustraties onder de bevolking.

PVV heeft ook een paar goeie punten. Volgens mij is het grote probleem van de pvv niet het programma maar eerder de persoon Wilders (ironisch genoeg, want hij draagt de partij ook), die me zeer ongeschikt lijkt om op een normale manier mee te onderhandelen.

Het is treurig dat er blijkbaar maar geen gezond rechts kan komen in Nederland. Zo blijf je natuurlijk zitten met een hoop stemmen die verloren gaan, en nog meer frustraties onder de bevolking.
VVD? Of is dat niet jouw opvatting van 'rechts'?

Ik stem niet.

VVD? Of is dat niet jouw opvatting van 'rechts'?
Niet echt. VVD heeft als core business het liberalisme en het is een grote denkfout om hen zomaar onder rechts te scharen, of tenminste om hen als een rechtse partij te zien. In België is het liberalisme trouwens eerder links te noemen, wat perfect bewijst dat zulke partijen gewoon meedraaien met de wind. Liberalen zijn er voor de rijken of tenminste werkgevers, terwijl rechts juist los staat van de financiële achtergrond.

Onder gezond rechts (als core business) versta ik een partij die sociaal is, dicht bij het volk staat, maar tegelijk heel kordaat durft op te treden, emoties uit het programma laat en dus rationeel staat tegenover de maatschappelijke vraagstukken. Een partij die progressief is wanneer het nodig is maar ook conservatief als zaken goed zijn zoals ze zijn. Gezond rechts is eigenlijk gewoon durven afwijken van het overwegend linkse dogma in veel Europese landen. Hier is een groot deel van de bevolking al lang naar opzoek. Het is ook een beetje het politieke utopia voor mij, hoewel we in Vlaanderen met het NVA nu een goede evolutie in die richting zien.

PVV en Wilders zijn een joke. Toch zal ik op hen gaan stemmen, voor het signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven