XXL Nutrition

Sterkste man tot 105 kg EN sterkste vrouw van Nederland/België 2014

• Topic Starter Topic Starter
Haha bedankt Niels! Zijn er al onderdelen bekend en gewichten?

Volgende week word dat bekend gemaakt!

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

Gert Rabe valt uit ook, Vlad Buda heeft een blessure en is dus nog niet zeker of hij mee doet 2 augustus.

Ondertussen zijn er al een stuk of 5 vrouwen voor Sterkste vrouw van Nederland/België.

Ze hebben besloten om er sterkste vrouw van Nederland/België van te maken aangezien er in België ook bijna geen wedstrijden zijn EN er doen 2 vrouwen uit België mee!

Ik hoop dat we met meer zijn dan 5. Maandag word er als het goed is meer informatie bekend gemaakt!

De begin post is aangepast, deelnemers van de mannen zijn nu compleet. Voor de dames is er nog ruimte maaaaaaarr ik ben al super blij dat we in totaal met 10 dames zijn! :D

Laatst bewerkt:
Heren:
1. Gijs
2. Bjorn
3. Vlad

Dames:
1. Sanne R
2. Chantal
3. Sanne V

Gratz aan de top3 van de heren en dames.

Goed fysiek die Sanne R. Zit ze ook op het forum?

Weet niet of ze op forum zit. Ze doet normaal crossfit wedstrijden. Gekwalificeerd voor crossfit games regionals. Winnares lowlands throwdown. Heb paar maanden geleden meegedaan aan duo competitie waar ze aan mee deed. Niet normaal fit en sterk zij

Laatst bewerkt:
Weet niet of ze op forum zit. Ze doet normaal crossfit wedstrijden. Gekwalificeerd voor crossfit games regionals. Winnares lowlands throwdown. Heb paar maanden geleden meegedaan aan duo competitie waar ze aan mee deed. Niet normaal fit en sterk zij
Geweldig dat een crossfitter de sterkste vrouw van Nederland is.
Zeker wanneer je bedenkt dat er bij sommige leden op dit forum minderwaardig over deze sport wordt gesproken.

Zeker wanneer je bedenkt dat er bij sommige leden op dit forum minderwaardig over deze sport wordt gesproken.

Bij de vrouwen kan dit nog maar ik zie niet meteen een doorsnee mannelijke crossfitter sterkste man van Nederland/België worden

Bij de vrouwen kan dit nog maar ik zie niet meteen een doorsnee mannelijke crossfitter sterkste man van Nederland/België worden

Hehe dat is wel een hele grote dooddoener en heeft niks te maken met de prestatie die er gister is geleverd, bij de vrouwen zal er ook minder brinta worden gegeten dan bij de mannen ;)

Hehe dat is wel een hele grote dooddoener en heeft niks te maken met de prestatie die er gister is geleverd, bij de vrouwen zal er ook minder brinta worden gegeten dan bij de mannen ;)

:D

Het ging me vooral om het laatste stukje van chick's post

Zeker wanneer je bedenkt dat er bij sommige leden op dit forum minderwaardig over deze sport wordt gesproken

Ik zie een mannelijke crossfitter niet zomaar een strongman wedstrijd winnen

Crossfit is gewoon de enige sport die nog enige overlap heeft met strongman waar ook echt redelijk wat vrouwen aan doen. Niet gek dat er dan eentje tussen zit die zo sterk is. Er doen gewoon heel weinig vrouwen aan pure krachttraining in nederland.

Mannelijke crossfitter kan op zich prima plaatsen bij een strongman wedstrijd die conditioneel zwaar is en qua intensiteit wat minder. Sterkste man van Heerlen was zo'n wedstrijd en daar kon een crossfitter ook prima mee komen, Kevin heette die volgens mij.

Of dat dan echt een strongman wedstrijd is valt over te twisten. :p

Meer over de uitvoering in de praktijk en dan vooral onder de niet zo fanatieke sporters. Alhoewel ik ook wel stuk ben gegaan om die world record attempt lelijkste deadlift aller tijden bij de crossfit games die goedgekeurd werd. :roflol:

Het is ook niet dat mensen die crossfit doen alleen maar een wod van 15 min doen en dan weer klaar zijn.

Net zo goed als dat strongmen niet alleen maar events trainen.

gefeliciteerd gijs

had bij de dames eigenlijk wel verwacht dat sanne v zou winnen maar leuk te zien dat er meer sterke vrouwen in NL zijn

en w.b. de crossfit discussie... vergeet niet dat gasten als klokov enz ook veel crossfit doen

in de -105 zal er bij de mannen ook een stuk minder brinta gegeten worden dan bij de no limit gewichtsklasse. f**k ik haat het om het maar weer te zeggen maar waarom denk je dat sommige mensen in de -105 zitten?

waarom ligt de grens eigenlijk op 105 kg ? en niet op 100 ? of 200 lbs ? of.....
Ik heb dit nooit begrepen...

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:20 ----------

Los hiervan: mooie prestatie Gijs :thumbs:

in de -105 zal er bij de mannen ook een stuk minder brinta gegeten worden dan bij de no limit gewichtsklasse. f**k ik haat het om het maar weer te zeggen maar waarom denk je dat sommige mensen in de -105 zitten?

Denk daarnaast ook nog omdat niet iedereen zin heeft om nog 30kg meer mee door het leven te slepen om een beetje competitief te zijn haha

Hoop zelf ook een keer bij de finale sterkste man onder de 105 te staan :)

Terug
Naar boven