XXL Nutrition

Nieuws Sterkste Man v Nederland 2010 kwalificatie

Afvalrace

Het lijkt me dat de organisatie van een evenement met teveel deelnemers gewoon een afvalrace moet introduceren. Voorbeeld: Na het 1e onderdeel niet bij de 1e x deelnemers dan val je af, na het 2e onderdeel niet bij de 1e x deelnemers etc.
Als er daadwerkelijk zoveel deelnemers zijn bij SM Noord NL zul je mij er niet zien (om foto's te nemen); duurt mij veel te lang.

Ik ben zelf nu eigenlijk ook sterk aan het twijfelen of ik me dit jaar nog wel moet inschrijven voor de kwalificaties..

Vorig jaar heb ik redelijk kunnen meedraaien, maar toch miste ik nog teveel naar mijn mening. Ergens achteraan het klassement eindigen is ook niet erg motiverend zal ik maar zeggen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dit jaar 1e of 2de kan worden op een kwalificatie. Misschien toch dit jaartje overslaan, nog een stuk sterker worden (vooral op yoke en farmers) en dan volgend jaar eventueel een poging wagen.

Ik ben zelf nu eigenlijk ook sterk aan het twijfelen of ik me dit jaar nog wel moet inschrijven voor de kwalificaties..

Vorig jaar heb ik redelijk kunnen meedraaien, maar toch miste ik nog teveel naar mijn mening. Ergens achteraan het klassement eindigen is ook niet erg motiverend zal ik maar zeggen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dit jaar 1e of 2de kan worden op een kwalificatie. Misschien toch dit jaartje overslaan, nog een stuk sterker worden (vooral op yoke en farmers) en dan volgend jaar eventueel een poging wagen.

Er zullen er toch meer als twee mee moeten doen? Iedereen kan denken 1e of 2e te worden, maar bij 10 deelnemers zal er toch ook eentje 10e moeten worden.

Dat klopt Barry, het is maar hoe je het bekijkt.

Wat een iq-loze ( thnx erwin ) opmerking dit... als naturel zul je dus geen beer kunnen zijn... Wat zou ik het leuk vinden om alex voor jou neus te kunnen zetten(hoewel ik deze ''naturel beer'' niet opgetild krijg)..
Ik probeerde contact te krijgen met Marcel die de voorrondes organiseerd, omdat er een wedstrijd in mijn stad komt. En daar zou ik meer info over willen hebben en wou mij mischien inschrijfen aan de hand van de info die ik zou krijgen. Maar ik krijg geen antwoord dus ik dacht dan ga ik hem wel bellen ofzo, en dan zie ik dit ineens dus dan denk ik van wat is dit voor een bullshit. Wie is deze natural beer Alex eigelijk? Lijkt mij leuk om een keer met hem te trainen.

waarom zit er dan geen max aan uitschrijvingen op de wedstrijd?

Ik zou gewoon niet meer dan 15 man laten meedoen en dan idd filteren. De sterke jongens die zich al bewezen hebben (finaleplek verleden) voorrang geven en dan de rest wat overblijft laten aanvullen. Zo zou ik het doen in ieder geval..

dit vind ik dan wel weer logisch, want iedereen die dat wil moet de kans krijgen zich te kwalificeren voor de finale, dat dat bij sommigen niet realistisch is een ander verhaal maar het zou spijtig zijn als door volle inschrijvingslijsten in de toekomst niet meer de sterkste mannen van nederland in de finale staan maar de sterkste mannen van van nederland + sterke mannen uit nederland die sneller waren met inschrijven dan een paar van de sterkste mannen van nederland (epic zin:roflol:)

Ik probeerde contact te krijgen met Marcel die de voorrondes organiseerd, omdat er een wedstrijd in mijn stad komt. En daar zou ik meer info over willen hebben en wou mij mischien inschrijfen aan de hand van de info die ik zou krijgen. Maar ik krijg geen antwoord dus ik dacht dan ga ik hem wel bellen ofzo, en dan zie ik dit ineens dus dan denk ik van wat is dit voor een bullshit. Wie is deze natural beer Alex eigelijk? Lijkt mij leuk om een keer met hem te trainen.

Als je interesse in de sport hebt kijk dan op RTL 7 sterkste man van nederland 2009 dan krijg je antwoord op je vraag

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

Sterkste Man v Nederland 2010 kwalificatie

De data's voor de kwalificatie rondes zijn weer bekend en voor alle 4 de wedstrijden komen de inschrijvingen binnen.

Goede zaak zou je zeggen.
Alleen wel met de opmerkingen dat er mensen inschrijven die er nu nog maar weinig te zoeken hebben.
Dit zijn kwalificatie wedstrijden voor de finale!!
En niet zomaar een wedstrijd om wat ervaring op te doen.
Voor Noord Nederland hebben zich zo'n 35 mensen opgegeven.
Wat er hierdoor gebeurd is dat het voor het publiek erg vervelend gaat worden om te bekijken, want het duurt en duurt maar voor een onderdeel voorbij is. Het wordt dus saai ongeacht welk onderdeel je doet.
Bovendien wordt blessure gevoeligheid ook groter omdat je erg lang moet wachten voor je weer aan de beurt bent met het volgende onderdeel.
Een wedstrijd gaat hierdoor onzinnig lang duren en mensen gaan gewoon naar huis. Dit gaat dus tenkoste van de echt sterke mannen.

Wat ik dus vraag is ga bij jezelf te rade of je er al bij hoort en of je enige kans maakt.
Mocht dit niet zo zijn. Meld je dan af bij de organisatoren en zoek bv op real dutch power naar een andere uitdaging. ( die zijn er genoeg)
Want dit gaat echt ten koste van de kwalititeit van wedstrijden. Het maakt niet uit welke wedstrijd, als er zoveel deelnemers zijn is het gewoon niet meer te doen of leuk meer. Dan moet je pre-kwalificaties gaan houden. En dat is voor nu nog niet de bedoeling. In elk geval dit jaar niet.

Beste Jarno gewoon de boom op bv 125 kg en iedere ingeschreven atleet voor de wedstrijd 1 herhaling laten doen lukt het niet jammer dan doe je niet mee.

gr frans

haha frans, brute oplossing maar dan zou je mensen als gijs ofsow buiten sluiten omdat boom hun onderdeel niet is:P

Waarom zou je je moeten bewijzen bij een wedstrijd ? Kan veel makkelijker, wanneer ze bij twijffel gewoon vragen aan diegene wat zijn verleden en kunnen is, en uiteraard onderdelen meteen bekend maken zo gaan mensen gelijk kritischer naar zichzelf kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Huh, 35 deelnemers voor één wedstrijd? Niet normaal en moet eigenlijk niet kunnen. Inderdaad moeten sommigen bij zichzelf te rade gaan. Maar anders mag het wat mij betreft ook door de organisatie worden ingefluisterd. Tuurlijk zullen er altijd onbekende namen zijn waarvan niemand of weinigen nog weten wat ze kunnen. Maar van degenen van wie dat wel bekend is, mag best tegen ze worden gezegd "sla nog maar een jaartje over".

En inderdaad. DE onderdelen met bijbehorende gewichten zouden tegelijk bekend moeten worden gemaakt. Dat gebeurt altijd veel te laat!
Ik heb ze nog niet doorgekregen, van Wout niet voor Noord-NL en van Marcel niet voor de overige wedstrijden. Dat gaat in Belgie beter!

Ik heb vandaag met Wout gesproken en hij wou de onderdelen morgen of zaterdag bekend maken. Heb ook overleg met Marcel gehad en die maakt volgende week de onderdelen bekend.
Denk dat er dan wel een aantal afmeldingen bij komen

ik heb vandaag met wout gesproken en hij wou de onderdelen morgen of zaterdag bekend maken. Heb ook overleg met marcel gehad en die maakt volgende week de onderdelen bekend.
Denk dat er dan wel een aantal afmeldingen bij komen

als jij de onderdelen al weet waarom zet je ze dan niet alvast op het forum?????????

??

Laatst bewerkt:
??

Laatst bewerkt:
Jarno zegt niet dat hij de onderdelen al weet! Hij zegt alleen dat hij overleg heeft gehad met Marcel en dat zal dan zijn gegaan over het feit dat de onderdelen nog steeds niet bekend zijn.

Maar hij denkt te weten dat er dan een aantal afmeldingen bij komen.

Hoe kan hij dat dan denken dan moet je toch wel weten hoe zwaar de onderdelen worden lijkt mij?

Beste Jarno gewoon de boom op bv 125 kg en iedere ingeschreven atleet voor de wedstrijd 1 herhaling laten doen lukt het niet jammer dan doe je niet mee.

gr frans

Waarom altijd die boom? Waarom geen deadlift? Of stones? Inderdaad, er zijn nou eenmaal mensen die slecht zijn op de boom, zoals ik, maar op deadlift of stones (bijvoorbeeld) in het verleden mensen heb verslagen die boven mij zaten met de boom!

Waarom altijd die boom? Waarom geen deadlift? Of stones? Inderdaad, er zijn nou eenmaal mensen die slecht zijn op de boom, zoals ik, maar op deadlift of stones (bijvoorbeeld) in het verleden mensen heb verslagen die boven mij zaten met de boom!

Ok dan dat heeft natuurlijk iedereen, die is beter op de boom Pietje met de deadlift of Kareltje met wat dan ook(ik probeer ook maar mee te denken);)
Hoe krijg je de minder sterke jongens voor deze belangrijke wedstrijden eruit gefilterd toch??

gr frans

Ok dan dat heeft natuurlijk iedereen, die is beter op de boom Pietje met de deadlift of Kareltje met wat dan ook(ik probeer ook maar mee te denken);)
Hoe krijg je de minder sterke jongens voor deze belangrijke wedstrijden eruit gefilterd toch??

gr frans

Dit is toch mogelijk door na 2of 3 onderdelen de eerste 10/12 door te laten gaan. En de rest mag de rest van de wedstrijd toekijken

Terug
Naar boven