MuscleMeat

Nieuws Sterkste Man v Nederland 2010 kwalificatie

bij HG hebben we een puntensysteem over 5 basisonderdelen
zie www.highlandgamesfederatie.org/rankings.html
Het totaal van deze onderdelen bepaald of de atleet A, B of C klasse is.
Als je iets slechter in het ene bent, kun je dus compenseren met de ander.

Bij SM wordt dit lastig, omdat er de ene keer op snelheid (tijd) wordt gemeten en de andere keer weer op afstand, maximaal of herhalingen.
Daarnaast is de discussie BASISonderdelen al een hele leuke ;)

Ik zou niet zo snel iets kunnen bedenken om een atleet te plaatsen in een hokje.

Ik denk echter wel dat een hoop dit van zich zelf weten....

Laatst bewerkt:
als jij de onderdelen al weet waarom zet je ze dan niet alvast op het forum?????????

als je nou zorgt dat je in alle onderdelen getraint bent en sterk genoeg
bent sta je nooit voor een verrassing wat het besluit ook wordt wat
voor onderdelen als ze dan ook uitpikken
en ja het ene onderdeel kan je beter als de ander dus als je je sterk genoeg voelt meld je gewoon aan en ga trainen en niet zo zeuren

Dit is toch mogelijk door na 2of 3 onderdelen de eerste 10/12 door te laten gaan. En de rest mag de rest van de wedstrijd toekijken

Dat is inderdaad beter. Een mix van drie verschillende onderdelen. Een press, een lift (til) onderdeel en iets dynamisch, zoals wheelflip of medley of yoke.
Sterker nog. Ik had van Marcel begrepen dat dat sowieso de bedoeling was. Dus na drie onderdelen een split naar de beste 8, 10 of 12.

Maar met 35 man is dat nog steeds niet te doen. Die eerste drie onderdelen duren uren met zoveel deelnemers.

Laatst bewerkt:
sowieso zou ik dan proberen om 2 bomen, 2 tires enz. te regelen... dan kan je 2 te gelijk laten doen in de "voorrondes"...

Dit is toch mogelijk door na 2of 3 onderdelen de eerste 10/12 door te laten gaan. En de rest mag de rest van de wedstrijd toekijken

Dan praat je nog over (bij 35 deelnemers) tussen de 70 of 105 beurten van ca +/- 5 min per beurt per man = tussen 5uur en 8 uur dan nog eens gaan uitselecteren dan wordt het zeker de eerste 4 daagse strongman event ooit.
(ok ok idd er kunnen meerdere deelnemers in 1 event meedoen) maar jij begrijpt waar ik heen wil, er is gewoon geen tijd voooooooor 35 deelnemers in 1 wedstrijd.;)

sorry te langzaam is achterhaalt zie ik

Laatst bewerkt:
Ik heb mezelf uitgeschreven. Dit jaar zijn de gewichten toch net ff wat anders dan vorig jaar :eek:

??

Laatst bewerkt:
Onderdelen zijn nog te doen, had me al afgeschreven, lijkt me niet netjes als er 30+ deelnemers zijn gezien mijn wedstrijdgeschiedenis. Ben benieuwd.

120 kg herhalingen ... dat scheid echt wel de jongetjes van de mannen ... al hoewel je een eind kunt komen met wat pl techniek ...

pl techniek voor clean & press? ;)

mooie zware wedstrijd zeg. denk inderdaad dat er wel een aantal zich nu nog is op hun achterhoofd zullen krabben

Onderdelen zijn nog te doen, had me al afgeschreven, lijkt me niet netjes als er 30+ deelnemers zijn gezien mijn wedstrijdgeschiedenis. Ben benieuwd.

Gaat niet om je wedstrijdgeschiedenis Niels. Schat gewoon voor jezelf in of je het aankunt, zo ja: Meedoen!

Gaat niet om je wedstrijdgeschiedenis Niels. Schat gewoon voor jezelf in of je het aankunt, zo ja: Meedoen!

Ik bedoel dat als er zoveel man loopt die geen ervaring/sterk genoeg zijn, en de wedstrijd duurt daarom te lang .... dat is gewoon zonde en daar wil ik dan niet tussen horen.

Dan nu nog het probleem dat de ene keer die stang met 2 autobanden op de ene wedstrijd 90kg weegt en een wedstrijd later met dezelfde set up in eens 110kg is.
Zelfde verhaal met die band.Als het de band is die Wout al jaren gebruikt is die dan weer 300kg en dan weer 350+

Maar goed,leuke events!

8euro entree is dan wel weer duur,zelfs de finale is al gratis!

??

Laatst bewerkt:
YEAH buddy, weer fijne onderdelen al zeg ik het zelf! Hand over hand mag ik wel, niet zo last van mijn geringe bw.

dus ipv de trap van jarno is die witte stellage van wout het target voor de stones ?? ... als ik het goed begrijp dat het wout zijn materiaal is ... :D

Zou kunnen. Wout wist nog niet of de stones op 1 hoogte komen of aflopend.

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Ben eigenlijk benieuwd naar de deelnemerslijst. Die is bekend. Ik hoop dat Marcel die snel online zet!

??

Laatst bewerkt:
Samen vooral!

Terug
Naar boven