AndroidHealthClinic

Nieuws Sterkste man van Merchtem 2010

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb alle respect voor je Joerie en dat zul je ook wel weten ;)

Maar toen ik dat las van de sterkste man van België -100kg kreeg ik spontaan flashes voor me van wat met PL gebeurd is, zou gewoon doodjammer zijn als dat hier ook zou gebeuren, maarja, dat is niet de bedoeling, kwam gewoon helemaal verkeerd over
 
Het is niet zozeer tegen jou persoonlijk Joerie en ook niet tegen je wedstrijd "sterkste man van Merchtem", het siert je dat je die wedstrijd al zo lang organiseert als individu en niet als federatie, en dat je je wedstrijd na al die jaren voor jezelf in handen wil houden met de onderdelen die jij beslist heb ik ook nog begrip voor
maar ik zou toch denken dat je echt wel door hebt dat we vooral stuiken op die uitspraak in de openingspost dat er ergens in september de "sterkste man van België -100kg" komt, dan is het toch logisch dat iedereen direct spookbeelden ziet in de sT van "ik ben de sterkste man van België...bij de aaaf/bbbf/cccf/enz" net zoals je nu in het powerliften hebt, dan zou ik het gevoel krijgen zoals ze mij indertijd een beker wilden aansmeren op een judotoernooi omdat ik er nu eenmaal toch was en er geen deelnemers in mijn gewichtscategorie waren, kon ik zeggen dat ik het toernooi gewonnen had...ik dacht het niet :rolleyes:
en de "we" die stuiken op die uitspraak dat is dus niet alleen Jimmy meer maar een hele hoop mensen die zich met hart en ziel aan het smijten zijn om de sterkste man sport hier in België naar een hoger niveau te tillen, dan spreekt het ook voor zich dat die zich echt mottig voelen als we het gevoel beginnen krijgen dat we die richting uit gaan...
maar bon, laat ons hier in dit topic er over zwijgen en de mensen die zich voor Merchtem willen inschrijven dat dan ook doen, ik sluit mij echter aan bij de rest van onze ploeg dat het idd jammer is dat je het niet ziet zitten om er ook een officiële wedstrijd van te maken, maar blijf dan aub ook bij jouw wedstrijd en heb ook wat begrip voor de andere mensen die eveneens echt heel veel tijd en energie in de sport steken

:roflol: komt me bekend voor, ben al 2x regionaal kampioen judo (limburg NL) geworden omdat er geen tegenstand was, echt duf is dat:P
 
Wij zaten met het zelfde gedacht voor eind september en begin oktober (indoor)
in het Waasland. Maar dan komt er nog NSMB voor ;)

Ten eerste het idee om een -100 (of eventueel -105) in te richten komt in wezen niet van mij, maar bon, daar gaat het niet om.
Waar het wel om gaat is dat niemand het afkeurt als Jimmy (NSMB) ons zegt dat ze het zelfde gedacht hebben.....toch wel raar eigelijk.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

maar blijf dan aub ook bij jouw wedstrijd en heb ook wat begrip voor de andere mensen die eveneens echt heel veel tijd en energie in de sport steken

begrip tonen!? heb ik ooit al eens iets afgekeurd van de NSMB of gelijk welke andere wedstrijden?

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

Het is niet zozeer tegen jou persoonlijk Joeri

Dat zou ik zelfs nog niet durven denken :(
 
En al die opmerkingen over het powerliften... dat die sport kapot is gegaan omdat er meerdere federaties zijn ontstaan... heeft hier totaal geen verband mee.
Hier gaat het om een gewichtscategorie en niet om een nieuwe federatie.
Wat alle powerliftingbonden gemeenschappelijk hebben zijn een x-aantal gewichtscategoriëen. Ik heb in nog geen enkel forum gelezen dat er iemand niet akkoord zou zijn met het feit dat er gewichtcategoriëen zijn in het powerliften. (en niet alleen in het powerliften maar in zoveel sporten en dan vooral krachtsporten en gevechtsporten)

En dat is het laatste wat ik erover zeg. Denken jullie wat jullie willen. Ik weet wat ik tot nu toe al gedaan heb voor deze sport.
 
Ten eerste het idee om een -100 (of eventueel -105) in te richten komt in wezen niet van mij, maar bon, daar gaat het niet om.
Waar het wel om gaat is dat niemand het afkeurt als Jimmy (NSMB) ons zegt dat ze het zelfde gedacht hebben.....toch wel raar eigelijk.
De reden waarom niemand het afkeurt als Jimmy met zo een idee komt is omdat het dat via da NSMB georganiseerd word, en dus via de Belgische Strongman federatie en niet door een onafhankelijke groep.

als er meerdere groepen het idee gaan krijgen om een -105kg "Belgisch kampioenschap" te organiseren, lopen er binnenkort 20 Belgische "kampioenen" rond, en dit heeft inderdaad niets te maken met het PL in België en hun 4 federaties maar het lijkt er wel sterk op zo.
 
squatbeast;4589423 Ik denk dat ik persoonlijk er meer in steek dan een gewoon lid en soms meer dan 35euro uit mijnen eigen zak om alles te verkrijgen wat de sport verdiend. Bloed en zweet zei:
respect "sqautbeast" voor al uw werk voor de sterkste man wedstrijden maar ik bedoel daarmee niks persoonlijks. Wil gewoon zeggen dat federaties meestal geld krijgen van BOIC BLOSO SPONSERING enz en dan is het spijtig dat ge dikwijls en veel als ge de top bereikt nog allerlei regeltjes opgelegd krijgt waardoor je alle vrijheid verliest en na x aantal jaren de sport dan ook helemaal beu bent. daarom zeg ik tof zulke wedstrijden geen verplichtingen geen regeltjes gewoon fun en gewichten tillen waar en wanneer je wil!
 
Wij worden niet erkend en krijgen gene zak van Bloso of gelijk wie.

REgels zijn er om de chaos te vermijden en gericht wedstrijden te organiseren.
En de altleten struktuur te geven.
Dat is bij elke sport zo, staat het de persoon niet aan ... zoek een andere sport!

+ FUN = Boerekermis!!
 
respect "sqautbeast" voor al uw werk voor de sterkste man wedstrijden maar ik bedoel daarmee niks persoonlijks. Wil gewoon zeggen dat federaties meestal geld krijgen van BOIC BLOSO SPONSERING enz en dan is het spijtig dat ge dikwijls en veel als ge de top bereikt nog allerlei regeltjes opgelegd krijgt waardoor je alle vrijheid verliest en na x aantal jaren de sport dan ook helemaal beu bent. daarom zeg ik tof zulke wedstrijden geen verplichtingen geen regeltjes gewoon fun en gewichten tillen waar en wanneer je wil!

Leg je standpunt dan ook eens iets beter uit alvorens je een uitspraak op het forum knalt, maar dat lijkt hier het grote probleem tegenwoordig. "Oh...heeft die dat gezegd...wel, dan zeg ik dat..." Eén van de voordelen van een forum zou juist moeten zijn dat je alles meerdere malen kan herlezen, inclusief je eigen antwoord voor je het post. Kan je je proberen inleven hoe anderen het evt kunnen interpreteren. De negatieve zaken die jij over federaties zegt kloppen niet echt zoals ik ze lees, ik denk dat je eerder doelt op een verkeerd beleid binnen een federatie dat verstikkend kan werken als het niet dezelfde filosofie als de atleten heeft. De sponsoring en subsidies, was het maar waar... Waarom denk je dat de leden die bij Jimmy komen trainen 5 euro betalen...investering in materiaal...waarom lidgeld betalen...verzekering en investering in een passie...waarom betalen voor een spaghetti-avond...idem...passie voor de sport.
Lees de doelen van de strongman-federatie maar eens. Het kan een naïeve droom zijn, maar naast de wedstrijden en promotie/groei van de sport is HET belangrijkste doel (zo zie ik het toch) langetermijngericht. Optimale mogelijkheden voor het talent in België om uiteindelijk door te groeien internationaal. En neen ik bedoel niet enkel Jimmy, die moet zich sowieso nu al eerder naar het buitenland richten voor zijn doelen om verder te groeien omdat er hier vrijwel geen uitdaging meer voor hem is. Maar de toekomstige generaties die ooit de fakkel zullen moeten overnemen zoals sommige 17-18 jarigen die heel wat potentieel in zich hebben. Korte termijn is alles in goeie banen leiden en streven naar een professioneler imago door uniformiteit en samenhorigheid. Zaken proberen voorkomen zoals waar Jarno nu in een ander topic een deftig boompje over opzet.
Soit, ik word het wat moe om iedere keer een deftige gefundeerde reactie te proberen neer te zetten, had dit liever eens gewoon op een rustige manier besproken maar ja...
Mijn voorstel is dan ook: ondertussen hebben we beter zicht op de realiteit en als er nog iets moet medegedeeld worden zal dat ter zijner tijd gepost worden in een topic ter zake. Wij willen als federatie streven naar een optimale samenwerking tussen mensen met dezelfde interesse om de sport te laten groeien. Daarom: haal die zin er uit waar iedereen over stuikt, het zal op tijd wel duidelijk worden, hoop ik dan toch. Los daarvan gaat dit topic over een heel andere wedstrijd, die overigens ook professioneler lijkt te worden, maar is dit ontspoord. Indien iemand deze discussie wil verder zetten, laat hij het dan verhuizen. Wat dit topic betreft stel ik voor: alles wissen wat niks met Sterkste Man van Merchtem te maken heeft als dat mogelijk is en in het meest extreme geval, nieuw wedstrijdtopic openen en dit wissen. Ik heb geen zin om hier eindeloos en keer op keer over te palaveren.
 
Ik heb geen zin om hier eindeloos en keer op keer over te palaveren.

Awel ik ook niet meer al lang niet meer. En ik heb het ondertussen ook al wel begrepen. Ik weet niet wie jij bent, ik hoef het ook niet te weten, iedereen is toch vrij om zijn menig te geven.
Mijn mening is dat het zover is gekomen dat ik ermee ophoud. Het hangt allemaal dik mijn zak uit. De sterkste man van Merchtem is geschiedenis.
De NSMB mag het monopoly hebben. Dat is uiteindelijk toch wat ze willen.
Ik stop ermee. 7 is een mooi getal.
 
dramaqueen :rolleyes:
 
Damn wat een gedoe weer. Zou toch erg jammer zijn als door dit gesteggel deze mooie wedstrijd niet doorgaat. Dit gaat toch weer ten kosten van de atleten die graag wedstrijden willen draaien.
 
damn wat een gedoe weer. Zou toch erg jammer zijn als door dit gesteggel deze mooie wedstrijd niet doorgaat. Dit gaat toch weer ten kosten van de atleten die graag wedstrijden willen draaien.

+1
 
Awel ik ook niet meer al lang niet meer. En ik heb het ondertussen ook al wel begrepen. Ik weet niet wie jij bent, ik hoef het ook niet te weten, iedereen is toch vrij om zijn menig te geven.
Mijn mening is dat het zover is gekomen dat ik ermee ophoud. Het hangt allemaal dik mijn zak uit. De sterkste man van Merchtem is geschiedenis.
De NSMB mag het monopoly hebben. Dat is uiteindelijk toch wat ze willen.
Ik stop ermee. 7 is een mooi getal.

Misschien eens samen met Jimmy persoonlijk praten en kijken wat er te combineren is? Synergie noemt men dat :)

Jammer dat t niet doorgaat, ik was net met Chopperbob aan regelen dat we samen konden carpoolen (vanuit Rotterdam/Utrecht). Belangstelling is er genoeg iig.. en ik zou aandacht voor een -105 kg klasse ten zeerste willen aanmoedigen (omdat ik zelf ook maar 1.72 m ben :p)
 
Komop Joeri, zou zonde zijn als je ermee zou stoppen
 
Komop Joeri, zou zonde zijn als je ermee zou stoppen

dat is inderdaad zo, maar voor wie moet ik het nog doen? De helft is betrapt op dopinggebruik en mogen niet meedoen. En de andere helft is aangesloten bij de NSMB en die mogen ook niet meedoen.
 
dat is inderdaad zo, maar voor wie moet ik het nog doen? De helft is betrapt op dopinggebruik en mogen niet meedoen. En de andere helft is aangesloten bij de NSMB en die mogen ook niet meedoen.

Die dopingcontroles maken de hele boel kapot :grumble:

Ik volg je zeker wel in je gedachtengang maar stoppen is toch geen oplossing, beter ga je eens met Jimmy rond de tafel zitten, zou zonde zijn als Merchtem komt weg te vallen. Waarom niet gewoon samenwerken ofzo?
 
NSMB leden mogen toch ook wel aan open wedstrijden meedoen lijkt mij.
 
Misschien eens samen met Jimmy persoonlijk praten en kijken wat er te combineren is? Synergie noemt men dat :)

beter ga je eens met Jimmy rond de tafel zitten, zou zonde zijn als Merchtem komt weg te vallen.
Wij (lees mezelf, Jimmy en David (Sionnach)) waren vorige woensdag aanwezig in Merchtem voor een afspraak met iemand die samen met de NSMB wedstrijden wil organiseren.

Jij (Joeri) was daar ook aanwezig, maar als er zelfs genen goededag en een hand geven af kan, tja :dunno:
 
Ja dat is waar, ik ben geen hand komen geven en ik heb geen goededag gezegd.
Aan niemand trouwens, ook niet aan Tino en Azem. Jullie waren stevig aan het vergaderen en ik heb mij daarmee niet te en moeien en ik moet jullie daarin zeker niet storen.
En ja ik ben ook een beetje een boer.
Ik heb aan Tino discreet gevraagd of ik er moest komen bijzitten maar dat was niet nodig zei hij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven