MuscleMeat

Nieuws Sterkste man van Merchtem 2010 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben hier heel blij om. Ik en Niels doen mee (we komen uit Rotterdam en Utrecht gereden dus laat ons niet voor niets komen hè? ;) :D)

prachtig Frenkpie.
Kan je mij dan even een mailtje sturen met leeftijd, gewicht, naam en woonplaats. (joeri.polfliet@telenet.be)

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Mooi zo, ik denk dat ik ook mee ga doen:).

Je bent van harte welkom.
 
Gvd, ook al een wedstrijd waarvan het niveau veel te hoog is om mee te beginnen :(
 
Hallo iedereen,

ik wil bij het begin van mijn post al meteen zeggen dat ik niemand persoonlijk viseer. Maar wat een heleboel blabla hier!!! En geef nu toe een hele hoop gezever kan vermeden worden...

Toen ik 3 jaar geleden als 17-jarige snotneus begon met sterkste man gaf niemand om federaties of officiële onderdelen. Mijn eerste wedstrijd in Merchtem was een ervaring om nooit te vergeten en mijn tweede wedstrijd in Bazel was dat evenzeer. Maar tegenwoordig is het één grote talkshow geworden.

De essentie is en blijft nog altijd de sport zelf. Uiteindelijk maakt het voor de meesten onder ons niet uit. De meesten willen gewoon deelnemen aan wedstrijden en zichzelf telkens opnieuw verbeteren.

Lukt het niet om samen te werken? Laat het dan zo en laat die blabla achterwegen.

Veel succes voor de NSMB en voor andere organisatoren want het is niet makkelijk om deze sport te promoten en er kruipt enorm veel werk in!
 
Hallo iedereen,

ik wil bij het begin van mijn post al meteen zeggen dat ik niemand persoonlijk viseer. Maar wat een heleboel blabla hier!!! En geef nu toe een hele hoop gezever kan vermeden worden...

Toen ik 3 jaar geleden als 17-jarige snotneus begon met sterkste man gaf niemand om federaties of officiële onderdelen. Mijn eerste wedstrijd in Merchtem was een ervaring om nooit te vergeten en mijn tweede wedstrijd in Bazel was dat evenzeer. Maar tegenwoordig is het één grote talkshow geworden.

De essentie is en blijft nog altijd de sport zelf. Uiteindelijk maakt het voor de meesten onder ons niet uit. De meesten willen gewoon deelnemen aan wedstrijden en zichzelf telkens opnieuw verbeteren.

Lukt het niet om samen te werken? Laat het dan zo en laat die blabla achterwegen.

Veel succes voor de NSMB en voor andere organisatoren want het is niet makkelijk om deze sport te promoten en er kruipt enorm veel werk in!

Precies! Probleem met dit soort fora is dat er zich steeds weer mensen in gaan moeien die er niet echt iets van af weten, of die zaken naar bovenhalen die er al lang niets meer mee te maken hebben en op die manier weer oude wonden openhalen die de discussie weer laten vastlopen. Vandaar dat ik verdere discussie liever man tot man voer, en niet op forums. Had gehoopt op veel feedback bv. op de algemene vergadering maar deels door een uitgestelde PL-wedstrijd maar vooral door de barre weersomstandigheden die dag was de opkomst maar poverkes.
Hier worden de zaken altijd maar buiten proportie opgeblazen. Ik ben iemand die liever, tot frustratie van sommigen -coach/vrouw/vrienden- soms té, rustig probeert te blijven en open staat voor discussies op voorwaarde dat ze constructief gevoerd worden. Maar dat doe ik liever met de mensen zelf, niet met een scherm.
Over ontmoetingen gesproken: (PM misschien maar best, voor er ook daar weer reacties op komen) wordt het niet stilaan tijd om nog eens te trainen op events voor de voorronde als je een besluit hebt genomen ;)

Off topic voor Joerie: ik vind dat we toch de boel best eens op een deftige manier uitpraten, maar niet op een forum. Het zal wel eens passen, misschien is het zelfs beter de storm in het glas water weer even te laten passeren. Niemand is bij zulke toestanden gebaat, noch organisatoren, noch atleten, noch fans (ook die mogen we niet vergeten :D).

On topic voor Joerie: voor de Nederlandse atleten die hoopten op deelname is je beslissing schitterend nieuws, voor de Belgische time wil tell...
Luidop denkend: is natuurlijk extra werk voor jou, maar is het geen idee dat je het topic heropent met voorlopige deelnemers en dat al dit ontspoorde gepalaver verdwijnt?
 
strong man is dat een sport ????

Ik ben een tijdje weg geweest. Goesting totaal over door de scene. Ik ken mijn prestaties, ik ken ook mijn plaats, ik moet me niet gaan meten met Jimmy. Ik weet wel dat ik GETRAIND wel iets kon tonen.

Ik merk dat na die lange tijd er nog niks veranderd is, integendeel. Sterke man is nog niet opgestaan (wat stelt het als sport in B voor, er zijn enkele serieuse atleten, maar wat betreft aanhang, stelt dat toch als sport niet veel voor ?) en we zijn mekaar al aan het pootje lappen.

Waar ik binnen de sport in Belgie op zoek was, was naar een nieuwe sport met wederzijds respect tussen atleten, voor nieuwkomers, voor kameradie, voor mekaar sportief stimuleren. In de huidige setting is het echt niet stimulerend om zich te geven voor de sport.

Als halve buitenstaander zie ik hoe Jimmy met zijn federatie het laken naar VOLLEDIG zich toe wil halen. Joeri steekt knappe proeven in mekaar, maar hij was het ook die me bijna levend kon villen omdat ik ne keer met de Jimmy was gaan trainen. Komaan zeg en zeg nie dat het voor te lachen was.

Een gezonde evolutie zou zijn dat ieder wat aan zelfreflextie gaat doen en dat we met nieuwe inzichten in een positievere sfeer een gezonde sport uit de grond stampen (ik spreek voor België).

Alle respect voor Jimmy en Joeri voor wat ze al betekend hebben voor de sterke man sport in België, hun persoon en sportieve prestaties, maar tegelijkertijd zijn ze op dit ogenblik zelf remmende factoren in het openbloeien van de sport.
 
Mooi allemaal hier ...

Remmende factoren ....
Waarom Blabla ... (talk show)
Waarom officiele oefeningen ...

Man, man, man, ik word hier zo moe van ...

NSMB 8 wedstrijden + 2 extra in aantocht + 2 nog te bespreken

Joeri 1 Merchtem .... (geen verwijt of aanval , ik wil enkel een punt duidelijk maken)

I rest my case.

Maar het punt hier was om samen te werken om Merchtem en Joeri een deel te laten uitmaken van de NSMB (wat David nog eens benadrukt in zijn laatste post)

Ik heb hem persoonlijk in het verleden (en andere mensen ook trouwens) de hand toe gereikt (meer maals) en zelf heeft hij het nooit aanvaard om dat ik 2x zijn wedstrijd heb afgezeikt, terecht (vindt ik persoonlijk) maar niet correct. En ik heb me daar al een paar keer hier en tegen hem (telefonisch) veronschuldigd. (2x dat ik dit hier vermeld, letten jullie niet op of is de rest lezen niet belangrijk ???)

Ik vraag me gewoon af wat er mis is met samen werken en lid worden van de NSMB. (wat voor de zoveelste keer niet ben en zeker ni de baas ben, wel de oprichter en bestuurs lid)
"NSMB for dummies" : geblijft u goesting doen, je word geholpen van alle kanten en het kan je geld en onkosten besparen + meer publiciteit voor de sport en het evenement (ook voor de atleet en/of organisatie), en je mag zonder pardon andere sporten blijven doen en je draagt je steen bij op jou manier, simpeler kan ik het niet uitleggen)

Ik heb mensen mee gekregen bij de NSMB zoals :

-Wim Jammaer
-Organ Billican
-Tommy De Bruijn
-Tom Goegebuer


En nog een paar goeie die bij ons zijn aangesloten, waarom wil Joeri niet ???
Ik wil er met hem aan een tafel gerust over praten met genoeg mensen er bij Zowel van zijn kamp als van het mijne op een neutraal terrein (zelfs TV mag mee alst zo moet)

Waarom regels en officiele oefeningen :
-De rest is georganiseerd en officieel, waarom wij dan ook niet
-Om idiote proeven te vermijden zoals bv baksteen tillen, auto band werpen, enz ...
-Om de chaos tijdens de wedstrijd tot op een minimaal te krijgen.
-Om atleten de regels te laten zien internationaal mocht het ooit zover komen dat zij daar gaan of een andere nationaliteit naar hier komt.
-En om iedereen met gelijke wapens te laten vechten (uitrusting en Niveau's bv A/B/C )

Om maar enkele voorbeelden te geven.

En Talkshow/BlaBlaBla ...

Iemand jaloers ??? :D als je da ook wil kom me dan verslaan en neem men plaats op de champioens league en op WSM (hahaha = grapje he)
Ok ik kom wel eens op TV en daar zijn ze geintereseerd in mij en de sport.
Ik doe men best tijdens zo'n optreden om de federatie en andere factoren van de sport er mee tussen te smijten. Maar kom op TV is en blijft sensatie en om deze mensen te boeien moet je ze dat geven.
Waarom ??? (Ben je voor) Meer TV is meer bekendheid.
Zo wel atleten als bewonderaars als nieuwschierigen.
Maar vooral meer sponsors en dat is gelijk aan meer geld.
De federatie beheerd het geld (het bestuur ) en zorg daar mee voor de atleten en de sport. Hoe? ???
-Door meer materiaal te kopen en te maken.
-Betere omstandigheden voor de atleten. (op het evenement en trainings locatie's)
-Betere locatie's (want ja die kosten geld, sporthallen en indoor bv sport paleis)
-Meer reclame (kost veel geld)
-TV (kost ook geld en ik heb het niet over de plaatselijke zender of het nieuws)
- Prijzen geld / vergoedingen
- Meer wedstrijden op verschillende locaties en niveaus
- Animatie voor het publiek (waarom ??? om de mensen te boeien tijdens dooie momenten)

En ik kan nog zo'n honderd redenen geven ...

Zie hier niet alleen de slechte uitspraken en schrijf fouten (ben gefrustreerd) maar voor het punt en de goeie zaken (als je dat aan kan :) )

@Genetic (Steve Ringoot): als er nog zo'n opmerkingen zijn, het topic "History of strong man Belgium" of "Nationale strong Man Belgium" daar kan je terecht met al je vragen, opmerkingen en discutie's of kom gewoon effe trainen in "Iron Ville" als je het liever persoonlijker wil.
(Maar zo'n reactie posten ... komaan man ... Who the f*ck do you think you are? Ik snap de helft van jullie hier niet ?)

@patskrachtser (Patrick Meersman): WTF maat ... (halve buiten staander)
Wel raar dat je er nu mee afkomt (wilde stoken of zo, tussen mij, Joeri en de NSMB. Zo'n opmerking kon je ook geven als ik in je gym was te Merchtem)
En VOLLEDIG naar mij trekken ??? de NSMB wil dat en ik ben er een deel van en ik sta achter het besluit van het hele TM. Dat het voor het goede van de sport en de atleet is.
Als je dat echt vindt kan je beter ni meer posten want dan let je niet op wat ik en de rest van ons TM zeggen hier.
Jezus man je stelt me teleur ...

Ik kan me hier soms zo kwaad maken en dingen zeggen ...., maar brengt toch niet op. :(

Dus bij deze:

Al wie ons volgen wil kan dat (met veel plezier zelfs), al wie dat niet wil "eat my dust" ... (trek u plan dus)

Ik en de NSMB wil graag nog eens met u aan tafel zitten Joeri (laaste keer dat ik dit zeg zonder een reactie van je) als je hier of in het algemeen niet reageerd weet ik persoonlijk genoeg .... (En ik beloof dat ik niet zal bijten als we elkaar zien, alle toch nie hard ;) )
*

Ps

Misschien een leuk idee om er even tussen te smijten, het zou gedurft en gewaagt zijn van jullie dat je bv bij je handtekening je echte en volledige naam zou schrijven. Dan weet ik en de rest ook bv tegen wie we bezig zijn of over wat ...
(effe er zo tussen, ik heb het gedaan en zou het leuk vinden mochten de NSMB leden de 1ste zijn die dit doen en durven ;) )
Natuurlijk als je iets op je kerf stok heb snap ik da je da niet doet ;)


Bye the way Joeri

Ga je bij je 1ste post van dit topic geen deelnemers lijst bij zetten en bv ook dat zinneke weg hallen op het laatste
(dan is dat ook achter de rug )

*
 
Laatst bewerkt:
@Genetic: als er nog zo'n opmerkingen zijn, het topic "History of strong man Belgium" of "Nationale strong Man Belgium" daar kan je terecht met al je vragen, opmerkingen en discutie's of kom gewoon effe trainen in "Iron Ville" als je het liever persoonlijker wil.
(Maar zo'n reactie posten ... komaan man ... Who the f*ck are you ? Ik snap de helft van jullie hier niet ?)

...

Ik kan me hier soms zo kwaad maken en dingen zeggen ...., maar brengt toch niet op. :(

:fire::roflol: je bent duidelijk pissed over die laatste post, zo te lezen, je bent je rondes toch niet vergeten doen :D
"genetic" heb je gewoon verkeerd begrepen, hij bedoelt volgens mij net hetzelfde als de meeste mensen die de boel eens rustig willen aankaarten en hij zou beter eens komen trainen ;) , kunnen we rustig praten en onze energie in de training steken, ik stelde in mijn laatste post voor om een nieuw topic te openen want dit was waar ik bang voor was: alles gaat weer de positieve richting uit maar dan krijg je weer zo'n relpost, dat bedoel ik dus met oude koeien uit de sloot halen
volgens mij willen een paar mensen gewoon niks liever dan dat jullie twee ruzie blijven maken ???
dus: ook ik begin mijn kookpunt te bereiken over het blijven aanslepen hiervan :eek: ja ik voor wie mij kent
1: verhuis dit naar een ander topic zoals ik reeds zei en nu ook Jimmy zegt
2: en nu is het gdvdmme genoeg geweest, dit topic gaat over Merchtem en als Joerie zijn wedstrijd wil blijven organiseren op eigen initiatief dan heeft het NSMB daar respect voor, maar opnieuw NIET MEER HIER OVER PRATEN!
3: ik ben het kostbeu van iedere keer zoveel tijd te steken in pogingen om te bemiddelen en die dan te zien kapot gaan door mensen die er zo goed als niks mee te maken hebben, ik ben zo goed als elke zondagmiddag te vinden bij Jimmy op training en nog een hele hoop NSMB leden, wie wil praten als volwassen mensen is van harte welkom (eerst trainen en dan babbelen :p), we zullen je van harte verwelkomen maar ik praat niet meer met keyboard-warriors: wie zich aangesproken voelt, pech voor jou (nèh, nu doe ik eens even kinderachtig :rolleyes:)
 
Jimmy, je verschiet daar toch nie meer van dat iedereen hier zijn zeg wil doen...

Zelfs gasten van 17-18/20jaar die alles nog moeten leren. Heb al gemerkt dat dit de eersten zijn om commentaar te geven... En zoals je zegt wie zijn ze...
 
Luidop denkend: is natuurlijk extra werk voor jou, maar is het geen idee dat je het topic heropent met voorlopige deelnemers en dat al dit ontspoorde gepalaver verdwijnt?
Mee eens. Gewoon dit topic opschonen vanaf post 5. Daarna is het helemaal offtopic gegaan. En ik vermoed dat er maar steeds mensen gaan bijkomen die hun ongenoegen gaan spuien. Dat doet dit topic geen eer aan.

Of een slotje en een nieuwe aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Of een slotje en een nieuwe aanmaken.

denk dat dit zelfs veiliger is, maar waar er ook voor gekozen wordt: willen we nog als volwassen mensen praten dan wordt er enkel nog gesproken van man tot man en niet meer op een publiek forum, leidt alleen maar tot verzuring van relaties zonder reden

Joerie, je zal waarschijnlijk denken "wat is dit nu allemaal weer?":D, ik weet zelf niet hoe je dit best opschoont of wist en herstart, mail met een moderator of zo? ik ken dit allemaal niet zo goed
 
Ik heb even via de raporteer knop een verzoek gedaan dit topic op te schonen. Mocht Joerie liever een slotje willen dan kan hij dat aangeven. ;)
 
slotje? Liever niet.. is wel fijn dat er een topic is vooraf en na een wedstrijd met informatie over: onderdelen, de mensen die meedoen en de uitslagen/foto's/filmpjes :)
 
slotje? Liever niet.. is wel fijn dat er een topic is vooraf en na een wedstrijd met informatie over: onderdelen, de mensen die meedoen en de uitslagen/foto's/filmpjes :)

tuurlijk niet, da's ook de bedoeling! ofwel slotje en nieuw wedstrijdtopic beginnen, ofwel topic opschonen na goedkeuring van Joerie als topicstarter, titel is nog altijd "Sterkste Man van Merchtem", de discussie kan elders verdergezet worden (maar dan liefst van al zelfs niet op dit forum maar als personen onder elkaar)
 
wilde stoken ?

Jimmy, "wilde stoken", alsof het liefde is tussen beide, ik hoor al jaren dat er een flink haar in de boter zit.

Waarom geef jij zo af op Merchtem, al jaren. Wat is er verkeerd geweest met die wedstrijden ? Hoeveel wedstrijden zijn er in België ? In hoeveel staat dit in verhouding tot het aantal wedstrijden in Ned ?

Het dan zeggen, jullie hadden vergadering en ik had het evengoed al jaren terug kunnen zeggen, alsof het dan plots moest gezegd worden. Met wat zijn we eigenlijk bezig, als ik deze thread lees, als je dan eens een vinger op de wonde legt dan ben je een stoker.

Nee, ik ben geen stoker, ik vraag juist dat er aan een ommekeer wordt gewerkt, en als de koplopers niet keren, zal er niks keren.

Ik ben op zoek naar een BREED POSITIEF platform van sterke man activiteiten en mogen gerust wat verschillen opzitten, moet dat nodig VOLLEDIG door één organisatie gedragen worden.
 
Laatst bewerkt:
slotje? Liever niet.. is wel fijn dat er een topic is vooraf en na een wedstrijd met informatie over: onderdelen, de mensen die meedoen en de uitslagen/foto's/filmpjes :)

Je kunt ook even een ander topic openen en dan dat linkje hier plaatsen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven