AndroidHealthClinic

Nieuws Sterkste man van Merchtem 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
****ing achtelijk dit van je jimmy. Als ik me niet vergis probeerde je vorig jaar deze wedstrijd ook al te dwarsbomen. Ik snap echt niet wat je probleem is, en altijd maar dat gezeik over een kermis. Dit is toch gewoon een normale wedstrijd met normale onderdelen.

Deze man heeft niemand kwaad proberen te doen, maar hij wordt constant door iedereen aangevallen over zijn wedstrijd. Terwijl ie gewoon het beste ermee voor heeft.

Echt in en in triest.... En maar klagen dat de sport niet groeit in Belgie....

Laatst bewerkt:
het is ook triest als je om dat te zeggen een annonieme account moet openen :roflol:

****ing achtelijk dit van je jimmy. Als ik me niet vergis probeerde je vorig jaar deze wedstrijd ook al te dwarsbomen. Ik snap echt niet wat je probleem is, en altijd maar dat gezeik over een kermis. Dit is toch gewoon een normale wedstrijd met normale onderdelen.

Deze man heeft niemand kwaad proberen te doen, maar hij wordt constant door iedereen aangevallen over zijn wedstrijd. Terwijl ie gewoon het beste ermee voor heeft.

Echt in en in triest.... En maar klagen dat de sport niet groeit in Belgie....

Respect voor jou als sporter want je bent goed bezig op dat vlak, maar je reacties zijn soms wat raar, alhoewel je dat ook al van jezelf hebt toegegeven. Waarom val je Jimmy rechtstreeks aan? Ondertussen doen wij niets anders dan te zeggen dat de NSMB al ietsje meer is dan Jimmy en Pat. We zijn dus allemaal "****ing achtelijk" volgens jou? (Ken je internetreacties al genoeg om al te weten wat je daar op gaat zeggen :rolleyes:) Maar ik vind het toch wel gevaarlijk om op iets te reageren waar je niks over afweet. Ik heb geen zin in alweer hetzelfde gezeik. Ik ga hier niet veel tijd meer aan verspillen.
Joerie, het siert je dat je jezelf "een beetje een boer" vindt op dat vlak, maar we vinden het echt allemaal bijzonder jammer dat we het gewoon niet daar even bespreekbaar gemaakt hebben ipv op het net. Desnoods na de vergadering want je was er nog toen we weggingen. Ik begrijp alleen niet goed dat je stopt met Merchtem? En dan die uitspraken over monopoly? Je kan toch ook gewoon blijven doorgaan zoals vorig jaar? Iedereen binnen de NSMB vindt overigens dat je een mooi programma hebt in vergelijking met vroeger, vervang die balls of steel door atlas stones en je hebt een stevige wedstrijd met internationaal erkende onderdelen. Juist daarom vinden we het jammer, hetgeen ook gepaard gaat met wat frustratie bij sommige mensen, dat je halsstarrig weigert samen te werken met de NSMB. Maar voor de zoveelste keer: ik respecteer dat maar dat ontneemt mij niet het recht om het héél jammer te vinden en moeite te hebben het te vatten. Net zoals ik je beslissing héél jammer vind, en niet in het minst voor de jongens die reeds aan het plannen waren om deel te nemen.
De vergadering met Tino en Azem ging over twee -105 wedstrijden die hij graag wil organiseren in Liedekerke, daar ging gans het misverstand in dit topic over. Hij kiest ervoor wel lid te worden van de NSMB om de wedstrijden te organiseren. Zo begrijp ik het toch? Wat heeft dat dan met Merchtem te maken? Maar bon, nogmaals jammer als dat echt je definitieve besluit zou zijn, maar nog meer spijtig als de mensen dat nu zouden zien als zouden wij je daartoe drijven. Maar ja, ik zou dit liever als normale mensen bespreken maar ik kan mij nu al indenken wat voor soort intelligente reacties er hier weer gaan komen van mensen die hun zegje willen doen over de situatie zonder ze te kennen. Da's pas zielig.

En nogmaals Joerie, weet niet hoe de rest erover denkt maar voor mij kan er nog altijd persoonlijk gesproken worden, maar hoe langer dit aansleept hoe moeilijker dat gaat worden. Jij beslist maar ik zou het al even spijtig vinden voor de sport dat je stopt met Merchtem als ik het spijtig vind dat je geen samenwerking wil.

Maar zijn NSMB leden nou wel of niet vrij om aan open (buiten de NSMB dus) wedstrijden deel te nemen?

dat is inderdaad zo, maar voor wie moet ik het nog doen? De helft is betrapt op dopinggebruik en mogen niet meedoen. En de andere helft is aangesloten bij de NSMB en die mogen ook niet meedoen.
Ik kreeg hierdoor de indruk dat dit anders was. Maar dan is er toch niks aan de hand? Dan kan je een wedstrijd toch wel vol krijgen?

Uit het reglement:

- Onze atleten mogen niet deelnemen aan nationale sterkste man
activiteiten die niet in samenwerking gaan of zijn opgericht door NSMB.

- De atleten mogen wel deelnemen aan andere activiteiten die geen
link leggen aan het sterkste man gebeuren, zoals bv.powerlifting
Olympisch gewicht heffen en Body building

Dus toch? Ja dan begrijp ik de reactie van TS heel goed. Op die manier is het slikken of stikken voor hem. Hij kan dus alleen maar deelnemers krijgen als hij zich bij de NSMB aansluit of het moeten Nederlanders zijn.

Dus toch? Ja dan begrijp ik de reactie van TS heel goed. Op die manier is het slikken of stikken voor hem. Hij kan dus alleen maar deelnemers krijgen als hij zich bij de NSMB aansluit of het moeten Nederlanders zijn.

TS? Ben niet mee hoor. Wil het toch eerder van de andere kant nuanceren: als je ervoor kiest om deel uit te maken van de NSMB moet je als atleet er goed van bewust zijn dat je idd niet mag meedoen met niet-NSMB-wedstrijden op straffe van boete. Je bent een vertegenwoordiger van de federatie en we willen vermijden dat iemand uit de finale bij wijze van spreke gaat meedoen aan een klj-wedstrijd en zowel de sport als de deelnemers daar belachelijk gaat maken (met alle respect voor die klj-wedstrijd uiteraard en niet verkeerd te verstaan: zeker niet op Merchtem gericht integendeel, vandaar dat we hem er graag bij hadden gehad).
En er lopen volgens mij toch genoeg mensen rond die, ook weer in onze filosofie spijtig genoeg, liever geen lid worden en die kunnen we toch niet tegenhouden om mee te doen? "Sterkste man van Oudenaarde" blijft ook liever regionaal op hun rugbyclub gericht en het NSMB reglement is er vooral op gericht om te vermijden dat er daar atleten naartoe trekken die er niets te zoeken hebben. Maar goed, misschien moeten we in de geschiedenis van de Belgische strongman eens een poging ondernemen om de hele filosofie achter de federatie uit de doeken te doen. Zolang er volwassen reacties op komen ben ik voor :p

edit: shit ik ben echt niet goed wakker TS is natuurlijk "topic starter", ik voel me oud...:D

Laatst bewerkt:
Oke graaf gedoe hier.

Is idd spijtig dat het zo moet lopen en ik weet echt ook niet wat men heeft tegen de NSMB.

Ik heb Joeri vorige jaar of zelfs nog voor nieuwjaar 2008 gebeld als we de vertegen woordigers op gingen richten van de NSMB. En had hem gevraagt dat wij het heel leuk zouden vinden dat hij er deel van zou uit maken en de functie zou aanpakken.

Hij zou deel uit maken dan van de 6 bestuursleden en zij beslissen samen alles wat er in de NSMB gebeurt en moet veranderen.

Je had geen zin zei je en dat je dan te gebonden was aan ons ??? enz ...

NU hebben we een prachtig bestuur nu met ruim denkende mensen met een grote visie op sport vlak.

We willen idd nog altijd praten (voor de zoveelste keer) om de wedstrijd Merchtem in samen werking te brengen met de NSMB.
Wat daar mee bedoelen

- NSMB gebruiken als hoofd logo en als federatie van de wedstrijd
- Elke atleet die meedoet van Belgisch nationaliteit dient lid te worden
(verzekeringen en eigen veiligheid "organisatie + atleet gericht")
-Officiele proeven gebruiken die op de site staan
(40 events + je mag er creatief mee om gaan)
- Onze scheidsrechters gebruiken of erkende mensen met ervaaring in de Sport.
(bv ik, Stefan of David en Kurt of Jan Haring, Sarco of Marcel Mostert )
- De federatie geeft de organisatie de bekers voor de 1ste 3 (gratis)
- De NSMB helpt met reclame rond te verdelen en de media in telichten via onze contacten.
-EHBO stand is verplicht (Eigen mensen met kennis van zaken of in gehuurde "rode kruis" of mensen van de NSMB)

En er kan nog veel meer besproken worden ...
De voordelen zijn niet slecht voor organisator en ook niet voor de atleet.

Wij willen de atleten en de mensen (ook media) die het komen bekijken en beoordelen een goede visie geven van de sport.
Zodat we internationaal goed meekunnen en de sport voor Belgie in de goede kijker stellen, zodat misschien ooit de sport erkend word en dat we er subsidies voor krijgen + hulp van ons land.

Bekijk het eens en laat het ons weten (en hang de boer nu niet uit alles ligt nu in jou kamp)
En voor mij persoonlijk is dit de laaste keer dat ik het zeg en wil helpen, niks tegen jou maar ik heb een hekkel aan smeken of aan het lijntje gehouden te worden.

Wil je echt de sport helpen en je hobby vooruit helpen en nog steeds leuk vinden met extra hulp aan je zij, laat ons dan iets weten...

En Holland ...
Ssssttt als je niet mee bent en van de history niks afweet.
Maak 1st dat het bij jullie goed loopt en vlekkeloos is, voor dat sommige met de vingerwijzen of den intilligenten wil uithangen.
We krijgen van veel Nederlanders goede comentaar dat we goed bezig zijn en dat doen we ook.
Er zijn genoeg mensen daar met het zelfde idee als wij en steun hen liever of moei je daar dan beter even tussen (Strongman ;) ) ze kunnen het daar ook gebruiken, wij trekken ons plan wel onderling.

We zullen 1st ons zelf op niveau brengen als je wil dat we helpen ;) geef een seitje :D Maar 1ste dit oplossen ...

Laatst bewerkt:
Hoi Jimmy, Joeri en alle andere Belgische strongman atleten (wel of geen NSMB lid).

Het siert me dat ik genoemd wordt als een erkende in de sport om evt. als scheidsrechter te dienen. Mijn dank voor deze erkenning.

Ik wil graag één ding kwijt, niet over deze wedstrijd van Merchtem en over de nog te komen -105 kg wedstrijd. Nee, over één ander ding wil ik graag iets opmerken. Ik zeg met nadruk "opmerken" omdat ik geen vingerwijzing wil doen, maar alleen stof tot nadenken wil geven!

In Nederland was het jaren geleden (echt vroeger! maar ook nog recentelijk 2004-2005) zo dat het deelnemers aan de Sterkste Man van Nederland verboden was om aan andere wedstrijden deel te nemen. Daar is onder veel atleten wrijving onder geweest. Het voor jezelf niet kunnen uitmaken aan welke wedstrijden je wilt deelnemen als atleet wordt in ieder geval in Nederland als remmend ervaren. Ik geef dit slechts mee. Meer niet.

Persoonlijk vindt ik de keuzevrijheid aan welke wedstrijden ik wil deelnemen en aan welke niet een groot goed, wat door een organisatie niet ingeperkt zou mogen worden.

Ik begrijp de argumenten van de NSMB maar denk niet dat het erg veel schade aan zal richten aan het aanzien van de sport als dit los wordt gelaten.
Ik denk echt niet dat een David de Vos of Stefan van der Ha bijvoorbeeld gaan opdraven op een kleine wedstrijd om daar makkelijk de eerste plaats te halen. Dat gevaar zie ik niet. Daar ben je als atleet toch te trots voor!

Laatst bewerkt:
mooi Jan en ook Jimmy (had jouw reactie een paar jaar terug graag gelezen :D)
denk dat hier eindelijk eens te zien is dat er ook verstandige mensen rondhangen (zijn er hier uiteraard nog meer dan genoeg), dit topic gaat weer de positieve kant uit, denk dat de rest beter binnenshuis besproken wordt van man-tot-man en niet op een forum, dat leidt alleen maar tot verkeerde interpretaties

en Jan, je hebt ook wel een stuk gelijk maar een ander deel van de achterliggende filosofie is "eendracht maakt macht", een groep is het sterkst als iedereen aan hetzelfde zeil trekt, maar anderzijds maakt dat het ook gevaarlijker (moet je maar eens naar Die Welle kijken ;) ) en JUIST DAAROM willen we zoveel mogelijk mensen met een visie in de NSMB betrekken...
maar ik blijf geloven in een positieve ontwikkeling van de federatie en sport, we gaan het tweede volledige seizoen in en ook hier zullen we weer lessen uit gaan trekken en verder groeien maar dan hebben we gezonde verstandige OPBOUWENDE feedback van iedereen nodig
amen, hallelluja, inch allah, hare krishna en vrede op aarde enzenz;)

Laatst bewerkt:
Thnx David :D

@Jan: Ik sluit me aan bij men TM mate, volkomen gelijk.
maar ik begrijp je stand punt ook.

Maar wij zijn niet van plan om andere mensen met ons harde werk te laten gaan lopen en profiteren van de verzekering van onze atleten.
Wij verbieden enkel nationale wedstrijden die niet bij ons zijn aangesloten.
(en voor verschrikkelijk veel redenen, de meeste vindt je terug op onze site)

Maar wij hebben nooit iets gezegt van andere internationale wedstrijden en andere takken van de sport (Power lifting, gewicht heffezn enz .. )

Ik had vernomen van verschillende atleten in Nederland dat dat bij jullie wel het geval was. Maar bij ons is dat het geval niet en is iedereen toch vrij. maar elke sport heeft zijn regelement en rede van bestaan en dat zijn de onze " Samen staan we sterk" en "wij rijken de hand naar iedereen met intresse in de sport" enz ... (www.desterkstemanvanbelgie.be)
En geen probleem Jan van de erkening, ik heb je al bezig gezien + je site en artiekelen gelezen. Als er iemand ook iets van deze sport kent, dan ben jij er toch ook één van.
-
Maar zoals ik al zei we trekken onze plan wel en we doen alles voor het belang van de sport en de atleten. Maar toch bedankt en tot één van onze wedstrijden Janneman ;)
(Als atleet of scheidsrechter)

haha no way dat die strongman4 echt ivo is:P die maakt aardig botte opmerkingen maar geen achterlijke opmerkingen over het algemeen:P of ik heb me ernstig in hem vergist

Oke, bedankt voor de goeie manier van antwoorden. Er kan dus wel gediscussieerd worden zonder elkaar de grond in te boren en/of te schelden :)

Ik vindt de situatie zoals die in Nederland bestaat eigenlijk wel ok. Wij hebben dan geen bond of federatie, maar dat zal ook niet meer lukken. De sport is hier al zo veel verder verspreid als bij jullie. Kijk naar het aantal wedstrijden die aangeboden worden. Het enige wat een soort van georganiseerd is is de sterkste man van Nederland zelf met zijn voorronden en finale. En dat is goed zo.

Ik heb wel eens nagedacht of een sterkste man organisatie oprichten in Nederland zou lukken en of het een meerwaarde zou hebben voor de sport. Ik denk op dit moment eigenlijk niet. Maar wellicht kunnen jullie eens voor mij meedenken?

• Topic Starter Topic Starter
@ chopperbob en al de anderen die geinteresseerd waren in de Sterkste man van Merchtem. Ik heb eens goed nagedacht en ik heb besloten om de wedstrijd toch te laten doorgaan.

@ chopperbob en al de anderen die geinteresseerd waren in de Sterkste man van Merchtem. Ik heb eens goed nagedacht en ik heb besloten om de wedstrijd toch te laten doorgaan.

Ik ben hier heel blij om. Ik en Niels doen mee (we komen uit Rotterdam en Utrecht gereden dus laat ons niet voor niets komen hè? ;) :D)

Mooi zo, ik denk dat ik ook mee ga doen:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven