AndroidHealthClinic

Sterkste Man van Midden-Delfland 2010

Bezoekers in dit topic

Ja jongens. Het was weer een leuke wedstrijd!

Ik zal morgen wel even een uitgebreid verslagje typen.. Op de stones na ben ik erg tevreden :)

Goed bezig bro! Mooie plaats behaald. Volgende keer in de top3!

Zijn er nog filmpjes gemaakt?
 
thnx voor de complimenten :D
 
Patrick van der Kraan is de Sterkste Man van Midden-Delfland

Op zaterdag 5 juni werd in Maasland de tweede editie gehouden van de Sterkste Man van Midden-Delfland. Van te voren werd gehoopt op mooi weer, nou dat kregen we. Onder tropische omstandigheden werden door de deelnemers vijf loodzware onderdelen afgewerkt. Gelukkig hoefden er vandaag geen ambulances aan te pas te komen! Slechts één uitvaller hadden we vandaag, debutant Omar Vierhout moest helaas opgegeven vanwege kramp, maar staat wel lachend op de foto.

Einduitslag:
1. Patrick van der Kraan (68 ptn.)
2. Richard van der Linden (66 ptn.)
3. Robbert Wolters (58 ptn.)
4. Matthieu Onderdijk (50 ptn.)
5. Kelvin de Ruiter (49,5 ptn.)
6. Jeffrey Phlips (37,5 ptn.)
7. Roy Madern (37,5 ptn.)
8. David de Vos (30,5 ptn.)
9. Marcel Knoester (30 ptn.)
10. Cees Varkevisser (25 ptn.)
11. Marcel Imthorn (25 ptn.)
12. Gerwin de Haas (22 ptn.)
13. Pascal Padovani (19 ptn.)
14. Omar Vierhout (5 ptn.).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hierbij wil ik alle deelnemers bedanken!

En natuurlijk de begeleiders, coaches, verzorgers, aanhang en supporters.
 
Ja ook bedankt. Wedstrijd was goed georganiseerd.
Filmpje van Cees en Richard plaats ik vanmiddag op onze site.
Groet, Wim
 
eventjes terugkijken op mijn eerste wedstrijd van dit seizoen, onverwachtse deelname, wou geen risico's nemen en beschouwde het als een training in wedstrijdsfeer (helaaspindakaas, zie verder)

log lift: 110-120 easy, aangezien ik geen specifieke doelen of whatever had wou ik voor de 135 gaan maar heavy log was alweer even geleden, geen stabiliteit/minder legdrive na trainingen deze week en dus puntjes laten liggen
tire flip: niet echt mijn ding, zag ik ferm tegenop maar tot mijn verbazing ging het, afgezien van de uitschuiver in het begin, redelijk vlot, techniek is toch al veel verbeterd
farmers walk: eerste twee runs liepen betrekkelijk goed maar mijn grip(uithouding) zuigt zwaar, 120 wel nog uitgetild en paar stappen gezet maar ander zwak punt (bovenrug, ook bij stones) liet het ook afweten, damned****hellanddevil
laadrace: nog nooit echt gedaan, gevolg: ik zet mijn eerste biervat op het platform en crush mijn eigen wijsvinger :rolleyes: hopelijk niet teveel impact op verdere trainingen, postzakken zijn de max :p I want one of those, goeie fullbodytraining
stones: ik wou een gooi doen naar de 160 (pr is 155) maar door de hitte was zelfs 140 een dikke fail, 1x gelapt maar te hoog genomen, daarna pijp uit

afgezien van mijn vingercrush al bij al een lekkere training, 8e geëindigd maar had wel ietsje meer ingezeten, sterke jongens leuke strijd

Jan bedankt voor de uitnodiging, volgend jaar bouw ik de wedstrijd wel in m'n schema in ipv 4 dagen ervoor definitief te beslissen :rolleyes: mooi georganiseerd

Sarko, het is en blijft waar: hij lult echt probleemloos een wedstrijd aan elkaar:D
 
Toch netjes David. Hoop dat je vinger niet al te ernstig is. Het Belgisch NK is toch ook om de hoek nu.
 
Wie is dat in het witte halterhempje?
 
Marcel Knoester dacht ik
 
Filmpjes staan op de site
[Link niet meer beschikbaar]
 
Skinnie, ik heb je vriendin geen Hup Patrick horen roepen.
 
Verslagjes vind ik altijd leuk om te lezen dus here goes:

Log lift
120-130-135 3e plek
Richard begon op 130, Patrick op 125. De ondergrond was de belangrijkste factor in deze omdat balans vinden het grootste probleem leek. Richard deed de lambada met die 130 boven zijn hoofd en had drie pogingen nodig in zijn eerste beurt. Maar hij herstelde zich goed. Maar Patrick domineerde dit onderdeel en drukte zeer solide 145 boven zijn hoofd.

Wheel flip 2e plek
Rond de 35 seconden geloof ik wat normaal gesproken een slechte tijd zou zijn. Maar het was zwaar flippen op het gras. Het omslagpunt lag wat hoger had ik het idee en ik kon mijn ritme niet echt vinden. Patrick won ook dit onderdeel met 28 seconden. Het kan dus wel snel....

Timber medley geen idee welke plek
Naar deze keek ik niet bepaald uit, zeker niet toen ik zag hoe bijna iedereen stuk ging op die 115kg. Ik had me voorgenomen niet de hard van start te gaan om een beetje lucht over te houden aan het eind maar het mocht niet baten. Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik in mijn hand heb maar na een meter of 70-80 gaat het kaarsje uit, ook nu. Ik heb hem uit kunnen lopen maar met bijna twee minuten geloof ik een flinke duikeling qua punten gemaakt.

Laadrace 3e plek
Met een hartslag van nog steeds 180 p/m aan de laadrace begonnen. Gelukkig stemde Jan in de onderdelen op vijf meter te leggen. Het was gewoon te warm voor weer 120 meter lopen. Er lagen ook nog stones immers. En het werd er echt spannend door. Tegen Matthieu en die had er zin in, dus ik moest aan de bak. Dank daarvoor. Patrick en Richard, de nummers één en twee, moesten ook tegen elkaar en Richard was hem net te snel af.

Stones 3e plek
Het was warm en ik was al naar kloten maar stones liggen mij wel dus wtf nog één keertje dan. Alles ging wel vlot tot de 170. Een vies groot lummel. Letterlijk. Ik pakte hem en beide handen zaten vol gruis. Beetje nieuwe hars erop en hem kunnen lappen. Vervolgens met de moed der wanhoop gaan staan en ondanks dat ik dacht dat ik niet bewoog zag ik de bal bewegen dus ik dacht doorgaan. Ik tilde de bal tot de rand en toen was het worstelen het kreng erop te krijgen. Maar dat lukte en als eerste. Altijd leuk. Richard kwam daarna en had er één seconde minder voor nodig. Patrick liet zien dat hij de sterkste was en knalde alle ballen op hoogte in 40 seconden.

Het was een zware wedstrijd met name door het weer. maar op een leuke lokatie en met goede onderdelen en een goede wedstrijdleiding. Complimenten voor Jan.
 
Vond je die voetbalschoenen fijn bij de wheel flip qua grip?
Mooie prestatie trouwens, terecht 3e.
 
Ik had voetbalschoenen en spikes bij me. Ik heb op normale schoenen gelopen op het gras en op voetbalschoenen. Dat laatste leek het beste, maar ik weet niet of ik er verstandig aan deed. Mijn derde plek was onbedriegd, maar ik had wel meer in gedachten voor aanvang. Maar patrick was gewoon heel erg goed en heeft maar twee punten laten liggen op het maximaal aantal punten van 70 wat je kunt halen. En ook Richard deed het gewoon beter. Al lag het wel dichter bij elkaar dan de punten doen vermoeden. De farmers hebben me een beetje genekt. Maar ik ben tevreden over mijn prestatie, het was leuk weer een wedstrijd te doen. Toch al een jaar geleden.
 
En ruikt dit weer naar meer Robbert?
 
En ruikt dit weer naar meer Robbert?

Ik heb het al geroken denk ik. In '94 mijn eerste wedstrijd gedaan en vijf keer deelname sterkste man van Nederland, zes keer gekwalificeerd. Beste prestatie een vijfde plek in een wedstrijd met o.a. Berend, Sjaak Ruska en Jarno, om er een paar te noemen.
Alleen de sterkste man van Nederland motiveert mij nog om aan wedstrijden te doen en kwalificatie was het plan dit jaar. Deelname lukte niet door ziekte en wat nog meer, dus deze wedstrijd was een sportieve revanche aan mijzelf en om te kijken of ik nog meekom of niet. En ik moest toch naar Jan om twee stones op te halen van 180 en 200 kilo.
Het was leuk weer de druk te voelen en de wedstrijdspanning te hebben. Dan komen er toch andere krachten vrij. Maar jezus wat ging ik stuk gisteren in die hitte en heb me vaak bedacht waarom doe ik dit nog? Verder dan zelfbevestiging kom ik niet. En daar heb ik eigenlijk geen wedstrijden meer voor nodig. Dus tenzij Marcel me belt......:D
 
Skinnie, ik heb je vriendin geen Hup Patrick horen roepen.

durfde ze niet, we zaten op dat bankje achteraan waar die banden voor de wheelflip lagen.. had der gelijk gewaarschuwd dat ik er één op de kop zou meppen als ze met hup patrick begon..

maar vond het weer prachtig om naar te kijken (moest wel halverwege weg ivm evenement die ik mede-organiseer) respect voor de deelnemers die in die hitte moesten werken, en ook voor sarko die ik voor het eerst hoorde speaken (wat kan die lullen!)
 
In Animal shirt toch?
 
Back
Naar boven