Het evenement werd gehouden ter promotie van de krachtsport. Hmmm, volgens mij pak ik het dan verkeerd aan!
De leerlingen bij mij op school vonden het ronduit lachwekkend en ik heb talloze opmerkingen gehad over dit artikel. Van ' meneer heeft u dan niet gewonnen' tot 'meneer hoeveel tilt die man'. Het artikel komt uit de grootste krant van Limburg.
Het begint langzaam een frustratie voor mij te worden dat deze parodie op strongman zich in Limburg af speelt. Ik ben dus serieus bezig met het promoten van de sport en wordt door dit soort dingen tegengewerkt. Om iets op te bouwen is erg moeilijk, afgebroken wordt dit een stuk sneller. Daar heb je in principe alleen maar deze foto voor nodig. Vind het ook sneu voor atleten die zich er op voorbereiden, ver rijden en dus geld in deze wedstrijd steken. Dus van een koude kermis thuis moeten komen. Hoe kan nu aan het einde van een wedstrijd de telling fout zijn? En dat is niet de eerste keer.
Sterke man sport heet niet voor niets sterke man. Wanneer er een kerel van +/- 140kg 120kg van de grond tilt is dit niet bepaald iets waar de sport voor staat. Noem het a.u.b. fungame sittard o.i.d. of verbind een krachtnorm aan de wedstrijd zodat niet iedereen die wel eens stoere praat wil hebben mee kan doen. Dit maakt de sport kapot! Mensen die dit zien nemen het niet meer serieus! Kom op!!! Het amateurisme druipt van de foto af. Spijkerbroek, houding atleet, kijkrichting atleet, 2 verschillende deurmatjes als opvang (WTF).
De houten ondervloer gaf me ook een bekend gevoel.
Naar de mensen van de fungames toe; heb iedere keer feedback gegeven op jullie wedstrijden. En dat bedoel ik goed, ik hoop iedere keer dat het beter voor elkaar is. Die hoop is tevergeefs...