Fitness Seller

Sterkste man van Sittard

Het evenement werd gehouden ter promotie van de krachtsport. Hmmm, volgens mij pak ik het dan verkeerd aan!

De leerlingen bij mij op school vonden het ronduit lachwekkend en ik heb talloze opmerkingen gehad over dit artikel. Van ' meneer heeft u dan niet gewonnen' tot 'meneer hoeveel tilt die man'. Het artikel komt uit de grootste krant van Limburg.

Het begint langzaam een frustratie voor mij te worden dat deze parodie op strongman zich in Limburg af speelt. Ik ben dus serieus bezig met het promoten van de sport en wordt door dit soort dingen tegengewerkt. Om iets op te bouwen is erg moeilijk, afgebroken wordt dit een stuk sneller. Daar heb je in principe alleen maar deze foto voor nodig. Vind het ook sneu voor atleten die zich er op voorbereiden, ver rijden en dus geld in deze wedstrijd steken. Dus van een koude kermis thuis moeten komen. Hoe kan nu aan het einde van een wedstrijd de telling fout zijn? En dat is niet de eerste keer.

Sterke man sport heet niet voor niets sterke man. Wanneer er een kerel van +/- 140kg 120kg van de grond tilt is dit niet bepaald iets waar de sport voor staat. Noem het a.u.b. fungame sittard o.i.d. of verbind een krachtnorm aan de wedstrijd zodat niet iedereen die wel eens stoere praat wil hebben mee kan doen. Dit maakt de sport kapot! Mensen die dit zien nemen het niet meer serieus! Kom op!!! Het amateurisme druipt van de foto af. Spijkerbroek, houding atleet, kijkrichting atleet, 2 verschillende deurmatjes als opvang (WTF).

De houten ondervloer gaf me ook een bekend gevoel.

Naar de mensen van de fungames toe; heb iedere keer feedback gegeven op jullie wedstrijden. En dat bedoel ik goed, ik hoop iedere keer dat het beter voor elkaar is. Die hoop is tevergeefs...

Kan me hier wel in vinden. Ik heb dan niet zo veel ervaring met strongman wedstrijden, maar heb een jaar of drie/vier geleden eens aan een fungames wedstrijd mee gedaan, destijds nog niet bekend zijnde met de reputatie van deze club. Werkelijk alles ging verkeerd. Materiaal ging kapot, er werden fouten gemaakt in de score, of onderdelen werden gewoon ter plekke geschrapt of vervangen. Als we dan nu 3,5 jaar verder zijn en dezelfde fouten worden nog steeds gemaakt... Dan snap ik dat je als SMTL dit soort ongein totaal niet kan gebruiken in de promotie van de strongman sport in Limburg. Er is toch ook vrijwel geen serieuze atleet meer die nu aan deze wedstrijden nog meedoet? Toen ik meedeed aan die wedstrijd, deden er nog aardig wat bekende namen mee, maar dat is er nu toch echt wel af.

heeft hij srs blauwe oogschaduw op ?
spijkerbroek
nuff said
...

Je kan dat gekloot ook al motivatie gebruiken om de deelnemers het goede voorbeeld te geven. Van wat sterkste man inhoud ;-) en dat ze dan een echte sterkste man op de foto zetten in de krant. Ipv een spijkerbroek strongmen met een prachtige techniek op de deadlift.

Dat zou inderdaad ook een optie zijn met een heel mooie opzet en ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
Maar dan hoor ik verhalen van mensen die gw minder punten krijgen waarschijnlijk doordat ze niet van de organisatie zijn waardoor ze lager worden geplaatst. En dan sta nog geen stap verder tenzij je zo domineert dat ze niet kunnen valsspelen.

Door als serieuze atleet deel te nemen, verbeter je toch de organisatie van die wedstrijd niet ???

Neen maar het gaat om het imago en het niveau van de sport STRONGman dat hier zwaar wordt naar beneden gehaald. Als de krant nu een foto had gemaakt van een moonen met een 150 log overhead ipv 1 of andere marginaal die in jeansbroek 120 komt deadliften.
De mensen scheren nu alles over 1 kam

Geloof het of niet ik was aanwezig.

Frank had me gevraagd mee te gaan omdat een vriend meedeed die ook wel eens bij RPB trainde. Ik had hem gewaarschuwd maar hij wilde toch meedoen.

mijn indruk:

-De hal was prima (daar kun je dus niets op afdingen)
-Materiaal was voor elkaar (yoke, farmers, log etc allemaal acceptabel materiaal)
-Scheids was Ted van der Parre. Nu ben ik het niet altijd eens met zijn beslissingen maar een scheidsrechter met een Reputatie en niet bv Koekoek zelf.
-Een redelijk deelnemersveld met 2a3 uitzonderingen waaronder de man op de foto. Gemiddeld gewicht op de dl zal toch zo 220-230 zijn geweest van een iets grotere hoogte.
-Gewichten etc zat redelijk in elkaar voor C atleten was dit een redelijke wedstrijd.

Negatief:
-Weinig sfeer (muziek, publiek, hapjes etc)
-Organisatie erg warrig, geen goed draaiboek. Moest wel lachen toen ze geen vierkantje konden maken van de platen voor de carcircle en Ninja dat maar ging doen.
-Puntentelling snap ik niks van dan. Sowieso belachelijk dat David Panders daar mee doet. Die moet gewoon kwalificaties doen of andere goede B wedstrijden.

Geloof het of niet ik was aanwezig.

Frank had me gevraagd mee te gaan omdat een vriend meedeed die ook wel eens bij RPB trainde. Ik had hem gewaarschuwd maar hij wilde toch meedoen.

mijn indruk:

-De hal was prima (daar kun je dus niets op afdingen)
-Materiaal was voor elkaar (yoke, farmers, log etc allemaal acceptabel materiaal)
-Scheids was Ted van der Parre. Nu ben ik het niet altijd eens met zijn beslissingen maar een scheidsrechter met een Reputatie en niet bv Koekoek zelf.
-Een redelijk deelnemersveld met 2a3 uitzonderingen waaronder de man op de foto. Gemiddeld gewicht op de dl zal toch zo 220-230 zijn geweest van een iets grotere hoogte.
-Gewichten etc zat redelijk in elkaar voor C atleten was dit een redelijke wedstrijd.

Mooi te lezen dat het enigszins aan een normale beginnerswedstrijd voldoet! Voor wat bovenstaande punten betreft lijkt het dus op een doorsnee wedstrijd.

Negatief:
-Weinig sfeer (muziek, publiek, hapjes etc)
-Organisatie erg warrig, geen goed draaiboek. Moest wel lachen toen ze geen vierkantje konden maken van de platen voor de carcircle en Ninja dat maar ging doen.
-Puntentelling snap ik niks van dan. Sowieso belachelijk dat David Panders daar mee doet. Die moet gewoon kwalificaties doen of andere goede B wedstrijden.

Helaas blijven de negatieve punten hangen. Dat er een aantal jongens wel van niveau zijn, is mooi meegenomen maar maakt het natuurlijk niet tot een succes. Ik was er niet en wat bij mij is blijven hangen zijn de puntentelling en de foto in de krant.En dat is ook wat derden onthouden!

Mooie foto!

dlkf9x.jpg

Wederom een mooie indruk van de sterkste man sport in Limburg...
Hier ga je toch van huilen als je dit ziet.....
Tokkie rulezzzzzzzzz!!!!!

lol, ik zie dit nu pas... maar wat is dit nou?

ik weet nog dat ik een keer grappende wijs een post over jou plaatste en het contrast met Matthieu; iets over jou met je zebra kostuum aan en Matthieu zonder enige vorm van protectie op een OH movement.

nu post je zelf dit, zelfs met een foto van iemand erbij (!), om het geheel 'belachelijk te maken' of in ieder geval medestanders te vinden voor jouw negatieve uitlating. dat is wel erg hypocriet vind je niet? jij ging mij toen de les ging lezen over respect hebben voor andere krachtsporters. misschien moet je dan consequent blijven en niet alleen om respect vragen als het jezelf betreft?

Waaruit blijkt dat jules geen respect heeft voor krachtsporters dan ?

Waaruit blijkt dat jules geen respect heeft voor krachtsporters dan ?

dude, hij zet een foto van die gast erbij, heeft schijnbaar de moeite genomen om hem in te scannen en de rest van zijn post kan je zelf ook lezen. die hele gast op die foto boeit me geen zak, maar hij doet nu exact hetzelfde als ik toen deed. het enige verschil is dat hij bij mij met een knipoog was en hij bloedserieus deze gast uitmaakt voor "Tokkie". of is dit anders omdat deze gasten naar Jules zijn standaard geen krachtsporters zijn? dan heb ik uiteraard niks gezegd, dan was ik alleen niet op de hoogte van het feit dat Jules dat voor ons allemaal uitmaakt ;)

We hebben een kandidaat maxi.. Hou me tegen jonguh !

Moet je je gram halen Erwin? niet echt hetzelfde.

Moet je je gram halen Erwin? niet echt hetzelfde.

jup, vind het nogal hypocriet. de hele opzet van zijn openingspost is gebaseerd op iemand + een organisatie naar beneden halen. dan moet je niet andere gaan wijzen op respectloos gedrag. dat mag jij anders zien, persoonlijk hou ik niet zo van zulke tegenstrijdigheden.

dude, hij zet een foto van die gast erbij, heeft schijnbaar de moeite genomen om hem in te scannen en de rest van zijn post kan je zelf ook lezen. die hele gast op die foto boeit me geen zak, maar hij doet nu exact hetzelfde als ik toen deed. het enige verschil is dat hij bij mij met een knipoog was en hij bloedserieus deze gast uitmaakt voor "Tokkie". of is dit anders omdat deze gasten naar Jules zijn standaard geen krachtsporters zijn? dan heb ik uiteraard niks gezegd, dan was ik alleen niet op de hoogte van het feit dat Jules dat voor ons allemaal uitmaakt ;)

Niet alleen naar jules mening, dit mag gewoon echt geen krachtsporter genoemd worden

jup, vind het nogal hypocriet. de hele opzet van zijn openingspost is gebaseerd op iemand + een organisatie naar beneden halen. dan moet je niet andere gaan wijzen op respectloos gedrag. dat mag jij anders zien, persoonlijk hou ik niet zo van zulke tegenstrijdigheden.

Oud zeer?

:popcorn2:hehe peter is ook in..

• Topic Starter Topic Starter
:D Hey ik zie dit net...
Hoi Erwin, whats up? Ik kan me het voorval niet meer geheel herinneren, maar kan me niet echt voorstellen dat ik serieus beledigd was omdat iemand me uit heeft gemaakt voor zebra (ivm polsbandages, belt en sleeves...)

En ik ken deze gast van zien, hij loopt hier in Brunssum rond...
Ik vind het een tokkie... Vind hij dat erg, nouja so be it...

No hard feelings.... ;)

Terug
Naar boven