XXL Nutrition

Stevige autozetel? +110 Kg

bdeb

Novice
Waardering
0
Wie van jullie hebben positieve of negatieve ervaringen ivm autozetels van verschillende automodellen?
Ik heb een Alfa 147 en na 63,000 km begint de zetel toch wel door te zakken. Ik heb de wagen nog geen 2 jaar geleden gekocht en woog 93 en nu 106. Gezien ik plan om in de toekomst meer te wegen ;-) en volgend jaar mogelijk een nieuwe koop vraag ik me wel af welke modellen beter of slechter zijn.
Dit is ook iets dat je pas na enkele 1000-de kilometers weet, niet na een testdrive met een quasi nieuwe wagen.
BTW, de zijdelingse steun bij de alfa vind ik wel in orde.

mercedes is top, zelf de oude modellen als 190, 250, en wat nieuwer E250 E290 ...
daar kun je duizenden km mee afleggen zonder last aan je rug of derelijke

• Topic Starter Topic Starter
De prijzen van mercedes zijn ook top :-) Ik verkies eigenlijk de middenklassen kwa afmetingen.
Maar ik moet toegeven dat die zetels werkelijk fantastisch zitten ook na enkele honderen km en hou het open als een optie (de C versie).

Mijn pa heeft een Mercedes C en dat ding is echt extreem lekker rijden . Comfortabeler kan haast niet .

Bmw is ook top ;)

mercedes inderdaad lekker... werk af en toe voor een autoverhuurbureau in het middensegment, dus rijd vaak in auto's met toch aardig wat op de teller waar veel mensen in hebben gezeten...

afraders zijn in princiepe wat mij betreft alle oosterse auto's, de stoelen zijn meestal speciaal voor europa ontworpen, maar mist echt veel aan...

italianen en fransen snappen er zelfs nog minder van (imo) vooral de citroën is retarded...

Mijn voorkeur gaat uit naar de wat decadentere Duitse merken vooral, volvo zit ook bijna altijd lekker...

Bij een aantal stoelen kun je gewoon als de bekleding eraf is een nieuw stuk plaatsen (soort schuim ofzo).

Ik had een Leon en met 150.000 op de teller kon je die stoel geen stoel meer noemen:D

Italiaans is meer show dan kwaliteit , voor echte kwaliteit moet je toch naar de duitsers kijken , of je spaart voor een paar leuke custom stoeltjes.

Italiaans is meer show dan kwaliteit , voor echte kwaliteit moet je toch naar de duitsers kijken , of je spaart voor een paar leuke custom stoeltjes.

Waarom vind iedereen dat een Duitser kwaliteit is?
Japans staat allang op 1 kwa kwaliteit auto. Misschien minder mooi en minder mooi afgewerkt hier en daar, maar kwa techniek en betrouwbaarheid staan ze op 1.

Ik heb een toyota, hele mooie auto en zit fijn. Maar ik moet geen ongeluk krijgen want dan heb ik wel een whiplash. Hoofdsteunen kunnen lang niet hoog genoeg.

Waarom vind iedereen dat een Duitser kwaliteit is?
Japans staat allang op 1 kwa kwaliteit auto. Misschien minder mooi en minder mooi afgewerkt hier en daar, maar kwa techniek en betrouwbaarheid staan ze op 1.

Duitsers zijn eerder begonnen met degelijke kwalteit afleveren en daarom zal deze vaak eerder genoemd worden. Japanners doen het ook niet slecht op de markt net als de fransen , goed spul maar ze kwamen pas later met de 'kwaliteits status'.

Duitsers zijn eerder begonnen met degelijke kwalteit afleveren en daarom zal deze vaak eerder genoemd worden. Japanners doen het ook niet slecht op de markt net als de fransen , goed spul maar ze kwamen pas later met de 'kwaliteits status'.

Toyota/Mazda/Subaru staan al een jaar of 10 bovenaan.
Terugroepacties zijn zelden aan de hand (toyota laatst wel 2x ofzo).
Bij de Duitsers zie je dit toch vaker hoor.

Mensen zijn gewoon vertrouwder met een Duitser omdat dit in de buurt ligt en ze dit kennen.

Yeah right!

Ooit al een uren aan een stuk in een opeltje gezeten? precies nog niet...
En Mercedes? ons vader zit er al compleet door en heeft nu 150dkm en die vervangmousen zijn echt niet goedkoop.

@ TS, vervangmousen zijn relatief goedkoop te krijgen bij Tuynder.

Grts

Volgens mij is de standaard-autozetel daar niet op voorzien, dus ik denk niet dat de kwaliteit van de stoelen moeten doorwegen in je autokeuze. Als je zoveel weegt, moet je ervan uitgaan dat je om de 5 jaar een nieuwe autostoel nodig hebt. Het is niet goedkoop, maar als je een mercedes zou kopen enkel omdat die betere stoelen heeft, dan ben je meer geld kwijt.

Als je hier toch geen zin in zou hebben, kijk eens naar Amerikaanse auto's, die zijn meestal wel bemeten op mensen met een kilootje meer.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allen voor jullie reacties.
De schuimrubber veranderen!? Heb daar nooit aangedacht. Ik zal dat eerst effe checken, is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing. Anders toch een volvo of mercedes? Zeker geen italiaan of fransman meer.

STOEL verdomme

Ik heb een Honda Crx, en moet zeggen dat de stoellen er nog zeer goed uitzien! totaal niet doorgezeten ofzo! Ik weet niet hoe het zit met de nieuwere hionda's...
Volvo vind ik niet lekker zitten! ik krijg na een half uurtje rijden altijd pijn in mijn onderrug!
Als je een volvo neemt best eentje nemen die in Gent is gemaakt, de stiksels van de Gentse zetels zijn beter dan die uit Zweden.

Ik heb een Honda Crx, en moet zeggen dat de stoellen er nog zeer goed uitzien! totaal niet doorgezeten ofzo! Ik weet niet hoe het zit met de nieuwere hionda's...

Een CRX? Serieus? Vet ding! :cool: Wilde eerst ook altijd zo'n auto kopen, maar heb er toch maar vanaf gezien.. Ik vond die CRX type II's altijd het mooiste, Del Sol ziet er toch heel anders uit.. Wat voor motor heb je erin zitten? DOHC of een VTEC? :cool:

Terug
Naar boven