AndroidHealthClinic

stijfheid bij voetbal

martin0180

Novice
Waardering
0
Hallo,
sinds vorige zomer ben ik begonnen met het rippetoe programma en een voedingsschema, nadat ik eerst 2,5 jaar wat had aangekloot. Het bevalt me zeer goed en ik zie ook veel meer progressie dan eerder het geval was.
Het probleem is nu echter dat mijn voetbalprestaties er onder lijden. Vorig jaar won ik elk duel op me explosiviteit en kracht. Maar dit jaar lijkt het wel alsof ik veel slomer ben geworden waardoor ik telkens net een beetje te kort kom. Maandag is me pr-dag, woensdag is me intensieve training en vrijdag is me rust training. Als ik dan ook in het veld sta, en ik sta heel even stil, dan voel ik mezelf al helemaal stijf worden, ook in de rust en na de wedstrijd kan ik amper meer lopen door de stijfheid. Me trainer sprak me woensdag dus aan op de training en hij zei dat ik de laatste tijd echt loop als een houten klaas en dat ik echt een keuze moet maken tussen voetbal en fitness. Dit valt me erg zwaar, want ik ga sowieso niet stoppen met beiden. Maar ik zal wel wat moeten inleveren waarschijnlijk, want het is nog steeds me doel om in een aantal jaar in het 1e van me club te spelen, ik ben nu tweedejaars van a1.
Hebben jullie dus hints, zodat ik rippetoe kan blijven doen en me explosiviteit behoud? bijvoorbeeld springen na het squatten of dergelijke oefeningen? andere trainingsdagen zijn niet mogelijk omdat ik op zondag ook vaak met het 2e moet meevoetballen. Of moet ik een ander programma pakken dan rippetoe, waarbij de nadruk minder op de benen liggen?

Alvast bedankt

Mobiliteits oefeningen doen.

Kracht training en voetbal moet kunnen.

Terug
Naar boven