AndroidHealthClinic

Stoppen met Aromasin of van eod naar 2x per week

Ymir

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
778
Lengte
1m50
Massa
40kg
Ik heb nu een kuurtje test 500 mg tren 400mg en zit in week 4 nu. Het begint net te komen maar ik merk nog te weinig.

Ook merk ik niks wat oestrogeen betreft. Of er is niks aan oestrogeen of de AI onderdrukt werkelijk alles. Nu wil ik best wel iets aan oestrogeen hebben en vraag me af wat te doen met preventief een AI nemen terwijl het niet nodig is zoals het nu lijkt aan te zien.

Ik twijfel tussen:
-doorgaan eod better safe than sorry
-stoppen en gelijk weer pakken bij sides als gevoelige tepels
-2x per week gaan nemen waarbij ik me afvraag of dat in relatie met de halfwaardetijd kan of dat ik dan enorme schommelingen ga krijgen wat me ook niet goed lijkt. Kon ik die caps maar delen dan nam ik een halve eod.

Suggesties, raad en advies hierover is welkom :rolleyes:

Kijk deze idioterie is natuurlijk lachwekkend.

AI nemen samen met je kuur. Exemesane is een SUICIDE INHIBITOR......geen oestrogeen mogelijk,dus ook geen aromatisatie of whatever.

Kun je iets duidelijker zijn kriel, snap even niet helemaal wat je punt is. Thanks

• Topic Starter Topic Starter
Kijk deze idioterie is natuurlijk lachwekkend.

AI nemen samen met je kuur. Exemesane is een SUICIDE INHIBITOR......geen oestrogeen mogelijk,dus ook geen aromatisatie of whatever.

Als ik het goed begrepen heb stopt Aromasin idd via werking als AI en niet als nolva via binding aan de receptor voor een groot deel de vorming van oestrogeen. Uit mijn hoofd iets van 70% bij eod 20mg terwijl letro 98% haalt. Dat lijkt me het punt toch? Hoeveel aromatisatie blokkeren is wenselijk? En het lijkt me dat dat percentage dosis afhankelijk is, bij eod x% dagelijk y% en 2x per week z%. In dat kader mijn vraag.

Mijn ervaring nu is dat er wellicht teveel oestrogeen gestopt wordt, wat ik wil lijkt me logisch net voldoende om geen gyno te krijgen en overmatig water en vet retentie tegen te houden maar ook niet alles ivm de mogelijke voordelen van oestrogeen en het aanzetten van massa.

Zulke idoterie is deze vraag niet als je kuur tegen valt dat je ook gaat denken aan of het gebruik van mijn AI anders moet of wellicht gestopt mmoet worden.

kerel EXEMESANE is het STERKSTE op de markt.5mg is al genoeg om 98% van de oestrogeen vorming te stoppen..............20mg is zware overkill om zoiets in je stack te stoppen

Altijd de mogelijkheid om wat caps open te breken, mengen met een filler, en recappen in kleinere dosis. Kost wel ff tijd en werk...

kerel EXEMESANE is het STERKSTE op de markt.5mg is al genoeg om 98% van de oestrogeen vorming te stoppen..............20mg is zware overkill om zoiets in je stack te stoppen

Wat zou jij in zijn geval doen dan? 5mg ed of 5mg eod?

thanks

Of helemaal eruit laten, voor zover ik weet heeft hij het er preventief bij gedaan.

Haha zo gek is mijn vraag dus helemaal niet. Ben zeker niet de enige die aromasin on cycle gebruikt preventief.

Goed idee die wodka want onoplosbaar in water. Zo zou je het goed kunnen delen en bewaren. Ik ga het gewoon proberen. Ik ga naar 5mg per dag, een halvering van de dosis dus en kijken wat het doet vergeleken met 20mg eod.

Of heeft iemand een onderzoekje voor me waar een betere dosis uit blijkt. Zeg dat ik niet 98% reductie maar zeg 60-70% reductie wil.

tjah als het om waterretentie gaat, dat verdwijnt na de kuur in de nakuur vrijwel helemaal toch? ik vind niet dat je je daar tegen moet beschermen,
en zoals krieltje aangeeft, oestrogenen zijn nodig om spieren te kweken toch?

wat een twijfelende klote post is dit toch:P

tjah als het om waterretentie gaat, dat verdwijnt na de kuur in de nakuur vrijwel helemaal toch? ik vind niet dat je je daar tegen moet beschermen,
en zoals krieltje aangeeft, oestrogenen zijn nodig om spieren te kweken toch?

wat een twijfelende klote post is dit toch:P

Een beetje vochtretentie is inderdaad geen enkel probleem maar sommige mensen zijn er gevoeliger voor of wil er gewoon nog toonbaar uitzien tijdens een kuur, zelfs als dit minder gains betekend.

Nee het gaat om de combinatie van test en tren en een gyno natuurlijk. Wat kan mij dat beetje water schelen! Vochtproblemen zijn oplosbaar met minder zout eten. Een goed middel om prolactine te verlagen is keiduur en ik heb het bovendien niet gevonden. Dan heb je voorzover ik me ingelezen heb de opties vitamine B6 dat een beetje helpt, proviron helpt ook een beetje en verder heb je de optie tot verminderen van oestrogenen want ook met tren geldt, zonder een overdaad aan oestrogeen geen gyno. Maar zoals Kriel terecht zegt denk ik dat 20mg eod is overkill.

Ik gok nu op 5mg per dag iemand een beter idee?

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar arimidex.

Is het niet een optie om de dosissen aas terug te brengen naar de oorspronkelijke hoeveelheden en gewoon een weekje helemaal te stoppen met aromasin? Kijken wat er dan gebeurd?

In dit topic wordt het gebruik van aro tijdens de kuur ook besproken:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/aromasin-tijdens-kuur-228063/

Daar kom je trouwens toch aardig positief op me over Kriel, over het gebruik van aro tijdens een kuur met tren. Daar heb je het alleen wel over lagere doseringen, dus wellicht is 5mg EOD toch ook een idee?

Laatst bewerkt:
Ben gestopt sinds het aanmaken van dit topic en nu begint het voller te voelen en heb gisteren zwaar benen gedaan en ren een trap nog op. Lang leve de oestrogenen :) Hopen maar dat ik het red zonder gyno gezeur.

Ik houd de dosis voorlopig gewoon op 400-500 tren-test.

Terug
Naar boven