AndroidHealthClinic

Stoppen met nolvadex omwille van oogklachten

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
Hoi

Ik zit midden in de tweede week van mijn nakuur (20mg nolva en 20mg aromasin). De laatste dagen merk ik dat mijn zicht een beetje anders is: vooral in het donker zie ik minder goed, autolichten bv lijken gewoon een witte massa ipv een mooi afgelijnd licht. Ook heb ik sinds gisteren een soort van pijn -wel, pijn is een sterk woord, laten we het ongemak noemen- in mijn ogen, alsof iemand constant op mijn ogen duwt.

Dit verontrust mij enorm. Vooral omdat ik een jaar of 3 geleden mijn ogen laten laseren heb, heb ik een groot respect voor mijn ogen. Ik wil trouwens écht niet het risico lopen dat ze binnenkort weer geopereerd moeten worden.

Daarom ga ik vanaf vandaag stoppen met de nolva.
De aromasin blijf ik wel nemen.

Heeft iemand alternatieven? Ik lees bv. hier en daar iets over raloxifene, maar ik heb de indruk dat dit middel nog niet meteen ingeburgerd is.

Bedankt!

Hoi

Ik zit midden in de tweede week van mijn nakuur (20mg nolva en 20mg aromasin). De laatste dagen merk ik dat mijn zicht een beetje anders is: vooral in het donker zie ik minder goed, autolichten bv lijken gewoon een witte massa ipv een mooi afgelijnd licht. Ook heb ik sinds gisteren een soort van pijn -wel, pijn is een sterk woord, laten we het ongemak noemen- in mijn ogen, alsof iemand constant op mijn ogen duwt.

Dit verontrust mij enorm. Vooral omdat ik een jaar of 3 geleden mijn ogen laten laseren heb, heb ik een groot respect voor mijn ogen. Ik wil trouwens écht niet het risico lopen dat ze binnenkort weer geopereerd moeten worden.

Daarom ga ik vanaf vandaag stoppen met de nolva.
De aromasin blijf ik wel nemen.

Heeft iemand alternatieven? Ik lees bv. hier en daar iets over raloxifene, maar ik heb de indruk dat dit middel nog niet meteen ingeburgerd is.

Bedankt!

heb juist hetzelfde aan de hand gehad met nolva
dit is geen optie meer voor mij
gr

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dit een heel trieste situatie aangezien nolva en clomid nog steeds een onmisbaar onderdeel zijn van de nakuur.

Hoe kuur jij nu na? En hoe bevalt dat zonder nolva?

Wel eens vaker gehoord met Nolva, ik hoor dat het op Toremfine minder tot niet aanwezig is.

wel eens gekeken naar je bloeddruk?

wel eens gekeken naar je bloeddruk?

Nee, nog niet gedaan. Maar stel dat ik dat laat meten en ik merk dat mijn bloeddruk veel te hoog is door de nolva en mss zelfs de aromasin, wat zijn mijn opties dan, behalve het gebruik van die middelen te staken?

Na staken erna tijd weer meten.

Ik had tijdens mijn kuur last van mijn ogen.(namelijk een vliesje dat altijd rechts vanboven mijn gezichtsveld hangde)
Daar wat komt dit ? Hoge bloeddruk ?

Nolva geeft itt rest van het lichaam een verhoging van oestrogeen in de ogen en daarmee houd je vocht vast....mogelijk hogere oogdruk. Dat kan pijn doen klachten geven en kan je bij elke brillenboer laten meten. Nog niet stoppen dus, ff laten meten. Is oogdruk normaal dan verwacht ik van nolva geen effect op je gezichtsvermogen.

Nolva geeft itt rest van het lichaam een verhoging van oestrogeen in de ogen en daarmee houd je vocht vast....mogelijk hogere oogdruk. Dat kan pijn doen klachten geven en kan je bij elke brillenboer laten meten. Nog niet stoppen dus, ff laten meten. Is oogdruk normaal dan verwacht ik van nolva geen effect op je gezichtsvermogen.

Is dit tijdelijk of neemt de druk na de nakuur weer af tot normaal?

En als de oogdruk te hoog is? Kun je dan niet iets nemen daartegen zodat het probleem verholpen is zonder te moeten stoppen met nolva?

Ben btw sinds gisteren gestopt met nolva. Kan me echt niet schelen dat ik wat trager herstel en kilo's verlies als ik weet dat ik mijn ogen daarmee spaar.

toremifene is vrijwel nergens meer te verkrijgen.

Dit komt door oestrogeen verlaging juist. Oestrogeen beschermd alle cellen in het lichaam en reguleert vocht indirect. Door verlaging van deze kan tijdelijke nachtblindheid veroorzaakt worden, loslaten van eiwitten (vertroebelingen/vlekjes). Er is dus beschadiging van de ogen door vrije radicalen, gifstoffen en hormonen.

Enigste oplossing is overschakelen op clomid @50mg/dag. Vergeet niet dat clomid een halfwaarde heeft van 7 dagen en dus 14 dagen actief is. Nolvadex 16 dagen. 20mg nolvadex is vele malen sterker dan clomid, maar onnodig voor test stimulatie. Clomid wil do the trick very well.

Middelen zoals aromasin hebben hetzelfde effect (alle anti-oestrogenen mogelijk). Je zou eerst van beiden de dosering kunnen halveren of alleen 1 van de 2 nemen. Overkill will result to damage.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven