XXL Nutrition

Stoppen met roken..

Dit boek heeft mij ook geholpen. Het legt precies uit waarom je rookt.

Een van de hoofdstukken is getiteld: "de voordelen van roken", ik bladerde er direct heen: en vond een lege pagina! Een echte eye-opener.

Het boek van Allen Carr + je eigen wilskracht zijn (meer) dan genoeg om ermee te kunnen stoppen.

Als je er een boek voor moet lezen is het geen "eigen wilskracht" [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je er een boek voor moet lezen is het geen "eigen wilskracht" [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarom zei ik ook "het boek + wilskracht"!

Allen Carr beschrijft helder waarom je steeds maar weer naar een sigaret grijpt.

Op wilskracht alleen is stoppen erg moeilijk. Je mist namelijk gewoon inzicht in je eigen (rook)gedrag. Hierdoor kun je je wilskracht niet sturen/focussen waardoor een stoppoging waarschijnlijk faalt.

De combinatie van boek + wilskracht is voor mij erg effectief geweest. Kennis is macht zeg maar, echt veel wilskracht heb je trouwens niet nodig als je het boek begrijpt.

Nou ook een dikke week van het roken af, na de helft van mn leven te hebben gerookt.

Bizarre is de enorme boost in energy, en vitalityd die ik ervoor terug heb gekregen, spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan, ik voel me geenzins slechter dan toen ik rookte, wel het tegenovergestelde.

Bizar dat deze verslaving zo door de overheid wordt gestimuleerd, gezien ze uiteraard weten hoe het werkt. Als ook de alcohol, waarschijnlijk omdat de ****ing staat, de accijnzen vangt over de ruggen van de ontwetenden.

Nu willen ze alleen nog ff de marijuana gaan reguleren, zodat ze die;eveneens miljarden ook in de pocket kunnen stoppen, dat wat nu nog gedeeltelijk van het klootjesvolk is, en gedeeltelijk van de holleders in holland.

Hoop dat ze dit nooit gaat lukken btw **** die criminelen.

Daarom zei ik ook "het boek + wilskracht"!

Allen Carr beschrijft helder waarom je steeds maar weer naar een sigaret grijpt.

Op wilskracht alleen is stoppen erg moeilijk. Je mist namelijk gewoon inzicht in je eigen (rook)gedrag. Hierdoor kun je je wilskracht niet sturen/focussen waardoor een stoppoging waarschijnlijk faalt.

De combinatie van boek + wilskracht is voor mij erg effectief geweest. Kennis is macht zeg maar, echt veel wilskracht heb je trouwens niet nodig als je het boek begrijpt.
eHehe weet ik, just poking :D:windup:
Hou zo vol man, top ~!

Nou ook een dikke week van het roken af, na de helft van mn leven te hebben gerookt.

Bizarre is de enorme boost in energy, en vitalityd die ik ervoor terug heb gekregen, spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan, ik voel me geenzins slechter dan toen ik rookte, wel het tegenovergestelde.

Bizar dat deze verslaving zo door de overheid wordt gestimuleerd, gezien ze uiteraard weten hoe het werkt. Als ook de alcohol, waarschijnlijk omdat de ****ing staat, de accijnzen vangt over de ruggen van de ontwetenden.

Nu willen ze alleen nog ff de marijuana gaan reguleren, zodat ze die;eveneens miljarden ook in de pocket kunnen stoppen, dat wat nu nog gedeeltelijk van het klootjesvolk is, en gedeeltelijk van de holleders in holland.

Succes met het stoppen met roken. Het getuigt van heel wat karakter.

Ik begrijp wel niet hoe de overheid deze verslaving stimuleert? Die accijnzen dienen net om mensen te ontmoedigen om te roken, niet alleen om geld te verdienen 'over de ruggen van de onwetenden'. Het rookverbod in de horeca is toch ook net een teken dat de overheid niet de intentie heeft om roken te stimuleren?

gpoed dat je kunt stoppen :D

Jij snapt er niet heel veel van hè...?

Ik ben al 4 jaar gestopt met roken(pakje/dag) en drinken('s weekends). Toen ik gestopt was met roken had ik 3 weken last van zweet/koud aanvallen tijdens het slapen en supervage dromen(koortsachtig). Daarna geen moment meer de drang gehad om te roken. Je moet gewoon denken dat wanneer je een sigaret neemt dat je dan weer een paar gram spieren verliest haha. :D

Ik ben al 4 jaar gestopt met roken(pakje/dag) en drinken('s weekends). Toen ik gestopt was met roken had ik 3 weken last van zweet/koud aanvallen tijdens het slapen en supervage dromen(koortsachtig). Daarna geen moment meer de drang gehad om te roken. Je moet gewoon denken dat wanneer je een sigaret neemt dat je dan weer een paar gram spieren verliest haha. :D

Ik heb nooit ontwenningsverschijnselen gehad. Soms droom ik nog wel eens dat ik rook, best vaag eigenlijk...

Goed gedaan trouwens!

ik ben al zovaak gestopt en weer begonnen nu rook ik alleen af en toe nog een jointje.
de moeilijkste momenten om niet te roken is wanneer ik teveel gedronken heb dan lijkt het veel lekkerder om een sigaretje op te steken.

ik ben al zovaak gestopt en weer begonnen nu rook ik alleen af en toe nog een jointje.
de moeilijkste momenten om niet te roken is wanneer ik teveel gedronken heb dan lijkt het veel lekkerder om een sigaretje op te steken.

Yep, je hebt dan 1 hand vrij hé,links bier en rechts peuk. :D
Oplossing= niet meer drinken. :cool:

Ben ongeveer 2 jaar geleden gestopt (rookte 3-kwart pakje shag per dag), en ben er wel blij mee! Beste is volgens mij gewoon cold turkey stoppen, ben toen ook gestopt met koffie drinken en dat heeft voor mij heel veel geholpen.

Rook trouwens heel af en toe tijdens het uitgaan nog wel eens, weet gewoon dat ik zelf wilde stoppen dus heb dan de dag daarna ook totaal geen behoefte om te roken.

succes voor de stoppers :)

niemand begint met roken omdat ie het lekker vind, iedereen die rookt vind ik echt een zacht gekookt eitje.

lees dit boek en je zult er vanaf zijn.. vriend van mij heeft het ook gedaan, is ook na jaren roken zomaar gestopt.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/stoppen-met-roken-carr-methode/666759262/index.html

Heb dit boek gister binnen gekregen, en direct begonnen met lezen, nu bij hoofdstuk 7 maar heb nu al steeds minder zin in een sigaret. Verwacht het vandaag of morgen uitgelezen te hebben. Zal wel ff updaten tegen die tijd en wat het met me gedaan heeft

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

De gevolgen van roken kost meer dan de accijnzen opleveren hoor, denk hierbij aan ziektes veroorzaakt door roken

Je stopt toch niet met roken.. ben je een mietje ofzo?

Als je bikkel bent blijf je die rommel toch gewoon inhaleren?! :cool:

Meer serieus.. heb paar keer een sigaret gerookt (gewoon om eens te proberen), maar ben gelukkig niet gevoelig voor dat verslavende element

Heb dit boek gister binnen gekregen, en direct begonnen met lezen, nu bij hoofdstuk 7 maar heb nu al steeds minder zin in een sigaret. Verwacht het vandaag of morgen uitgelezen te hebben. Zal wel ff updaten tegen die tijd en wat het met me gedaan heeft

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

De gevolgen van roken kost meer dan de accijnzen opleveren hoor, denk hierbij aan ziektes veroorzaakt door roken

Heel veel succes ermee! Ik stopte ook om m'n 23e (begonnen op m'n 15e) en heb nadien nooit meer sigaretten/shag aangeraakt. Moeilijk? Nee! Blij toe.

Nou, zondag het boek uitgelezen en mn laatste sigaret gerookt.. Maandag had ik er best wel moeite mee, had soms wel erg zin en s'avonds helemaal. Gisteren al bijna niet meer en vandaag helemaal niet. Gaat erg goed en vind het echt makkelijk. Had ik echt niet verwacht. Als je dat mind****ing dat je zin hebt onder controle hebt is het een eitje. Over een maandje zal ik nog es posten

Succes :thumbs:

Nou, zondag het boek uitgelezen en mn laatste sigaret gerookt.. Maandag had ik er best wel moeite mee, had soms wel erg zin en s'avonds helemaal. Gisteren al bijna niet meer en vandaag helemaal niet. Gaat erg goed en vind het echt makkelijk. Had ik echt niet verwacht. Als je dat mind****ing dat je zin hebt onder controle hebt is het een eitje. Over een maandje zal ik nog es posten

denk dat de eerste dagen altijd wel wat makkelijker gaan, maar over een week na wat uren stressen ben ik benieuwd of je het nog zo easy vind ;)

Succes man, hoop dat het lukt.

Heee

Was ook gestopt was er eindelijk van af en toen rookte mijn vrouw gewoon door.

Ben maar weer begonnen:mad:

Terug
Naar boven