XXL Nutrition

Stoppen met roken..

ik ben sinds 2,5 week ook gestopt, gaat vooralsnog makkelijk :) behalve in de weekenden als je lekker opt strand zit.. dan ist soms wel lastig

Ik wil eigenlijk ook alleen party-roken, maar dat wil nog niet altijd even goed....:o

Nu is het iets meer dan 7 maanden dat ik gestopt ben. Vroeger eens vijf jaar gestopt en dan eens tijdens de trainingspauze één sigaretje genomen - "kan toch geen kwaad, hé ?"
Na een week iedere avond één sigaret zelf weer een pakje gekocht - ik wilde niet telkens eentje vragen aan mijn vrienden - en bingo, van 1 ciggie naar anderhalf pakje per dag in no time.
Nu weet ik beter. Als je stopt dan moet je er afblijven.

Iemand zei dat stoppen met roken makkelijker is dan alle lekkere dingen waar je dik van wordt te laten staan : da's jammer genoeg waar.

Tja....na 20 jaar flink gerookt te hebben ben ik gestopt.
Ik zat op 20 a 30 peuken per dag.
7 weken geleden had ik voor de zoveelste keer bronchitus,en voelde me zwaar klote.
Mijn conditie had zijn absolute dieptepunt bereikt, en was de hele dag aan het hoesten.
Bij het opstaan vanuit een stoel,had ik al verzuurde benen hhhahaahhahha.
Mijn slokdarm en maag waren verrot van het maagzuur.
Ik kon mij werkelijk geen leven voorstellen zonder roken.
Maar omwille van mijn gezondheid,ben ik 7 weken geleden cold turkey gestopt.
Ik ben nu 40 jaar en had mijn hele werkende leven gerookt.
Ik heb het 4 weken even moeilijk gehad,maar dat was ook alles.
Uiteraard heb ik dagelijks nog korte momenten dat ik even aan een peukje denk,maar dat is ook zo weer weg.
Afgelopen zondag ging ging ik 's avonds naar bed,en realiseerde mij dat ik de hele dag niet aan roken had gedacht.
Momenteel voel ik mij rete fit, en ben na vele jaren van mijn maagzweren verlost.
Ook is mijn hoesten volledig verdwenen.
Met mijn 75 kg voor mijn 1,94 meter was ik veel te licht.
Maar mijn eetlust is flink toegenomen,en zit inmiddels op 80 kg.

Ik zit nu zelfs te twijfelen of ik naar een sportschool ga ,om er 10 kg brute spiermassa bij te kweeken.......dat zal toch niet gebeuren???

Laatst bewerkt:
Na zowat een half jaar afwezigheid van het forum ben ik weer terug... Ik ben nog steeds van het roken af, inmiddels 1 jaar en ruim 2 maanden. Hoe is het met WimpieNL, ook nog steeds een rookvrij bestaan? Ik hoop het.

Ik moet zeggen, dat hele roken is inmiddels voor mij nu helemaal geen issue meer, kan er alleen met mn pet niet bij dat het zoveel jaren heeft geduurd voor het gelukt is om het los te laten.

Vrij!!

Ik wil al meer dan een jaar stoppen met roken, ik weet waarvoor ik het doe en wil het ook echt! alleen heb ik héél erg last van ontwenningsverschijnselen:( erge slapeloosheid, altijd geirriteerd zijn, enerzijds heel energiek dan weer heel moe, altijd maar aan roken denken (dan bedoel ik ook altijd, bijna elke minuut van de dag), depressiviteit en nog meer.. zodra ik weer ga roken verdwijnen de symptomen praktisch ook weer gelijk. Dit maakt het voor mij heel moeilijk om vol te houden..

Na 4 weken had ik hier nog zodanig last van dat het me niet meer lukte en ben ik weer gaan roken..

Wil wel heel erg graag stoppen!!

iemand tips?

P.S. rook nu ongeveer 6 jaar, zit aan de 35 sigaretten per dag..

Laatst bewerkt:
Goed bezig aan de gestopten !

Ik vind het zo vreemd dat ik alleen maar KAN roken als ik op een feest naar de klote ben van snoeppies. Als ik nuchter of bezopen wil roken ben ik binnen enkele seconden MISSELIJK. Niet dat ik wil beginnen...

Ik wil al meer dan een jaar stoppen met roken, ik weet waarvoor ik het doe en wil het ook echt! alleen heb ik héél erg last van ontwenningsverschijnselen:( erge slapeloosheid, altijd geirriteerd zijn, enerzijds heel energiek dan weer heel moe, altijd maar aan roken denken (dan bedoel ik ook altijd, bijna elke minuut van de dag), depressiviteit en nog meer.. zodra ik weer ga roken verdwijnen de symptomen praktisch ook weer gelijk. Dit maakt het voor mij heel moeilijk om vol te houden..

Na 4 weken had ik hier nog zodanig last van dat het me niet meer lukte en ben ik weer gaan roken..

Wil wel heel erg graag stoppen!!

iemand tips?

P.S. rook nu ongeveer 6 jaar, zit aan de 35 sigaretten per dag..

niemand?????????????????????????

Ik begrijp heel goed hoe het is voor iemand als jij om te stoppen. je denkt elk moment aan roken. Hoe sterk je mentaal ook bent. Ik ben nog steeds een roker maar mischien zal het wel helpen om strict bij te houden hoeveel je rookt per dag. Je postte 35 sig per dag. Je kunt mischien om de dag 1 sigaret minder roken totdat je bij 0 bent. Zo went je lichaam er ook een beetje aan. Maargoed ook hierbij is discipline heel belangrijk.
Ik ben18 maar paar jaar terug rookte ik zo n pakje per dag. Heb het op deze manier nu toch terug kunnen brengen naar ongeveer 3/4 sigaretten per dag. Echt stoppen vind ik moeilijk. Vooral mijn ochtendsigaret kan ik niet loslaten.

Stoppen met roken vind ik persoonlijk ook te lastig. Ik heb het tot nu toe 2 keer 5 a 6 weken volgehouden maar uiteindelijk weer verder gaan paffen.

Een punt om te stoppen met roken zou wellicht voor mij zijn als ik dadelijk kids zou krijgen. Nu is het nog niet zo ver dus paf gewoon verder.

In ieder geval veel sterkte met proberen te stoppen/minderen

dankje, las in vorige posts iets over champix.. dit is waarschijnlijk alleen op huisartsrecept verkrijgbaar.. misschien eens het proberen waard.. waar een wil is is een weg, hoe moeilijk het ook is zullen we maar zeggen. als die ontwenningsverschijnselen nou niet zo damn erg zouden zijn bij mij zou het me wel lukken.. de geestelijke gewoonte kom ik wel overheen das het punt niet.

Door wat ik hier allemaal lees begint de drang ook naar me naar boven te komen om ECHT te stoppen met roken.

Ik heb nu 2 jaar gerookt waarvan ik 1 jaar al wil stoppen.

Ik ga het vanaf morge proberen.

Voor mij is het boek van Allen Carr toch wel het begin geweest van het idee dat het mogelijk is om er af te komen. Dit boek laat namelijk zien hoe het mechanisme van roken werkt. Als je dat eenmaal doorziet, ben je er al bijna. Roken, en dat is eigenlijk het treurige van het hele verhaal, is een grote oplichterij. Roken is niets anders dan het opheffen van ontwenningsverschijnselen is me wel bijgebleven als meest intigerende zin uit het boek. Als je dat eenmaal doorhebt, ben je al bijna los...!! Succes allen. Het kan je echt lukken. Belangrijk is, te stoppen met de goede (positieve) instelling, niet gaan kniezen met het idee dat je iets mist. Dan gaat het namelijk niet lukken. Onthou maar: je mist niets!!!!

Voor mij is het boek van Allen Carr toch wel het begin geweest van het idee dat het mogelijk is om er af te komen. Dit boek laat namelijk zien hoe het mechanisme van roken werkt. Als je dat eenmaal doorziet, ben je er al bijna. Roken, en dat is eigenlijk het treurige van het hele verhaal, is een grote oplichterij. Roken is niets anders dan het opheffen van ontwenningsverschijnselen is me wel bijgebleven als meest intigerende zin uit het boek. Als je dat eenmaal doorhebt, ben je al bijna los...!! Succes allen. Het kan je echt lukken. Belangrijk is, te stoppen met de goede (positieve) instelling, niet gaan kniezen met het idee dat je iets mist. Dan gaat het namelijk niet lukken. Onthou maar: je mist niets!!!!
Ik ben nu bijna al een jaar gestopt na 18 jaar gerookt te hebben dankzij dit boek,:D

Stoppen doe je zo

Hallo allemaal, ik ben zelf ook zo'n 10 jaar geleden gestopt doormiddel van het lezen van diverse boeken over stoppen met roken. Ook het boek van Allen Carr heb ik gelezen. Op diverse forums over stoppen las ik echter dat er veel mensen (rokers) zijn die de bestaande literatuur niet of niet goed genoeg begrijpen en daardoor falen in hun poging om een tevreden niet-roker te worden. Daarom heb ik zelf een boek geschreven over stoppen met roken "Stoppen doe je zo", Ik zal er verder niet dieper op ingaan om reclame-uitingen te mijden. Het boek is overigens nog niet te koop. Het komt april 2010 op de markt.

Groetjes Marcel

• Topic Starter Topic Starter
Na zowat een half jaar afwezigheid van het forum ben ik weer terug... Ik ben nog steeds van het roken af, inmiddels 1 jaar en ruim 2 maanden. Hoe is het met WimpieNL, ook nog steeds een rookvrij bestaan? Ik hoop het.

Ik moet zeggen, dat hele roken is inmiddels voor mij nu helemaal geen issue meer, kan er alleen met mn pet niet bij dat het zoveel jaren heeft geduurd voor het gelukt is om het los te laten.

Vrij!!
Nog steeds rookvrij hier hoor, ik ben ook niet bang om terug te vallen, want ik denk er niet eens aan.
Enige is dat als ik nu in een ruimte/kamer kom waar gerookt is, ik het vind stinken :p
Succes verder iedereen met stoppen, bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander, maar het blijft toch een kwestie van wilskracht, jij de baas of die peuk.

Dit boek heeft mij ook geholpen. Het legt precies uit waarom je rookt.

Een van de hoofdstukken is getiteld: "de voordelen van roken", ik bladerde er direct heen: en vond een lege pagina! Een echte eye-opener.

Het boek van Allen Carr + je eigen wilskracht zijn (meer) dan genoeg om ermee te kunnen stoppen.

Terug
Naar boven