Fitness Seller

Stoppen met roken..

Ben vanavond om 23u 1 week rookvrij. Kom van een kleine 2 pakjes per dag (+- 35 sig).

Gebruik champix, maar pilletjes zijn te zwaar voor mijn maag. Veel last van misselijkheid, draaierig, zweten en zo, dus ga ze beginnen afbouwen en volgende week gewoon zo verder doen

Goed om te zien dat zoveel mensen bezig zijn met stoppen en dat het anderen evt ook motiveerd.
Ik ga vandaag mijn laatste peuk opsteken en ook kappen met drank. Als ik het hier zo lees wordt het hel, maar ik heb t er wel voor over.

Goed om te zien dat zoveel mensen bezig zijn met stoppen en dat het anderen evt ook motiveerd.
Ik ga vandaag mijn laatste peuk opsteken en ook kappen met drank. Als ik het hier zo lees wordt het hel, maar ik heb t er wel voor over.

tis geen hel, Geest boven stof. zoals de indianen dat zeggen

Vandaag 143 dagen rookvrij. De beste beslissing die ik tot nu toe in men leven genomen heb...

Vandaag 143 dagen rookvrij. De beste beslissing die ik tot nu toe in men leven genomen heb...

kan je nagaan...dat je precies nog weet hoeveel dagen het zijn, hoe je er mee bezig bent!

maar hou vooral vol, ben zelf ook al weer een tijdje gestopt en geen spijt.:)

grt

Ik inmiddels ook al weer 5 weken gestopt (is pas de 5de keer dat ik stop :o) wel eergister nog een sigaret gehad ... :sad:

Al bijna anderhalf jaar geen sigaret meer aangeraakt, daarvoor zo'n 12 jaar gerookt (inclusief aantal lullige pogingen tot 'minderen'). Het is niet zo moeilijk, gewoon dat ding niet meer oppakken en in je bek steken en stil staan bij de statistische gevolgen.

kan je nagaan...dat je precies nog weet hoeveel dagen het zijn, hoe je er mee bezig bent!

grt

Grote klasse! Ik denk trouwens dat je na zo'n tijd het stadium van "volhouden" al gepasseerd bent: je bent nu gewoon iemand die niet rookt!

Kijk maar goed naar de junkies die buiten in de regen gehaast aan een sigaretje staan te trekken... ze stinken, zijn ongelukkig en ongezond.

Grote klasse! Ik denk trouwens dat je na zo'n tijd het stadium van "volhouden" al gepasseerd bent: je bent nu gewoon iemand die niet rookt!

Kijk maar goed naar de junkies die buiten in de regen gehaast aan een sigaretje staan te trekken... ze stinken, zijn ongelukkig en ongezond.

Hehe idd. Vind t trouwens ook echt vies als iemand nu naast me komt zitten in trein/bus die net gerookt heb

Al bijna anderhalf jaar geen sigaret meer aangeraakt, daarvoor zo'n 12 jaar gerookt (inclusief aantal lullige pogingen tot 'minderen'). Het is niet zo moeilijk, gewoon dat ding niet meer oppakken en in je bek steken en stil staan bij de statistische gevolgen.

stoppen valt wel mee idd, het moment zoeken dat je wil stoppen is moeilijker:)

maar jij bent er wel doorheen nu......anderhalf jaar is al een behoorlijke tijd, ben zelf 9 maanden gestopt geweest....2 maanden weer gerookt...nu weer een maand of vier rookvrij.

ik ben sinds afgelopen zondag gestopt :D gaat eigenlijk wel goed tot nu toe!

sinds 1/1/2010 rookvrij
was in 2009 ook al extended periods van de sigaret.

gebruik champix - het helpt echt.
alleen oppassen voor de rebound als je met die pillen stopt.

good luck

Spijtig genoeg sta ik nog altijd op met een sigaret en ga ik slapen met een sigaret.

okee man hou vol....zelfs mij is het gelukt:)

thanks :D nog steeds rook vrij! merk wel dat ik nog niet meer dan 5 biertjes mag drinken want vanaf daar begint de drang steeds heftiger te worden. dit weekend maar even rustig aan doen dus :)
Ben wel blij dat het stemmetje, dat me in mijn hoofd steeds over probeert te halen een sigaret te roken, steeds makkelijker te negeren is.

Champix staat wel bekend om extreme miselijkheidsverschijnselen de eerste dagen.
Het is een echt knockout op cold turkey na.

grt
Ik ben er al lang niet meer mee bezig hoor, ik kan me zelfs al niet meer voorstellen dat ik last had van het stoppen. Die dingen vergeet je gelukkig snel eh.

Ik heb een applicatie op men phone die het voor me bijhoudt.
Momenteel 150 dagen rookvrij, 3008 sigaretten niet gerookt en €691,84 uitgespaard.
Per jaar spaart het €1679 uit, dat is bijna een maandloon zeg. Als dat op zich geen reden genoeg is om te stoppen dan weet ik het ook niet meer.

Zyban geef je slechte smaak bij het roken. Champix niet, het doet echt de drang weggaan naar een sigaret, je voelt je happy als je stopt, weinig last van opvliegendheid door het ontbreken van een sigaret.

Echt een wondermiddel, gewoon spijtig van de zware misselijkheid die je soms kan hebben.

Bij die 1mg pilletjes sliep ik maar een 4tal uur per nacht, en had ik de hele nacht het raam open en sliep ik zonder lakens (3 weken geleden toen het echt wel nog koud was) en werd ik steeds wakker drupnat van het zweet.

Maar die bijwerkingen hangen af van persoon tot persoon. Vrienden van me hadden er geen last van.

Terug
Naar boven