MuscleMeat

Stoppen met roken..

Ik rook nu al zon 8 weken door de weeks niet meer, enkel in het weekend tijdens het uitgaan doe ik het nog wel eens. Moet ik ook maar eens mee zien te stoppen :(

Ik wil dus ook stoppen met roken, maar ik ben gewoon bang dat ik er door ga aankomen. En ik ben juist een poging aan het doen om van de 87 naar de 75 te gaan.

Kom het aankomen gewoon door het vervangende eten dat je zoekt omdat je niet meer rookt? Of gewoon als je stopt met roken kom je gewoon aan, klaar. ?

het eerste.

maak je niet dik joh! in t leger ga je vanzelf afvallen!!

Gewoon ff je tests halen, en die zijn echt niet zo heel zwaar. Zwaar word t bij KCT en Marns. Maar dan ook pas later.

het eerste.

maak je niet dik joh! in t leger ga je vanzelf afvallen!!

Gewoon ff je tests halen, en die zijn echt niet zo heel zwaar. Zwaar word t bij KCT en Marns. Maar dan ook pas later.

Heb je mn post gelezen bij vetbranding enzo? Ik ga bij de artillerie en heb al mn tests al gehaald, maar ik wil nu gewoon terug naar mn oude gewicht. Maar als ik dus stop met roken, is het afvallen voor niets? Dat bedoelde ik. :)

neuh... niet voor n iets. discipline is dan het sleutelwoord. dus eetschema maken, en er aanhouden! komt wel goed!

Pff.. hier ook al vele pogingen gedaan tot stoppen. Nou ja.. stond er zelf niet he-le-maal achter ook, dus als ik dan zin had aan een sigaret dacht ik; **** it, ik rook er één..

Het is me gelukt een aantal dagen achter elkaar niet te roken, en dan voelde ik me ook gewoon lekker na een paar dagen, beter dan toen ik rookte.. maar dan komt er weer zo'n moment bij vrienden, of met een collega, dat je er toch één opsteekt.. of door gezeik op het werk, dat je er toch weer eentje doet, en als er één schaap over de dam is.. you know..

Deze week (in m'n vakantie) een aantal dagen maar twee of drie sigaretten per dag gerookt, voelt goed, maar is niet de manier om te stoppen.. Nu ik dit topic lees denk ik; ik stop nu, direct.. nog wel een week vakantie, dus extra moeilijk (weinig doen, beetje hangen = sigaretje), maar ik ga ervoor. Lekker vaak naar de gym, stukkie rennen tussendoor.. Gelijk een goed tijdstip m'n voedinggschema op orde te maken en veel te eten en te groeien..

Nah, we gaan niet meer roken, veel (maar "schoon") eten, en véél trainen, can we do it? YES WE CAN!

Sinds gisteren gestopt, maar voel me op z'n Rotterdams gezegd zwaar klote..
Ben 3 of 4 maanden geleden ook gestopt met alcohol nuttigen, dus biertje is geen oplossing, en de koffie komt inmiddels mijn neus uit..
Wil het wel gaan volhouden na 25 jaar gerookt te hebben..
Iemand tips?

W

gimme your wallet :D

Ben een paar jaar geleden terug begonnen na 5 jaar niet meer te hebben gerookt, is het stomste dat ik de afgelopen jaren gedaan heb. Heb voor de moment niet echt de motivatie om te stoppen met roken alhoewel ik het echt wel wil, stoppen. Denk dat ik een beetje bang ben dat ik het niet red of volhoud zonder sigaretten.
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan.

Na 17 jaar gerookt te hebben ben ik op 20 oktober 2009 gestopt. Sindsdien 3 sigaretjes gerookt (telkens op 'speciale gelegenheden') en af en toe heb ik het moeilijk maar over het algemeen lukt het vrij aardig. Hoop dat het me definitief lukt om van de stinkstokken af te geraken...

Ik merk wel dat het met de tijd steeds makkelijker word. Al had ik niet verwacht dat ik na 10 maanden nog momenten zou hebben dat ik op mijn tong moet bijten...

Inmiddels 8 maanden gestopt maar ik vind het nog steeds af en toe heeeel moeilijk om er van af te blijven... misschien ook omdat ik het idee heb dat ik gemakkelijker kan cutten als ik rook...

En zijn jullie eigenlijk kg's bijgekomen sinds het stoppen met roken?

2,5 maand nu.
Was tegelijk met het stoppen begonnen aan cutten (op gevoel nog heh) en ben van 96kg naar 87kg gegaan. Moet zeggen dat ik hierbij wel gewoon 3x p/w cardio heb gedaan. Zit nu op een vast punt..maar wil zeker nog wat lager zitten.

Na 17 jaar gerookt te hebben ben ik op 20 oktober 2009 gestopt. Sindsdien 3 sigaretjes gerookt (telkens op 'speciale gelegenheden') en af en toe heb ik het moeilijk maar over het algemeen lukt het vrij aardig. Hoop dat het me definitief lukt om van de stinkstokken af te geraken...

Ik merk wel dat het met de tijd steeds makkelijker word. Al had ik niet verwacht dat ik na 10 maanden nog momenten zou hebben dat ik op mijn tong moet bijten...

Wen er maar alvast aan idd, het gaat niet meer weg nl!
Zelf nu ook een dik jaar gestopt, nog steeds behoefte af en toe, maar weet dat ik ze niet meer zou pakken, gewoonweg om de redenen:

- kanker
- myostatin verhogend
- stank
- geld
- je kinderen die je gaan nadoen...

Tja, heb al vaker gehoord van ex rokers dat er zelfs na jaren nog momenten zijn dat je echt wel zin hebt in een sigaret.
Heb zelf eens in een artikel gelezen dat de moeilijkheidsgraad van het stoppen met roken alsook de drang die je blijft hebben om te roken minstens even moeilijk/erg is dan het afkicken van opiaten (heroïne ed)...

Zou best wel kunnen...

Nu 1 dag gestopt, rookte een pakje per dag. Voel me rot, lijk minder energie te hebben nu, cardio was klote vanmorgend. Maar ga toch proberen door te bijten.

18 weken, gaat prima zoooooo :)

Terug
Naar boven