Fitness Seller

Stoppen met roken..

suc6 gast dat ga je wel redden!

Thx moet zeker goed komen. Hoe verliepen jouw dagen? Vanaf welke dag ging t al wat makkelijker?

Nu dag 10 maar had vandaag toch echt effe een momentje van extreme zin in een sigaret. Ben maar ff op bed gaan liggen want niks hielp ertegen. En bovendien wat is het nut van die zuigtabletjes?

na een jaar of 17 roken, 1 pakje marlboro per dag, ben ik nu 5 maand gestopt met roken.

inmiddels kan ik zeggen dat ik er totaal geen moeite meer mee heb en er ook nog zelden aan denk.

alleen als ik visite heb en/ of een feestje, uitgaan dan heb ik een aantal maal op zo een avond wel even echt zin om toch een sigaret te roken.
dit gevoel lijkt zelfs sterker te worden ipv afnemen.

komt denk doordat ik geen moeite had om te stoppen (gewoon cold turkey, geen pleisters pillen of whatever), en nu dan denk, ach.
een paar sigaretten alleen deze avond, en dan weer een tijd niet roken, dat kan ik best.

denk dat je er nooit helemaal afkomt.

aan eenieder suc6, zijn er meer met die uitgaans feestjes gevoelens die ik heb?hoe gaan jullie daarmee om?
soms toch een keer de fout in, of een alternatief?

na een jaar of 17 roken, 1 pakje marlboro per dag, ben ik nu 5 maand gestopt met roken.

inmiddels kan ik zeggen dat ik er totaal geen moeite meer mee heb en er ook nog zelden aan denk.

alleen als ik visite heb en/ of een feestje, uitgaan dan heb ik een aantal maal op zo een avond wel even echt zin om toch een sigaret te roken.

komt denk doordat ik geen moeite had om te stoppen (gewoon cold turkey, geen pleisters pillen of whatever), en nu dan denk, ach.
een paar sigaretten alleen deze avond, en dan weer een tijd niet roken, dat kan ik best.

aan eenieder suc6, zijn er meer met die uitgaans feestjes gevoelens die ik heb?hoe gaan jullie daarmee om?

Nice!

Niet eentje nemen, je wilt er direct weer meer, en anders wel weer de volgende dag of feestje. Blijf je verslaafd. Punt is, die eerste die je weer neemt is niet het probleem, behalve dan dat juist die je weer verslaafd maakt. Dus na die ene, ben je weer hooked.

Morgen ga ik stoppen! Heb toch maar 7 pleisters gehaald voor de eerste week zodat ik niet de boel afbreek.

sinds 2 weken coldturkey gestopt (16 jaar gerookt..). eerste 4 dagen was ik gewoon ziek. Koppijn, koortsig, duizelig.. Slaap nog steeds slecht, maar dat schijnt er bij te horen. Gisteren de ultieme test gehad en ben er netjes afgebleven :)

Laatst bewerkt:
Ik ben 6 maanden geleden ook gestopt na 5 jaar roken. Ik heb eigenlijk nooit meer echt trek in een sigaret. Ook laat ik mijn vrienden gewoon nog roken in mijn huis en vind dat ook wel lekker ruiken maar niet dat ik denk van ik steek er een op. Wel rook ik incidenteel nog een jointje en stop daar ook kwart sigaret in. Dan heb ik soms wel trek in een normale sigaret maar ff bikkelen.

Sinds oud en nieuw ben ik gestopt en ik ben der ook erg blij mee dat ik er vanaf ben.
Tijdens het stappen heb ik nog wel is momenten dat ik eraan terug denk hoe ''lekker'' het was.

Wordt steeds makkelijker hoor!
Ben er ook bijna 2 jaren geleden mee gestopt en het gaat nu makkelijker dan 1 jaar terug, toen had ik echt af en toe zoiets van: ik ga er 1 nemen!
Nu denk ik er bijna niet meer aan.., ben blij dat ik de stap gemaakt heb, ben vooruit geschoten qua conditie en algehele fitheid!

Good luck! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 03:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:17 ----------

sinds 2 weken coldturkey gestopt (16 jaar gerookt..). eerste 4 dagen was ik gewoon ziek. Koppijn, koortsig, duizelig.. Slaap nog steeds slecht, maar dat schijnt er bij te horen. Gisteren de ultieme test gehad en ben er netjes afgebleven :)

Respect daarvoor, maar de ultime test komt nog, dat zijn nl de komende maanden tot het jaar!
Nu zijn je zinnen helemaal gesteld op het stoppen, de focus en wil is er en die gaat onherroepelijk iets afnemen en ga je jezelf toch af en toe manipuleren en zeggen:

- Zo slecht was het toch ook weer niet?
- Wat kan 1 peukie nou voor slechts met mij doen dan?
- Ik doe allerlij goede dingen, eet goed, slaap goed en train veel (ik ben gezond)

Maar als je in je achterhoofd houdt dat het echt heel slecht is voor gezondheid en je fysiek, dan moet het goed komen :D

Good luck! :thumbs:

Denk dat je iets moet gaan doen waarbij je je gedachten ergens anders op richt zodat de dag zo voorbij is:p
Succes!

Dan misschien eens het boek Allen Carr erbij gaan lezen ;)
Kost maar €14,95 en persoonlijk voor mij de beste investering wat ik tot nu toe heb gedaan.

Geniet ervan dat je gestopt bent zou ik zeggen.:)

* O en zoiets als 1 sigaret dat bestaat niet,het zit allemaal tussen je oren.

Laatst bewerkt:
Ho ho Seppe, dan toch wel zeker het boek 'Stoppen doe je zo' lezen bro. ha ha

Ben ook sinds december gestopt. Bevalt mee super niet meer kort ademig
Soms nog wel zin na het eten

Laatst bewerkt:
5,5 week nu :)

Als ik zo de prijsstijgingen merk van sigaretten ben ik blij dat ik gestopt ben ;)

Same her, heb sinds 1-1-11 al aardig wat bespaard ondertussen.
Ook totaal geen behoefte er meer aan.

Goedzo heren, volhouden.

ben afgelopen weekend "bewust"de fout in gegaan.

was op stap, lekker drankje erbij, en kreeg (zoals verwacht) zin om te roken.

ik denk, hey ik rook al 6 maand niet, en ik ben makkelijk sterk genoeg om dan enkel op dit soort momenten (de enige keren dat ik er nog zin in heb) gewoon er even aan toe te geven, en dan gewoon weken / maanden niet meer.

blij dat ik dat gedaan heb :eek:, smerig! :D

echt prikken in mn keel, en gewoon vies.nog een paar gerookt die avond, en heb er van niet een een beetje genoten.
vanaf volgende ochtend tot nu (10 dagen verder) totaal nog niet 1 x zin gehad.

ik ben er nu uit, het doet me niets meer.
voor mij was het dus een keer goed om er gewoon eens aan toe te geven.

ik wil het niemand perse aanraden, want ik ben eerder al 2 x op deze manier aan het roken geslagen, maar ik sta nu anders in het leven als toen (oei dit klinkt heel zwaar ;)).en ben dus blij dat ik het deed!

Het is inderdaad een b*ch... Het stoppen met roken.

Heb zelf ~5 jaar gerookt, ook toen ik veel cardio deed rookte ik gewoon nog even lekker een sigaret voordat ik de loopband op sprong :P. Rookte pakje per dag zowat op begeven moment. En vond zelf dat ik eigenlijk helemaal geen last van het roken had tijdens de cardio. Dus dat stimuleerde alleen maar om te blijven roken.

Toen kreeg ik een vrouwtje die er niet zo blij mee was dat ik rookte, ben toen wat gaan minderen. Een jaartje erna kreeg mijn vader iets aan z´n hart en is die moeten stoppen met roken, toen ben ik ook gestopt.

Nu is het half jaar verder en vind het nog steeds k*t als vrienden om me heen roken en als ik uit ga. Dan krijg ik weer zin en denk er dan aan hoe lekker het roken was :P.
Op het begin toen ik stopte met roken miste ik de sigaret na het eten het meest BY FAR :P

Terug
Naar boven