XXL Nutrition

Stoppen met roken..

Ik rook nu 15 jaar. Heb het vrouwtje gezegd dat als ik €5,- voor een pakje moet gaan betalen dat ik er mee kap. (rook een pakje per dag)
Gister was het moment daar dat ik voor het eerst €5,- betaalde... moet er nu toch echt aan gaan geloven.

Ben alleen bang voor gewichts(vet-) toename...

Ik rook nu 15 jaar. Heb het vrouwtje gezegd dat als ik €5,- voor een pakje moet gaan betalen dat ik er mee kap. (rook een pakje per dag)
Gister was het moment daar dat ik voor het eerst €5,- betaalde... moet er nu toch echt aan gaan geloven.

Ben alleen bang voor gewichts(vet-) toename...

dat is tijdelijk, ik rookte ook, nja oke geen 15 jaar, maar 6, ik kwam wel wat aan, maar ik trainde gewoon door, kreeg meer uithoudingsvermogen, oefeningen gingen beter, kerel, beter stop je gewoon en ga je lekker trainen want ik ging in een keer met stappen vooruit.

Ik ben 26 december 2010 gestopt met roken na ruim 20 jaar gerookt te hebben, laatst met 2 a 3 pakjes per dag. Ik ben cold turkey gestopt, had veel ontwenningsverschijnselen (leek wel een junk) en gainde ruim 10 kilo puur vet binnen 2 maanden. Nu ik weer begonnen ben met trainen voel ik me iendelijk beter en verlies weer buikvet.

Kortom, stoppen met roken begint als een hel, maar uiteindelijk voel je je er veel beter bij (loop nu bijvoorbeeld 12 kilometer lachend in plaats van 5 kilometer hijgend). Immers, no pain no gain :)

Succes en hou vol, uiteindelijk geeft ook dit een heerlijk resultaat !!!

Hoi,

Ben nu precies een maand gestopt met roken. Hier en daar nog wel een Jointje, om gewoon te chillen, maar geen gewone sigaretten meer voor mij. (Heb ze zelfs in mijn kamer liggen, om Joints te draaien!)

Ik wil eigenlijk geen reclame maken, maar voor de belangstellenden; Je moet eens de DVD en/of het boek van Alan Carr proberen. Het boek heet 'Stoppen met Roken' en de DVD (welke downloadbaar is ;)) heet 'Eenvoudig Stoppen met Roken'. Voor mij was het een eye-openener! Ben ook geen bot ofzo, maar wil het graag aanraden aangezien het mij ook heeft geholpen. Probeer het mijn vrienden ook aan te smeren, maar niemand staat er voor open of men vind het dikke onzin. Schaadt het niet, baad het niet! (sp) Ben gewoon benieuwd hoe andere mensen hier over denken (na het te hebben gezien/gelezen)

Mocht je interesse hebben in de DVD, pm!
(Tevens mag je tijdens het kijken/lezen van het materiaal gewoon roken, haha.)

Whoaaaaaaa, nu bijna een jaaarrr!!! :D

Nu na de gefaalde poging van een paar jaar geleden, toch gestopt. Het is nu 4,5 week geleden dat ik gestopt ben. Dit keer ga ik het volhouden! Mijn reuk en smaak is verbetert en mijn prestaties in de gym gaan ook omhoog. :-)

Helaas niet meer volgehouden na 41 dagen. Combinatie met uitgaan en niet-roken, werkt niet bij mij... Na ja... tis niet anders...

Wel super eerlijk van je.., ik zou denk ik niks meer gezegd hebben :D

Misschien (als je echt wilt stoppen met roken) zou je het stappen kunnen minderen?

Ik was 2 jaar gestopt en met de vakantie weer begonnen. Nu weer een week gestopt en eigenlijk vond ik alleen de eerste 2 dagen moeilijk.

Wat wel lastig is is op mijn werk in de zorg een cliënt helpen met roken dwz het vasthouden van als hij rookt. Dan heb je toch een brandende peuk in je handen en ruik je intens rook. Dat zijn lastige momenten.

Wat het makkelijker maakt is dat ik heel verkouden ben opeens en dan bevalt me roken niet goed. Als ik nu zou roken zou ik het heel erg moeten hoesten.

Laatst bewerkt:
Ben gestopt sinds zondag.
Voel me goed en eigenlijk veel beter dan toen ik rookte.
Al heb ik het af en toe wel lastig maar we proberen niet toe te geven.

Ben deze maand ook gestopt, heb 15 jaar gerookt. Heb korte momenten van trek en ben liever niet in de buurt van rokers. Ben blij dat ik gestopt ben, voel me elke dag gezonder. Hierbij ook succes wensen aan anderen die gestopt zijn.

Volhouden gap of maat op ze Rotterdams :), ik ga morgen stoppen met roken, zat gister op 4 weken gestopt met blowen, na de helft van me leven drugs gebruikt te hebben en ik voel me al stukken beter/helderder. Let beter op me eten en hou geld over en dan hebben we het niet eens over me gezondheid en trainings regelmaat. En ik denk nu zo, wat is nou makkelijker dan iets NIET te doen ??? En wat sommige hier zeggen, zoek een andere hobby erbij, maar wel 1 die je geen stress opleverd ouwe.

Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar ben zelf gestopt met het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr.

Lijkt debiel, maar ben er al 4j door gestopt. De eerste dagen telkens enkele bladzijden lezen als je het moeilijk hebt en het boek erbij kan nemen... Grappig hoe hij je omgekeerd brainwasht, hielp mij echt terwijl ik van de ene dag op de andere mijn +/- 30 siggies per dag kon laten.

Respect voor alle mensen hier die al kunnen stoppen zijn :).

Heb wel even een vraagje die licht off-topic is. Maar hoe geraken jullie echt zo verslaafd? Ik kan eigenlijk van mezelf zeggen dat ik een occasionele roker ben. Ik heb in 1 jaar misschien 5 pakjes gekocht en ik heb ze zelf allemaal lang niet alleen uitgerookt.

Als ik op café ga dan rook ik er soms wel een stuk of 10. Maar het zijn nu bijvoorbeeld examens en ik denk dat ik in de laatste maand er al 5 in totaal gerookt heb. Heb er ook totaal geen "craving" achter maar het kan me wel eens smaken.

Begint het bij iedereen zo en gaat het dan langzamerhand over naar 30 siggies per dag? Ik denk dat het nu al bijna 2 jaar is dat ik occasioneel rook zeg maar , met vaak periodes van een maand ook gewoon niet. Of 1 dag per week. Verstandiger om nu gewoon weer volledig te stoppen ( waar ik denk ik niet zoveel moeite mee zou hebben) of kan ik het gerust zo houden zonder echt veel kans om echt verstokt roker te worden? ( Er liggen nu bv 2 pakjes, toevallig in huis, kans zit er in dat ik er vandaag 1tje rook maar niet meer dan dat 1tje )

Ik vraag me dan weer altijd af hoe iemand in godsnaam gelegenheidsroker kan zijn :) Als je niet verslaafd bent, stinken sigaretten als de pest en als je hooked bent, heb je toch ook buiten het uitgaan zin erin...?

Van het moment dat ik mijn eerste sig aanraakte, was ik vertrokken (om en bij de 6 per dag) op mijn 13e. Pas toen ik begon te werken ging dat al snel naar die +/- 30...

Ik raak er nooit nog één aan, want ik weet dat ik er zó weer aan hang.

hoogstens 15 sigaretten gerookt vond ze stuk voor stuk smerig wel grappig om te doen... zou eigenlijk wel eens willen weten hoe dat voelt dat afkicken die drang hebben etc. :o

Ik vraag me dan weer altijd af hoe iemand in godsnaam gelegenheidsroker kan zijn :) Als je niet verslaafd bent, stinken sigaretten als de pest en als je hooked bent, heb je toch ook buiten het uitgaan zin erin...?

Als ik nuchter ben heb ik er geen trek in, maar als ik drank opheb dan krijg ik er gewoon trek in. Is het niet net zoals bij bepaalde drugs dat de combinatie van alcohol en nicotine een andere stof aanmaakt. Dus elke keer als je alcohol drinkt wil je lichaam dat stofje hebben en krijg je zin om te roken.

Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar ben zelf gestopt met het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr.

Lijkt debiel, maar ben er al 4j door gestopt. De eerste dagen telkens enkele bladzijden lezen als je het moeilijk hebt en het boek erbij kan nemen... Grappig hoe hij je omgekeerd brainwasht, hielp mij echt terwijl ik van de ene dag op de andere mijn +/- 30 siggies per dag kon laten.
Heb ik ook gedaan. 3 maanden gestopt nu.

Daarvoor tig keer gestopt, steeds weer begonnen.Het stoppen was altijd zo ongelooflijk moeilijk. Nu is het anders.

Het verschil is dat ik gewoon niet meer rook. Ik ben niet bezig met stoppen, ik ben al gestopt. Je kent het wel, dat je jezelf weken aan het pijnigen bent totdat het moment komt dat je "gestopt" bent en dat je geen zin meer hebt in een sigaret..wat je niet weet is dat dit moment al geweest is.

Nu ben ik gewoon gestopt en ik heb het achter me gelaten zeg maar. Ik ben er dus ook heelmaal niet meer mee bezig. Ik hoef niet meer te roken.. simpel as that. Geen gedoe van "als ik die eerste 2 weken maar door kom"....dat is alleen maar uitstellen en leidt tot weer gaan roken.

Geen pleisters, niks, gewoon bam.. sta er nog steeds van te kijken dat het zo makkelijk gaat..? Heb ook helemaal geen stress ofzo ervan..dat had ik voorheen wel, werd helemaal gek altijd. Nu is het easy peasy :P

Tjonge jonge mannen, niet allemaal reclame voor Allen Carr gaan maken op het forum. Denk ook eens aan het boek van een forumlid! Mijn boek doet het inmiddels net zo goed als dat van Allen Carr. Er zijn zelfs veel rokers die wel met mijn boek kunnen stoppen nadat ze gefaald hadden met het boek van Allen Carr. Dit is natuurlijk maar een grapje mensen. Iedereen moet zijn eigen methode kiezen en voor zelf beslissen wat het beste bij hem of haar is. Ik zou wel willen zeggen, stoppen met roken zorgt voor een veel gelukkiger leven, zo gauw je de verslaving te boven bent zul je zien dat het leven veel mooier is zonder vervelende nicotineverslaving!

Succes allen.

precies 2 maand gestopt. Met behulp van nicotine-pleisters... Gaat goed, heb me wel een jaar lang voorbereid. Tussen januari en oktober een 10tal kilo afgevallen omdat ik weet dat stoppen met roken doet vreten. Bewust al sinds begin van het jaar een datum gekozen vlak voor de winter, zodat ik niet meer hoef te gaan roken in de regen en koude. En tegen dat de zomer weer begint ben ik helemaal afgekikt en durf ik misschien weer een trappist drinken op het zomerterrasje zonder het gevaar dat ik teveel zin krijg om te roken. Ben ook wel het boek van Allen Carr aan het lezen... in stukjes wanneer ik tijd heb. Hij raadt wel af om te stoppen met hulpmiddelen maar ik doe het toch. Hopelijk is iemand hiet iets mee

Terug
Naar boven