MuscleMeat

Stoppen met roken..

Is dat dat met die druppeltjes op je sigaret doen? Heb jij er ervaring mee mss?

nee dat zijn pilletjes
Nikotine receptoren worden door dit stofje bezet... en hebt dus geen zin meer in een sigaret..
Lekker makkelijk en lekker softcore stoppen met roken , waarom moeilijk doen als het ook makkelijk gaat :)

nee dat zijn pilletjes
Nikotine receptoren worden door dit stofje bezet... en hebt dus geen zin meer in een sigaret..
Lekker makkelijk en lekker softcore stoppen met roken , waarom moeilijk doen als het ook makkelijk gaat :)

En jij bent zo gestopt met roken met weinig problemen dan neem ik aan?

En jij bent zo gestopt met roken met weinig problemen dan neem ik aan?

ben in mijn leven al vaker gestopt met roken :o :o , maar toch elke keer weer langzaam begonnen.
De laatste keer had ik geen zin in sjagereinig worden, dus heb die pilletjes genomen.. prima spul
Ik had geen nevenwerkingen en ook geen problemen met stoppen.

Hiero nu precies een week en 9 uur gestopt, gaat eigenlijk erg goed. Af en toe neem ik een nicorette kauwgummetje, zo'n 1 a 2 p/d. De eerste week is mij redelijk meegevallen. Ook al een gezelligavondje in de kroeg gehad, bedankt voor het rookverbod!!, en geen behoefte gehad aan een sigaret. Eerste dagen nog wat last met slapen, nu ook niet meer.

Wat wel leuk is dat ik een mail binnen het bedrijf heb verstuurd met dikke vette rode letters dat ik ging stoppen. Afgelopen week heeft de directie ook een mail verstuurd dat de kosten voor het stoppen worden betaald door de directie, da's dan ook wel weer aardig. Scheelt mij in ieder geval weer 9,95 voor een pakje Nicorette :) . In ieder geval zijn er nog 2 collega's die nu ook al enkele dagen niet meer roken.

Naja, nu kijken hoe het nu over een maandje eruit ziet

R@Y

• Topic Starter Topic Starter
Goedzo R@Y, en gewoon volhouden.

Goedzo R@Y, en gewoon volhouden.

Heej Bedankt, gaat wel lukken hoor, ik wens overigens iedereen die nu aan het stoppen is en wil gaan stoppen veel suc6!!!!

Laat over een tijdje nog wel ff weten hoe het ervaar staat....

Greetz,

R@Y

Overigens goed topic, is wel aardig om even de rokerigheid te delen :)

Laatst bewerkt:
Hiero nu precies een week en 9 uur gestopt, gaat eigenlijk erg goed. Af en toe neem ik een nicorette kauwgummetje, zo'n 1 a 2 p/d. De eerste week is mij redelijk meegevallen. Ook al een gezelligavondje in de kroeg gehad, bedankt voor het rookverbod!!, en geen behoefte gehad aan een sigaret. Eerste dagen nog wat last met slapen, nu ook niet meer.

Wat wel leuk is dat ik een mail binnen het bedrijf heb verstuurd met dikke vette rode letters dat ik ging stoppen. Afgelopen week heeft de directie ook een mail verstuurd dat de kosten voor het stoppen worden betaald door de directie, da's dan ook wel weer aardig. Scheelt mij in ieder geval weer 9,95 voor een pakje Nicorette :) . In ieder geval zijn er nog 2 collega's die nu ook al enkele dagen niet meer roken.

Naja, nu kijken hoe het nu over een maandje eruit ziet

R@Y

Volhouden bro, het is moeilijk, maar het lukt, je ben al goed op weg. En het is zo lekker om op gegeven moment frisse lucht in te ademen, ik ben nu 2 jaar gestopt na 20 jaar flink gepaft te hebben, en soms heb ik nog steeds momenten dat ik eraan denk, dit blijf je houden maar het wordt steeds minder.

Volhouden !

Sinds gisteren gestopt, maar voel me op z'n Rotterdams gezegd zwaar klote..
Ben 3 of 4 maanden geleden ook gestopt met alcohol nuttigen, dus biertje is geen oplossing, en de koffie komt inmiddels mijn neus uit..
Wil het wel gaan volhouden na 25 jaar gerookt te hebben..
Iemand tips?

W

Geen peuken meer kopen .

HeY, nu bijna 3 weken van de peuken afgebleven, valt me tot nu toe reuze mee! Heb ook geen drang meer om een sigaretje te roken. Dus gaat de hele goede kant op. Heb wel last dat ik best wel licht slaap en erg vroeg wakker ben, rond een uur of 7, ook als ik vrij ben. Hoop wel dat dit wat beter gaat worden. Drink ook veel minder koffie en meer water. Heb wel in de gaten dat het in het begin bekend maken van het stoppen met roken, ook stimulerend werkt. En de rookvrije horeca heeft ook wel geholpen en natuurlijk met dan aan het onzettend klote zomerweer, sta je ook net zo snel buiten. Na, jullie horen nog wel....

R@Y

Laatst bewerkt:
Heb wel last dat ik best wel licht slaap en erg vroeg wakker ben, rond een uur of 7, ook als ik vrij ben.
R@Y
Goed zeg R@y, nou, dat lichte slapen klopt bij mij ook wel, word gemiddeld 3-4 keer per nacht wakker :D nu ook, zondagochtend om 4:45 is toch geen tijd meer..nouja :p
volhouden kerel!

goed bezig astra :thumbs:

Ik wil iedereen die de moeite neemt om te stoppen met roken even succes toewensen.
Ik ben zelf 8 jaar geleden gestopt en het boekje van Allen Carr heeft mij daar enorm bij geholpen.
Zelf was ik nl. al, na vele pogingen, gestopt met stoppen.
Het boekje geeft een verhelderende blik op wat roken nu eigenlijk is.
Het voordeel voor de twijfelaar is dat je tijdens het lezen van het boekje gewoon door kan roken, het enige wat je wel moet doen is het boekje uitlezen.
Diverse mensen aan wie ik dit boekje heb gegeven lieten na een paar weken weten dat ze nog niet gestopt waren en dat het boekje dus niet hielp, later bleek dat ze het niet hadden uitgelezen.
Ik denk zelf dat de angst om gezelligheid te gaan missen door niet te roken, veel mensen tegenhoudt te stoppen.
Maar echt waar, het wordt alleen maar leuker en op den duur mis je die tabakzooi echt niet meer. En dat is eerder dan je zou vermoeden.
Dus, hou vol het is de moeite meer dan waard.
En het roken van tabak heeft geen voordelen, niet 1 !

sterkte!

Wou mij vandaag achter het zwaardere spul gaan, Zyban of Champix. Maar mijn zus, die psychologe is, raadt deze dingen toch wel sterk af. Ze zei dat die dingen knoeien met de neurotransmitters :dunno:

He W

En hou je t nog vol?

Het valt niet mee in het begin maar na verloop van tijd wordt het verlangen vanzelf minder.

Groet, V-Shape

He W

En hou je t nog vol?

Het valt niet mee in het begin maar na verloop van tijd wordt het verlangen vanzelf minder.

Groet, V-Shape
ja hoor, geen enkel probleem hier, ik rook niet meer, en ga ook niet meer roken, heb er ook geen angst voor dat ik een peuk zou pakken ofzo, er is gewoon geen enkel probleem, ook niet met rokende mensen om me heen totaal niet.
voel me er zelf prima bij, nog afgezien van de trots die ik toch wel een beetje heb dat het gelukt is in 1 keer, waar een wil is is een weg, gewoon kwestie van de baas zijn over jezelf, dan is het simpel.

heb een vraagje: ik ben nadat ik een week of 3 geleden ben gestopt met roken de laatste week s'avonds tot s'ochtends steeds benauwd!! Overdag gaat het wel weer.... Zou dit kunnen komen door het stoppen met roken?

pfff, ik moet toegeven ik ben zwak, ik ben een p*ssy.

het gaat dan een hele tijd goed, maar zodra er een stress moment komt, dan gaat het weer los!:o

pfff, ik moet toegeven ik ben zwak, ik ben een p*ssy.

het gaat dan een hele tijd goed, maar zodra er een stress moment komt, dan gaat het weer los!:o

dat is de valkuil ja, roken geeft je dus uiteindelijk alleen maar MEER stress. er zijn genoeg beschrijvingen te vinden die dit mechanisme uitleggen.

He Andries,

Zou kunnen omdat je longen zichzelf aan het reinigen zijn. Overdag ben je ws met van alles bezig dus dan merk je het niet maar 's-avonds als je op de bank zit of in bed ligt ben je rustig en dan valt van alles aan je lichaam natuurlijk op. Wat je kan doen? Volhouden! Het moet vanzelf beter gaan. Fishermans Friend?

He Llounge,

Noem eens een voorbeeld van een stressmoment.

Terug
Naar boven