MuscleMeat

Stoppen met roken..

kleine update..nog een paar uurtjes en ik ben al weer 6 maanden van het roken verlost :D.

héhé ... helemaal uitgelezen van voor naar achter deze topic.

Ik was zelf ook 7 maanden gestopt en toen in 1 keer ging ik mezelf vertellen ; "hee , dit ben ik helemaal niet, nooit sport-Billy geweest ! Ik ga weer roken .."

Let op de trucjes van de geest !! Nu ben ik er erweer mee bezig om toch definitief te stoppen haha. Maar ik ken de gevaren van de "slappe momenten" en het gebeurd me niet nog eens.

Volhouden Wimpien ! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
ja hoor, ik heb er ook totaal geen moeite mee.
momenteel zit ik al een beetje op het punt andere mensen uit te lachen als ik ze zie staan ergens buiten op een tochtig plekje omdat binnen een rookverbod geld.
tevens, met de huidige prijsverhogingen, is het alleen maar makkelijker om er vanaf te blijven.
succes met stoppen!

ik ben 2 januari van dit jaar gestop met roken. Nog steeds af en toe trek maar ik hou vol!
Ik vraag me af hoe met de TS zal zijn vergaan?

dan is het voor jouw klaar wim, wij moeten nog volle bak.... er zijn pas 2 dagen voorbij hier met niet roken.

Goed he:cool:

Ben er nu ruim 3 maanden af zoals ik elders al zei, en dit voelt echt zeer goed. Gister nog op stap geweest en niet eens aan gedacht, dus het kan echt wel. Ja dat de topicstarter WimpieNL nog steeds niet rookt en het er ook zo makkelijk mee heeft motiveert wel, dan denk ik gvd dat wil ik ook en nu ben ik zover dat het ook lukt, eindelijk vrij.

Ben er nu ruim 3 maanden af zoals ik elders al zei, en dit voelt echt zeer goed. Gister nog op stap geweest en niet eens aan gedacht, dus het kan echt wel. Ja dat de topicstarter WimpieNL nog steeds niet rookt en het er ook zo makkelijk mee heeft motiveert wel, dan denk ik gvd dat wil ik ook en nu ben ik zover dat het ook lukt, eindelijk vrij.
ja, na een tijdje wordt het steeds makkelijker, ik was vorige week bij een feestje in een gehuurd zaaltje, moesten de rokers buiten in een partytent staan, aan het water bij +1C en een flink windje.
op zo'n moment denk je, wat ben ik blij dat ik daar niet meer naartoe hoef, en neem nog een slokje spa rood, want alcohol nuttigen is al afgeschaft 2 maanden voor het stoppen met roken :D.
het is echt de eerste paar weken dat het beetje lastig is, even doorbijten en daarna geen probleem meer.
succes alle stoppers!

..

Laatst bewerkt:
klopt allemaal, maar pas niet alleen op voor de truukjes van de geest maar ook voor overmoed. Na 5 maandjes zoiets hebben wat kan een sigarretje nou werkelijk doen? Een heel hoop kan ik je vertellen.. :(

Binnenkort is het weer tijd om voor mij te gaan stoppen. Ik heb er zin in. Ik moet me alleen nog voorbereiden erop e.d. :D

Wim je hebt een top topic en ik kan je zeggen dat je mij behoorlijk stimuleerd om het vol te houden. Thanks en jij bent een bikkel dat je al zolang schoon bent!

Wim je hebt een top topic en ik kan je zeggen dat je mij behoorlijk stimuleerd om het vol te houden. Thanks en jij bent een bikkel dat je al zolang schoon bent!
Jullie ook hoor, alle respect verdient, zelfs al zou het niet lukken, dan toch voor het proberen.
Soms lukken dingen in 1 keer, soms heb je meerdere pogingen nodig.
Bij mij was het relatief makkelijk omdat ik mijn hele leven om heb gegooid, dus het was niet alleen het stoppen met roken bij mij.
Dat omgooien begon eind februarie 2008, dus bijna een jaar geleden en ik moet erbij vertellen dat BB voor mij de grote motivator was.
Verder veel lezen en leren hier op het forum, en zeker ook veel lachen om leuke post/topics, het draagt allemaal zijn steentje bij om er doorheen te komen.
En die ene peuk die geen kwaad kan, nee, ik begin er niet aan, wetende dat op die ene ook de tweede gaat volgen.
Beter een lekker bakje kwark nemen of een bordje havermoutpap bij twijfel :D

Na de berichten gelezen te hebben, heb ik nu besloten ook te stoppen met deze gewoonte!!!

Succes ermee!

Thanx! Ben net weer begonnen met trainen, dus kan ik daar mijn volle energy insteken.

Jullie ook hoor, alle respect verdient, zelfs al zou het niet lukken, dan toch voor het proberen.
Soms lukken dingen in 1 keer, soms heb je meerdere pogingen nodig.
Bij mij was het relatief makkelijk omdat ik mijn hele leven om heb gegooid, dus het was niet alleen het stoppen met roken bij mij.
Dat omgooien begon eind februarie 2008, dus bijna een jaar geleden en ik moet erbij vertellen dat BB voor mij de grote motivator was.
Verder veel lezen en leren hier op het forum, en zeker ook veel lachen om leuke post/topics, het draagt allemaal zijn steentje bij om er doorheen te komen.
En die ene peuk die geen kwaad kan, nee, ik begin er niet aan, wetende dat op die ene ook de tweede gaat volgen.
Beter een lekker bakje kwark nemen of een bordje havermoutpap bij twijfel :D
I agree, bij mij ongeveer hetzelfde alleen ben ik een maand langer gestopt en ook geen weed meer;) Wat ik wel een beetje mis dat lekker stoned zijn:D
Oja ook alcohol drink ik nauwlijks, SUCCES IEDEREEN!

Kleine bump..1 jaar rookvrij!
Doel is behaald hiermee :D

Netjes kerel! :thumbs:

Ik 2 maandjes nu. Moet eerlijk zeggen, best moeilijk soms..

Ontzettend knap van je, dat je na een gewoonte van 25jaar toch de knoop doorhakt en doet wat je eigelijk allang had willen doen.

Ik ben pas 19 maar heb van mnijn 13e tot mijn 17e toch ook behoorlijk doorgepaft. Het zal voor jou waarschijnlijk een stuk moeilijker zijn om te stoppen dan dat het voor mij was.

HEEL erg veel succes, en vergeet niet. dat je hier nooit maar dan ook nooit spijt van zult krijgen.

De tip die ik je kan geven (wat bij mij overigens erg goed hielp) Ik schreef de punten op waarom ik wilde stoppen op een papiertje en die bewaarde ik in mijn portemonet. Elke keer als ik vlaag van drang te pakken kreeg om te roken dacht ik bij mezelf: ik lees de punten waarom ik NIET wil roken door, voordat ik een peuk op steek.

Tis er sinds de dag dat ik besloot te stoppen niet meer van gekomen.

Het was niet eens echt moeilijk om er vanaf te blijven, hooguit de eerste paar dagen.
Daarna alleen maar makkelijker, en achteraf gezien ben ik blij dat ik vastbesloten was en niet twijfelde.

Terug
Naar boven