Fitness Seller

Strenger straffen helpt? USA veruit het hoogste aantal gevangenen ter wereld

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
US Has the Most Prisoners in the World
by James Vicini

WASHINGTON - Tough sentencing laws, record numbers of drug offenders and high crime rates have contributed to the United States having the largest prison population and the highest rate of incarceration in the world, according to criminal justice experts.

A U.S. Justice Department report released on November 30 showed that a record 7 million people -- or one in every 32 American adults -- were behind bars, on probation or on parole at the end of last year. Of the total, 2.2 million were in prison or jail.
According to the International Centre for Prison Studies at King's College in London, more people are behind bars in the United States than in any other country. China ranks second with 1.5 million prisoners, followed by Russia with 870,000.
The U.S. incarceration rate of 737 per 100,000 people in the highest, followed by 611 in Russia and 547 for St. Kitts and Nevis. In contrast, the incarceration rates in many Western industrial nations range around 100 per 100,000 people.

Groups advocating reform of U.S. sentencing laws seized on the latest U.S. prison population figures showing admissions of inmates have been rising even faster than the numbers of prisoners who have been released.
"The United States has 5 percent of the world's population and 25 percent of the world's incarcerated population. We rank first in the world in locking up our fellow citizens," said Ethan Nadelmann of the Drug Policy Alliance, which supports alternatives in the war on drugs.
"We now imprison more people for drug law violations than all of western Europe, with a much larger population, incarcerates for all offences."
Ryan King, a policy analyst at The Sentencing Project, a group advocating sentencing reform, said the United States has a more punitive criminal justice system than other countries.

MORE PEOPLE TO PRISON

"We send more people to prison, for more different offences, for longer periods of time than anybody else," he said.
Drug offenders account for about 2 million of the 7 million in prison, on probation or parole, King said, adding that other countries often stress treatment instead of incarceration.
Commenting on what the prison figures show about U.S. society, King said various social programs, including those dealing with education, poverty, urban development, health care and child care, have failed.
"There are a number of social programs we have failed to deliver. There are systemic failures going on," he said. "A lot of these people then end up in the criminal justice system."

Kent Scheidegger, legal director of the Criminal Justice Legal Foundation in California, said the high prison numbers represented a proper response to the crime problem in the United States. Locking up more criminals has contributed to lower crime rates, he said.
"The hand-wringing over the incarceration rate is missing the mark," he said.
Scheidegger said the high prison population reflected cultural differences, with the United States having far higher crimes rates than European nations or Japan. "We have more crime. More crime gets you more prisoners."
Julie Stewart, president of the group Families Against Mandatory Minimums, cited the Justice Department report and said drug offenders are clogging the U.S. justice system.
"Why are so many people in prison? Blame mandatory sentencing laws and the record number of nonviolent drug offenders subject to them," she said.

US Has the Most Prisoners in the World

Waar het Westen maar een gemiddelde haalt van 100 gevangen per 100.000 inwoners komt de USA uit op 737 op 100.000. Een waanzinnig verschil, terwijl de criminaliteit daar ook nog eens een stuk hoger is.

Jammer dat ik Yankeefive (Sanniejj) heb geband, had een leuke discussie kunnen zijn over zijn grote voorbeeld.

Zeg Eric ene Thinkalot zou een voorbeeld aan je kunnen nemen door netjes een bron te plaatsen :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat zouden er meer kunnen doen, ik plaats in principe altijd bronnen :D Of het moet zo'n kleine k*tquote zijn dat het geen nut heeft.

Stormlooptopic, ik had er misschien iets met moslims tussen moeten zetten :D

:roflol:
Had gewoon moeten zijn moslims zorgen voor strengere straffen in USA
Had je 10 pag gehad denk ik+

Komt allemaal door de moslims! :mad:

:D

:D Mikki, dat is honderdduizend waar een 0 teveel staat. Maar ik zie die nul opeens er niet meer bijstaan! :eek: Telekinese werkt!

Je hebt idd een verband aangetoond. Ik zeg; vanaf nu minder zwaar straffen!:cool:

hm komt het ook niet vooral omdat je daar eerder in jail geraakt?

:D Mikki, dat is honderdduizend waar een 0 teveel staat. Maar ik zie die nul opeens er niet meer bijstaan! :eek: Telekinese werkt!

Geen quotes verkloten. Ban :cool:

on topic:
het hoge criminaliteitgehalte in de VS heeft er IMO meer mee te maken dat de VS geen sociaal vangnet kent. Als dat in Europa ook zo zou worden, zou de criminaliteit binnen no-time op hetzelfde niveau zitten.

Er zijn nog wel meer landen zonder economisch vangnet, maar die gevangenissen zitten toch minder vol. Rusland kent dan wel meer repressie, maar dat is te groot om nog te controleren met de begrotingen die Rusland kent. Het lukt ze echter nog net iets beter dan de USA.

Er zijn gewoon te veel factoren die meespelen om direct te kunnen stellen dat strenger straffen niet zou helpen. Recherche speelt hier bijvoorbeeld ook een belangrijke rol, zolang die niet goed functioneert belanden er als vanzelf ook veel minder mensen achter de tralies.

Het gigantische verschil tussen USA en de rest van de Westerse wereld is toch vrij opvallend. Denk je nou echt dat wij hier minder criminaliteit opsporen?

Dit is verder ook maar een mening, maar ik denk dat die King wel in de goede richting zit :

"We send more people to prison, for more different offences, for longer periods of time than anybody else," he said.
Drug offenders account for about 2 million of the 7 million in prison, on probation or parole, King said, adding that other countries often stress treatment instead of incarceration.
Commenting on what the prison figures show about U.S. society, King said various social programs, including those dealing with education, poverty, urban development, health care and child care, have failed.
"There are a number of social programs we have failed to deliver. There are systemic failures going on," he said. "A lot of these people then end up in the criminal justice system."

Het is zomaar een voorbeeld van een factor die meespeelt, en die voor de westerse wereld misschien niet veel uitmaakt maar voor niet-westerse landen des te meer.

Duur van de straf en voor welk delict iemand opgesloten wordt , speelt inderdaad ook rol. Sommige naties zullen volstaan met een boete. Je kunt het aantal gevangenen niet gelijk stellen aan het criminaliteitsgehalte, want dat zou betekenen dat in landen waar ze geen gevangenisstraf kennen ook geen criminaliteit kennen.

als mensen langer in de gevangenis zitten, heb je toch ook automatisch meer mensen in de gevangenis, of zie ik het nu verkeerd?
en ik denk idd dat de vergelijking zeer moeilijk te maken is omdat landen onderling kwa wet en regelgeving, sociale zekerheid, economie etc. zo verdeeld zijn.

In de USA is de misdaad ook vrij zwaar, maar het leidt niet tot lagere criminaliteit door steeds zwaarder te straffen.

Meer gevangenen betekend dat er meer criminaliteit opgespoord wordt, of dat wetten strenger zijn/ze beter toegepast worden. Denk idd zoals vermeld aan druggebruik dat hier minder zwaar bestrafd wordt...of criminelen die hier vervroegd vrijkomen.

Dus uiteraard heb je meer gevangenen als je strikter bent, zoals je het voorstelt: harder straffen leidt tot meer criminaliteit is de wereld op zijn kop. Het moet zijn: strikter optreden zorgt voor meer criminelen in de gevangenis en minder op straat. Ik vind de conclusie dus niet perse juist, je moet het in zijn context zien, de VS is gewoon strenger, resultaat is meer gevangenen, die anders op vrije voeten blijven, of snel vrijkomen, zoals je vaak genoeg ziet in landen als Belgie en Nederland en genoeg tot recidivisme leidt en voor nieuwe slachtoffers zorgt.

Aan de andere kant ben ik het wel eens dat gevangenissen niet altijd de ideale oplossing zijn om iemand te straffen en later een betere toekomst te geven. Zware straffen kunnen bendeleden in de gevangenis meer credibiliteit en macht geven dan erbuiten. Als ze vrijkomen staan ze soms sterker dan ervoor, dit moet men goed onderzoeken en proberen voorkomen.

Als je me bijv. kan aantonen dat over een lange periode, een drugprobleem (gebruikers) is toegenomen door een strenger beleid in een bepaalde plaats, dan zou ik eerder aannemen dat strenger optreden niet helpt.

Wat mij echter opvalt is dat 'pakkans' wel degelijk helpt om mensen tot andere gedachten te brengen. De verkeersovertredingen én ongevallen zijn aardig gedaald in zowel Nederland als Belgie sinds de pakkans vergroot werd. Het gaat dan wel voornamelijk om geldboetes, maar dat zijn ook straffen.

Het is vooral belangrijk dat je aan de mensen duidelijk maakt dat het beleid strenger wordt, als niemand het weet dan krijg je alleen vollere gevangenissen zonder bewustwording.

Terug
Naar boven