- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
als mensen langer in de gevangenis zitten, heb je toch ook automatisch meer mensen in de gevangenis, of zie ik het nu verkeerd?
Wordt het artikel wel goed gelezen vraag ik me af. Ze hebben bijvoorbeeld belachelijke straffen voor drugsbezit, terwijl het geen reet oplost. Waar wij in het Westen veel beter er mee omgaan en op dat gebied ook minder criminaliteit kennen.
Niet raar als je dan in een vicieuze cirkel terecht komt.Ligt aan de mentaliteit van de bevolking.
In Noorwegen, Zwitserland, Finland, Zweden, Canada en Oceanie is het allemaal een stuk minder ruig en zijn de mensen meer rein ingesteld en begaand.
In Zuid-Amerika is het ook extreem, Afrika, Midden-oosten, grote delen van Azie...
als mensen langer in de gevangenis zitten, heb je toch ook automatisch meer mensen in de gevangenis, of zie ik het nu verkeerd?
en ik denk idd dat de vergelijking zeer moeilijk te maken is omdat landen onderling kwa wet en regelgeving, sociale zekerheid, economie etc. zo verdeeld zijn.
ik weet zeker dat het aan een ding ligt, de verschillen tussen arm en rijk want die zijn daar veel groter.
Hier in nl is het nog een beetje verdeeld maar als je daar kijkt, iks het toch echt anders!
De verschillen tussen arm en rijk zijn in andere landen nog groter. Strenger straffen zou een afschrikkende werking hebben, maar als je naar de cijfers kijkt heeft het meer een aanzuigende werking. Wat natuurlijk bezijden de waarheid is, ze straffen daar gewoon te snel voor de meest mallotige zaken.
War on drugs wel ja. De aanpak van drugs gerelateerde misdaad is in de USA vrij hard, terwijl de problemen gewoon aanblijven.
Als harder straffen echt zou werken zou dat soort criminaliteit moeten verminderen vanwege het afschrikkende effect. Dat effect wordt toch echt altijd gepropageerd door degenen die voorstander zijn van strenger straffen, maar waarom faalt dat effect zo erg in de USA?
Wordt het artikel wel goed gelezen vraag ik me af. Ze hebben bijvoorbeeld belachelijke straffen voor drugsbezit, terwijl het geen reet oplost. Waar wij in het Westen veel beter er mee omgaan en op dat gebied ook minder criminaliteit kennen.
sorry maar dan kom ik toch weer bij de kloof arm rijk.
Als jij in zo n*ger buurt opgroeit waar iedereen kansloos is en je moeder aan de crack, dan krijg je toch een sneeuw bal effect lijkt mij.
Als je voor een dubbeltje geboren bent wordt je nooit een kwartje, of in ieder geval niet gauw.
Daar staat de USA wel hoog, maar landen als Italie, UK, Ierland, Belgie, Australie scoren niet veel lager. Sociaal vangnet is natuurlijk wel belangrijk, maar die gelet op de HPI-2 zijn er nog genoeg ontwikkelde landen waar armoede een feit is.·income – the percentage living below 50 per cent of national median income
·length of life – the percentage of people not expected to live to age 60
·education – the percentage of 16 to 65 year olds classified as functionally illiterate
·social inclusion – the percentage of long-term unemployed in the labour force.
Ja, dat speelt een enorme rol. Door de zogenaamde war on drugs zijn er een paar grote veranderingen in gang gezet:
- de prijs van drugs in de VS is enorm gedaald (!!!)
- de beschikbaarheid van drugs is gestegen
- de hoeveelheid mensen in gevangenissen is enorm toegenomen.
Wat een succes...
onzin wat je nou zegt! pure onzin