AndroidHealthClinic

Striae

Dit is volledig afhankelijk van de rekbaarheid van je huid. De één krijgt tijdens de groeispurt erg veel striae op buik/benen/billen, de ander heeft er geen last van. Dat is ook zo met zwangerschap en ook zo met het groeien i.v.m krachtsport.

Sinds ik mijn huid vochtig houd is de groei van de striae wel afgenomen, maar of het ook hier door komt durf ik niet te zeggen.

Daar ligt het niet aan striae zijn scheuren ver onder het huid en water en al die cremes kunnen niet doordringen tot je collageen wel kan vitamine e inname en collageen inspuiting door chirurg misschien het wat minder zichtbaar maken.

• Topic Starter Topic Starter
Collageen tabletten slikken zou dat helpen om verder te voorkomen?

Het schijnt trouwens dat Vit C je collageen productie stimuleert dus gewoon veel sinaasappelsap drinken?:D

Collageen tabletten slikken zou dat helpen om verder te voorkomen?

Het schijnt trouwens dat Vit C je collageen productie stimuleert dus gewoon veel sinaasappelsap drinken?:D

Het kan helpen maar het zal niet spectaculair zijn anders zou er geen plastisch chirurgie bestaan van collageen inspuitingen verder consumptie van aminozuren kan collageen versterken

• Topic Starter Topic Starter
Nee ben er onderhand wel achter dat niet zal verwijnen. Maar een beetje hoop is altijd welkom.

Laat me tattoo wel gewoon verlengen over me striae heen :D

Daar ligt het niet aan striae zijn scheuren ver onder het huid en water en al die cremes kunnen niet doordringen tot je collageen wel kan vitamine e inname en collageen inspuiting door chirurg misschien het wat minder zichtbaar maken.

En toch is de rooie kleur van mn striae al weg en heeft het gewoon de kleur van mn huid aangenomen. you mad?

En toch is de rooie kleur van mn striae al weg en heeft het gewoon de kleur van mn huid aangenomen. you mad?

Dat is normaal het lichaam herstelt zich na een tijdje bij mij heeft het 2 jaar geduurd tegen het ongeveer weg was aan mijn biceps, heb nu alleen op mijn borst en onderarmen en schouders

Ik gebruik voor mijn gerekte oorlellen.. (ja is anders maartoch)
Jojoba olie, om droogheid enzo te voorkomen jojoba is niet al te duur en werkt voor mij erg goed...
Heb zelf geen striae dus kan het niet voor jullie tesen maar lijkt mij dat dat ook wel iets goed is voor de huid.

3xl adviseerde om zink te supplementeren om het te voorkomen :)

ik leef met je mee mede striae slachtoffer. :(

---------- Post toegevoegd Sat 20 Aug 2011 om 00:26 ----------

na hoeveel maanden / jaren?OF je hadzeker nie hele ddddddddddiepe.....

Ongeveer 8 maanden o.i.d. Op mn schouder heb ik vier striemen van ongeveer 3 a 5 cm. Die zijn volledig bijgetrokken aangezien ik die vooral in het eerste half jaar vna mn trainingsperiode heb gekregen. Op dit moment nog een beetje striae wat doortrekt op mn bicep wat langzaam aan lichter begint te worden (ongeveer 3cm lang).

Ongeveer 8 maanden o.i.d. Op mn schouder heb ik vier striemen van ongeveer 3 a 5 cm. Die zijn volledig bijgetrokken aangezien ik die vooral in het eerste half jaar vna mn trainingsperiode heb gekregen. Op dit moment nog een beetje striae wat doortrekt op mn bicep wat langzaam aan lichter begint te worden (ongeveer 3cm lang).
Dan zou het vast niet hele diepe striemen zijn. :) Schijn er maar eens licht op, of sta onder een lamp.

Wat ik heb gehoord wat helpt bij littekens is een leeg tattoo apparaat gebruiken dus zonder inkt...
en dan er overheen gaan.. doordat het gaat bloeden zorg je ervoor dat er weer bloedvaten in de dode huid (littekenweefsel) gaan groeien..

Wat ik heb gehoord wat helpt bij littekens is een leeg tattoo apparaat gebruiken dus zonder inkt...
en dan er overheen gaan.. doordat het gaat bloeden zorg je ervoor dat er weer bloedvaten in de dode huid (littekenweefsel) gaan groeien..

Interessant. Heb je hier ook een bron van? :)

Ging er nog een topic over aanmaken

Valt me nl al een goede anderhalve maand op dat ik op m'n linkerbiceps lichtrood/paarsachtige plekken heb die wat in lijnen gaan, precies ofdat m'n huid ergens gekneld heeft gezeten. Dacht in eerste instantie dat het ook door zoiets kwam, maar nu merk ik als ik m'n armen in de lucht steek dat ik vlak boven m'n oksels aan beide armen (aan begin triceps) net hetzelfde heb.:( En op m'n andere biceps zie je als je goed kijkt het ook lichtjes.

Nu was mijn vraag, hoe kan dit? Heb echt nog nooit striemen gehad en armen zijn de laatste 3 jaar niet echt meer breder geworden.. Enige wat ik kon bedenken is dat het mss door het chinnen zou kunnen komen, omdat ik me tussen elke rep wat laat hangen.. Na dit topic te lezen zou het dus mss ook door zinktekort kunnen komen, ga dus nu maar eens een pot zink aanschaffen.

Ik heb ook stretchmarks bij m'n oksels/biceps/schouder aanhechting. Heb ze ontwikkeld toen ik van m'n 16e tot 17e heb getraind. Daardoor ben ik er destijds mee opgehouden.

Ze zijn nooit echt weg gegaan maar wel iets minder geworden. Ik smeer zo nu en dan wel eens bio oil (o.i.d.) tegen zwangerschapsstriemen. Dat vermindert het ook wel een beetje. Alleen wel oppervlakkig. Dus verder naar binnen toe zal het niet weggaan hierdoor.

De meeste mensen die ze zien vinden ze cool... Zelfs iemand die ze ook wou hebben, ziet er vet uit zei hij lol.. Ruilen? zei ik. Anyways, heb ooit met iemand gewerkt die had ook stretchmarks en er een tattoo overheen gezet maar dat zag er ook best raar uit bij een bepaalde lichtinval.

Na 5 jaar niet getraind te hebben, stuk of 15 kilo's minder (80-65) had ik sowieso meer vel over en waren ze al wat minder. Dus weer lekker aan het trainen :) en so be it. Je hebt ze en weg zullen ze niet gaan.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 16:49 ----------

Ging er nog een topic over aanmaken

Valt me nl al een goede anderhalve maand op dat ik op m'n linkerbiceps lichtrood/paarsachtige plekken heb die wat in lijnen gaan, precies ofdat m'n huid ergens gekneld heeft gezeten. Dacht in eerste instantie dat het ook door zoiets kwam, maar nu merk ik als ik m'n armen in de lucht steek dat ik vlak boven m'n oksels aan beide armen (aan begin triceps) net hetzelfde heb.:( En op m'n andere biceps zie je als je goed kijkt het ook lichtjes.

Nu was mijn vraag, hoe kan dit? Heb echt nog nooit striemen gehad en armen zijn de laatste 3 jaar niet echt meer breder geworden.. Enige wat ik kon bedenken is dat het mss door het chinnen zou kunnen komen, omdat ik me tussen elke rep wat laat hangen.. Na dit topic te lezen zou het dus mss ook door zinktekort kunnen komen, ga dus nu maar eens een pot zink aanschaffen.

Bij mezelf heb ik altijd gedacht dat het door die k*tpecdeck kwam. Doe fly's nu altijd met kabels of dumbbells en nooit zo ver mogelijk naar buiten. Dan krijg ik juist altijd zo'n raar gevoel bij m'n tearpoints.

Een dermaroller is veel makkelijker.
Gebruik zelf momenteel 3mm.

Terug
Naar boven