XXL Nutrition

Striae

Bezoekers in dit topic

Remi AFCA

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 dec 2009
Berichten
3.143
Waardering
276
Lengte
1m86
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Ey

Ik ben 18 jr maar heb een striae probleem,

Sinds ik begonnen met met fitness jaar geleeie heb ik last van striea.. Nou heeft het te maken met te snel groeien etc en ben ook snel gegroeid alleen vraag me af of het te ook te maken kan hebben met het vochtgehalte van je huid..want heb het nu op de "aanhechting" van me borst naar de schouder en aan de binnekant van me arm zegmaar..

En striae verwacht ik eerder bij mensen van 120 kg of grote BB'ers

Alvast bedankt
 
  • Like
Waarderingen: bird
Helaas!

Ik had er zelf al last van bij 75 kg. Of het echt met vochtgehalte te maken heeft weet ik niet precies. Dacht zelf altijd erfelijk en cortisol. :)

-Leon
 
Het is heel normaal voor krachtsporters die groeien. Na een tijdje vervaagt het/of het wordt erger als je explosief groeit.

Als je er last van hebt--> doe er make-up op zou ik zeggen.
 
Ik weet ook wel dat het normaal is bij krachtsporters, alleen ik heb het vrij erg.. En ik ken jongens die 2 x zo groot zijn als mij en die hebben 3 k*t streepies terwijl ik er denk ik zo rond de 20 zit.

Ben ook al naar de huisarts geweest ervoor gwn om te kijken of hij me kon vertellen waar het precies aan lag, behalve aan groei. Maar meneer vroeg doodleuk of ik hormonen slikte en ging vervolgens googlen en zei "ja op google is er ook niks over te vinden dus je ken er niks tegen doen"

toch bedankt voor de antwoorden
 
Dit is volledig afhankelijk van de rekbaarheid van je huid. De één krijgt tijdens de groeispurt erg veel striae op buik/benen/billen, de ander heeft er geen last van. Dat is ook zo met zwangerschap en ook zo met het groeien i.v.m krachtsport.

Sinds ik mijn huid vochtig houd is de groei van de striae wel afgenomen, maar of het ook hier door komt durf ik niet te zeggen.
 
Ik weet ook wel dat het normaal is bij krachtsporters, alleen ik heb het vrij erg.. En ik ken jongens die 2 x zo groot zijn als mij en die hebben 3 k*t streepies terwijl ik er denk ik zo rond de 20 zit.

Ben ook al naar de huisarts geweest ervoor gwn om te kijken of hij me kon vertellen waar het precies aan lag, behalve aan groei. Maar meneer vroeg doodleuk of ik hormonen slikte en ging vervolgens googlen en zei "ja op google is er ook niks over te vinden dus je ken er niks tegen doen"

toch bedankt voor de antwoorden

:roflol: well that sucks.

Je kan er elke dag olie opsmeren om de huid soepel te houden. Maar dat zorgt er niet voor dat het weggaat. Je kan er alleen proberen er voor te zorgen dat het niet erger wordt. Ik heb het een tijdje gebruikt (die olie die het zogenaamd tegengaat) maar het werd alsnog erger (kan wezen dat het 10x zo erg zou zijn als ik het niet zou gebruiken maar toch). Ik werd die vette troep op mijn reet zat en ben er mee gestopt. (En ik weeg ook maar 80 kg btw).
 
dat gesprekje koste je ook 50 euro :lol:

voor iets wat je zelf ook kon googlen :lol:
 
Striae heeft niet alleen te maken met groei, maar ook met tekort van bepaalde micronutrienten, zelfs mensen in hongernoodgebieden (en die dus niet groeien) ontwikkellen striae.

Vooral een tekort aan zink is een grote boosdoener.

Wat smeersels aangaat, meeste smeersels kunnen de huid niet passeren en doen dus weinig. Ik heb wel eens met een huidarts gesproken en die raade gewoon olijfolie aan.
 
Striae heeft niet alleen te maken met groei, maar ook met tekort van bepaalde micronutrienten, zelfs mensen in hongernoodgebieden (en die dus niet groeien) ontwikkellen striae.

Vooral een tekort aan zink is een grote boosdoener.

Wat smeersels aangaat, meeste smeersels kunnen de huid niet passeren en doen dus weinig. Ik heb wel eens met een huidarts gesproken en die raade gewoon olijfolie aan.

Dus iedere dag een zinktablet of 2 zou een oplossing kunnen zijn? Weet je misschien door welke te korten striae nog meer zou kunnen bestaan?

Thnx 3XL
 
zink :o

Dat wist ik niet :) Mss eens aan de zink gaan :D
 
Between 75% and 90% of women develop stretch marks to some degree during pregnancy. The sustained hormonal levels as a result of pregnancy usually means stretch marks may appear during the sixth or seventh month, primarily during the 3rd trimester, as that is when skin tends to be subjected to higher levels of stretching forces. Often, of all the factors involved in stretch mark development, the only one over which an individual can retain control is that of diet.

Only one randomized controlled study has been published which claimed to test whether oils or creams prevent the development of stretchmarks. This study found a daily application of a cream (Trofolastin) containing Centella asiatica extract, vitamin E, and collagen-elastin hydrolysates was associated with fewer stretch marks during pregnancy.[7][8] Another study, though lacking a placebo control, examined a cream (Verum) containing vitamin E, panthenol, hyaluronic acid, elastin and menthol. It was associated with fewer stretch marks during pregnancy versus no treatment.[9]

Though cocoa butter is an effective moisturizer, no research studies have shown its ability to either prevent stretchmarks, or to reduce their appearance once a stretch mark has already formed.

Various treatments are available for the purpose of improving the appearance of existing stretch marks, including laser treatments, dermabrasion, and prescription retinoids.[citation needed] Some cream manufacturers claim the best results are achieved on recent stretch marks; however, few studies exist to support these claims.

A study in the journal Dermatologic Surgery showed that radiofrequency combined with 585-nm pulsed dye laser treatment gave "good and very good" subjective improvement in stretch marks in 33 of 37 patients, although further studies would be required to follow up on these results. In addition, the use of a pulsed dye laser was shown to increase pigmentation in darker skinned individuals with repeated treatments.[10]

A surgical procedure for removing lower abdominal stretch marks is the tummy tuck, which removes the skin below the navel where stretch marks frequently occur.

A new modality, fractional laser resurfacing, offers a novel approach to treating striae. Using scattered pulses of light only a fraction of the scar is zapped by the laser over the course of several treatments. This creates microscopic wounds. The body responds to each treatment by producing new collagen and epithelium. In a 2007 clinical trial, 5-6 treatments resulted in striae improving by as much as 75 percent.[11] A 2007 Brazilian clinical study showed that fractional laser resurfacing improved both texture and appearance of mature, white striae in skin types I-IV.[12]

A recent study of new modality for the treatment of stretch mark published in the Journal of Dermatological Treatment. The study entitled “Treatment of striae distensae with a TriPollar radiofrequency device: A pilot study" by Dr. Manuskiatti et al - See full article[1] was done on seventeen females with stretch marks that underwent six weekly treatments with the apollo™ system (Pollogen LTd.). Results showed that at one week after the final (sixth) treatment 38.2% and 11.8% of the patients were assessed to have 25-50% and 51-75% improvement in the appearance of their stretch marks, respectively. The long term effect of the treatment was confirmed during the 6 weeks follow up which showed that a higher percentage of the patients were rated to have improvement of their stretch marks, including 26.5% and 5.9% showing 51-75% and >75% improvement, respectively. None of the participants was rated as having no improvement in their clinical appearance of stretch marks. Patient satisfaction was also measured and 65% of patients reported that they were very satisfied with the treatment, 23% were satisfied and 12% were slightly satisfied.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stretch_marks
 
Zink tekort ken je toch ook zien aan witte vlekken onder je nagels.....
Ze zeggen ook dat teveel coïtus kan leiden tot een Zinktekort:D


Ga wel effe zinktabletten halen, je ken het altijd proberen

Bedankt voor de info
 
Je kan beter in een zwangerschap forum zoeken naar striae.
 
dus in het kort : minder rukken en meer zink binnenspelen xD
 
zoals 3XL al zei, smeerseltjes helpen niet. Ik had wel iets gelezen over dat emu olie werkt maar dat is veel te duur en zonde van je geld.
ga wat vaker onder de zonnebank dan zie je het minder. ik zou wel bewijs willen zien dat zink helpt..?
 
Ik had er vandaag wat over opgezocht omdat ik er zelf ook last van heb.
Op bodybuilding.com zeggen ze dat vitamine-e de huid soepeler houdt en dat je het hiermee kan voorkomen en dat het hierdoor kan herstellen. Ook raden ze aan om een zalf met veel vitamine-e op de plekken te smeren zodat het goed in de huid trekt.
http://www.bodybuilding.com/fun/stretchmarks.htm
Binnenkort ga ik even bij de drogist kijken voor die zalf, op internet kwam ik al eentje tegen met goede recensies van vrouwen die zeiden dat hun huid er mooier door werd.
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Gezicht-Jacob-hooy-vitamine-e-creme/P/3144631

Beetje oud topic dit maar als ik nieuwe open zeggen de 1ste 10 mensen toch dat ik de zoekfuncties had moeten gebruiken.
 
Emu oil is idd 1 van de betere olie, maar te duur vind ik.
Hoop succesverhalen gelezen van sheabutter.

Meng dat zelf met macadamia oil en soms nog wat olieen.
Olijfolie kan ook prima, maar sowieso olie, want de betere olie dringt dieper door dan creme's.
Olie helpt ook nog is de sheabutter dieper doordringen tot de onderste huidlagen.

Maar ik zie niet snel dat wat smeersels een heel diep litteken verdwijnen. :)
 
Ik voel me dom... smeer al een jaar vitame E olie:P
 
Dat het door Vit E olie weggaat lijkt me sterk, maar als het meer striae helpt voorkomen is dat een +

Ik voel me dom... smeer al een jaar vitame E olie:P

Dus helpt het? Smeer zelf nu babyolie en slik elke dag zinktabletten. Ga ook visolie capsules halen.
 
Back
Naar boven