AndroidHealthClinic

Striemen

dave0x

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Hallo ik zal me even voorstellen,
Dave, 17 jaar , 1,86m , 76 kg , ~16%.

Ik had laatst een gain gemaakt van ongeveer 70 kg naar 75 kg.
Opeens kwamen er striemen aan de achterkant van mn schouders en eentje op de verbintenis van mijn schouder en borst en die is best wel zichtbaar als die groter wordt.
Ik was bang dat die groter werd dus ik minderde mijn koolhydraten een beetje.
Ik dronk toen ook veel melk ( ongeveer 3 glazen per dag )
Een vriend van me zei laatst dat je van zuivel een vette dikke huid kreeg en dat je daardoor heel snel striemen kan krijgen.

Is dit waar?

Bedankt alvast

Striemen zijn eigenlijk littekens, die kun je krijgen als je huid niet snel genoeg mee kan groeien met de inhoud (vet + spieren), dus de huid scheurt iets.

De ene persoon heeft een flexibelere huid dan de ander. Vandaar dat sommige mensen er nooit last van krijgen, en sommige krijgen het al met een paar kg aankomen.

De striemen verkleuren na een paar maanden tot jaren zodat ze bijna onzichtbaar zijn.

Of zuivel zorgt voor vette huid, dat weet ik niet zo, maar ik drink op het moment meer dan 2l melk per dag en ik heb nergens last van. Bovendien lijkt dat me de huid alleen maar flexibeler maken en dus minder snel scheuren?

striemen krijgen is juist een goed teken! je bent lekker aan het groeien!

Ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het hoort bij onze sport jammer genoeg.

Mijn schouders biceps en rug zitten vol met striemen je kan er niets aan doen.. of niet te snel groeien:P

ook bio-oil of andere spulletjes tegen striemen helpt niet, tenminste hielp bij mij niet ik heb van alles gebruikt om te proberen. maar niets dringt tot je onderhuid. en daar zitten de scheurtjes/striemen

Grappig, had ik nog nooit van gehoord. Wel dat mensen die afvallen overbodig vel kunnen hebben, maar dit is dus eigenlijk het omgekeerde.

Ik heb al mijn striemen in het eerste jaar van mijn trainen opgelopen door te zwaar trainen. In de loop der jaren zie je er steeds minder van maar in het begin was het wel echt lelijk.

Terug
Naar boven