MuscleMeat

striemen!!!!!

smeren helpt nix alles geprobeert t enige wat je kan doen is stoppen met trainen (of groeien ) en ze verkleuren dan vallen ze bijna niet meer op .

Correct er moet een combinatie zijn om striemen te krijgen, 1 Verhoogde cortisol spiegels + spiermassa of vet toename

Dus als je striemen krijgt weet je iedergeval dat je cortisol spiegel verhoogt is.

Ik heb ook van die heerlijke striemen op me zwembandjes:) haha

Ik heb ze alleen bij mijn boven been maar daar zie je geen zak van...

Correct er moet een combinatie zijn om striemen te krijgen, 1 Verhoogde cortisol spiegels + spiermassa of vet toename

Dus als je striemen krijgt weet je iedergeval dat je cortisol spiegel verhoogt is.

Dus als je totaal niet gestrest bent en fluitend door het leven gaat kun je groeien wat je wilt, 50 kilo aankomen in twee maanden, maar je blijft striemloos? Dat geloof ik niet.

50 kg in 2 maanden aankomen?

bovendien is stress niet de enige oorzaak van stijgende cortisolspiegel.

Fysieke stress zorgt toch ook voor cortisolverhoging?

Is verhoogd cortisol zo slecht?

Ik zal het binnenkort wel ff googlen.

Ik heb het behoorlijk in mn oksels en begint ook over mn borst te lopen....

Mn bovenbenen beginnen ook in de lengteriching :S

Opzich boeit het me niet zo. Beter Striae dan nog dunnere armpjes dan ik nu heb... (ja 40 cm vind ik dun....!)

ik heb striae bij me oksels zeg maar borstspieren, en ook op me biceps, waar ik ff minder blij mee ben

Ik vond dit stukje op het forum:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/fabeltje-stria-krijg-niet-snel-groeien-31027/
Fabeltje stria krijg je niet van te snel groeien
In 99% van de gevallen, wanneer mensen Stria krijgen word het veroorzaakt door verhoogde cortisol spiegels.
Vaak aan het begin is het paars, dan kan overlopen in wit soms is dat een teken van verlaging cortisol spiegels.

Maar vaak is het ook zo dat het cortisol op een gegeven moment niet meer actief is bij een stukje huid, wat eerst paars was en nu wit, dus dan is het gewoon inprincipe uitgewerkt.Terwijl de spiegels wel verhoogt nog steeds kunnen zijn.

Toen ik dit zonet had geplaatst was ik nog even gaan zoeken naar cortisol en striae het bleek dat extreme body al had vernomen van z'n arts dat het veroorzaakt word door cortisol, en dat klopt die arts heeft gelijk.

ik zal nog een maildje staan van iemand die ging cutten en z'n striemen werden minder, het klopt ook dat mensen met meer vet ook meer cortisol aanmaken, dus vet kwijt raken verlaagt al je cortisol. vice versa

Cushing's syndrome is a condition that occurs when your body is exposed to high levels of the hormone cortisol for a prolonged period of time. Sometimes called hypercortisolism, Cushing's syndrome can occur when your adrenal glands, located above your kidneys, make too much cortisol. It may also develop if you're taking high doses of cortisol-like medications (corticosteroids) for a prolonged period. These corticosteroids are commonly used to treat a variety of acute and chronic illnesses.

Too much cortisol can produce some of the hallmark signs and symptoms of Cushing's syndrome — a fatty hump between your shoulders, a rounded face, and pink or purple stretch marks (striations) on your skin. It can also result in high blood pressure, bone loss and, on occasion, diabetes.

Treatments for Cushing's syndrome are designed to return your body's cortisol production to normal. By normalizing, or even markedly lowering cortisol levels, you'll experience noticeable improvements in your signs and symptoms. Left untreated, however, Cushing's syndrome can eventually lead to death.

Cushing's syndrome associated with the use of corticosteroid medication is fairly common. By contrast, it's rare for the cause to be excess cortisol production by the body. The syndrome is named after Harvey Cushing, an American surgeon who first identified the condition in a woman in 1912

bij mij is het niet paars.

Bij mij is het aan het begin van de scheur fel rood. Verder op de scheur is het beetje roze.. huidskleurig...

Verhoogd cortisol erg slecht?

ik heb er een zooitje net onder mijn heupen zeg maar op het begin van mijn benen aan de zijkanten. Had ik ook al voor het trainen dus het zal wel door de groeispurt van de pubertijd komen denk ik. Ik heb er ook een stuk of 3 kleintjes op mijn onderrug maar die zie je bijna niet. Het is wel jammer dat ze wit worden maar als je goed uit de zon blijft zie je ze niet:D. Een vriend van me heeft er eentje schuin over zijn linker borst helft lopen wat ik zelf wel vet vindt maar het moet niet té zijn. Worden ze bij n*gers trouwens ook wit of is dat dan lichbruin? want ik heb nog nooit een n*ger gezien met witte strepen volgens mij. De laatste keer dat ik er eentje had was hij rood de volgende dag roze en de dag daarna al wit. Misschien ook omdat ik als ecto er minder last van heb omdat ik minder snel gewicht en dus vet en spier gain?

ik heb er een zooitje net onder mijn heupen zeg maar op het begin van mijn benen aan de zijkanten. Had ik ook al voor het trainen dus het zal wel door de groeispurt van de pubertijd komen denk ik. Ik heb er ook een stuk of 3 kleintjes op mijn onderrug maar die zie je bijna niet. Het is wel jammer dat ze wit worden maar als je goed uit de zon blijft zie je ze niet:D. Een vriend van me heeft er eentje schuin over zijn linker borst helft lopen wat ik zelf wel vet vindt maar het moet niet té zijn. Worden ze bij n*gers trouwens ook wit of is dat dan lichbruin? want ik heb nog nooit een n*ger gezien met witte strepen volgens mij. De laatste keer dat ik er eentje had was hij rood de volgende dag roze en de dag daarna al wit.
Bij n*gers: lichter dan normale huidskleur en zelfde litteken-achtige structuur van huid.

Ik heb nu al op meer dan 90 plaatsen striemen en daarom maar gestopt met lat pulls aangezien dat de striemen alleen maar verergert naar mijns inziens. Ik vraag me of mensen met een superlaag vetpercentage ook last hebben van dit verschijnsel aangezien zij minder bindweefsel onder de huid hebben zitten? Of is dat een verkeerde aanname?

Ik heb nu al op meer dan 90 plaatsen striemen en daarom maar gestopt met lat pulls aangezien dat de striemen alleen maar verergert naar mijns inziens. Ik vraag me of mensen met een superlaag vetpercentage ook last hebben van dit verschijnsel aangezien zij minder bindweefsel onder de huid hebben zitten? Of is dat een verkeerde aanname?

Dat is een verkeerde aanname. Bindweefsel is iets anders dan vet. Scheuren komen juist meer voor op plekken waar vet zit. Overigens is het puur genetisch, de een scheurt al uit bij 5 kilo aankomen in 2 maanden en de ander kan op en neer jojoen met 50kg verschil en scheurt helemaal niet uit. Helaas ben ik genetisch de lul.

Ksnap het niet kheb het al vaak gehad maar na 2 dagen is het !helemaal! weg, if zijn dat geen striemen?

ligt aan de huid... ik gain flink... harder dan mijn trainings partner maar hij krijgt de striemen ikke niet....:D:D heb er geen..... ik heb een goede rekbare soepele huid

Terug
Naar boven