AndroidHealthClinic

StrongmanRun – Nog meer DBBers die ‘m gaan doen?

Dit x10000.
Wat een aanfluiting dit soort evenementen,net zoals die mudmasters en Bootcamp zooi die er tegenwoordig overal is. Stelletje huisvrouwen en kantoorpikkies die geweldig vinden om een dagje militair te spelen en te ''bikkelen'',fl**ker toch op man met die onzin.

Een aanzienlijk deel van de deelnemers bestaat juist uit militairen, Einstein. Niks mis met zulke initiatieven in een land waar obesitas zo langzamerhand mode aan het worden is. Dat het niet mijn of jullie ding is hoeft niet te betekenen dat een ander dit niet fantastisch mag vinden.

Dit x10000.
Wat een aanfluiting dit soort evenementen,net zoals die mudmasters en Bootcamp zooi die er tegenwoordig overal is. Stelletje huisvrouwen en kantoorpikkies die geweldig vinden om een dagje militair te spelen en te ''bikkelen'',fl**ker toch op man met die onzin.

Inderdaad en vooral een hekel aan die mensen die ook nog is verkleed gaan, hoe serieus wil je wedstrijd nemen..
Laat ze een survival run mee doen aan het einde van het jaar en iedereen komt onderkoeld aan bij de finish. Helft van de hindernissen niet gehaald..

Btw loop je zelf ook survivalruns?

een maatje van me heeft afgelopen weekend meegedaan met de gladiator run. (google maar) hij was laatste geworden :roflol: ik zou aanvankelijk ook meedoen maar toen ik erachter kwam dat het 35 euro kostte was mijn interesse snel over. ik ga geen 35 euro betalen om een dagje door de modder te gaan rennen. ik wou ook alleen maar meedoen om te laten zien dat ik beter was als hem.

Inderdaad en vooral een hekel aan die mensen die ook nog is verkleed gaan, hoe serieus wil je wedstrijd nemen..
Laat ze een survival run mee doen aan het einde van het jaar en iedereen komt onderkoeld aan bij de finish. Helft van de hindernissen niet gehaald..

Btw loop je zelf ook survivalruns?

Die survivalruns zijn me net iets te technisch... gaat een hoop skills in zitten en daar moet je specifiek op trainen anders houdt het bij de eerste hindernis al op. Dan is zo'n "ruigemannenloop" veel toegankelijker. Dat kan iedereen wel volbrengen die zich niet weet te blesseren in een 2 uurs loopje.

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 10:48 ----------

Een aanzienlijk deel van de deelnemers bestaat juist uit militairen, Einstein. Niks mis met zulke initiatieven in een land waar obesitas zo langzamerhand mode aan het worden is. Dat het niet mijn of jullie ding is hoeft niet te betekenen dat een ander dit niet fantastisch mag vinden.

Ik geloof niet dat je aanstellen als een idioot het antwoord is op obesitas. Als je het leuk vind moet je het vooral doen, maar denk maar niet dat de gemeenschap met overgewicht hier iets minder om zal gaan eten/drinken. Het valt me trouwens bij het hardlopen al op dat zoveel mensen zo vet zijn. Nu is mijn beeld van wat vet is ietwat gekleurd door mijn verblijf op DBB, maar dan nog. Alleen de top-lopers zijn behoorlijk droog, de rest zou zijn performance beter verbeteren door tijdelijk wat minder te gaan eten dan door de training die ze doen. (IMO)

Laten we het alstjeblieft niet hebben over wat soort militairen voor het grootste gedeelte, en degene die meedoen die wel ook echt fit zijn doen 9 vd 10 keer mee met hun burger vrienden om er een gezellige dag van te maken en te zuipen.
Dat is ook precies wat dit soort dingen inhouden, een dagje gezellig gek doen, maar met fysiek presteren heeft het niks te maken, en dat is waar ik zon moiete mee heb,van die wannabee die gvd net doen alsof de Ironman in een toptijd hebben afgelegd, terwijl het in feite niet meer is als een duurloopje met wat funny obstakels tussendoor. Pak maar een keer een echte survival-run, als is het 10k, dan praten we wel verder.

@ Thieme, ja al was de laaste alweer een tijd terug (te vaak weg nu op safari, en me focus ligt hier niet echt meer)

De envy is hier zwaar onder de mensen die geen 5 km kunnen lopen :)

Ik snap echt het probleem niet. Het is echt geen gek initiatief, maar het doel van dit evenement is geld verdienen en dat is gewoon krom. Dat dit geen antwoord is op het massale overgewicht snap ik, maar dat dit soort dingen worden georganiseerd vind ik in deze tijd een goede zaak. Als je zoiets leuk vindt om te doen houd ik je niet tegen. Ik schrik er dagelijks van hoeveel mensen veel te veel overgewicht hebben, maar als ze erachter komen dat ze offers moeten brengen als ze daar verandering in willen brengen haken ze alweer snel af.

Ik heb zelf al gezegd dat het mijn ding niet is, dus waarom zou ik een echte survival-run moeten doen om verder te mogen praten Musashi? Ik vind 18k lopen met her en der wat hindernissen toch best wel een fysieke prestatie. En nee, ik ga geen survival-run voor je lopen.

Dat de hype rondom een dergelijk evenement zo enorm is snap ik ook niet. Het is een commerciële bende wat vanuit de organisatie overigens niks te maken heeft met sport en fit zijn. Hier verdient Fisherman's Friends genoeg aan, ze organiseren het voor de eigen portemonnee. Daarnaast is de naam volkomen verkeerd gekozen. Zoals al gezegd is, strongman heeft niets met dit te maken en dat is wat mij dwarszit.

Mensen die een dergelijke 'run' hebben gelopen voelen zich ineens een strongman, terwijl ze geen tot nauwelijks kracht in hun lijf hebben.

4000 man? :eek:

Ik zie mezelf al vertrapt in de blubber liggen...

Ik heb ook meerdere survivalruns gedaan. En nu?

Oke erg mooi Cynthia, stukken zwaarder als deze commerciele hardloopwedstrijden he? Zal je vast erg makkelijk afgaan als je gewend ben lekker te knallen in survival runs. Mag ik vragen wat je leuk vindt aan dit soort evenementen? als ik mag raden doe je het vooral voor de gezelligheid onderling, niet zozeer voor de fysieke uitdaging toch? veel plezier iniedergeval

@ bartman, tegen mij?? 1;29 op de halve, denk dat die 5 me wel lukt.

Nou dat niet zozeer ... de kans is dat je bij iedere hindernis 20 minuten moet gaan staan wachten voordat je erover heen kunt.

Misschien schrijf ik me dan toch maar in, elke keer 20 minuten rust dan moet ik het einde ook kunnen halen :D

Oke erg mooi Cynthia, stukken zwaarder als deze commerciele hardloopwedstrijden he? Zal je vast erg makkelijk afgaan als je gewend ben lekker te knallen in survival runs. Mag ik vragen wat je leuk vindt aan dit soort evenementen? als ik mag raden doe je het vooral voor de gezelligheid onderling, niet zozeer voor de fysieke uitdaging toch? veel plezier iniedergeval

@ bartman, tegen mij?? 1;29 op de halve, denk dat die 5 me wel lukt.

Het is velemale zwaarder dan een survival run daarom is het ook bedacht....

Ik snap echt het probleem niet. Het is echt geen gek initiatief, maar het doel van dit evenement is geld verdienen en dat is gewoon krom. Dat dit geen antwoord is op het massale overgewicht snap ik, maar dat dit soort dingen worden georganiseerd vind ik in deze tijd een goede zaak. Als je zoiets leuk vindt om te doen houd ik je niet tegen. Ik schrik er dagelijks van hoeveel mensen veel te veel overgewicht hebben, maar als ze erachter komen dat ze offers moeten brengen als ze daar verandering in willen brengen haken ze alweer snel af.

Ik heb zelf al gezegd dat het mijn ding niet is, dus waarom zou ik een echte survival-run moeten doen om verder te mogen praten Musashi? Ik vind 18k lopen met her en der wat hindernissen toch best wel een fysieke prestatie. En nee, ik ga geen survival-run voor je lopen.

Dat de hype rondom een dergelijk evenement zo enorm is snap ik ook niet. Het is een commerciële bende wat vanuit de organisatie overigens niks te maken heeft met sport en fit zijn. Hier verdient Fisherman's Friends genoeg aan, ze organiseren het voor de eigen portemonnee. Daarnaast is de naam volkomen verkeerd gekozen. Zoals al gezegd is, strongman heeft niets met dit te maken en dat is wat mij dwarszit.

Mensen die een dergelijke 'run' hebben gelopen voelen zich ineens een strongman, terwijl ze geen tot nauwelijks kracht in hun lijf hebben.

Kijk dit een beetje mijn ''probleem'' met dit soort evenementen. jan en alleman die eraan mee doet (en er bij wijze van spreke 3 uur over doet) voelt zich na zo`n ''run'' gelijk een triathleet en fittest ****ing warrior op de wereld en loopt dit ook continu zo te verkondigen om zich heen (check je facebook dalijk maar weer als deze geweest is).

Als men het zou behandelen als wat het is, en dat is in mijn mening een gezellige dagje uit met wat fysieke prikkeling en ondertussen een hoop slap gelul, zou je mij nergens over horen.

Maar goed heb er wel genoeg over gezegd nu, iedereen moet lekker ze eigen ding doen wat die leuk vindt wou ff me mening kwijt

EDIT: TheMistery probeert me gek te maken.. niet reageren..niet reageren.......aaaaargrh

• Like
Waarderingen: Kenn
Kijk dit een beetje mijn ''probleem'' met dit soort evenementen. jan en alleman die eraan mee doet (en er bij wijze van spreke 3 uur over doet) voelt zich na zo`n ''run'' gelijk een triathleet en fittest ****ing warrior op de wereld en loopt dit ook continu zo te verkondigen om zich heen (check je facebook dalijk maar weer als deze geweest is).

Als men het zou behandelen als wat het is, en dat is in mijn mening een gezellige dagje uit met wat fysieke prikkeling en ondertussen een hoop slap gelul, zou je mij nergens over horen.

Maar goed heb er wel genoeg over gezegd nu, iedereen moet lekker ze eigen ding doen wat die leuk vindt wou ff me mening kwijt

Ik ga van't zomer weer een weekend langs beachvolleyballen, maar ik kan voor geen meter volleyballen. Scheelt dat wij het als zodanig behandelen en ons niet direct tot de wereldtop rekenen. ;)

seau... veel haat hier

verkapte kijk-mij-hardcore-zijn-posts bij de vleet hier, maar ik vraag me af hoe veel van de hatahrz effectief 18km kunnen lopen. Als je dat kunt dan zou je nog een beetje recht van spreken hebben: neerkijken op iets wat je kunt, is nog een beetje aanvaardbaar, op iets wat je zelf niet kunt neerkijken, dat is gewoon triest.

to each his own, als die mensen dat willen doen, big ****ing deal, goed dat ze gelukkig zijn, ik hoop dat ze een leuke dag hebben, de enen met stomme kleren aan, de anderen gericht op een goed resultaat

EDIT: TheMistery probeert me gek te maken.. niet reageren..niet reageren.......aaaaargrh

Haha, oja en 3uur mag niet als je met een uur het eerste rondje niet door bent mag je het 2e rondje niet doen :P.

18km.. Gaat hem denk ik niet worden met deze powerpens

Terug
Naar boven