Ik snap echt het probleem niet. Het is echt geen gek initiatief, maar het doel van dit evenement is geld verdienen en dat is gewoon krom. Dat dit geen antwoord is op het massale overgewicht snap ik, maar dat dit soort dingen worden georganiseerd vind ik in deze tijd een goede zaak. Als je zoiets leuk vindt om te doen houd ik je niet tegen. Ik schrik er dagelijks van hoeveel mensen veel te veel overgewicht hebben, maar als ze erachter komen dat ze offers moeten brengen als ze daar verandering in willen brengen haken ze alweer snel af.
Ik heb zelf al gezegd dat het mijn ding niet is, dus waarom zou ik een echte survival-run moeten doen om verder te mogen praten Musashi? Ik vind 18k lopen met her en der wat hindernissen toch best wel een fysieke prestatie. En nee, ik ga geen survival-run voor je lopen.
Dat de hype rondom een dergelijk evenement zo enorm is snap ik ook niet. Het is een commerciële bende wat vanuit de organisatie overigens niks te maken heeft met sport en fit zijn. Hier verdient Fisherman's Friends genoeg aan, ze organiseren het voor de eigen portemonnee. Daarnaast is de naam volkomen verkeerd gekozen. Zoals al gezegd is, strongman heeft niets met dit te maken en dat is wat mij dwarszit.
Mensen die een dergelijke 'run' hebben gelopen voelen zich ineens een strongman, terwijl ze geen tot nauwelijks kracht in hun lijf hebben.