AndroidHealthClinic

StrongmanRun – Nog meer DBBers die ‘m gaan doen?

• Topic Starter Topic Starter
Oke erg mooi Cynthia, stukken zwaarder als deze commerciele hardloopwedstrijden he?

Tuurlijk.

Mag ik vragen wat je leuk vindt aan dit soort evenementen? als ik mag raden doe je het vooral voor de gezelligheid onderling, niet zozeer voor de fysieke uitdaging toch?

Allebei :D Ookal zou ik al zwaardere dingen gedaan hebben, Ik ga niet elitair net doen alsof deze 18 km werkelijk geen reet voorstelt.

Nou dat niet zozeer ... de kans is dat je bij iedere hindernis 20 minuten moet gaan staan wachten voordat je erover heen kunt.

Klopt, helaas. Gewoon voorin in het startvak starten, dan laat je na korte tijd de langzame meute automatisch al achter je en heb je daar geen last meer van. En als je van jezelf weet dat je hardloopsnelheid te langzaam is om voorin in het startvak te starten met de snellere lopers, dan moet je niet zeuren, want dan draag jij zelf ook bij aan de opstoppingen door de grote kluwen langzamere lopers. Die mensen zouden juist blij moeten zijn dat ze bij elke hindernis weer ff kunnen uitrusten, anders zouden ze de finishlijn toch niet gehaald hebben :D (in een respectabele tijd dan).

Kijk dit een beetje mijn ''probleem'' met dit soort evenementen. jan en alleman die eraan mee doet (en er bij wijze van spreke 3 uur over doet) voelt zich na zo`n ''run'' gelijk een triathleet en fittest ****ing warrior op de wereld en loopt dit ook continu zo te verkondigen om zich heen (check je facebook dalijk maar weer als deze geweest is).

Mensen die 3-4 uur over deze wedstrijd doen en dan kruipend de finish over komen en daar toch mee gaan lopen pochen, die zijn echt deluded, daar doe je toch niks aan. En dat zullen er ongetwijfeld best een hoop zijn ja :)

Twee weken terug deze survival run gelopen:

En het doel van deze post is aantonen hoeveel zwaarder jouw wedstrijden zijn, en ‘dus’ hoe weinig andere hardloopwedstrijdjes als deze voorstellen?
En wat nou als iemand anders weer iets zou posten wat nog veel zwaarder is dan jouw survival run, wat dan? Vind je dan ook ineens dat jouw run niks meer is dan een ‘stelletje huisvrouwen en kantoorpikkies die het geweldig vinden om een dagje militair te spelen en te ‘bikkelen’’?

Haha, oja en 3uur mag niet als je met een uur het eerste rondje niet door bent mag je het 2e rondje niet doen :P.

Je mag er zelfs 2 uur en 15 min over doen.

18km.. Gaat hem denk ik niet worden met deze powerpens

Powerpens :roflol:

Laatst bewerkt:
En het doel van deze post is aantonen hoeveel zwaarder jouw wedstrijden zijn, en ‘dus’ hoe weinig andere hardloopwedstrijdjes als deze voorstellen?
En wat nou als iemand anders weer iets zou posten wat nog veel zwaarder is dan jouw survival run, wat dan? Vind je dan ook ineens dat jouw run niks meer is dan een ‘stelletje huisvrouwen en kantoorpikkies die het geweldig vinden om een dagje militair te spelen en te ‘bikkelen’’?

Nee, om mensen een goed beeld te geven wat een survivalrun inhoud.

Vind dit gewoon commerciële onzin en haat het als ik mensen tegen kom die stoer gaan doen als ze zeggen dat ze mee gaan doen..

Verder respect voor elke keukenprinces en kantoorlul die de strongmanloop doen..

Laatst bewerkt:
Ik zeg ook gewoon eerlijk.. in m'n huidige fysieke toestand zou ik dit waarschijnlijk niet kunnen.

ik zou em ook never kunnen lopen

maar wat ik gewoon k*t vind is dat dit het imago van de strongman sport aantast.. als ik iemand vertel dat ik strongman gericht train vragen mensen dalijk '' owh dat in die modder rennen'' ipv '' owh met die grote betonnen ballen ''

ik zou em ook never kunnen lopen

maar wat ik gewoon k*t vind is dat dit het imago van de strongman sport aantast.. als ik iemand vertel dat ik strongman gericht train vragen mensen dalijk '' owh dat in die modder rennen'' ipv '' owh met die grote betonnen ballen ''

Logisch dat je daar van baalt. ;)

Ik snap echt het probleem niet. Het is echt geen gek initiatief, maar het doel van dit evenement is geld verdienen en dat is gewoon krom. Dat dit geen antwoord is op het massale overgewicht snap ik, maar dat dit soort dingen worden georganiseerd vind ik in deze tijd een goede zaak. Als je zoiets leuk vindt om te doen houd ik je niet tegen. Ik schrik er dagelijks van hoeveel mensen veel te veel overgewicht hebben, maar als ze erachter komen dat ze offers moeten brengen als ze daar verandering in willen brengen haken ze alweer snel af.

Ik heb zelf al gezegd dat het mijn ding niet is, dus waarom zou ik een echte survival-run moeten doen om verder te mogen praten Musashi? Ik vind 18k lopen met her en der wat hindernissen toch best wel een fysieke prestatie. En nee, ik ga geen survival-run voor je lopen.

Dat de hype rondom een dergelijk evenement zo enorm is snap ik ook niet. Het is een commerciële bende wat vanuit de organisatie overigens niks te maken heeft met sport en fit zijn. Hier verdient Fisherman's Friends genoeg aan, ze organiseren het voor de eigen portemonnee. Daarnaast is de naam volkomen verkeerd gekozen. Zoals al gezegd is, strongman heeft niets met dit te maken en dat is wat mij dwarszit.

Mensen die een dergelijke 'run' hebben gelopen voelen zich ineens een strongman, terwijl ze geen tot nauwelijks kracht in hun lijf hebben.

qft

Het is velemale zwaarder dan een survival run daarom is het ook bedacht....

really ?

Want ik ben wel een keer wezen kijken bij een survivalrun en dat zag er bepaald niet zo uit als in dat filmpje (al was er eentje bij die de race volgens mij dronken begon, maar dat was niet zijn schuld, hij was ook pas om 04:00 gebeld of hij een meisje uit de nood kon helpen bij de duo-race en een echte vent zegt geen nee tegen een dame in nood ;))

De start bij die survival-run was trouwens goed geregeld.. om de paar minuten mochten er 5 man starten zodat de opstoppingen bij de hindernissen reuze mee vielen.

Dit is toch vet?!
Ik zou graag meedoen. Helaas ben ik een te dikke gym-rat!

Ik doe mee, wel iets wat spijt van achteraf, maar is voor een sponserloop.

Zie wel hoever ik kom, ****ing 21km, heb al moeite met 10km zonder hindernissen haha.
Zal iig wel dikke pret zijn samen met wat maten, tussen het kosten door.

Waar ben ik aan begonnen!?!?

Lijkt me een leuk event. Is me alleen een te lange afstand.:)

Vind de afstand ook beetje overdreven.
Was het 10 km geweest met 30 hindernissen had het met ietswat leuker geleken

En er 100 euro voor moeten betalen vind ik ook wel veel geld, gelukkig vanwege de sponsering krijg ik dit terug

Nee, sarcasme.

Dit is toch vet?!
Ik zou graag meedoen. Helaas ben ik een te dikke gym-rat!

Nee, dit kán gewoon niet leuk zijn, er staat immers 'strongman' in de naam van het evenement, en dus moet het per definitie gebashed worden :P
Ik heb er iig zin in, of het nou StrongmanRun of 'Kantoorpikkies & Huismiepjes in de Modder-Run' heet :D
En er doen trouwens genoeg chunkies mee hoor, dus ook te dikke gym-ratten mogen meedoen :)

Ik doe mee, wel iets wat spijt van achteraf, maar is voor een sponserloop.

Zie wel hoever ik kom, ****ing 21km, heb al moeite met 10km zonder hindernissen haha.
Zal iig wel dikke pret zijn samen met wat maten, tussen het kosten door.

Waar ben ik aan begonnen!?!?

Is de route voor 2013 al definitief bekend gemaakt dan? Want vorige keer was ie maar 18 km i.p.v. 21 km.
Je hebt nog maaaaanden om te trainen, komt vast goed :)

Ben niet van plan om er voor te trainen moet ik zeggen.
Ga erin en zie wel waar ik eindig op karakter, na een aantal uren.

Over de route van het evenement, we praten over de strongmenrun te Nurburgering in duitsland toch?

Die is voor zover ik weet bekend, staat ook op de site als het goed is
Of dit officieel is, dat weet ik niet.
Ga er wel van uit eigenljk

Over de route van het evenement, we praten over de strongmenrun te Nurburgering in duitsland toch?

Klopt, Nürburgring is idd halve marathon. Die in NL was vorig jaar 18 km, en voor de komende editie wordt het parcours aangepast, dus dacht misschien is die inmiddels al bekend en ook langer geworden.
Maar ik had het dus over die in NL :)

als ik dit ongetraind zou lopen kan ik gelijk door naar de eerste hulp met kapotte knieen, enkels, achillespezen

etc

etc
:roflol:

Ze hebben de tijd geschrapt.

Afgelopen jaar was er geloof ik nog een tijd van rond de 3 uur die je erover mag doen.
Nu is dat geschrapt omdat ze het niet meer als een echte wedstrijd willen houden, maar meer als een evenement waar het meer draaid om het samenzijn met alle anderen en de lol die je eraan beleeft.

Dus ga echt niet als een gek keihard rennen, lukt me toch niet.

Nee, dit kán gewoon niet leuk zijn, er staat immers 'strongman' in de naam van het evenement, en dus moet het per definitie gebashed worden :P
Ik heb er iig zin in, of het nou StrongmanRun of 'Kantoorpikkies & Huismiepjes in de Modder-Run' heet :D
En er doen trouwens genoeg chunkies mee hoor, dus ook te dikke gym-ratten mogen meedoen :)

De meesten die zeuren over de naam van dit evenment kunnen zichzelf nauwlijks strongman noemen volgens mij.

Mensen die 3-4 uur over deze wedstrijd doen en dan kruipend de finish over komen en daar toch mee gaan lopen pochen, die zijn echt deluded, daar doe je toch niks aan. En dat zullen er ongetwijfeld best een hoop zijn ja :)

zoals ik op de vorige pagina zei heeft een maatje van me afgelopen weekend dus meegedaan met die ''gladiator run'' en is 1005 geworden van de 1250 en daarna kom je dan dus dit soort foto's tegen op facebook :o
(heb t maar ff in een spoiler gezet. niet kijken als je niet van ecto's houdt)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven