AndroidHealthClinic

Nieuws Studenten kondigen kraakgolf aan in Amsterdam

al branden ze A'dam tot op de bodem.

Bedoel je daar soms wat mee?

Nou ja goed, dat werkloos ongewassen tuig dat een beetje kosteloos zit te parasiteren op onze zak moeten ze inderdaad gewoon afvoeren maar het is aan de andere kant ook weer zo dat kamerverhuurders in een atmosfeer van een gebrek aan woonruimte voor studenten keihard het dubbele vragen voor kamers dan wat ze waard zijn, en dan ook nog heel slecht onderhouden.

Ook daar mag wel eens serieus naar gekeken gaan worden. Ik zou studenten die met dat kraken een soort van statement willen maken niet over één kam scheren als werkschuw ronddolend tuig verkleed als activisten.

Nou ja goed, dat werkloos ongewassen tuig dat een beetje kosteloos zit te parasiteren op onze zak moeten ze inderdaad gewoon afvoeren maar het is aan de andere kant ook weer zo dat kamerverhuurders in een atmosfeer van een gebrek aan woonruimte voor studenten keihard het dubbele vragen voor kamers dan wat ze waard zijn, en dan ook nog heel slecht onderhouden.

Is het niet je eigen domme schuld als je voor een smerige k*t hol veel te veel geld betaald? Als niemand dat meer zou doen zouden de prijzen vanzelf omlaag gaan.

Als ik iets koop of huur kijk ik altijd eerst of het me dat geld waard is. Zo niet dan koop of huur ik het niet. Als je dat niet doet moet je niet achteraf gaan zeuren dat het duur is oid.

Je snapt het concept van vraag en aanbod niet zo goed he? ^

Je snapt het concept van vraag en aanbod niet zo goed he? ^

Wat een in deze context en huidige klimaat achterhaalde en domme opmerking.

Zelfs de meest extreme liberalen beseffen dat een bepaalde mate van regulering van bovenaf noodzakelijk is om excessen te voorkomen.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Is het niet je eigen domme schuld als je voor een smerige k*t hol veel te veel geld betaald? Als niemand dat meer zou doen zouden de prijzen vanzelf omlaag gaan.

Als ik iets koop of huur kijk ik altijd eerst of het me dat geld waard is. Zo niet dan koop of huur ik het niet. Als je dat niet doet moet je niet achteraf gaan zeuren dat het duur is oid.

Ik zou ook niet in zo'n hol gaan zitten voor een maandelijks bedrag waarvoor je een compleet gezinswoning kan huren maar er zijn kennelijk zat mensen die zich genoodzaakt voelen om er toch ja tegen te zeggen omdat er anders geen andere optie is. Moet je het daarom maar ok vinden dat associale klootzakken aftanse panden voor veel te veel geld verhuren, het is niet voor niets dat we wetgeving hebben omtrent de hoogte van huur en de omstandigheden en serviceverplichtingen, het zou niet gek zijn als de overheid daar wat scherper op ging zitten.

Je begreep mijn opmerking wellicht niet. Wanneer er veel meer vraag is dan aanbod is het gemakkelijk om misbruik te maken van de situatie. Juist een argument voor regulering dus.

Ooit zat er een mooi fundament in deze beweging, vanaf halverwege jaren 70 is dit steeds meer overgegaan is groeperingen die totaal niet meer begrijpen uit welk gevoel het in de jaren 60 ontstond.

Tijd voor verandering, stoppen met kraken en je verantwoordelijkheid nemen, en laat de overheid met haar ambtenaren zich actief bezighouden met het traceren van vastgoed wat door de eigenaren jarenlang doelloos blijft staan vanwege speculatie en winstmaximalisatie.

Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Kraken ftw!

Coentunnel dichtgooien stapelbedden erin klaar, 2 vliegen in een klap minder druk in de stad en alle studenten een plek.

Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?

Hoezo, het is toch een keuze die je zelf maakt? Je kunt ook dicht bij Amsterdam gaan wonen en met de train gaan, of in een andere stad gaan studeren. Of tijdelijk iets duurs huren en heel actief zoeken naar wat goedkopers. Keuzes, keuzes, keuzes....

Hoezo, het is toch een keuze die je zelf maakt? Je kunt ook dicht bij Amsterdam gaan wonen en met de train gaan, of in een andere stad gaan studeren. Of tijdelijk iets duurs huren en heel actief zoeken naar wat goedkopers. Keuzes, keuzes, keuzes....

Feit blijft dat particuleren vaak buitenwettelijke bedragen vragen voor woningen. Daar mag best actie tegen gevoerd worden.

Het probleem wordt op dit moment vanuit een volledig verkeerd perspectief aangepakt. Niet de krakers, maar de pandeigenaren moeten aan de regulering.

Als je paal en perk stelt aan hoelang een pand leeg mag staan en hier interessante sancties tegenover zet als er niet aan voldaan wordt heb je ook geen leegstand meer = geen sociale woning nood = kraken overbodig.

Zeg gewoon, goed meneer de pandeigenaar, u pand staat nu 3 maanden leeg, ga er snel wat mee doen anders word het tijdelijk ondergebracht in een bestand van een antikraak organisatie. Dan kunnen er dus in die tijd mensen wonen. Maar ik verwacht eerder dat pand eigenaren wel twee keer nadenken voordat ze een pand volledig onnodig stof laten verzamelen.

Als dit eenmaal loopt, dán verbied je het kraken alsnog.

Waarom wordt er altijd gezegd dat leegstand aangepakt moet worden?? Woning is bezit, en je hebt er geen automatisch recht op. Als ik mijn bezit waar ik veel geld (arbeid) in heb geïnvesteerd leeg wil laten staan, om welke reden dan ook, is dat mijn goed recht.

Stel je dit eens voor: Er bestaat een groepering die vind dat ieder mens recht heeft op vervoer. Nu hebben ze het geniale plan bedacht om jouw oldtimer (waar je niet meer in rijdt omdat hij alleen maar meer waard wordt) open te breken en er vrolijk in rond te rijden, want ja, iedereen heeft uiteraard recht op vervoer. Vervolgens moet jij als rechtmatige bezitter de grootste moeite doen om dat tuig uit je auto te krijgen, want deze mensen worden ook nog beschermt door de wet.

Als je een dak boven je hoofd wil, ga ****ing werken of ga ergens anders wonen waar het goedkoper is, van mijn part bouw je een hutje in het bos, maar kom niet aan andermans bezit.

Laatst bewerkt:
waarom wordt er altijd gezegd dat leegstand aangepakt moet worden?? Woning is bezit, en je hebt er geen automatisch recht op. Als ik mijn bezit waar ik veel geld (arbeid) in heb geïnvesteerd leeg wil laten staan, om welke reden dan ook, is dat mijn goed recht.

+1

het idee van de kraakwet is leuk maar in de praktiek heb je alleenmaar irritante hippie's die voor overlast zorgen in je huis, dus weg met de kraakwet
als mensen hun huis leeg willen laten staan, is dat hun zaak

Terug
Naar boven