Fitness Seller

Nieuws Studenten kondigen kraakgolf aan in Amsterdam

Waarom wordt er altijd gezegd dat leegstand aangepakt moet worden?? Woning is bezit, en je hebt er geen automatisch recht op. Als ik mijn bezit waar ik veel geld (arbeid) in heb geïnvesteerd leeg wil laten staan, om welke reden dan ook, is dat mijn goed recht.

Stel je dit eens voor: Er bestaat een groepering die vind dat ieder mens recht heeft op vervoer. Nu hebben ze het geniale plan bedacht om jouw oldtimer (waar je niet meer in rijdt omdat hij alleen maar meer waard wordt) open te breken en er vrolijk in rond te rijden, want ja, iedereen heeft uiteraard recht op vervoer. Vervolgens moet jij als rechtmatige bezitter de grootste moeite doen om dat tuig uit je auto te krijgen, want deze mensen worden ook nog beschermt door de wet.

Als je een dak onder je hoofd wil, ga ****ing werken of ga ergens anders wonen waar het goedkoper is, van mijn part bouw je een hutje in het bos, maar kom niet aan andermans bezit.

hoohoo alsof eigendom zo heilig is :roflol: als een groot gedeelte van de bevolking geen betaalbare woning vindt en hierdoor aan het basisrecht van elk wordt geraakt, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat daar iets aan gedaan wordt. Wie heeft er nu in godsnaam baat bij leegstaande panden?

hoohoo alsof eigendom zo heilig is :roflol: als een groot gedeelte van de bevolking geen betaalbare woning vindt en hierdoor aan het basisrecht van elk wordt geraakt, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat daar iets aan gedaan wordt. Wie heeft er nu in godsnaam baat bij leegstaande panden?

Vastgoedmakelaars.

Dat krakerstuig moeten ze hardhandig die panden uitgooien en gelijk voor een paar jaar opsluiten.

Smerig links tuig die krakers, ik zou zeggen laat de ME een keertje achterzijde, en laat een paar vriendelijke vrijwilligers zo'n pandje leegruimen ,.. dat verder terzijde, maar als een groep studenten niet meer willen betalen voor een huurwoning oid. waarom zou je dan ineens moeten gaan kraken, dan ben je gewoon niet beter dan een doorsnee kraker, ''een pand kraken omdat je niet genoeg centen hebt'' :rolleyes:

krakers zonder pardon opsluiten, hekel aan die luie fl**kers,
als iedereen zich zo gaat gedragen als die lui,
dan hoeven we nooit geen moer meer te doen,
en gaan we gezzelig met z'n allen op straat een jointje roken...en een paar spuiten in onze armen verrotte,

stelletje mongolian's die k*tlui.

• Topic Starter Topic Starter
vastgoedmakelaars die panden leeg laten staan om zo kunstmatig de prijzen van huizen te laten stijgen mogen voor mijn part ook opgesloten worden.

Ja zeker in deze tijd laat het maar lekker leeg staan dan gaat het meer waard worden.:roflol:

Elk object is altijd verhuurd als het mogelijk is. Vastgoedbeleggers(makelaar is iets anders) zullen altijd rendement uit hun panden willen halen niet alleen in de toekomst vanzelfsprekend. De meeste werken ook met vreemd vermogen dus de rente moet ook betaald worden.

gaan werken ervoor zoals iedereen doet

En toch is het je recht te kunnen doen wat je wilt, met je Eigendom.
Ja, dat zal allemaal wel.
Erg sociaal is het niet, en daar mag je dus best tegen ageren.

Ja zeker in deze tijd laat het maar lekker leeg staan dan gaat het meer waard worden.:roflol:
Ik begreep dat het onzin was, maar ik begon niet met die opmerking.

Ook grappig dat de meeste mensen die opspreken tegen parasieten het wel normaal vinden als panden langdurig leeg blijven staan. Dit kost ongetwijfeld ook een hoop geld.

Komt omdat voor die mensen kraker synoniem staat voor linkse hippie en voor Marokkaan.

Komt omdat voor die mensen kraker synoniem staat voor linkse hippie en voor Marokkaan.

Is sowieso een beetje het hedendaagse klimaat. Alles lekker zwart wit, dan blijft het voor die mensen een beetje overzichtelijk. Hippies, langharig tuig, geitenwollen sokken, Islamknuffelaars en theedrinkers zodra het niet in het nieuwe rechts populistische jasje past van het zogenaamde aanpakken en alles direct benoemen en afserveren.

Eigendom en geld is heilig in een vrije markt. Wil je er niet voor werken...?
Helaas, ga maar op straat slapen.

Is sowieso een beetje het hedendaagse klimaat. Alles lekker zwart wit, dan blijft het voor die mensen een beetje overzichtelijk. Hippies, langharig tuig, geitenwollen sokken, Islamknuffelaars en theedrinkers zodra het niet in het nieuwe rechts populistische jasje past van het zogenaamde aanpakken en alles direct benoemen en afserveren.
maar wel handig!

Misschien de markt iets minder vrij maken. Zodat ook de minder koopkrachtigen, zoals studenten, een kans op onderdak hebben?

Het gaat niet om het feit dat er gewerkt moet worden of niet, maar dat je als student, zij die iets zullen bijdragen aan de samenleving in tegenstelling tot de gemiddelde greedy vastgoedmakelaar die enkel om zijn portefeuille geeft, niet de kansen krijgen die ze verdienen.

Niet elke student heeft het geluk dat hij uit een goed boerend nest komt, en dus zelf moet opdraaien voor alle studiekosten.

Als student kun je een bijbaan nemen en in je eigen toekomst investeren.

Terug
Naar boven