Fitness Seller

Studententopic: Alle examengekheid op een stokje

• Topic Starter Topic Starter
vandaag mn laatste examen gehad. Mondeling en geluk gehad bij de vragen :D
Allerlaatste vraag ging wel even goed mis. Nadat de leerkracht en jurylid me 2 keer gewezen hadden dat mijn antwoord toch niet echt juist kon zijn schoot het me nog net te binnen :')
Was sociaal recht, wrs het leukste vak dat ik dit jaar gehad heb, en zeer goeie leerkracht ook. Ik hoop dat ze even naar DBB surft en dit leest. Mss krijg ik nog een extra punt? :D

6 van de 7 gehad. Dinsdag laatste. Los van de resultaten die ik natuurlijk nog niet weet, ben ik al tevreden. Goede discipline gehad en geen slechte examens gemaakt. Gemiddelde dag was van 9-21 studeren, 21.30-23.00 trainen en dan om 1 uur gaan slapen. Meer getraind als tijdens het schooljaar en dankzij de grote regelmaat in mijn leven uiteindelijk ook nog eens beter.

6 van de 7 gehad. Dinsdag laatste. Los van de resultaten die ik natuurlijk nog niet weet, ben ik al tevreden. Goede discipline gehad en geen slechte examens gemaakt. Gemiddelde dag was van 9-21 studeren, 21.30-23.00 trainen en dan om 1 uur gaan slapen. Meer getraind als tijdens het schooljaar en dankzij de grote regelmaat in mijn leven uiteindelijk ook nog eens beter.

omgwtfbbq sick :eek::eek::eek::eek:

wtff doe je voor studie dat je 12u per dag leert??

ik ben zelf over naar vwo6 chillebillee

Whehe da's niet non-stop natuurlijk. Studeer in studentenhuis dus wordt nog wel gesocialized en gegeten. Van de 12 uur een 8tal uur effectieve studeertijd. Vind ik eigenlijk totaal niet veel maar voldoende voor mij als ik het 7 op 7 doe gedurende week of 5.

Ah ik 2. Die ben ik ook praktisch zeker dat ik erdoor ben. Toch al iets:rolleyes:
Vrees dat het hard studeren wordt in de vakantie.

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

Kan je me even wat uitleg geven over het examen van economisch recht?
Ik weet dus nog steeds niet hoe je die codex gebruikt, hoe zit dat precies?
Hoe pak je het best aan om het te studeren?
Wat voor soort vragen zijn het?
Denk je dat ik gebuisd zal zijn omdat je zelf gebuisd was in der tijd?

Druk eerst en vooral de leerstof die wegvalt af want da was een groot pak bij ons
eerste 200-250 paginas ofzo van u boek gewoon leren, da gade nie echt trugvinden in de codex
volgende 400 blz hebt ge de keuze, of ge leert het ook gewoon of ge legt u codex ernaast en duid aan en steekt er postitjes tussen (bijvoorbeeld als g over invoerrecht bezig zijt, steekt ge postitje met "invoerrechten" op in codex waar titel invoerrechten begint en onderlijnt ge de belangerijke artikels, etc).

en zo verder doen

het is op zich geen moeilijk vak omdat de moeilijkheid van de vragen niet zo hoog is, ge moet er gwn enorm veel tijd insteken. Hangt natuurlijk af v persoon tot persoon maar reken maar da g minstes 3x zoveel tijd er moet insteken om 10 te halen dan ge in bank en fin gestoken had om 10 te halen :p.

Druk eerst en vooral de leerstof die wegvalt af want da was een groot pak bij ons
eerste 200-250 paginas ofzo van u boek gewoon leren, da gade nie echt trugvinden in de codex
volgende 400 blz hebt ge de keuze, of ge leert het ook gewoon of ge legt u codex ernaast en duid aan en steekt er postitjes tussen (bijvoorbeeld als g over invoerrecht bezig zijt, steekt ge postitje met "invoerrechten" op in codex waar titel invoerrechten begint en onderlijnt ge de belangerijke artikels, etc).

en zo verder doen

het is op zich geen moeilijk vak omdat de moeilijkheid van de vragen niet zo hoog is, ge moet er gwn enorm veel tijd insteken. Hangt natuurlijk af v persoon tot persoon maar reken maar da g minstes 3x zoveel tijd er moet insteken om 10 te halen dan ge in bank en fin gestoken had om 10 te halen :p.
Ik heb al tot pagina 400 geleerd, maar ik heb het gevoel dat ik bijna alles al vergeten ben :fuu:

Het voordeel van meerkeuze is wel dat je het niet moet kennen maar herkennen :p. dus dat is niet perse een nadeel

Ik heb bij de voorbeelvragen op toledo gekeken en daar waren vooral meerkeuzevragen van toepassingen op het dagelijks leven. Is dat ook zo op het examen of is het gewoon theorie vragen?

en zo verder doen

Oké thx.
Wat mag je allemaal in die codex doen? Onderlijnen? mag je schrijven op die postitjes?..

Terug
Naar boven