MuscleMeat

• Topic Starter Topic Starter
Zeg het eens..!!

Halverwege opgegeven. Gans die spiritualiteit en 'out of earth' gedoe gaat niet in mijn materialistisch kop.

Here's a thought on karma:

The concept of karma seems to entail that everyone gets what is coming to them (i.e. what they deserve; justice) by fate. Indeed, the recipient of bad or good karma is supposedly on the receiving end of a causal process that the recipient started with an action in the past. Acts of karma are acts of fate or regular conclusions to a causal chain initiated by someone.

Fate tends to throw a wrench in our moral judgment. We like to judge people that we think are responsible for their actions. However, if someone is fated to do something, then it seems that they are not fully in control. Consequently, thieves, murderers, etc., from the perspective of karma, aren't responsible for their actions. Should the thief receive bad karma for something he was destined to do? That doesn't seem right, but according to karma that is what will occur.

ik ben het er niet mee eens, karma word gegeven voor de uitspraken die iemand doet, niet in de eerste plaats om de acties die iemand uitvoert!!:D

Maar karma geldt toch ook voor je vorige leven of nie?
Alé ja, dat is toch waar "karmapeople" erin geloven ? ?

Here's a thought on karma:

The concept of karma seems to entail that everyone gets what is coming to them (i.e. what they deserve; justice) by fate. Indeed, the recipient of bad or good karma is supposedly on the receiving end of a causal process that the recipient started with an action in the past. Acts of karma are acts of fate or regular conclusions to a causal chain initiated by someone.

Fate tends to throw a wrench in our moral judgment. We like to judge people that we think are responsible for their actions. However, if someone is fated to do something, then it seems that they are not fully in control. Consequently, thieves, murderers, etc., from the perspective of karma, aren't responsible for their actions. Should the thief receive bad karma for something he was destined to do? That doesn't seem right, but according to karma that is what will occur.

ik ben het er niet mee eens, karma word gegeven voor de uitspraken die iemand doet, niet in de eerste plaats om de acties die iemand uitvoert!!:D

Ik denk dat je karma niet zo zeer krijgt, maar dat je karma vraagt.
Karma is al een onderdeel van je bestaan en is dat altijd al geweest.
Het staat niet los van ons en er is ook niet aan te ontkomen.
Je karma is je lot.
En door gedachten,uitspraken en handelen werk je aan je volgende karma.
En het terug betalen kan in dit leven of levens erna.
Je vraagt er zelf om is een bekende uitspraak.
Eerst komen de gedachten en dan het handelen,.. het maakt eigenlijk niet uit welke volgorde.
Want wat krom is, zal er niet recht door worden.
Je kan iedereen voor de gek houden, behalve jezelf.

Door al dat lezen over die karma wil ik ook wel wat ;)

En door gedachten,uitspraken en handelen werk je aan je volgende karma.
En het terug betalen kan in dit leven of levens erna.

Wacht wacht wacht...karma werkt dus door verschillende generaties heen? Karma is eeuwig?
Dus mensen die hedendage een 'rot' leven hebben waren criminelen hun vorige leven? Onstaat er dan geen vicieuze cirkel?
Ocharme @ een vent die Hitler of Mao was :eek:
Is Saddam nu terug in een ander lichaam? Gaat zijn/haar(?) leven dan niet k*t worden, want Saddam was zelf niet al te braaf hé...

Hmm, ik snap karma niet zo goed denk ik :p

Wacht wacht wacht...karma werkt dus door verschillende generaties heen? Karma is eeuwig?

Dus mensen die hedendage een 'rot' leven hebben waren criminelen hun vorige leven? Onstaat er dan geen vicieuze cirkel?
Ocharme @ een vent die Hitler of Mao was :eek:
Is Saddam nu terug in een ander lichaam? Gaat zijn/haar(?) leven dan niet k*t worden, want Saddam was zelf niet al te braaf hé...

Hmm, ik snap karma niet zo goed denk ik :p

Je begint het al steeds beter te snappen.
Niet snappen als de pure waarheid, maar snappen zoals ik het snap, snap je?
Ja karma werkt door verschillende generaties en levens heen.
Ik denk dat karma eeuwig is ja.
Door die zelfde karma zitten we uiteindelijk ook weer hier.
Waar zouden al die gevallen engelen toch zijn gebleven?
Je hebt oude en jongen zielen op aarde.
En daar word niet de ouderdom van die ziel/geest mee bedoelt, maar de verlichting.
Tijd bestaat niet en is dus ook niet relevant om daarin door te blijven denken.

Mensen met een zogennaamde rot leven kunnen heel gelukkig zijn.
Ik zal een stukje quoten van het begin.

Het beoordelen van anderen op grond van hun karma.
Indien we geneigd zijn anderen te beoordelen op grond van hun karma, zou het goed zijn te bedenken dat iemand die lijden en pijn ondergaat de zaden hiervoor misschien vele incarnaties geleden heeft gezaaid en sinds die tijd zijn karakter ten goede heeft veranderd.
Verder zaaien we door een onvriendelijke beoordeling van anderen het zaad van kritiek dat tegen onszelf zal zijn gericht wanneer wij een of ander karmisch lijden moeten ondergaan.

De meesten mensen incarneren weer als mens,.. de meesten zitten trouwens ook in hun laatste fase.
Ik geloof niet dat de mens graag weer als dier terugkomt,,, maar ik denk dat er voor, door en door "slechte" mensen geen andere keuze is.
Ik kan me voorstellen dat zulke mensen als mens te gevaarlijk zijn ook al hebben ze een handicap, of ander zwaar karma.
En dat hun karma zo zwaar belast is dat ze weer terug moeten naar een toestand waar mineralen,planten en dieren zich bevinden.
En zonder besef van tijd, en zichzelf zitten ze in een "moet" toestand, waar ze alleen maar kunnen dienen en ervaren.

Laatst bewerkt:
Het beoordelen van anderen op grond van hun karma.
Indien we geneigd zijn anderen te beoordelen op grond van hun karma, zou het goed zijn te bedenken dat iemand die lijden en pijn ondergaat de zaden hiervoor misschien vele incarnaties geleden heeft gezaaid en sinds die tijd zijn karakter ten goede heeft veranderd.

Is dat geen small chance?
En er staat: na vele incarnaties ==> is dat wel eerlijk ?

En als ze niet veranderen, dan worden ze maar als een dier/plant geboren, hehe, how convenient:D

Ohja, mensen incarneren...tot daar toe. Maar elke seconde worden er 2 mensen geboren en 1 gestorven. Wordt die ene dan geboren zonder goede of slechte karma op z'n rug ?

Terug
Naar boven