Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfs als het zo zou zijn dat onze voorouders foute dingen hebben gedaan, dan hoeft dat nog geen weerslag te hebben op ons. Wij hoeven ons in geen geval schuldig te voelen voor wat anderen hebben gedaan.Zodat onze politici tenminste kunnen zeggen dat ze politiek correct geweest zijn. Niet dat het ergens op slaat verder. In Amerika is er positieve discriminatie richting Afrikaanse Amerikanen vanwege de slavernij. Dat is dan nog enigzins een logica die te volgen is. Maar wat hebben wij ooit tegen mensen uit het Midden-Oosten gedaan dat een dergelijke maatregel te verklaren is?
Zelfs als het zo zou zijn dat onze voorouders foute dingen hebben gedaan, dan hoeft dat nog geen weerslag te hebben op ons. Wij hoeven ons in geen geval schuldig te voelen voor wat anderen hebben gedaan.
Als je al iets wil doen aan de armoede en achterstand van bepaalde landen/volkeren dan moet je dat zeker niet doen met positieve discriminatie of traditionele ontwikkelingshulp. Dit is dom beleid en lost niets op.
Zelfs als het zo zou zijn dat onze voorouders foute dingen hebben gedaan, dan hoeft dat nog geen weerslag te hebben op ons. Wij hoeven ons in geen geval schuldig te voelen voor wat anderen hebben gedaan.
Als je al iets wil doen aan de armoede en achterstand van bepaalde landen/volkeren dan moet je dat zeker niet doen met positieve discriminatie of traditionele ontwikkelingshulp. Dit is dom beleid en lost niets op.
omdat het nu blijkt dat het niet werkt, mischien moeten we het toch maar over een andere agressievere of zelfs fysieke boeg gooienEr us toch een sterke correlatie tussen sociale achterstand en crimininaliteit. Het valt me op dat diegene die het meest klagen over het laatste, ook tegen subsidies om het eerste tegen te gaan zijn.
goed idee, kunnen ze die dingen kapot makenSowieso denk ik dat er niets mis is om als samenleving terug binding te vinden met die hele hoop hangjongeren en hun terug een maatschappijvisie en toekomst te geven, het moet gewoon efficienter, meer buurtwerkers, speelpleintjes, etc. Dat hoeft echt niet veel geld te kosten, gewoon een intelligenter en creatiever beleid.
omdat het nu blijkt dat het niet werkt, mischien moeten we het toch maar over een andere agressievere of zelfs fysieke boeg gooien
de problemen liggen veel dieper, durf je afvragen waarom er zoveel criminaliteit is onder etnische minderheden, en probeer de oorzaken daarvan aan te pakken ipv een repessief mechanisme dat niet oplost en enkel door een onderbuikgevoel geleid wordt.Ik ben persoonlijk niet tegen investeren in integratie e.d. maar het geld wordt zelden goed besteed en er is een groot gebrek aan visie in de politiek. Men denkt ook te vaak dat je alles kan oplossen als je maar genoeg geld uitgeeft.Er us toch een sterke correlatie tussen sociale achterstand en crimininaliteit. Het valt me op dat diegene die het meest klagen over het laatste, ook tegen subsidies om het eerste tegen te gaan zijn.
Sowieso denk ik dat er niets mis is om als samenleving terug binding te vinden met die hele hoop hangjongeren en hun terug een maatschappijvisie en toekomst te geven, het moet gewoon efficienter, meer buurtwerkers, speelpleintjes, etc. Dat hoeft echt niet veel geld te kosten, gewoon een intelligenter en creatiever beleid.
yep met angst en agressie maak je betere mensende problemen liggen veel dieper, durf je afvragen waarom er zoveel criminaliteit is onder etnische minderheden, en probeer de oorzaken daarvan aan te pakken ipv een repessief mechanisme dat niet oplost en enkel door een onderbuikgevoel geleid wordt.

Ik ben persoonlijk niet tegen investeren in integratie e.d. maar het geld wordt zelden goed besteed en er is een groot gebrek aan visie in de politiek. Men denkt ook te vaak dat je alles kan oplossen als je maar genoeg geld uitgeeft.
straatcoaches waren ook al een vriendelijk plan om die jeugd in toom te houden. mijn oplossing: stuur de eerste de beste tuigjongeren naar de noordpool zonder jas, moet je kijken hoe snel de rest normaal doet![]()
Dat weet ik, wilde maar uitleggen waar mijn kritiek vandaan komt. En ja de politiek in het algemeen heeft gefaald, en ze blijven falenIk zeg ook niet dat je er meer geld moet inpompen, je hebt trouwens gelijk aan dat gebrek aan visie, maar wat wil je ook met een Nederlandse en Belgische politiek die zich niet constructief wil inzetten om de dingen op te lossen.
En dan heb ik het zowel over links als rechts.

Ik zeg ook niet dat je er meer geld moet inpompen, je hebt trouwens gelijk aan dat gebrek aan visie, maar wat wil je ook met een Nederlandse en Belgische politiek die zich niet constructief wil inzetten om de dingen op te lossen.
En dan heb ik het zowel over links als rechts.
---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------
je bedoelt een beleid zoals in frankrijk, wat tot meer rellen en haat tav de staat en franse samenleving leidt?
ik zeg het ook wel wat extreem, maar je moet niet zo lief mogelijk hun boetes voor ze betalen,yep met angst en agressie maak je betere mensende problemen liggen veel dieper, durf je afvragen waarom er zoveel criminaliteit is onder etnische minderheden, en probeer de oorzaken daarvan aan te pakken ipv een repessief mechanisme dat niet oplost en enkel door een onderbuikgevoel geleid wordt.
Het probleem met de aanpak zoals al een jaar of 10, 20 is uitgevoerd en (of hij dat nu wil toegeven of niet) zoals Silentio het graag wil zien, is dat het geprobeerd is. In goede en slechte manieren. Creatieve oplossingen zijn ook al geprobeerd. Of wilde je ´straatcoaches´ soms niet creatief noemen? Ik vind dat je jezelf echt wel in behoorlijke logische kronkels moet buigen wil je hier op komen hoor. En het faalt evengoed.
Integratie wordt nu opgelegd aan de Nederlandse maatschappij, terwijl dit zou moeten komen van de integrerende partij (lees: in dit geval Marokkanen). Men wil eenvoudigweg niet integreren. Men bouwt liever Marokkaanse & Turkse enclaves waarbinnen men uitsluitend hun eigen taal en cultuur hanteert, dan dat ze integreren met de Nederlandse samenleving. Dit is overigens niet alleen hier het geval, maar ook in Duitsland, Belgie, Frankrijk, Engeland en zo´n beetje elk ander westers land waar ze neerstrijken. Dit is overigens ook al publiekelijk erkend door Merkel, Sarkozy, Cameron en diverse prominente Belgische politici en dus bepaald geen geheim.
Wat ik persoonlijk nog het irritantst vind, is dat wanneer je het Nederlandse waanzinnige ´verwenbeleid´ aan de kaak stelt, men over je heen valt alsof je een hedendaagse Pol Pot bent die zich a-sociaal opstelt! Dat hoeft helemaal niet juist te zijn en is gewoon een ´red herring´ van links om vooral de effectiviteit van het beleid maar niet te hoeven testen. Alles onder het motto van ´Zolang we maar gezien worden dat we het proberen´.
Ik ben prima sociaal! Ik vind alleen dat Nederlands belastinggeld zo verschrikkelijk veel beter uitgegeven kan worden aan bijvoorbeeld het bestrijden van de armoede dat het niet eens grappig meer is. Zolang wij belastinggeld blijven uitgeven aan (bewezen) falend beleid, gaat het niet naar de mensen die het echt hard nodig hebben (en het ook nog eens meer verdienen).