Fitness Seller

Subsidiespons Marokkanen Gemeenten: 33 miljoen euro zonder resultaat

Laat ik hier eerlijk in zijn: Ik ben de laatste jaren ook steeds minder uit gegaan en derhalve ook steeds minder in aanraking gekomen met het type straattuig waar het artikel (en diverse posters hier) het over heeft. Wat me opvalt is dat ik echter nog steeds vrijwel iedere keer dezelfde dingen zie gebeuren in het uitgaansleven, en nog steeds wekelijks dezelfde zaken in kranten en online nieuwsberichten tegenkom. Het is er hier de afgelopen 10 jaar echt niet beter op geworden, eerder slechter. Geweld neemt toe (ook, misschien wel vooral) bij ´kleine criminaliteit´ en de frequentie idem. Je kunt stellen dat ageren tegen slap beleid geen zin heeft, maar wat moet je dan? Zolang je niets zegt gebeurt er sowieso niets. En zoals ik eerder al aangaf is Integratie uberhaupt een waanidee (uitstekende post hierover ook van Big T) en maakt dit al dergelijke projecten dan niet by proxy overbodig?
IK vraag me eerlijk gezegd af of de criminaliteit daadwerkelijk zo is gestegen als jij schijnt te denken en dan helemaal binnen de groep van allochtone Nederlanders. Heb je hier cijfers van?
Hoe kan je stellen dat integratie een waanidee is? Terwijl wat je eigenlijk verwacht totale assimilatie is?

Hmm dit is te makkelijk gezegd en dat weet je zelf ook wel. Als je hier het plaatje correct wilt schetsen dan moet je er eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat het de Linkse partijen waren die er voor kozen om ´gezinshereniging´ hier te laten plaatsvinden door de familie van de gastarbeiders hierheen te halen, in plaats van de gastarbeiders terug te sturen nadat zij overbodig werden. Bovendien zie ik hierin uberhaupt geen enkele reden om niet de schuldvraag neer te mogen leggen bij het verantwoordelijke eind van het politieke spectrum.
Het gaat mij helemaal niet om de schuldvraag. Je hebt mij ook nog nooit de vinger zien wijzen tot "rechts-Nederland". Maar het was Rob die met het standaard argument kwam dat links het in de soep heeft laten lopen en dat alle schuld bij die groep, waar hij ook mij onder rekende, gelegd dient te worden. Hoe kan links eindverantwoordelijk zijn, terwijl er nooit een volledig linkse regering op het pluche heeft plaatsgenomen?

Graag gedaan. Overigens vind ik wel dat je een punt hebt jegens sensatiejournalistiek, maar een column is dan ook een opinie-stuk en geen neutrale opsomming van feiten. Je kunt een columnist dan ook moeilijk verwijten dergelijke meningen te hebben of zulke taal te bezigen.
Helaas zijn het schreeuwerds zoals de eerdere columnist (nog steeds geen bronvermelding overigens, dus best door strong80 zelf geschreven zijn) die angst en onverdraagzaamheid in de hand werken en die daarom mede oorzaak zijn van het probleem die ze zo hardhandig aan de kaak stellen. Het wordt normaal gevonden dat dit soort woorden gebruikt worden jegens een hele groep Nederlanders, daar mag je best op reageren.

Hier ben ik het ook niet mee oneens, maar je moet begrijpen dat het onderwerp voor zeer veel mensen inmiddels erg belangrijk geworden is. Wanneer je zelf diverse keren negatieve ervaringen opgedaan hebt (bijvoorbeeld door vechtpartijen of overvallen door dergelijke lui) is het mijns inziens heel goed te verklaren waarom mensen zo emotioneel reageren.
No offence, maar emotioneel reageren is voor plebs ;)
Nee, zonder dollen, zelfs door persoonlijke ervaringen is het niet verstandig om zo verzuurd te raken als menigeen. Dit is nooit bevorderlijk en zal jezelf enkel in de weg zitten.

Daarbij moet je bedenken dat het uberhaupt niet in een vacuum gebeurt, deze mensen lezen ook de krant en kijken ook journaal. Deze reactie is wat mij betreft dan ook rechtstreeks terug te voeren op het totale ontbreken van zinvolle acties vanuit de overheid. Vind jij het zelf ook niet frappant dat de eerste politicus die ongezouten zijn mening geeft wordt doodgeschoten door een links-militante mafkees, en de hedendaagse uitvoering momenteel voor het hekje staat voor hetzelfde ´vergrijp´?
Je kan moeilijk links-Nederland de schuld van Pim Fortuyns moord in de schoenen schuiven, de moord op Fortuyn is gepleegd door een gek en heeft wat mij betreft weinig te maken met welke politieke voorkeur dan ook.
De aanklacht tegen Wilders kan ik begrijpen. De vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd, hoewel veel mensen dat lijken te denken. Er moet een uitspraak over gedaan worden, of dit het juiste moment is is een tweede vraag. Maar het idee dat je alles maar moet kunnen zeggen, zonder dat daar consequenties aan verbonden mogen worden is redelijk achterhaald als je het mij vraagt.

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

**** we hebben eindelijk een rechtste op het forum die net als Biobeast inhoudelijk en met goede argumenten de discussie ingaat.
opzich wel nice,wordt dat niveau ook eens omhoog geschroefd.

ik heb nu geen tijd hier op in te gaan,maar ik zou morgen een reactie plaatsen.:)

Eerlijk gezegd heb ik biobeast nog nooit een doordacht argument zien formuleren. En ook van Trium is het nog even afwachten, hoewel hij wel iets beter beslagen ter ijs komt, we wachten het af.

• Topic Starter Topic Starter
Uitgebreide reacties zijn tijdrovend, de kern van de argumenten, daar gaat het om :) Dat sommige als baas beer een uitgebreidde post maken neemt niet weg dat er nergens goede argumenten in te vinden zijn.

Dat links niet aangekeken kan worden voor de moord op held Pim is waar, maar linkse propaganda als de vara zijn zeer zeker deels verantwoordelijk. Het grote probleem met links is de morale superioriteit die ze denken te bezitten. Iedereen die een beetje rationeel kan denken wordt met de nek aan gekeken.

Dat links niet aangekeken kan worden voor de moord op held Pim is waar, maar linkse propaganda als de vara zijn zeer zeker deels verantwoordelijk. Het grote probleem met links is de morale superioriteit die ze denken te bezitten. Iedereen die een beetje rationeel kan denken wordt met de nek aan gekeken.

Ja ben toch blij dat aan de rechterkant niet wordt gedacht ze het gelijk aan hun zijde hebben en andersdenkenden met het hoogste respect worden behandeld. Schei toch eens uit met die zwart-wit crap. Morele superioriteit vind je in alle kampen, dat is nergens aan gebonden in principe. De ene vind een volk beter dan de ander, de ander vind een standpunt beter dan een ander en weer een ander meent te weten dat zijn god de enige is en dus superieur aan de andere.

ik snap uberhaupt niet dat er nog weldenkende autochtonen zijn die links stemmen

IK vraag me eerlijk gezegd af of de criminaliteit daadwerkelijk zo is gestegen als jij schijnt te denken en dan helemaal binnen de groep van allochtone Nederlanders. Heb je hier cijfers van?
Hoe kan je stellen dat integratie een waanidee is? Terwijl wat je eigenlijk verwacht totale assimilatie is?

Het CBS heeft hier in 2005 al een rapport over gepubliceerd: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26...085B6C48BC/0/2005verdachtvancriminaliteit.pdf, wat stelt dat niet-Westerse allochtonen flink oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Er zijn ongetwijfeld meer rapporten (zowel later als eerder) maar die raken doorgaans ondergesneeuwd omdat een dergelijk onderzoek uiteraard niet PC is en dus maar beter niet uitgevoerd kan worden. Want een ongemakkelijke waarheid boven water krijgen ´moeten we niet willen met zn allen´. En ja, dit werkt helaas echt zo in Politiek Den Haag.

Ik wou dat ik zo snel cijfers naar voren kon halen over eventuele stijgingen in absolute zin, maar de waarheid is dat er een beetje Enron accounting overheen gehaald is de laatste paar jaren. Bepaalde misdaden zijn een paar keer uit de telling gehaald waardoor een onvolledig beeld bestaat. Denk bijvoorbeeld aan dat geleuter over ´veiligheidsgevoel´ wat eerst gezakt zou zijn en toen ineens gestegen, terwijl er niets verbeterd werd.

Het gaat mij helemaal niet om de schuldvraag. Je hebt mij ook nog nooit de vinger zien wijzen tot "rechts-Nederland". Maar het was Rob die met het standaard argument kwam dat links het in de soep heeft laten lopen en dat alle schuld bij die groep, waar hij ook mij onder rekende, gelegd dient te worden. Hoe kan links eindverantwoordelijk zijn, terwijl er nooit een volledig linkse regering op het pluche heeft plaatsgenomen?

Ik ben van mening dat de schuldvraag wel degelijk gesteld mag worden. Anderen doen dat ook, waarom wij niet? "De puinhopen van 8 jaar Paars" is een mooi voorbeeld, niet dan? Een puur rechts of links kabinet is in ons politieke bestel uberhaupt zeer moeilijk voor elkaar te krijgen, omdat er nu eenmaal een breed aantal opties voorhanden is voor de kiezer. Dat wil niet zeggen dat een kabinet niet later (of zelfs tijdens) alsnog als ´links´ of ´rechts´ aangemerkt kan worden; dit heeft dan alles te maken met de beslissingen die een kabinet gemaakt heeft tijdens zijn loopbaan. Wellicht is dit zelfs juist een zuiverder oordeel omdat het dan op feiten gebaseerd kan worden en niet op de vooropgezette bias van de deelnemende partijen (die tenslotte kunnen wisselen). Ik blijf derhalve bij mijn eerdere statement.

Helaas zijn het schreeuwerds zoals de eerdere columnist (nog steeds geen bronvermelding overigens, dus best door strong80 zelf geschreven zijn) die angst en onverdraagzaamheid in de hand werken en die daarom mede oorzaak zijn van het probleem die ze zo hardhandig aan de kaak stellen. Het wordt normaal gevonden dat dit soort woorden gebruikt worden jegens een hele groep Nederlanders, daar mag je best op reageren.

Zou inderdaad kunnen. Maar in deze situatie is de pers echt niet de veroorzaker van dergelijke sentimenten, deze zijn gebaseerd op minstens een decennia aan steeds groter wordende conflicten tussen Nederlanders en niet-Westerse allochtonen. Overigens vond ik een eerder gemaakte opmerking over dat Marokkaanse hangjongeren gewoon hier geboren zijn terecht. Mijn probleem is dan ook niet met de Islam maar voornamelijk met de Marokkaanse straatterreur. Ik ben dan ook van mening dat dit in werkelijkheid 90% van het sentiment bij de ´schreeuwende Nederlander´ bepaalt. Ik heb hier nog geen onderzoek van gezien (wellicht dat dit er wel is) maar ik ben er zeker van dat je een stijgende lijn kunt zien in het aantal nieuwsberichten over straatterreur in de afgelopen 10 jaar. Anecdotal evidence, ik weet het, maar ik heb hier zelf ook genoeg persoonlijke ervaringen mee.

No offence, maar emotioneel reageren is voor plebs ;)
Nee, zonder dollen, zelfs door persoonlijke ervaringen is het niet verstandig om zo verzuurd te raken als menigeen. Dit is nooit bevorderlijk en zal jezelf enkel in de weg zitten.

Dat is nogal een stelling. Dus als jij een politicus zonder enige emotie zou vertellen dat je (bijv. als 90-jarige vrouw) gewelddadig beroofd bent door een van de eerder genoemde straatschoffies, denk jij dat hiervan de ernst overkomt? Oordeelkunde kan inderdaad negatief beinvloed worden door emotie, maar om een situatie goed over te brengen is enige emotie wel degelijk nodig. Dit staat dan ook los van het nemen van een beslissing. De gemiddelde burger is dan ook niet degene die hoeft te beslissen - dat hoort de politiek te doen. Doet de politiek dit niet (of te laat), dan zie je verzuring ontstaan zoals nu en zal het probleem moeilijker op te lossen zijn. Overigens voel ik nu dat jij de integratiedruk weer bij de Nederlandse bevolking legt, en dit is mijns inziens belachelijk.

Je kan moeilijk links-Nederland de schuld van Pim Fortuyns moord in de schoenen schuiven, de moord op Fortuyn is gepleegd door een gek en heeft wat mij betreft weinig te maken met welke politieke voorkeur dan ook.
De aanklacht tegen Wilders kan ik begrijpen. De vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd, hoewel veel mensen dat lijken te denken. Er moet een uitspraak over gedaan worden, of dit het juiste moment is is een tweede vraag. Maar het idee dat je alles maar moet kunnen zeggen, zonder dat daar consequenties aan verbonden mogen worden is redelijk achterhaald als je het mij vraagt.

Waarom niet? Er zijn heel wat goed-geinformeerde mensen die stellen dat Volkert zich heeft laten beinvloeden door de constante en zwaar overtrokken persoonlijke hetze die door politiek links is gevoerd (middels de pers) richting Fortuyn. Er staat me bij dat dit debat ook in de politiek nog gevoerd is om herhaling te voorkomen. Dit lijkt mij ook gewoon een kwestie van gezond verstand. Politiek hoort inhoudelijk bedreven te worden, en niet op de man gespeeld te worden.

De aanklacht tegen Wilders is bespottelijk en niets meer dan een politieke farce. Dat dit nu ook het OM duidelijk geworden is blijkt ook wel uit het feit dat zij nu tot 2 keer toe geprobeerd heeft de zaak te laten seponeren. De enige reden dat die rechtzaak nu nog loopt is omdat ´Team Wilders´ dit even heel goed wil inwrijven. Na alles wat die man doorstaan heeft kan ik mij dit heel goed voorstellen, en ik hoop dan ook dat die boodschap flink begrepen wordt.

Er zijn inderdaad grenzen aan vrijheid van meningsuiting. Deze staan opgenomen in het burgerlijk wetboek en daar, en enkel daarop dient dhr. Wilders al-dan-niet veroordeeld te worden. Persoonlijke meningen zijn totaal irrelevant. Pas wanneer Wilders veroordeeld wordt kan jij m.i. dus dit argument voeren.

Eerlijk gezegd heb ik biobeast nog nooit een doordacht argument zien formuleren. En ook van Trium is het nog even afwachten, hoewel hij wel iets beter beslagen ter ijs komt, we wachten het af.

Ik ken Biobeast verder niet, maar zal dit beschouwen als compliment. Kijk wel uit dat neerbuigendheid jegens Rechts-leunende mensen niet teveel doorsijpelt in je argumentatie. Zoals eerder in deze thread al eerder aangehaald staat de ´linkse´ kant er bepaald niet beter voor wat betreft zinvolle en onderbouwde reacties ;)

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:44 ----------

Ik wil hier overigens nog even aan toevoegen dat ik niet per definitie Rechts ben. Ik heb mijn eigen visie en zou mijn eigen prioriteiten stellen voor de verdeling van het belastinggeld. Op dit moment zijn het CDA, de VVD en PVV de partijen die hier het meest mee overeen komen, maar dit zou heel goed een tijdelijke situatie kunnen zijn. Hoewel ik de economische hervormingen die de PVV in het partijplan heeft staan aantrekkelijk vind, zijn er ook genoeg zaken waar ik het niet mee eens ben of me zelfs zwaar aan irriteer.

Verder ben ik van mening dat iedereen op deze wijze zou moeten stemmen: op de partij die het meest correspondeert met zijn/haar opvattingen. Kortom: politiek stemmen, ´tegen´ stemmen of ´politiek correct´ stemmen zijn wat mij betreft de wapens waarmee we onze toekomst om zeep helpen.

---------- Toegevoegd om 23:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:50 ----------

Oh enneh: If you like what you see - gimme karma bitchez ;)

Als je denkt dat je met deze opmerking snugger bent dan zit je er echt gewoon naast broeder. Ik heb mijn standpunten al herhaaldelijk in deze thread uiteengezet en deze ook gestaafd met makkelijk terug te vinden bewijs. Ik wijs je erop dat jouw ´bewijs´ bestaat uit die magere paar persoonlijke observaties (waar jij overigens de deur opendoet voor wat betreft leeftijd, jij noemt je leeftijd erbij, ik niet) waar je ook nog eens hele rare conclusies uit verbindt.

Voordat je de mond volhebt over dat ik je inhoudelijk niet van repliek dien zal ik je nu demonstreren waarom jouw versie van het leeftijdsargument echt compleet gestoord is en die van mij niet:

Laten we een arbitraire grens trekken qua leeftijd vanaf waarbij een mens volledig zelfstandig gaat opereren in de samenleving. Hiermee bedoel ik dat deze persoon niet eerst meer terug hoeft te rennen naar zn mammie om toestemming te vragen voor elk wissewasje. De overheid geeft je het recht om te stemmen vanaf 18 jaar, dus dat is een argument om deze leeftijd te kiezen. Persoonlijk vind ik dat niet echt realistisch en zou ik eerder 16 jaar nemen. Ik begrijp dat dit sterk wisselt per persoon, maar ik ga er even van uit dat je normale ouders hebt en een gemiddeld leven.

Kiezen we 18, dan heb jij nog geeneens 1 jaar zelfstandig geleefd.
Kiezen we 16, dan nog heb jij er pas 2 jaren op zitten.
Ik ben 30. Moet ik je echt voor gaan rekenen hoeveel jaar zelfstandige levenservaring ik meer heb dan jij?

Ik ga verder geen stommetje meer met je spelen kerel; je komt met steekhoudende argumenten of je wordt vanaf nu gewoon genegeerd. Niet omdat je zo bijzonder lastig onderuit te halen bent, maar omdat elke keer als ik je reacties lees ik een soort zinkend gevoel krijg en een galsmaak proef :P

NB: Russian Bear heeft natuurlijk gewoon gelijk dat ie niet op speurtocht over dit forum hoeft voor jouw complete belevingswereld en opvattingen. Als je een zinvol punt te maken zou hebben over DEZE thread, dan maak je die HIER.

Het levenservaring verhaal is altijd leuk,maar men kan levenservaring niet aflezen uit de leeftijd maar uit de wijze waarop leeft.
daarom is het ook een drogreden en wordt deze slechts toegepast door opa's.
het is natuurlijk leuk dat jij dit denkt te kunnen ontkrachten op een forum waar dit al eens eerder naar voren gekomen is,maar dit doet het echt niet veranderen in een bruikbaar argument.

Het zogenaamde zelfstandige leven waar jij het over hebt is ook een beetje een bulshit-verhaal,we leven allemaal niet zelfstandig slechts enkele oude stammen doen dit. Uiteraard begrijp ik dat je hier niet op doelt met het zelfstandig leventje,maar opnieuw zegt dit vrij weinig.

Ieder mens is anders,en de ene doet er 30jaar over om dingen te leren en de ander afhankelijk van zijn omgeving allicht 10jaar.
ik durf er geld op in te zetten dat er kinderen in Azië en Afrika zijn die veel meer ''levenservaring'' hebben dan wij.
Vindt het overigens wel mooi dat je zo lekker toehapt in mijn reactie en dat je me gaat proberen uit te leggen dat mijn leeftijdargument nergens op slaat terwijl ik in dezelfde post letterlijk neerzet dat beroep op leeftijd een drogreden is.

om ontopic te komen is het weer dezelfde discussie die hier altijd wordt neergezet. Er is een probleem met Marokkaanse jongeren en jullie roepen als de gezellige PVV achterban dat we ze keihard moeten aanpakken.
Ook is het zonde van ''ons'' geld,dat dit project gefaald heeft.
Uiteraard kan ik me hier volledig in vinden,maar een harde aanpak gaat niet werken,sterker nog dit geeft een slingereffect.
hierover heb ik al reeds hele stukken uitgetypt,en ja daar ga ik je mooi naar verwijzen,kan mijn tijd wel beter besteden dan eindeloos lang dezelfde stukken te typen waarna niemand er inhoudelijk op ingaat.

De ''Marokkaanse Jeugd'' vormt een probleemgroep binnen de Nederlandse samenleving,hiermee ben ik bekend en ik ga echt niet ontkennen dat dit niet zo is.
Wat echter vaak over het hoofd gezien wordt is dat dit gewoon Nederlandse jongeren zijn met ouders van marokkaanse komaf.
Sinds enkele jaren zien we in stijging in het aantal criminele jongeren van Marokkaanse komaf. Dit stijgt per generatie.
Aangezien crimineel gedrag niet erfelijk bepaald is betekent het dat er iets in hun milieu veranderd is dat deze trigger heeft veroorzaakt.
Sommige claimen dat dit komt door toedoen van hiphop en agressieve computerspelletjes,maar hier geloof ik niet zo in aangezien dit zou betekenen dat dit iedereen die hiphop luistert en agressieve games speelt zich crimineler is gaan gedragen.

het echte probleem ligt het in de opvoeding van deze jongeren.
In Marokko voedt niet een gezin hun kinderen op maar de gehele familie,soms zelf een heel dorp. Iedereen voegde kortgezegd iets aan de opvoeding toe. Doordat dit zo gegaan is,generatie na generatie hebben ouders nooit de volledige opvoeding op zich gehad. In Nederland had dit tot gevolg dat kinderen die hier opgevoed werden een deel van hun opvoeding miste.
het gevolg hiervan op den duur is een gebrekkige opvoeding met weinig grenzen,crimineler gedrag wordt gezien als stoer en als Nederlanders voelden wij in snel geintimideerd,wat een nog grotere go gaf naar het gedrag.

Het werkelijke probleem van deze jongeren zit hem niet in hun gedrag,maar in hun opvoeding. Door de gebrekkige opvoeding die wordt gegeven,hebben de meeste Marokkanen ook niet hoger dan een MBO-opleiding,ze worden thuis simpelweg niet goed gestimuleerd.
Ze krijgen slechte banen en een laag arbeidsloon,terwijl ze wel de dure spullen willen hebben. Ze belanden in een underdogpositie,die gestimuleerd wordt door vooroordelen en idioten zoals de PVV. De underdog wil zich continue laten horen en probeert alle aandacht positief of negatief op zich te krijgen. Aangezien ze underdog zijn hebben ze toch niets meer te verliezen wat er uiteindelijk toe leidt dat je losgeslagen jongeren krijgt.

Je moet het systeem zien om een aanpak te vinden,kortgezegd de taak van een systeemtherapeut. De oorzaak ligt hem hier in de opvoeding en het milieu,niet in het individu. Tuurlijk zou zwaar straffen voor sommige tot het resultaat leiden dat ze zich aanpassen naar de maatschappij, of ze hier gelukkig van worden of niet. Maar dit is toch niet het uiteindelijke streefdoel?
het streefdoel zou toch moeten zijn dat de systematische problemen uit de opvoeding er op den duur uitgewerkt worden waardoor deze jongeren dezelfde kansen krijgen als ieder ander kind in Nederland.
Het zware straffen zou niks doen met dit hele probleem,dit zou slechts enkele individuen van de maatschappij aanpassen,maar dit zou dan generatie na generatie toegepast moeten worden.
Daarom ben ik van mening dat we opzoek moeten naar een juiste vorm van begeleiding en niet moeten kijken naar de rechtse hobby's.
uiteraard zijn de plannen van rechts simpel en makkelijk te begrijpen,waardoor Henk en Ingrid van mening zijn dat dit de oplossing vormt.

Baas Beer, ik had je hier al voor gewaarschuwd maar blijkbaar heb je die opmerking net zo min gelezen als mijn laatste reactie op jou. Je blijft namelijk zaken beargumenteren die nergens op slaan en je blijft maar gooien met anecdotisch bwijs zonder deze te staven met bewijs. Wat je doet is het napraten van de meest zotte salonsocialistische nonsens die er te vinden is (en daarbij geef ik overigens dus toe dat er betere argumenten zijn uit de Linkse hoek, maar die heb jij nog niet gevonden) en daarbij trek je daar ook nog eens hele onnavolgbare conclusies uit.

Bij deze ga ik dus verder niet meer op jouw posts reageren, inhoudelijk of anderzijds.

Baas Beer, ik had je hier al voor gewaarschuwd maar blijkbaar heb je die opmerking net zo min gelezen als mijn laatste reactie op jou. Je blijft namelijk zaken beargumenteren die nergens op slaan en je blijft maar gooien met anecdotisch bwijs zonder deze te staven met bewijs. Wat je doet is het napraten van de meest zotte salonsocialistische nonsens die er te vinden is (en daarbij geef ik overigens dus toe dat er betere argumenten zijn uit de Linkse hoek, maar die heb jij nog niet gevonden) en daarbij trek je daar ook nog eens hele onnavolgbare conclusies uit.

Bij deze ga ik dus verder niet meer op jouw posts reageren, inhoudelijk of anderzijds.

een simpele je hebt gelijk had ook volstaan hoor;)

een simpele je hebt gelijk had ook volstaan hoor;)

Wow. Jij hebt echt een bord voor je kop, niet te zuinig! Ik heb gezegd wat ik meende te zeggen. Als je deze basis-skills niet uit mijn vorige reacties kunt afleiden dan heb je zojuist nogmaals mijn punt bevestigd.

Het CBS heeft hier in 2005 al een rapport over gepubliceerd: http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA26E...minaliteit.pdf, wat stelt dat niet-Westerse allochtonen flink oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Er zijn ongetwijfeld meer rapporten (zowel later als eerder) maar die raken doorgaans ondergesneeuwd omdat een dergelijk onderzoek uiteraard niet PC is en dus maar beter niet uitgevoerd kan worden. Want een ongemakkelijke waarheid boven water krijgen ´moeten we niet willen met zn allen´. En ja, dit werkt helaas echt zo in Politiek Den Haag.
Terwijl het waar is dat allochten veel vaker misdrijven plegen, ben ik tegengekomen dat er meer en meer allochtonen gaan studeren en een diploma halen, ik het er dus niet meet eens dat de situatie verlechterd (behalve dat ik wel claim dat 90% van de gevangenispopulatie van allochtone afkomst is).

Ik ben een voorstander van dergelijke projecten als waar dit topic over gaat, alleen worden ze momenteel foutief uitgevoerd, en tot dat did juist gebeurd vind ik niet dat de integratie verder kan gaan.

"Keihard aanpakken" is trouwens onzin, 90% van alle criminelen die ik in de gevangenis tegenkwam hebbe alles geleerd in jeugdinstellingen of gevangenschap.

alleen het feit al dat ze iedereen maar binnenlaten en het geld over de balk smijten is al genoeg om niet eens naar de rest te kijken

Je raakt hier wel een interessant punt wat ik al eens eerder hoorde van een oud-collega. Hij stelde dat de overheid gewoon eens een keus moet maken: Een sociaal vangnet met gesloten grenzen, of géén sociaal vangnet met open grenzen. Momenteel probeert onze regering het allebei te doen en dat kan gewoon niet. Daar loop je te hard op leeg, en dat zien we dan ook gebeuren.

Terwijl het waar is dat allochten veel vaker misdrijven plegen, ben ik tegengekomen dat er meer en meer allochtonen gaan studeren en een diploma halen, ik het er dus niet meet eens dat de situatie verlechterd (behalve dat ik wel claim dat 90% van de gevangenispopulatie van allochtone afkomst is).

Ik ben een voorstander van dergelijke projecten als waar dit topic over gaat, alleen worden ze momenteel foutief uitgevoerd, en tot dat did juist gebeurd vind ik niet dat de integratie verder kan gaan.

"Keihard aanpakken" is trouwens onzin, 90% van alle criminelen die ik in de gevangenis tegenkwam hebbe alles geleerd in jeugdinstellingen of gevangenschap.

Ik vind dat je hiermee een denkfout maakt door te stellen dat opsluiting van misdadigers voor de benefit van de misdadigers moet zijn. Dit is niet juist. Opsluiting is ten behoeve van de samenleving en derhalve zou het voor ons evengoed irrelevant kunnen zijn hoe die misdadigers daarna er weer uit komen. Mochten ze gerevalideerd er uit komen dan is dit meegenomen, maar geen hoofdzaak. De hoofdzaak is dat ze gestraft zijn én dat wij in die periode in elk geval geen last van ze gehad hebben. Anything else is secondary. Waarom mensen dit ooit anders zijn gaan zien is mij echt een compleet raadsel.

Haha, lekker doorknuffelen die kids! Altijd mooi met subsidies, geen enkele voorwaarden, geen te meten resultaten, maar lekker doorsmijten met geld, als we maar het gevoel hebben dat we goed doen. Geld genoeg, onze sociale vrienden weten wel waar ze het vandaan moeten trekken.

het artikel ging over een gefaald project, wat niet wil zeggen dat ELK project gericht op sociale cohesie gedoemd is om te falen.
Hoe je het draait of keert, er zullen hier altijd moslims zijn en blijven, zelfs als je de hardliners uitzet.

+1

Ik heb niet het hele topic doorgenomen, nogal veel tekst. Toch wil ik wat zeggen. Ten eerste ben ik het er totaal mee eens dat er heel veel subsidie wordt verspild met onzinnige projecten, niet alleen voor Marokkanen, maar op zo'n beetje elk vlak op lokaal niveau. Nu gaat het dus over projecten tegen overlast van Marokkanen. Veel haalt het niet uit, en dus zeggen de 'rechtse' mensen hier dat de 'linkse' mensen eens moeten ophouden met geld strooien, en gewoon de Marokkanen harder moeten aanpakken.

Nu heb ik hier toch problemen mee.

Alhoewel ik het er wel mee eens ben dat de politie harder mag optreden af en toe, en straffen ook langer mogen, is het een subjectieve veronderstelling dat met afschaffing van zulke projecten en harder optreden van politie het probleem minder wordt. Sterker, ik ben er vrij zeker van dat dit niet het geval is. Verdienen sommige van die k*tjochies dan niet een hardere aanpak? Zeker, maar dat betekent niet dat het probleem structureel minder wordt, iets dat je als samenleving toch wel wilt.

Waar door teveel mensen aan voorbij gaan, is de mogelijkheid dat niet het idee van subsidie geven aan projecten ter bevordering van integratie, sociale cohesie etc. verkeerd is, maar de uitvoering. Hoe lager je op bestuurlijk niveau komt, hoe minder professioneel het personeel wordt. Veel van die projecten worden op een totaal irrationele manier besloten, vanuit een vaak ideologische, en dus subjectieve veronderstelling. Een voorbeeld, (met excuses aan BeginnerBB), maar bij ons heb je bijvoorbeeld 'jeugdhonken'. Daar zit dan een maatschappelijk werker oid bij, meestal gelinkt aan de SP. In dat honk staat een pooltafel, een PC, draaitafel, etc. Daar zit dan af en toe een groepje van 10 man. Een paar uurtjes.
Mijn punt is dat zulke plekken subsidie krijgen vanuit een veronderstelling, zonder goed na te denken over resultaten e.d. Maar dit alles betekent m.i. niet dat er geen subsidie meer verstrekt moet worden voor dergelijke projecten, maar dat dit beter moet.

Ik ga toevallig binnenkort ivm met mijn studie een casus bestuderen, waarschijnlijk over jeugdoverlast in een wijk in west. Daar gaan wij de verschillende organisaties en mensen analyseren die daarbij betrokken zijn en uiteindelijk een advies brengen hoe het beter kan. Ik ben benieuwd hoe ik hierna over zulke projecten denk.

Ik ga toevallig binnenkort ivm met mijn studie een casus bestuderen, waarschijnlijk over jeugdoverlast in een wijk in west. Daar gaan wij de verschillende organisaties en mensen analyseren die daarbij betrokken zijn en uiteindelijk een advies brengen hoe het beter kan. Ik ben benieuwd hoe ik hierna over zulke projecten denk.

Ik ook. Meestal overleven zogenaamd ´hogere´ ethische opvattingen contact met de werkelijkheid namelijk niet. Ik heb dit fenomeen herhaaldelijk gezien bij mijn eigen vrienden, die pas op latere leeftijd gingen werken en toen ineens drastisch omsloegen.

Wat een lappen tekst met onzin.

Wat er gebeurt is een feit. En daar zullen we helaas genoegen mee moeten nemen. Hier wordt nu hetzelfde gedaan als dat er al jaren gedaan wordt. Lullen, lullen en lullen..maar het verandert niets..en er gaat ook niets veranderen. Dat er iets zou veranderen, is een utopie die sommigen al 20 jaar hebben. Dus maak je niet druk om dingen die zo zullen blijven..en kook een eitje!

slimme mensen die zogenaamd geld nodig hebben voor projecten :D

Ik ook. Meestal overleven zogenaamd ´hogere´ ethische opvattingen contact met de werkelijkheid namelijk niet. Ik heb dit fenomeen herhaaldelijk gezien bij mijn eigen vrienden, die pas op latere leeftijd gingen werken en toen ineens drastisch omsloegen.

Waar in mijn tekst zie jij hogere ethische opvattingen? Ik heb het juist over het minimaliseren van bepaalde opvattingen. Het openbaar beleid dat rationeler moet, of dit nu vanuit een 'linkse' of 'rechtse' opvatting komt.

Edit: Of denk je dat ik hierna vind dat elk (mogenlijk) project onzin is? Dat betwijfel ik, want dat is gewoonweg niet het geval.

Laatst bewerkt:
Wat een lappen tekst met onzin.

Wat er gebeurt is een feit. En daar zullen we helaas genoegen mee moeten nemen. Hier wordt nu hetzelfde gedaan als dat er al jaren gedaan wordt. Lullen, lullen en lullen..maar het verandert niets..en er gaat ook niets veranderen. Dat er iets zou veranderen, is een utopie die sommigen al 20 jaar hebben. Dus maak je niet druk om dingen die zo zullen blijven..en kook een eitje!

Gingerbreadman, ik heb werkelijk geen idee wat jij in deze thread doet. Als dit topic je niet echt interesseert, waar bemoei je je dan mee? Als we jouw logica volgen dan hadden we nu nog steeds het vuur niet uitgevonden. En dan kan je ook dat godverdomde eitje niet koken, mmkay?

Waar in mijn tekst zie jij hogere ethische opvattingen? Ik heb het juist over het minimaliseren van bepaalde opvattingen. Het openbaar beleid dat rationeler moet, of dit nu vanuit een 'linkse' of 'rechtse' opvatting komt.

Edit: Of denk je dat ik hierna vind dat elk (mogenlijk) project onzin is? Dat betwijfel ik, want dat is gewoonweg niet het geval.

Nee nee, die zie ik inderdaad niet echt maar zo was de reactie ook niet bedoeld. Die was meer ter illustratie van mijn eerder punten, en [realiteitszin] ligt aan de basis van mijn opvattingen. Overigens is inderdaad al herhaaldelijk bewezen dat hogere straffen geen positieve uitwerking hebben op criminaliteit. De pakkans verhogen doet dit echter wel. Maar ja: daarvoor zul je eerst een effectiever beleid moeten voeren.

Terug
Naar boven