- Waardering
- 410
IK vraag me eerlijk gezegd af of de criminaliteit daadwerkelijk zo is gestegen als jij schijnt te denken en dan helemaal binnen de groep van allochtone Nederlanders. Heb je hier cijfers van?Laat ik hier eerlijk in zijn: Ik ben de laatste jaren ook steeds minder uit gegaan en derhalve ook steeds minder in aanraking gekomen met het type straattuig waar het artikel (en diverse posters hier) het over heeft. Wat me opvalt is dat ik echter nog steeds vrijwel iedere keer dezelfde dingen zie gebeuren in het uitgaansleven, en nog steeds wekelijks dezelfde zaken in kranten en online nieuwsberichten tegenkom. Het is er hier de afgelopen 10 jaar echt niet beter op geworden, eerder slechter. Geweld neemt toe (ook, misschien wel vooral) bij ´kleine criminaliteit´ en de frequentie idem. Je kunt stellen dat ageren tegen slap beleid geen zin heeft, maar wat moet je dan? Zolang je niets zegt gebeurt er sowieso niets. En zoals ik eerder al aangaf is Integratie uberhaupt een waanidee (uitstekende post hierover ook van Big T) en maakt dit al dergelijke projecten dan niet by proxy overbodig?
Hoe kan je stellen dat integratie een waanidee is? Terwijl wat je eigenlijk verwacht totale assimilatie is?
Het gaat mij helemaal niet om de schuldvraag. Je hebt mij ook nog nooit de vinger zien wijzen tot "rechts-Nederland". Maar het was Rob die met het standaard argument kwam dat links het in de soep heeft laten lopen en dat alle schuld bij die groep, waar hij ook mij onder rekende, gelegd dient te worden. Hoe kan links eindverantwoordelijk zijn, terwijl er nooit een volledig linkse regering op het pluche heeft plaatsgenomen?Hmm dit is te makkelijk gezegd en dat weet je zelf ook wel. Als je hier het plaatje correct wilt schetsen dan moet je er eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat het de Linkse partijen waren die er voor kozen om ´gezinshereniging´ hier te laten plaatsvinden door de familie van de gastarbeiders hierheen te halen, in plaats van de gastarbeiders terug te sturen nadat zij overbodig werden. Bovendien zie ik hierin uberhaupt geen enkele reden om niet de schuldvraag neer te mogen leggen bij het verantwoordelijke eind van het politieke spectrum.
Helaas zijn het schreeuwerds zoals de eerdere columnist (nog steeds geen bronvermelding overigens, dus best door strong80 zelf geschreven zijn) die angst en onverdraagzaamheid in de hand werken en die daarom mede oorzaak zijn van het probleem die ze zo hardhandig aan de kaak stellen. Het wordt normaal gevonden dat dit soort woorden gebruikt worden jegens een hele groep Nederlanders, daar mag je best op reageren.Graag gedaan. Overigens vind ik wel dat je een punt hebt jegens sensatiejournalistiek, maar een column is dan ook een opinie-stuk en geen neutrale opsomming van feiten. Je kunt een columnist dan ook moeilijk verwijten dergelijke meningen te hebben of zulke taal te bezigen.
No offence, maar emotioneel reageren is voor plebsHier ben ik het ook niet mee oneens, maar je moet begrijpen dat het onderwerp voor zeer veel mensen inmiddels erg belangrijk geworden is. Wanneer je zelf diverse keren negatieve ervaringen opgedaan hebt (bijvoorbeeld door vechtpartijen of overvallen door dergelijke lui) is het mijns inziens heel goed te verklaren waarom mensen zo emotioneel reageren.

Nee, zonder dollen, zelfs door persoonlijke ervaringen is het niet verstandig om zo verzuurd te raken als menigeen. Dit is nooit bevorderlijk en zal jezelf enkel in de weg zitten.
Je kan moeilijk links-Nederland de schuld van Pim Fortuyns moord in de schoenen schuiven, de moord op Fortuyn is gepleegd door een gek en heeft wat mij betreft weinig te maken met welke politieke voorkeur dan ook.Daarbij moet je bedenken dat het uberhaupt niet in een vacuum gebeurt, deze mensen lezen ook de krant en kijken ook journaal. Deze reactie is wat mij betreft dan ook rechtstreeks terug te voeren op het totale ontbreken van zinvolle acties vanuit de overheid. Vind jij het zelf ook niet frappant dat de eerste politicus die ongezouten zijn mening geeft wordt doodgeschoten door een links-militante mafkees, en de hedendaagse uitvoering momenteel voor het hekje staat voor hetzelfde ´vergrijp´?
De aanklacht tegen Wilders kan ik begrijpen. De vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd, hoewel veel mensen dat lijken te denken. Er moet een uitspraak over gedaan worden, of dit het juiste moment is is een tweede vraag. Maar het idee dat je alles maar moet kunnen zeggen, zonder dat daar consequenties aan verbonden mogen worden is redelijk achterhaald als je het mij vraagt.
---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------
**** we hebben eindelijk een rechtste op het forum die net als Biobeast inhoudelijk en met goede argumenten de discussie ingaat.
opzich wel nice,wordt dat niveau ook eens omhoog geschroefd.
ik heb nu geen tijd hier op in te gaan,maar ik zou morgen een reactie plaatsen.![]()
Eerlijk gezegd heb ik biobeast nog nooit een doordacht argument zien formuleren. En ook van Trium is het nog even afwachten, hoewel hij wel iets beter beslagen ter ijs komt, we wachten het af.