Fitness Seller

Suge Knight beschoten

Santoz zei:
Droom zacht verder.

Al wie dat beweert moet dringend naar échte hiphop gaan luisteren.
Toegegeven ik vind Tupac lyrisch goed, maar de kritiek van sommigen op het tegenwoordige "gangsta"-gedoe is méér dan terecht.
Ik luister sinds m'n 10 onafgebroken naar hiphop en ik kan je 1 ding zeggen: het feit dat breezers en wiggers zichzelf associëren met 'het straatleven', 'drugdealers' en 'pimps' is echt zonde voor mensen die echt openstaan voor de muziek.

Hiphop heeft niks te maken met imago, hiphop moet je 'voelen' en daarbij maakt het geen zier uit welke afkomst of achtergrond je als mens hebt, hiermee doel ik op gasten die graag gangster zijn maar wel lekker knus op de pc van mama en papa zitten terwijl ze uitleggen hoe 'leip' ze wel zijn.

Het staat iedereen vrij om bepaalde muziek graag te horen maar ga alsjeblief niet doen alsof je op de eerste rij zit!
santoz
dikke karma vriend
met jou kan ik praten
ik had het eerlijk gezegt niet beter kunnen zeggen
big up to you
oftp: rap je zelf ook of maak je beats?
en doe je ook aan batles?

spiertje16 zei:
santoz
dikke karma vriend
met jou kan ik praten
ik had het eerlijk gezegt niet beter kunnen zeggen
big up to you
oftp: rap je zelf ook of maak je beats?
en doe je ook aan batles?
Neen, nooit de behoefte aan gehad.
Ik kleed me ook helemaal niet als hiphopper of gedraag me er ook niet naar of wat dan ook, ik luister dingen van Kool G Rap tot Eminem en van Redrama tot Mario Winans zeg maar, m'n smaak ligt dus heel breed en ik ben gewoon verslingerd aan deze muzieksT (en ik weet dat ik hier op het forum op dat vlak een buitenbeentje ben aangezien het meerendeel hier toch van het hardere dancewerk houdt).
Dus zoals ik al zei, ik vind heel dat commercieel cash-money-hoes gedoe echt niks, het zorgt er enkel voor dat gewone liefhebbers als ik niet 'serieus' genomen worden. Ik ben een simpele Belg met gewone burgerouders, ik hoef dus helemaal geen 'man from the hood' te zijn om een dikke beat door m'n boxen te laten pompen ;) Dát bedoel ik...

Santoz zei:
Neen, nooit de behoefte aan gehad.
Ik kleed me ook helemaal niet als hiphopper of gedraag me er ook niet naar of wat dan ook, ik luister dingen van Kool G Rap tot Eminem en van Redrama tot Mario Winans zeg maar, m'n smaak ligt dus heel breed en ik ben gewoon verslingerd aan deze muzieksT (en ik weet dat ik hier op het forum op dat vlak een buitenbeentje ben aangezien het meerendeel hier toch van het hardere dancewerk houdt).
Dus zoals ik al zei, ik vind heel dat commercieel cash-money-hoes gedoe echt niks, het zorgt er enkel voor dat gewone liefhebbers als ik niet 'serieus' genomen worden. Ik ben een simpele Belg met gewone burgerouders, ik hoef dus helemaal geen 'man from the hood' te zijn om een dikke beat door m'n boxen te laten pompen ;) Dát bedoel ik...
haha oke
alhoewel ik soms wel de neiging heb om het volume een tikkeltje harder te zetten als ik in de auto zit:D

Ok santoz, kmoet toegeven dat ik muziektechnisch weinig weet. Ik hou wel van hiphop maar wss zijn er nog wel een hoop rappers underground waar ik wss nog niet van afweet.

Ik vind de lyrics van 2pac gewoon wel van toepassing op wat hij tijdens zijn leven gezien en meegemaakt heeft. Daarbij zie ik zijn muziek als een soort van verhaal over de ghetto-life zoals ze in amerika bestaat. Ik ben absoluut tegen geweld of elke andere vorm van criminaliteit, what so ever en ik keur de daden en de levensstijl van 2pac echt niet goed.

Daarentegen vind het wel interessant om een verhaal te horen vanuit een andere invalshoek. 1 van de redenen waarom ik eminem ook steengoed vind... door hun lyrics wordt veel geweld en problemen die anders door media en politiek gestigmatiseerd en vereenvoudigd worden voor mij gewoon begrijpelijker. Op deze manier denk ik dat zelfs mensen als pac een enorme positieve invloed kunnen hebben met hun muziek. Zolang ze hun roots trouw blijven vormen ze een stem voor de groepen van weerloze mensen waartoe ze zelf ook ooit behoord hebben.

De stoere jongetjes van 13, 14 jaar die effe leuk de gangsta willen uithangen missen denk ik vooral de essentie van die lyrics, maarja... aangezien ikzelf ook ooit stoer heb willen doen voor mn vriendjes had het met het nodige gebrek aan opvoeding bij mij ook wel eens helemaal fout kunnen gaan.

Daarnaast klinkt pac het volgens mij ook nog stukken beter dan bv Ja Rule, P-diddy of Nelly. En ik sta idd niet op de eerste rij :twitch: dus excusé-moi als ik je die indruk gegeven heb... peace man

ken deze knakker niet...

Jay-C kent deze knakker niet :D :D
Het verschil zit kennelijk in één letter.

Hoe zeggen ze dat in Amerika ook alweer, he had it comming. :D
Ach ja, elkaar neerschieten is toch niets meer als een publiciteitsstunt in Hip-Hop land?
Verkoopt je plaat slecht? Schiet iemand neer of laat je neerschieten.
Hip Hop is een karakterituur van zichzelf geworden.
Yo, checkin’ me out checkin’ you out. I needz mad respect dog or I’ll put a cap in yo ass, and ya momma too biatch! I is da illest gangsta. I is so wicked! I shot my grandma just for fun! W00t! propz to ya sistah, dumb ass ho!
:rolleyes:

Maar Suge Knight heeft er wel in z'n eentje er voor gezorgd dat Vanilla Ice van het toneel verdween. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben!!!!!

Voor de rest F*ck 'em, and die!

guardian zei:
De stoere jongetjes van 13, 14 jaar die effe leuk de gangsta willen uithangen missen denk ik vooral de essentie van die lyrics

Inderdaad.
Maar waar het allemaal fout loopt is het feit dat vele artiesten tegenwoordig zélf de essentie missen... Jonge knakkers zijn beïnvloedbaar en kijken naar hun idolen op, dan kan je je afvragen bij wie de fout echt ligt...

Santoz zei:
Inderdaad.
Maar waar het allemaal fout loopt is het feit dat vele artiesten tegenwoordig zélf de essentie missen... Jonge knakkers zijn beïnvloedbaar en kijken naar hun idolen op, dan kan je je afvragen bij wie de fout echt ligt...

Nou, als de kinderen er zelf niet mee om kunnen gaan, dan ligt de fout bij de ouders.

Je hebt 100% gelijk Santoz en daarom zijn er ook maar enkele van die gangsta-rappers die ik uiteindelijk goed vind. Vele van hen proberen van thug-life een soort van coole way of life te maken en vertellen hun aanhangers dat het iets is om trots op te zijn. Dit terwijl het in de eerste plaats gewoon een aanklacht was tegen de maatschappij om onder het juk van de gettho te ontsnappen en ervoor te zorgen dat niemand zich meer als een thug hoefde te voelen. Door de exploitatie ervan is ook de effectiviteit ervan afgenomen en hebben onderdrukten nu een wapen minder om zich mee te verdedigen.

Hoe de mensen dit interpreteren ligt buiten het bereik van de rapper in kwestie maar je kan jezelf inderdaad afvragen of zij rappers ook niet een bepaalde verantwoordelijkheid hebben tegenover de mens in het algemeen. Maar freedom of speech is nu eenmaal moeilijk aan te raken.

Rappers die bv. liegen over hun verleden om zichzelf een gettho-imago aan te meten om er vervolgens munt uit te slaan met klotelyrics die op niks slaan en geen enkel waarheidsgehalte hebben vind ik misdadig. Ze maken hun eigen volk en fans kapot.

Andere rappers hebben volgens mij wel degelijk wat te vertellen omdat ze een begrijpelijke en waardevolle boodschap over weten te brengen. Maar ook zij hebben in het verleden al voor veel problemen gezorgd. Opnieuw hebben de mensen hier weer de vrijheid om alles te verwerken op de manier die ze zelf kiezen.

gewoon mijn mening :shrug:

guardian zei:
Je hebt 100% gelijk Santoz en daarom zijn er ook maar enkele van die gangsta-rappers die ik uiteindelijk goed vind. Vele van hen proberen van thug-life een soort van coole way of life te maken en vertellen hun aanhangers dat het iets is om trots op te zijn. Dit terwijl het in de eerste plaats gewoon een aanklacht was tegen de maatschappij om onder het juk van de gettho te ontsnappen en ervoor te zorgen dat niemand zich meer als een thug hoefde te voelen. Door de exploitatie ervan is ook de effectiviteit ervan afgenomen en hebben onderdrukten nu een wapen minder om zich mee te verdedigen.

gewoon mijn mening :shrug:

Nou hier ben ik dus niet helemaal mee eens. De gangsta-rap begon met Eazy-E, gevolgd door Dr Dre, na de NWA periode. Hun ging het echt niet om een aanklacht tegen de maatschappij. Kan me daar geen nummer van herinneren die over een aanklacht ging. Ze hadden het veels te druk met het dissen van elkaar, in een door hun nieuw gecreëerde imago.
Het waren een aantal van de Eastcoast-rappers die daar wel kritiek op hadden, zoals Public Enemy en Paris. Die zeiden dat ze rap-wereld belachelijk maakten.
Chuck D zei een keer: n*gers zijn geen gangsters, nooit geweest en zullen het nooit zijn!

Terug
Naar boven