XXL Nutrition

Suicide Sid's Full Body

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
Waardering
252
Ik dacht dat het misschien nuttig was om hier eens een logje bij te houden over mijn full body workouts. Aangezien ik nu ongeveer begin te maxen in de 5rep range en weer vanaf 0 ga herbeginnen met de 15 reprange leek het mij logisch om deze log nu aan te vangen.

Mijn oefeningen zijn:
Deadlift + shrugs
Bench
Flyes
Skull Crushers
Chin ups
Barbell rows
Preacher curls
Military press
squats
abs

Laatste training (gisteren) deed ik:
DL + shrugs 90kg 3sets 5reps

Bench 95kg 3sets 5reps

Flyes 30kg dumbbells 3sets 5reps

Skull crushers enkel de ez stang (6kg) 2sets 15reps (was ervoor 3 trainingen gefaald met 46kg aan 3sets en 5reps, dus begin ik nu vanaf 0)

Chin ups (zeer brede grip) 2x9 lichaamsgewicht

barbell rows 2sets 15reps met enkel de stang van 20kg (was daarvoor 3 trainingen met 75kg 3sets 5reps gefaald...)

Preacher curls 3sets 5reps 40kg (3de maal gefaald)

Military press 24kg dumbbells 3sets 5reps (volgende training begin ik met de stang te werken, ik heb op het huidig gewicht gefaald omdat de stappen tussen de dumbbells te groot zijn voor kleine spieren zoals de schouders).

Squat 3sets 5reps 105kg

sit ups (op decline bench voor buikspieren te trainen) met handen in de nek + 11,25kg 3sets 10reps

Mijn stats:
ca 1.70m
ca 73-75kg
bf ca 12-15%

Spelregels:
-Periodisering:
A.2sets/15reps vanaf 0 opbouwen totdat ik 3maal na elkaar faal met een bepaalde intensiteit.
B.3-2sets/10reps verder bouwen waar ik eindigde met de 15 reps totdat ik 3maal na elkaar faal met een bepaalde intensiteit, maximum 2weken (=6trainingen) lang in deze reprange(deze periode is loodzwaar en kan ik niet lang aan)
C.3sets/5reps verder bouwen met de gewichten waar ik eindigde met de 10reprange. Als ik 3 trainingen na elkaar faal met een gewicht, begin ik weer aan de 2sets/15repsrange.

-Full body

-Trainingsdagen: maandag, woensdag, vrijdag

-Om de 2 trainingen intensiteit verhogen (na 2trainingen zijn spieren geconditioneerd aan de intensiteit)

-Als ik een gewicht 3 trainingen na elkaar faal, verlaag ik de training daarop in reps.

Doel:
Ik zie wel waar ik kom... vnml krachtwinst (looks passen zich overigens toch aan de kracht aan, is mijn ervaring)

Supplementen:(edit)
Nix tot niet veel... don't really need them.

Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal goed uit. Succes met je log :thumbup:

ziet er allemaal netjes uit suc6 iig

ziet er goed uit:D

je weegt even veel als ik en je bent 20cm kleiner:P

• Topic Starter Topic Starter
De training van vandaag:

DL + shrugs 90kg 3sets 5reps. Ging zeer gemakkelijk, mag er vrijdag 5kg bij gooien.

Bench 95kg 3sets 5reps. Vandaag gefaald. Kvraag me af of ik deze periode nog over de 95kg geraak, heb het gevoel van niet ondanks dat het me vorige training lukte... Ik ga me goed soigneren morgen en vrijdag, zodat ik een kans maak om er toch in te slagen. Deze nacht goed lang uitslapen tot morgen voormiddag.

Flyes 30kg dumbbells 3sets 5reps... mijn vorm is compleet de mist in aan het gaan, maar het is me toch gelukt. Volgende training 32kg db's.

Skull crushers enkel de ez stang (6kg) 2sets 15reps. Ging natuurlijk zeer gemakkelijk. Volgende training links en rechts 1,25kg er bij zetten.

Chin ups (zeer brede grip) 2x9 lichaamsgewicht.Ben die brede grip niet gewoon. Het is me gelukt vandaag, en volgende keer ga ik naar 10 herhalingen proberen te stijgen.

barbell rows 2sets 15reps 25kg. Eitje, of course.

Preacher curls 2s 15r met de barbell van 10kg. Eitje, wat had je gedacht?

Military press met enkel de stang van 10kg. Voelt een pak anders aan dan met dumbbells. Maar de verhogingen tssn elke dumbbell was 2kg, wat te hoog is voor een relatief kleine spier als de schouders.

Squat 3sets 5reps 105kg. Ging wreed gemakkelijk, volgende training 110kg

sit ups (op decline bench voor buikspieren te trainen) met handen in de nek + 12,5kg 3sets 10reps. Ging gemakkelijk, volgende training 2sets 10 reps met 12.5kg.

Verdomme, heb vandaag de schijterij opgelopen... zal morgen merkbaar zijn op training :s

De training van vandaag:

DL + shrugs 95kg 3sets 5reps. Begon wat moeilijk te gaan, vooral het gedeelte dat moet doorgaan als een shrug.

Bench 95kg 3sets 5reps. Vandaag gefaald de laatste rep van de laatste set... volgende keer lukt het wel.

Flyes 32kg dumbbells 3sets 5reps... zijn niet gelukt, lijkt helemaal niet meer op flyes. Nog 2 trainingen proberen om maar een beetje vorm te vinden met dit gewicht, en dan weer opnieuw beginnen opbouwen.

Skull crushers enkel 2,5kg 2sets 15reps. Ging natuurlijk zeer gemakkelijk.
(als magere sprietjes mij uitlachen in deze fase grijns ik: "wacht maar".)

Chin ups (zeer brede grip) 2x10 lichaamsgewicht. Het doel is om die 15reps te pakken, en vandaaruit proberen met gewichten te werken. De 15reps gaan er nog niet inzitten deze periode, de 10reps gingen te moeilijk. Die brede grip is echt kak moeilijk.

barbell rows 2sets 15reps 25kg.

Preacher curls 2s 15r met de barbell van 10kg.

Military press met enkel de stang van 10kg.

Squat 3sets 5reps 110kg. Dit begint zwaar te worden voor mijn hoofd... kword er ijl van.

sit ups (op decline bench voor buikspieren te trainen) met handen in de nek + 12,5kg 2sets 10reps. Ging gemakkelijk, volgende training 15kg schijf in de nek nemen.

Laatst bewerkt:
De training van vandaag

DL + shrugs 95kg 3sets 5reps. Volgende training 100kg.

Bench 95kg 3sets 5reps. Gefaald...schouders zijn echt kapot, volgende training helemaal opnieuw beginnen.

Flyes 32kg dumbbells 3sets 5reps... Opnieuw opbouwen volgende training (hoewel het eigenlijk vrij goed ging al)

Skull crushers enkel 2,5kg 2sets 15reps.

Chin ups (zeer brede grip) 2x10 lichaamsgewicht. Volgende sessie 11 reps.

barbell rows 2sets 15reps 30kg (met barbell).

Preacher curls 2s 15r met 1.25kg.

Military press met 1.25kg.

Squat 3sets 5reps 110kg. Volgende training 115kg.

sit ups met 13.75kg in de nek.

Zou je nog een keer kunnen uitleggen waarom je die skullcrushers zo licht doet?

Waarom begin je echt ZO super laag en bijvoorbeeld niet met 10kg (wat eigenlijk ook super licht is)

Zou je nog een keer kunnen uitleggen waarom je die skullcrushers zo licht doet?

Waarom begin je echt ZO super laag en bijvoorbeeld niet met 10kg (wat eigenlijk ook super licht is)

Het geeft mij net iets meer tijd om alle kleine pijntjes van de baan te krijgen en mij psychisch op te laden. Gebruik de periode met zo'n lage gewichten ook als een soort deload fase.

Btw ff ter verduidelijking: die skulls zijn eigenlijk 1.25 links+1.25 rechts+ 6kg barbell. De 46kg die ik haalde voor ik mijn log begon was 20 rechts + 20 links + 6kg barbell (wat je niet vaak ziet gebeuren in onze gym bij deze oefening). Ik zal vanaf nu alle oefeningen in hun totaalgewicht vermelden.

Ff melden dat ik alle oefeningen de volledige ROM laat bestrijken.
Ben overigens ook van plan om de flyes eens te vervangen door de cable flyes... dat is erg lang geleden.

Goede oefeningenkeuze, gewichten zien er ook al goed uit!

De training van vandaag

DL + shrugs 100kg 3sets 5reps. De shrugs kwamen er niet meer uit :(

Bench 20kg 2sets 15reps.

Cable flyes 2sets15reps 5kg elke kant (of in totaal 10kg). Was eens fijn om iets anders te doen dan dumbbell flyes.

Skull crushers 2,5kg 2sets 15reps. Volgende keer hang ik er 3.75 links en rechts aan.

Chin ups (zeer brede grip) 2x11 lichaamsgewicht. Gefaald, last van een spiertje in mijn lats.

barbell rows 2sets 15reps 30kg.

Preacher curls 2s 15r met 1.25kg. Volgende training hang ik er 2.5kg aan elke kant aan.

Military press met 1.25kg. Idem als curls.

Squat 3sets 5reps 115kg. De laatste set en laatste rep in hurkhouding blijven steken :s

sit ups met 13.75kg in de nek 2x10. Volgende training 3x5 15kg.

De training van vrijdag

DL + shrugs 100kg 3sets 5reps.

Bench 20kg 2sets 15reps.

Cable flyes 2sets15reps 5kg elke kant

Skull crushers 2,5kg 2sets 15reps.

Chin ups (zeer brede grip) 2x11 lichaamsgewicht. gefaald

barbell rows 2sets 15reps 35kg.

Preacher curls 2s 15r met 2.5kg.

Military press met 2.5kg.

Squat 3sets 5reps 115kg.

sit ups 3x5 15kg.

Waarom zo weinig lowerbody werk?

Met romanian deadlifts, squats en kuiten op de legpress machine meen ik mijn hele lower body wel aan te pakken... of niet soms?

edit: zie net dat ik de kuiten, zonder het te merken, niet heb opgenomen in dit log... volgende keer zet ik ook de kuiten er bij.

Laatst bewerkt:
Naar verhoudingen gekeken, je doet 7 ub oefeningen en 2 lb oefeningen.

Je BP is evengoed als je DL.. werk aan die verhoudingen.

ik doe 3 lower body... en je kan abs ook meetellen als lower bodyals je wil. Mijn deadlift gaat heus niet mijn bench voorbijsteken door nog meer te deadliften of lb werk te doen, integendeel.Bvendien is mijn dl slecht omdat ik een grip heb van een meisje. Vorig jaar kon ik de olympische stang geladen met 100kg niet eens meer dan 1rep, nu doe ik 5reps + shrugs... de verhouding tussen mijn squats en bp ligt wel heel goed omdat daar mijn grip niks mee te maken heeft. Een beter beeld van mijn onderrug zou je hebben als ik hyperextensions met gewichten zou doen.

Terug
Naar boven