XXL Nutrition

Suicide Sid's Full Body

Zorg dan op z'n minst dat je een beetje een goede grip krijgt door dr wat extra aandacht aan te besteden. Zoals je zelf zegt, je doet 2/3 lb oefeningen en ub oefeningen, beter zou je het wat meer fifty fifty houden, maargoed het is aan jou.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn grip evolueert door deadlifts zelf te doen. Verder is less better, wat betreft ub en lb... ben eigenlijkvan plan om mijn training binnenkort uit 6 multi joint oefeningen te laten bestaan. Ik ben van mening dat mijn huidige training soms te lang duurt.

Ik dacht aan:
bench
dips
rows
pull ups
Deadlifts +shrugs
Squats
Abs

Ik zal het aanpakken op de klassieke hst manier (hoewel ik denk dat dat te zwaar gaat zijn).

Laatst bewerkt:
Zorg dan op z'n minst dat je een beetje een goede grip krijgt door dr wat extra aandacht aan te besteden. Zoals je zelf zegt, je doet 2/3 lb oefeningen en ub oefeningen, beter zou je het wat meer fifty fifty houden, maargoed het is aan jou.

De meesten vatten hun splits btw ook als 2/3 lb/ub op:
1dag duw oefeningen (ub)
1dag beenwerk (lb)
1dag trek oefeningen (ub)

Wat extra aandacht aan iets besteden levert bij mij altijd een negatieve waarde op. Mijn grip verstevigt zich automatisch progressief met de zwaarste belasting die het krijgt. Gaan mijn deadlifts omhoog, dan gaat mijn grip mee omhoog.

Over dit schema heb ik lang gedaan en telkens opnieuw ga ik bij elke oefening vooruit wanneer het schema afgerond wordt. Het gaat wel traag vooruit... maar dat deert mij niet, ik haat overtraind raken en bij dit schema gebeurt dit niet, of bij momenten net "op het randje van". De enige manier om mijn dl's te verbeteren ten opzichte van mijn bench, is even gewoon geen borst oefeningen doen, en daar bedank ik voor.

De enige reden waarom mijn dl's zo slecht zijn is omdat dit een oefening is waar ik pas heeeeeeeel laat mee begonnen ben, en omdat mijn grip slecht is. De aller eerste keer dat ik deadlifte, niet zo bijster lang geleden (maximum anderhalf jaar), nam ik maar 80kg aan 5reps op mijn maximum en hield ik dat met alle moeite van de wereld vast... nu vandaag ga ik 105kg proberen 5reps. 25 kg xtra is niet zo slecht op die tijdspanne, das dezelfde surplus die ik op bench en squats gekend heb.

Training van vandaag

DL + shrugs 105kg 3sets 5reps.

Bench 25kg 2sets 15reps.

Cable flyes 2sets15reps 7.5kg elke kant

Skull crushers 3.75kg 2sets 15reps.

Chin ups (zeer brede grip) 2x11 lichaamsgewicht. gefaald

barbell rows 2sets 15reps 35kg. Gaat nog erg gemakkelijk. Mijn vorige cyclus ben ik in reps moeten dalen bij 45kg rows... heb er goed oog in dat ik dat misschien deze keer wat later mag doen.

Preacher curls 2s 15r met 2.5kg.

Military press met 2.5kg.

Squat 3sets 5reps 115kg. Volgende training 120kg.

sit ups 3x5 15kg.

De meesten vatten hun splits btw ook als 2/3 lb/ub op:
1dag duw oefeningen (ub)
1dag beenwerk (lb)
1dag trek oefeningen (ub)

Wat extra aandacht aan iets besteden levert bij mij altijd een negatieve waarde op. Mijn grip verstevigt zich automatisch progressief met de zwaarste belasting die het krijgt. Gaan mijn deadlifts omhoog, dan gaat mijn grip mee omhoog.

Over dit schema heb ik lang gedaan en telkens opnieuw ga ik bij elke oefening vooruit wanneer het schema afgerond wordt. Het gaat wel traag vooruit... maar dat deert mij niet, ik haat overtraind raken en bij dit schema gebeurt dit niet, of bij momenten net "op het randje van". De enige manier om mijn dl's te verbeteren ten opzichte van mijn bench, is even gewoon geen borst oefeningen doen, en daar bedank ik voor.

De enige reden waarom mijn dl's zo slecht zijn is omdat dit een oefening is waar ik pas heeeeeeeel laat mee begonnen ben, en omdat mijn grip slecht is. De aller eerste keer dat ik deadlifte, niet zo bijster lang geleden (maximum anderhalf jaar), nam ik maar 80kg aan 5reps op mijn maximum en hield ik dat met alle moeite van de wereld vast... nu vandaag ga ik 105kg proberen 5reps. 25 kg xtra is niet zo slecht op die tijdspanne, das dezelfde surplus die ik op bench en squats gekend heb.

De meeste splits zijn ook vrij k*t, lb is de helft van de spieren in je lichaam, het is dan ook logisch om evenveel lb als ub dagen te hebben.

Je deadlift voorbij je bench laten schieten is een kwestie van prioriteiten stellen, dus je deadlift harder trainen ipv je bench verwaarlozen.

leuk verhaal maar toch blijft je deadliften zwak...

ik haal zelfs 100kg 1rep en ik bp maar 70kg:P

De meeste splits zijn ook vrij k*t, lb is de helft van de spieren in je lichaam, het is dan ook logisch om evenveel lb als ub dagen te hebben.

Je deadlift voorbij je bench laten schieten is een kwestie van prioriteiten stellen, dus je deadlift harder trainen ipv je bench verwaarlozen.

Deadlift harder trainen? Ik zit aan een set volume van 9x per week... denk je dat het aangeraden is bij full body om hoger te gaan?:rolleyes: Mijn intensiteit gaat ook regelmatig omhoog, dus definieer "harder trainen".

goh gast ik ben 16 en train net 3/4 maanden ofzo.

mn punt is dat je normaal veel meer kan deadliften dan bp...

Dat is idd normaal, en ik ga er ook vanuit dat dit op den duur wel vanzelf bij zal trekken. De progressie in mijn bench zal eerder halt houden dan bij mijn deadlift. Iedereen zit hier trouwens af te geven op de verhouding dl en bench terwijl ik nog niet aan mijn faalpunt ben gekomen bij dl... voor hetzelfde geld stop ik bij 5reps van 125kg wat dan een verschil is van 30kg tov bench. Ik gok eerder dat ik op 115kg x 5reps mijn verzadigingspunt ga halen, wat nog altijd 20kg sterker is dan mijn bench. Volgende keer doe ik 5reps 120kg squats, en daar ben ik ook nog niet aan mijn faalpunt. Wat is er dan mis met mijn LB tov mijn ub? De enige spiergroepen die nog aan mijn 5 rep periode bezig zijn, zijn de lb spiergroepen en dat terwijl alle lb spiergroepen allang gefaald zijn.

Laatst bewerkt:

maar je benen hebben toch in verhouding minder spiergroepen?

Bovenlichaam:
Borst
bicep
tricep
traps
back/lowerback (kun je eigenlijk nog onder verdelen in Lats en de binneste rug spieren)
Abs
onderarmen (optioneel)

Onderlichaam:
Kuiten
Quads
Hamstrings
als je wilt nog Glutes.

Of bedoel je het anders?

Bovenlichaam:
Borst
bicep
tricep
traps
back/lowerback (kun je eigenlijk nog onder verdelen in Lats en de binneste rug spieren)
Abs
onderarmen (optioneel)

Onderlichaam:
Kuiten
Quads
Hamstrings
als je wilt nog Glutes.

Of bedoel je het anders?

Ik was me nu eigenlijk ook de bedenking aan het maken dat niet iedereen hetzelfde begrijpt onder ub en lb.... je benen zijn idd niet 50% van je lichaam. Ik pak het ongeveer aan zoals in jouw indeling.
Squats = hams, quads, glutes, buik, onderrug, kuiten
Romanian deadlifts = onderrug, quads, hams
kuiten train ik op de leg press

Ik ben echt niet van plan om mijn quads en hams nog meer te belasten in een full body. Oevrigens voer ik mijn military press vaak staande uit wat ook resulteerd in het meepakken van je onderrug om naar de deadlift kwestie terug te keren. Bovendien zit mijn UB de rest van de dag passief te wezen terwijl benen altijd wel eens iets actiefs te doen hebben (hoewel het nooit zwaarder is dan wat fietsen en stappen)... je kan je ub en lb gewoon niet over dezelfde kam scheren.

Als ik die gasten hier moet geloven is de progress die ik maak sinds hst puur gebaseerd op placebo effect in niet op realiteit. (ik doe wel een vrije vorm hst aangezien ik mijn 15reps periode niet beperk tot 2 weken, maar vanaf 0 begin totdat ik echt niet meer verder kan)

Laatst bewerkt:

Bovenlichaam:
Borst
bicep
tricep
traps
Abs
onderarmen (optioneel)

Onderlichaam:
Kuiten
Quads
Hamstrings
als je wilt nog Glutes.

Of bedoel je het anders?

Onderlichaam:
Kuiten
Hamstrings
Quads
Glutes
Tibia
Onderrug en buikspieren reken ik ook onder onderlichaam, aangezien ik deadlift als onderlichaam oefening zie en je core grotendeels met lb oefeningen actief is.

Onderlichaam:
Kuiten
Hamstrings
Quads
Glutes
Tibia
Onderrug en buikspieren reken ik ook onder onderlichaam, aangezien ik deadlift als onderlichaam oefening zie en je core grotendeels met lb oefeningen actief is.

Hoe train je dit?
nog nooit van gehoord namelijk :o

Terug
Naar boven