AndroidHealthClinic

suikers uit tomatenpuree post workout?

Bezoekers in dit topic

martijng70

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Goedeavond mensen,

Is er iemand die weet of tomatenpuree evt. als mogelijke snelle suiker bron kan gelden na een training (dextrose effect) of zijn deze suikers uit tomatenpuree (10 gram per 100 gram) overbodig postworkout.

Ik doe namelijk, bij gebrek aan dextrose :D, vaak een flinke portie tomatenpuree door mijn postworkout maaltijd/shake en qua smaak is dit sowieso erg lekker alleen vroeg ik me af, of het ook nog nut heeft....

Alvast bedankt voor de reacties. ;p
 
Vet? tomatenpuree?
Sinds wanneer?


Martijn, doe dan een banaan ofzo door je shake dat zijn wel snelle koolydraten.

Of koop gewoon een kilo dextrose, kost 1,50..
 
Als jij circa 20 tot 50 gram suikers binnenkrijgt door jouw tomatenpuree, kan je dat prima nemen.
Als je niet per se tomatenpuree hoeft te eten, kan je inderdaad een banaan eten.
 
ja want als je het in kokend water gooit komt er natuurlijk opeens een hoop vet vrij... :roflol:
 
Not sure if srs, trol!
 
Waar denk je precies ''snelle suikers'' voor nodig te hebben na de training?
 
Is de theorie erachter niet dat snelle suikers zorgen voor een insulinepiek, en dat dan de post wo eiwitten sneller worden opgenomen omdat insuline een transporthormoon is? Geloof zelf niet helemaal is dat hele 'window of opportunity' gebeuren, maar dacht dat dat het idee was, correct me if i'm wrong.
 
Is de theorie erachter niet dat snelle suikers zorgen voor een insulinepiek, en dat dan de post wo eiwitten sneller worden opgenomen omdat insuline een transporthormoon is? Geloof zelf niet helemaal is dat hele 'window of opportunity' gebeuren, maar dacht dat dat het idee was, correct me if i'm wrong.

vraag me dit ook af, aangezien ik uurtje voor de training nog 100 gram havermout met 400 ml yoghurt eet en dus na een training niet'depleted' ben lijkt me ....
 
Tomatenpuree bij een shake. Kan het me niet echt voorstellen. Maar als het je smaakt. Waarom niet.
Suiker in die puree zijn volgens mij toegevoegde suikers. Dus voor na de training lijkt me dat geen probleem.
 
Tomatenpuree bij een shake. Kan het me niet echt voorstellen. Maar als het je smaakt. Waarom niet.
Suiker in die puree zijn volgens mij toegevoegde suikers. Dus voor na de training lijkt me dat geen probleem.

Nee, ingredienten zijn alleen tomaten (geconcentreerd) en zout.

bedankt voor de antwoorden alvast :)
 
Back
Naar boven