XXL Nutrition

suikers vs langzame carbs

Demian

Huge Freak
Waardering
649
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Wat maakt dit precies voor verschil?
Carbs is toch carbs? Sommige mensen beweren meer vet aan te zetten door veel suikers, maar dat kan toch niet? ???

ik zit hier dus ook mee, k reageer niet goed op snelle suikers als ecto, kdenk dat door de langzamere opname van de complexe koolhydraten dat dit beter is voor ectos. als k bijv een zak snoep eet merk ik geen reet maar als ik veel brood eet..

• Topic Starter Topic Starter
ik zit hier dus ook mee, k reageer niet goed op snelle suikers als ecto, kdenk dat door de langzamere opname van de complexe koolhydraten dat dit beter is voor ectos. als k bijv een zak snoep eet merk ik geen reet maar als ik veel brood eet..

dan...?

alle carbs zijn inprincipe suikers maar er zit wel een heel groot verschil in. Met de snelheid vd de suiker bepaal je de snelheid van je insulineafgifte.
Wanneer je glucogeen vol zijn zul je na overcompensatie vet aanzetten.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Nov 2011 om 23:54 ----------

Je moet ook geen snoep en brood eten..

alle carbs zijn inprincipe suikers maar er zit wel een heel groot verschil in. Met de snelheid vd de suiker bepaal je de snelheid van je insulineafgifte.
Wanneer je glucogeen vol zijn zul je na overcompensatie vet aanzetten.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Nov 2011 om 23:54 ----------

Je moet ook geen snoep en brood eten..

Conclusie de hele dag door snoepen, ipv op een moment?

Juist, van s' ochtend tot voor het slapen snoepen hahahah
Nee probeer je een zo laag en constante spiegel te houden door de juiste carbs regelmatig te eten. Behalve direct na je trainen kun je een snelle suiker nemen

Juist, van s' ochtend tot voor het slapen snoepen hahahah
Nee probeer je een zo laag en constante spiegel te houden door de juiste carbs regelmatig te eten. Behalve direct na je trainen kun je een sisnelle suiker nemen

Het enige leuke aan bulken was de lekkere koek, you just ruined my day :(

je bent nog jong. Geniet:D

Ben lekker aan het bulken met koek hoor... :D

Heb wel iets meer vet, maar of dat daadwerkelijk daardoor komt...

Ligt zelden maar aan één ding. Van bulken op zich word je al dikker, kleine dingen zoals af en toe snoepen gaat er dan niet voor zorgen dat je op eens significant meer vet aan gaat zetten, tenzij dit er natuurlijk een stuk of 10 zijn of iets in die richting.

ik bulk al jaren!

er zit wel degelijk een verschil in. suikers worden snel opgenomen omdat ze een simpele structuur hebben, complexe koolhydraten zijn onbewerkt, waardoor ze langzamer worden opgenomen. Je lichaam verbruikt zo meer energie om deze op te nemen en om te zetten. Bij snelle suikers ligt dit verbruik aanzienelijk lager, waardoor de kans voor het aanzetten van vet veel groter is

er zit wel degelijk een verschil in. suikers worden snel opgenomen omdat ze een simpele structuur hebben, complexe koolhydraten zijn onbewerkt, waardoor ze langzamer worden opgenomen. Je lichaam verbruikt zo meer energie om deze op te nemen en om te zetten. Bij snelle suikers ligt dit verbruik aanzienelijk lager, waardoor de kans voor het aanzetten van vet veel groter is

Dan zou het kcal = kcal verhaal niet waar zijn dus.

Is het ook niet...., ja oke 1kcal is 1kcal voordat je het naar binnenwerkt.... Als het in je lichaam zit moet je lichaam meer moeite doen om die kcal te verkrijgen dan bij een simpele carb en dan hou je per saldo meer energie over dan bij een complexe. Trouwens mijn redenatie, kan goed zijn dat er geen bal van klopt :p

Maltodextrine is geen suiker, maar kost echt geen moeite om om te zetten in losse glucosemoleculen. Paar enzymen erbij en hoppa, dondert zo uit elkaar.

Terug
Naar boven