AndroidHealthClinic

suikers vs langzame carbs

ik heb geen vast voedingsschema. niet meer iig. ik heb het wel gehad, ook dat ik om de 2u at voor 6x. ja, ik was een broscientist. totdat ik ''het licht'' zag en zodanig ging veranderen met mijn voeding dat ik merkte dat dit hele gebeuren niet nodig is. ik zorg alleen dat ik aan mijn macro/micro's kom. ik zorg natuurlijk wel dat ik volkoren eet, dit is ook gewoon omdat ik dit lekker vind. en natuurlijk een gezondere keuze als niet-volkoren

Post eens een foto van jezelf dan. Ik vind dat je blij mag zijn dat Ray je advies geeft.

Altijd grappig dat sommige mensen op het forum het zoveel beter weten en denken dat ze kunnen eten wat ze willen zolang het maar in hun macro's past en dat er geen verschil is tussen wit brood en bijv zilvervlies rijst. Maar als je ze vraagt om een foto dan postten ze opeens niks meer.

Post eens een foto van jezelf dan. Ik vind dat je blij mag zijn dat Ray je advies geeft.

Altijd grappig dat sommige mensen op het forum het zoveel beter weten en denken dat ze kunnen eten wat ze willen zolang het maar in hun macro's past en dat er geen verschil is tussen wit brood en bijv zilvervlies rijst. Maar als je ze vraagt om een foto dan postten ze opeens niks meer.

sorry maar volgens mij heb ik net wat gepost.
en mijn fysiek is verre van slecht ;)

oke dan mr. Science :D

Laatst bewerkt:
Complex carbohydrates, also known as polysaccharides. Complex carbs are formed when thousands of sugar molecules are linked together in long chains. These chains take longer to break down and digest than simple (1 of 2 losse moleculen) carbs. Which gives them a higher thermic effect.

bam

ik lees al een hele lange tijd mee hier, en ben blij dat er tenminste 1 persoon op dit forum zit die niet zo'n broscientist is, mijn complimenten marco :)

altijd dat gezeik over GI. ik neem aan dat je er een vetbron of eiwitbron bij doet. dan zakt het ook meteen.
wat ik daar typ is hier zeker een wereld nieuwtje of nie

Kun je niet wat vaker posten? Ik dacht ook dat wat ray poste wel klopt, maar dat is ook gewoon omdat je dat echt wel 100x terug hoort komen overal.

ben blij wat dat betreft dat je weet hoe het zit.

Insuline zorgt ervoor dat glycerol (afkomstig uit kh's) gebruikt wordt voor de opbouw van vetten. Hogere insulinepiek door snelle carbs zorgt ook voor een bevorderde vetopslag.

Het grootste gedeelte van de gemakkelijk verteerbare koolhydraten worden in de dunne darm opgenomen in de vorm van monosacchariden. De moeilijk verteerbare koolhydraten (denk bijv. aan rauw zetmeel) worden grotendeels opgenomen in de dikke darm. In het geval van zetmeel wordt de opname in de dunne darm gehinderd door de semi-kristallijne vorm die de polysacccharideketens aannemen, waardoor de gebruikelijke verteringsenzymen voor de vertering van zetmeel zich niet kunnen binden. Het grootste gedeelte van de gegeten koolhydraten wordt geabsorbeerd als monosacchariden door de dunne darm, deze onstaan simpel gezegd als volgt:

• Vertering in de binnenkant van de darm ('lumenal digestion')
  • De hydrolyse van kleine oligosacchariden door enzymen die onderdeel uitmaken van het microvillus membraan, het absorberende oppervlakte van de cellen in de dunne darm. ('membrane digestion')

Even knip en plak uit m'n artikel over het metabolisme.

Kun je niet wat vaker posten? Ik dacht ook dat wat ray poste wel klopt, maar dat is ook gewoon omdat je dat echt wel 100x terug hoort komen overal.

ben blij wat dat betreft dat je weet hoe het zit.

is je vraag sarcatisch?
de rest snap ik niet zo..

dat is toch het punt wat hier naar voren word gebracht? Dat het niet uitmaakt wat je eet, complex of simpel?
nee, tuurlijk is complex beter, mijn mening luidt gewoon; ga niet pieken als je een keer een wat snellere carb bron consumeert

Laatst bewerkt:
is je vraag sarcatisch?

nee, tuurlijk is complex beter, mijn mening luidt gewoon; ga niet pieken als je een keer een wat snellere carb bron consumeert

lol, leuke woordspeling, van snelle carbs zal je sowieso 'pieken'
maar ik zal hier inderdaad niet zo over 'piekeren'

En de foto?

is je vraag sarcatisch?

nee, je hebt aardig op een rijtje hoe het zit, maar je hebt 14 posts hier ongeveer. kan geen kwaad om wat vaker wat te zeggen als je wat voorbij ziet komen dat het niet klopt, dat bedoel ik.

sorry maar volgens mij heb ik net wat gepost.
en mijn fysiek is verre van slecht ;)

Dacht al even dat er misschien een labrada fysiek werd gepost. Maar nee, hoor weer zo iemand die het denkt te weten maar ondertussen waarschijnlijk alleen de bakker sponsored en er niet uit ziet en geen reet bereikt heeft is deze 'sport'. Bb is een manier van leven, dus ook eten!

Dacht al even dat er misschien een labrada fysiek werd gepost. Maar nee, hoor weer zo iemand die het denkt te weten maar ondertussen waarschijnlijk alleen de bakker sponsored en er niet uit ziet en geen reet bereikt heeft is deze 'sport'. Bb is een manier van leven, dus ook eten!

dat jij je volledig door laat draaien aan alle onzin en je geld verspilt aan alle onnozele supplementen die er zijn, betekend dat nog niet dat je het hoeft te verspreiden.

en daarbij vraag je een foto van een fysiek van mij, terwijl jij hier zit sinds weet ik veel wanneer (langer als mij) en zelf niet eens een fysiek gepost hebt, laat ook zeker zien dat jouw fysiek top is, of niet, ''Ray Simon''.

ik vind het ook wel zeer vermakelijk om te lezen als hoe er advies wordt gegeven hier, zonder dat ze zelf een foto hebben gepost en hier hangen sinds 2006-2009 (?), dan vraag ik mijzelf al gauw af, wie hou je nou voor de gek?

dat jij je volledig door laat draaien aan alle onzin en je geld verspilt aan alle onnozele supplementen die er zijn, betekend dat nog niet dat je het hoeft te verspreiden.

en daarbij vraag je een foto van een fysiek van mij, terwijl jij hier zit sinds weet ik veel wanneer (langer als mij) en zelf niet eens een fysiek gepost hebt, laat ook zeker zien dat jouw fysiek top is, of niet, ''Ray Simon''.

ik vind het ook wel zeer vermakelijk om te lezen als hoe er advies wordt gegeven hier, zonder dat ze zelf een foto hebben gepost en hier hangen sinds 2006-2009 (?), dan vraag ik mijzelf al gauw af, wie hou je nou voor de gek?
Hij is die kerel op de avatar, knuppel.
[Link niet meer beschikbaar]

ten eerst weet jij helemaal niks van mij. Over het algemeen neem ik alleen multi vit/min en wat eiwitpoeder en ik verspreid zeker geen onzin. Alleen mijn ervaringen:D maar heb zat oude foto's hoor, stond 10jr terug al op het podium. En op forums zit ik normaal nooit, ja sinds een jaar ben ik hier lid

Terug
Naar boven